Matkakohteita, joita rakastat
Vastapainoksi tuolle pettymys-ketjulle. Tänne siis ihania matkamuistoja kiitos!
Minä rakastan Lontoota. Voisin mennä sinne vaikka kuinka monta kertaa, jos lompakko antaisi myöten. Ikinä ei nähtävyydet lopu kesken.
Kreeta, Platanias toukokuussa oli kuin paratiisi. Aivan ihana paikka ja todella ystävällisiä ihmisiä.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japani. Minulle nykyään asuinmaa, mutta silti paras matkakohde jonka tiedän. Loputtomasti nähtävää ja koettavaa. Jokaisessa prefektuurissa on niin erilainen kulttuuri, että reissut oikeasti tuntuu kuin matkustaisi kokonaan toiseen maahan. vrt. Hokkaido, Tokyo ja Okinawa.
Olen tuo aikasempi Japanin reissua suunnitteleva, pystytkö vinkkaamaan onko Japanissa hapalentoyhtiöitä? Juurikin esim Okinawalle katsoin lentoja, nehän maksaa saman vertan kuin Helsinki-Tokio! Ei kai paikalliset niin paljon lennoista suostu maksamaan?
En ole tuo aiempi vastaaja mutta esimerkiksi Peach www.flypeach.com lentää Okinawaan
Matkailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariisi on mulle ehdoton ykkönen <3
Olen ollut siellä 11 kertaa. Myös New York on ollut vaikuttava, hyvin eri tavalla kuitenkin.Pariisi on mielestäni kahden käynnin jälkeen yliarvostetuin lomakohde. Arrogantteja ihmisiä ja kallista.
Oho, en missään tavannut niin ystävällisiä ihmisiä kuin Irlannissa ja Pariisissa.
Praha, Amsterdam, Kööpenhamina, NYC ja koko Skotlanti.
Tähan on hankalampi vastata kuin siihen pettymys-ketjuun. Hienoja paikkoja on noon paljon:).
Vierailija kirjoitti:
Praha, Amsterdam, Kööpenhamina, NYC ja koko Skotlanti.
Tähan on hankalampi vastata kuin siihen pettymys-ketjuun. Hienoja paikkoja on noon paljon:).
Niin paljon :D.
Kouvola. Kaikki se betoni on niin lumoavaa ❤
Olen käynyt Lontoossa jo lähemmäs 50 kertaa ja palaan sinne yhä uudelleen. Ihana paikka!
Aasian lempikohteeni on Singapore, pieni mutta erittäin toimiva mesta.
Nizza oli ihana, rakastan Lontoota sekä Kyprosta (koko saarta). Kypros on mulle vähän kuin toinen kotimaa, olen käynyt siellä kymmeniä kertoja vuodesta -82 alkaen. Olen itse asiassa asunutkin siellä jonkin aikaa ja aina välillä iskee ihan viiltävä ikävä sinne. En oikeastaan edes tiedä miksi? Ja Lontooseen on päästävä aina tilaisuuden tullen. Ja Tukholma on myös oikein kiva ja mielenkiintoinen paikka.
Mun isäni tekee joka kesä matkan Konginkankaalle, vaikka asuu toisella puolella Suomea. Tätä matkaa hän odottaa pitkin vuotta ja mukaan lähtee huolella valittu matkaseura, teltta, makuupussi ja vene.
Olin kerran isäni mukana ja olihan kirkas järvivesi ihan kiva kokemus, mutta ei ihan niin tajunnanräjäyttävää. Isäni on ihan paikan lumoissa. :)
Vierailija kirjoitti:
Konginkangas. Ihanan rauhallista eikä mikään turistirysä.
Mikä teitä siinä Miamissa viehättää? Minusta se oli vähintäänkin tylsä paikka.
Itse olen nauttinut historiallisista paikoista joissa aistii menneet vuosituhannet - Knossos Kreetalla, Karthago Tunisiassa, Pantheon Italiassa, Istanbul Turkissa. Paljon on vielä listalla kuten Machu Picchu, Kairo, Pariisin katakombit yms.
Löhölomapaikkana minusta Cancun Mexico oli ihana, samoin Florida Keys, mutta kumpaankaan en lähtisi pienellä budjetilla.
Oma mökki. EI sähköä, ei valosaastetta, ei juoksevaa vettä, ei naapureita, ei tietä perille. Se rauha!
Kuuba....Dominikaaninen tasavalta...Santorini. Mielettömän ihanat lomat oli noissa.
Miamissa mua viehättää hotelli Delano: se aula ja ne allasbaarin mojitot.
Andorra, Itävallan laskettelukeskukset, kuten esim. Saalbach, kesällä.
Ngorongoro. Muistan aina sen kun se näkymä avautui ekan kerran silmieni edessä. Se on ehdottomasti paikka, jonka haluaisin näyttää myös miehelleni. Jos vaikka 10v häämatkalle...
Afrikka. Nigeria ja Benin. Ruohonjuuritasolta. Hyviä, ystävällisiä ihmisiä. Jäi hyvä mieli.
Rio de Janeiro, Hampuri, Zürich, New York ja monaco, siinäpä lempparini.