Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö koskaan "sairaspäivää" eli valehtelet töissä olevasi kipeä?

Vierailija
27.10.2016 |

Mitä teet noina lorvipäivinä?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt pitkään, että miten tuo edes onnistuu. Miten voi saada sairasvapaan olematta oikeasti sairas? Jos menen työterveyslääkärille valittamaan jotain vaivaa niin pitääkö se jotenki feikata? Esim. jos menee jonkun selkäkivun tai stressin takia lääkärille hakemaan sairaslomaa niin miten lääkäri toteaa tämän "vaivan".

Monilla työpaikoilla voi esimiehen luvalla olla 1-3 päivää sairaslomalla. Sellaisilla työpaikoilla, joissa tätä käytetään väärin, joutuu tuomaan lääkärintodistuksen joka sairaslomapäivästä. Ja en valehtele olevani sairas, sairaslomani ovat syystä.

Meillä työnantaja urputtaa että työterveyskäynnit maksavat, ei tarvitse eikä kannata infektioiden vuoksi mennä heti, ja samaan aikaan kyttää poissaoloja, oliko nyt varmasti aiheellinen poissaolo kun oli omalla ilmoituksella. Eli mikään ei ole hyvä. Työntekijä ei saisi sairastua ja olla omalla ilmolla pois eikä työterveydessä saisi käydä ainakaan heti kun se maksaa. Lisäksi työnantaja on sanonut että ongelmallista kun omailmoituksella jos on niin yhddkdän päivää täyttyy hitasmmin ( kelakorvausraja).

Eli mitään kuluja ei saisi tulla.

Vierailija
22/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todella, mulla on ihanat työkaverit ja työt on tehtävä juuri nyt, ne ei odota huomiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muistaakseni kolme kertaa tehnyt niin. Olen ollut vain niin väsynyt, että olen vain itkenyt iltaisin. No, todennäköisesti olisin työterveydestä saanut saikkua kolme viikkoa oman kolmen päivän loman sijaan. Kerran menin hoitamaan siskoni koliikkilasta, kun taas siskoni itki väsymystään.

Vierailija
24/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
25/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitänyt, päinvastoin. Vähättelen kroonisia kipujani ja teen työt puolikuntoisenakin. Onko siinä sitten järkeä, on eri asia...

Vierailija
26/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt pitkään, että miten tuo edes onnistuu. Miten voi saada sairasvapaan olematta oikeasti sairas? Jos menen työterveyslääkärille valittamaan jotain vaivaa niin pitääkö se jotenki feikata? Esim. jos menee jonkun selkäkivun tai stressin takia lääkärille hakemaan sairaslomaa niin miten lääkäri toteaa tämän "vaivan".

Monilla työpaikoilla voi esimiehen luvalla olla 1-3 päivää sairaslomalla. Sellaisilla työpaikoilla, joissa tätä käytetään väärin, joutuu tuomaan lääkärintodistuksen joka sairaslomapäivästä. Ja en valehtele olevani sairas, sairaslomani ovat syystä.

Meillä työnantaja urputtaa että työterveyskäynnit maksavat, ei tarvitse eikä kannata infektioiden vuoksi mennä heti, ja samaan aikaan kyttää poissaoloja, oliko nyt varmasti aiheellinen poissaolo kun oli omalla ilmoituksella. Eli mikään ei ole hyvä. Työntekijä ei saisi sairastua ja olla omalla ilmolla pois eikä työterveydessä saisi käydä ainakaan heti kun se maksaa. Lisäksi työnantaja on sanonut että ongelmallista kun omailmoituksella jos on niin yhddkdän päivää täyttyy hitasmmin ( kelakorvausraja).

Eli mitään kuluja ei saisi tulla.

Paska työnantaja

Vierailija
27/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvoin tulee oltua. Arviolta ehkä 3-4 päivää vuodessa. Meillä voi olla esimiehen luvalla.

Vierailija
28/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska sitten on vaan entistä enemmän paineita kun palaan töihin. Ei kukaan muu tee töitäni sillä aikaa kun olen pois.

Vierailija
29/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska sitten on vaan entistä enemmän paineita kun palaan töihin. Ei kukaan muu tee töitäni sillä aikaa kun olen pois.

Ai. No sittenhän ne jäävät tekemättä. Eli jos sairastut vaikka keuhkokuumeeseen ja joudut sairaalaan viikoksi, joudut tekemään tunnit takaisin?!

Eikun yhteys liittoon hyvä ihminen!!

Vierailija
30/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Koskaan ollut poissa töistä ellen ole oikeasti ollut kipeä. Omatunto ei anna periksi.

Vierailija
31/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa olla omalla ilmoituksella. Eipä tarvitse syyttä olla, minulla on niin paljon vaivoja omasta takaa, että...migreeni, verenpainetauti, rytmihäiriö, Menieren tauti, ja ilmeisen perinnöllinen nivelrikko sekä kesällä oli niin paha iskias, että meni jalasta tunto kokonaan ja onnun sen takia. (selässä on muutakin vikaa, mm skolioosi) 7 viikon sairasloma eikä jalka ole vieläkään entisellään, kävelen kummallisesti. Vaan eivät kuulemma leikkaa. Saa nähdä tuleeko tuosta jalasta täysin kunnossa olevaa.

Vaan periksi ei anneta. Enkä ole poissa aiheetta.

N46v.

