Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö koskaan "sairaspäivää" eli valehtelet töissä olevasi kipeä?

Vierailija
27.10.2016 |

Mitä teet noina lorvipäivinä?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pari päivää vuodessa. Lorvin oikein olan takaa. Katson leffoja ja nautin ajatuksesta, että saan vielä palkkaa siitä kaikesta ihanuudesta :)

Vierailija
2/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin oikein voi tehdä. Kyllä sinne töihin on mentävä ja olen mennyt sairaanakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan! Ei tulisi mieleenkään. Ei milloinkaan.

Vierailija
4/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sen sijaan koen huonoa omaatuntoa oikeinkirjoitus sairaspäivinä.

Vierailija
5/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
6/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, todellakin. Koen sen olevan oikeutettua.

Vierailija
7/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on ongelmia siinä että huutelee miesasiakkaille palvelutyöpaikalla ei kannata palkkaa tulla hakenaan.

Vierailija
8/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kerran-pari kuussa. Hoitelen rästiin jääneitä kotitöitä, kokkailen ja leivon pakastimeen tai sitten katson vaan leffoja.

Vierailija
9/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden kerran vuodessa.

Vierailija
10/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Vierailija
11/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun tuntuu siltä. Saatanhan olla vaikka oikeastikin vähän kipeä, jos työt ei maistu. Aika harvoin kuitenkin, ehkä pari kertaa vuodessa.

Vierailija
12/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Yrittäjänä kaikki on pois itseltä. Tässä tulee hyvin ilmi ajattelun ero. Kun olet itse vastuussa työstäsi ja tulostasi, sinulla on aikuisen vastuu. Kun olet jollakin töissä, suhtaudut helposti työnantajaan kuin vanhempaan, jolle kiukutellaan ja jota voi vähän huijata- ja joka on vastussa elämästäsi. Ja annat itsellesi luvan käyttäytyä kuin lapsi. Suuri ero siinä miten mieltää oman työnsä, työelämän ylipäätään ja vastuunsa omasta elämästä. ONkohan vielä niin että nämä aikuiset "lapset" ovat niitä jotka kadehtivat ja paheksuvat yrittäjien loputonta työpäivää ja kapeaa tilipussia...?

Vierailija
13/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt pitkään, että miten tuo edes onnistuu. Miten voi saada sairasvapaan olematta oikeasti sairas? Jos menen työterveyslääkärille valittamaan jotain vaivaa niin pitääkö se jotenki feikata? Esim. jos menee jonkun selkäkivun tai stressin takia lääkärille hakemaan sairaslomaa niin miten lääkäri toteaa tämän "vaivan".

Vierailija
14/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina pois kun olo on huono. Sairaspäiviä on keskimäärin 4 viikkoa vuodessa. Joka kerrasta käyn työnantajan piikkiin työterveydessä ja saan sairaslomaa. Olenko mielestäsi huijari?

Vierailija
15/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt pitkään, että miten tuo edes onnistuu. Miten voi saada sairasvapaan olematta oikeasti sairas? Jos menen työterveyslääkärille valittamaan jotain vaivaa niin pitääkö se jotenki feikata? Esim. jos menee jonkun selkäkivun tai stressin takia lääkärille hakemaan sairaslomaa niin miten lääkäri toteaa tämän "vaivan".

Monilla työpaikoilla voi esimiehen luvalla olla 1-3 päivää sairaslomalla. Sellaisilla työpaikoilla, joissa tätä käytetään väärin, joutuu tuomaan lääkärintodistuksen joka sairaslomapäivästä. Ja en valehtele olevani sairas, sairaslomani ovat syystä.

Vierailija
16/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Liian vaivalloista mennä työterveyteen hakeen saikkulappua ja muutenkin uskon karmaan eli tulisin oikeasti kipeäksi sen jälkeen

Vierailija
17/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valehtele olevani sairas vaan ilmoitan pitäväni etäpäivän. Saan yhtä vähän aikaiseksi kuin työpaikallakin.

Vierailija
18/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee. Koskaan.

Lasten takia olen kyllä töistä pois melko matalalla kynnyksellä; en ala puolikuntoista lasta päivähoitoon tai eskariin viemään - jos lapsi on sairas niin paikkani on kotona. Onnekseni lapset ovat pysynee terveinä ja kerran tai kaksi vuoteen tullut tällainen tilanne.

Sen sijaan vaihdan aina kaikki lomarahani lomapäiviksi. Suurin osa näistä ylimääräisistä vapaapäivistä (14pv) menee perheen kanssa matkustellen mummolaan, joka on melko kaukana. Kaksi tai kolme päivää vuodessa pidän kuitenkin vapaata niin, että mies on töissä ja lapset hoidossa/eskarissa. Siivoilen näinä päivinä esim kesävaatteet varastoon ja otan talven esiin. Sitten lähden syömään kaupungille hyvin ja shoppamaan ajan kanssa sitä, mitä tarvitsee. Saatan mennä Ikeaan tmv. Eikä tarvitse pelätä jos tuttuja tulee vastaan, kun on luvallisesti lietsussa.

Ja ennen kuin joku vetää "viet turhaan lapsen hoitoon"-kortin, niin miehen vuorotyön takia lapsilla on paljon kotipäiviä ja hoitopäivät ovat aina lyhyitä, koska me vanhemmat ristiin töissä kuljemme. Maksan joka kuukausi enemmän hoidosta kuin käytän ja kustannan veroeuroillani sossuäitienkin elämää.

Vierailija
19/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein tulee otettua omaa saikkua, ehkä keskimäärin päivä kuussa. Selkäkipua näyttelemällä onnistuin saamaan viikon saikun! Tarkoitus oli saada pari päivää. :D

Vierailija
20/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työputkea 35 vuotta takana ja kaksi kertaa sairaslomalla. Onnekas minä ja työnantaja! !!