Vierailija
32/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Yrittäjänä kaikki on pois itseltä. Tässä tulee hyvin ilmi ajattelun ero. Kun olet itse vastuussa työstäsi ja tulostasi, sinulla on aikuisen vastuu. Kun olet jollakin töissä, suhtaudut helposti työnantajaan kuin vanhempaan, jolle kiukutellaan ja jota voi vähän huijata- ja joka on vastussa elämästäsi. Ja annat itsellesi luvan käyttäytyä kuin lapsi. Suuri ero siinä miten mieltää oman työnsä, työelämän ylipäätään ja vastuunsa omasta elämästä. ONkohan vielä niin että nämä aikuiset "lapset" ovat niitä jotka kadehtivat ja paheksuvat yrittäjien loputonta työpäivää ja kapeaa tilipussia...?

Juu, on hieman eri asia mennä töihin ja työpäivä loppuu ihan vaikka vaan joisit kahvia ja pelaisit bubble shooteria sen 7h40min vs työpäivä ei todellakaan lopu ennenku hommat tehty. 

Vierailija
33/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Yrittäjänä kaikki on pois itseltä. Tässä tulee hyvin ilmi ajattelun ero. Kun olet itse vastuussa työstäsi ja tulostasi, sinulla on aikuisen vastuu. Kun olet jollakin töissä, suhtaudut helposti työnantajaan kuin vanhempaan, jolle kiukutellaan ja jota voi vähän huijata- ja joka on vastussa elämästäsi. Ja annat itsellesi luvan käyttäytyä kuin lapsi. Suuri ero siinä miten mieltää oman työnsä, työelämän ylipäätään ja vastuunsa omasta elämästä. ONkohan vielä niin että nämä aikuiset "lapset" ovat niitä jotka kadehtivat ja paheksuvat yrittäjien loputonta työpäivää ja kapeaa tilipussia...?

Juu, on hieman eri asia mennä töihin ja työpäivä loppuu ihan vaikka vaan joisit kahvia ja pelaisit bubble shooteria sen 7h40min vs työpäivä ei todellakaan lopu ennenku hommat tehty. 

Työaikalaki säätelee työntekijöiden päivän maksimipituutta, oli hommat tehty tai ei.

Vierailija
34/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään pidä aiheettomia sairaslomapäiviä! Järkyttäviä lusmuja ja varkaita olette kun tuolla tavoin ryöstätte työnantajianne!

Vierailija
35/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Yrittäjänä kaikki on pois itseltä. Tässä tulee hyvin ilmi ajattelun ero. Kun olet itse vastuussa työstäsi ja tulostasi, sinulla on aikuisen vastuu. Kun olet jollakin töissä, suhtaudut helposti työnantajaan kuin vanhempaan, jolle kiukutellaan ja jota voi vähän huijata- ja joka on vastussa elämästäsi. Ja annat itsellesi luvan käyttäytyä kuin lapsi. Suuri ero siinä miten mieltää oman työnsä, työelämän ylipäätään ja vastuunsa omasta elämästä. ONkohan vielä niin että nämä aikuiset "lapset" ovat niitä jotkpa kadehtivat ja paheksuvat yrittäjien loputonta työpäivää ja kapeaa tilipussia...?

Näin käy niillä työpaikoilla, joilla työntekijöitä kohdellaan jonain muuna kuin aikuisina. Omaa harkintaa ei saa käyttää. Mistään ei jousteta. Kaikki asiat säädellään tarkkaan kuin lapsille. Kun aikuisella ei ole aikuismainen kohtelu töissä, on vaikea kunnioittaa työnantajaa.

Vierailija
36/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järkyttävää luettavaa. Voiko tosiaan joku hyvällä omallatunnolla riistää, pettää ja valehdella työnantajalle noin!

Vierailija
37/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työaikalaki säätelee työntekijöiden päivän maksimipituutta, oli hommat tehty tai ei.

Tässä varmaan tarkoitettiin esim. yksityisyrittäjiä yms., joilla tosiaan pakko tehdä hommat sanoi kello mitä tahansa.

Samoin meneppä yliopistoille katsomaan kun nuoret tutkijat tekevät töitä kellon ympäri..

Vierailija
38/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina pois kun olo on huono. Sairaspäiviä on keskimäärin 4 viikkoa vuodessa. Joka kerrasta käyn työnantajan piikkiin työterveydessä ja saan sairaslomaa. Olenko mielestäsi huijari?

Olet huijari jos valehtelet lääkärille tai liioittelet oireitasi.

Vierailija
39/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. No sittenhän ne jäävät tekemättä. Eli jos sairastut vaikka keuhkokuumeeseen ja joudut sairaalaan viikoksi, joudut tekemään tunnit takaisin?!

Tässä topicissa oli kyse lorvailusta työnantajan piikkiin, laiskamato! Oikeasti sairaana oleminen on täysin eri asia.

Vierailija
40/85 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tutkija yliopistolla. Ja jos olisin viikon keuhkokuumeessa sairaalassa niin se tarkoittaisi että kukaan ei tekisi sinä aikana tutkimusta. Tottakai saisin sairasloman palkkaa. Mutta oma työ odottaisi juuri siinä vaiheessa mihin se olisi jäänyt. Ja näin on monella muulla asiantuntijatyötä tekevällä. Eli varsinaisesti et tietenkään joudu tekemään tunteja sisään sairasloman ajalta. Mutta yleensä projekteille on aikaraja, niin tottakai sairastumisen jälkeen joutuu tekemään enemmän töitä jotta saa aikataulun kiinni. Joten osalla meistä nämä omat vapaapäivät vain lisäävät työtä toiseen ajankohtaan