Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Stressi ja kastelu

Vierailija
26.10.2016 |

Hei

Olen 19v nuori nainen, perusterve, eikä minulla ole aiemmin ollut mitään kasteluongelmaa. Nyt viime aikoina minulla on kuitenkin opiskelustressin takia ollut pahoja univaikeuksia. Nukahtamisongelmat vielä kestäisin, mutta muutamana yönä on kastunut sänky. Olen syönyt melatoniinia nukahtamisen helpottamiseksi, mutta ei sen pitäisi tällaista aiheuttaa. Olen varannut ajna lääkärille, mutta jonoa on jonkin verran. Voiko tällainen johtua pelkästä stressistä? Muita fyysisiä oireita ei ole, viimeisen kuukauden aikana olen kastellut sängyn muistaakseni 5 kertaa. Kenelläkään neuvoja tai vastaavia kokemuksia?

Kommentit (328)

Vierailija
61/328 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on varmasti söpö paksuissa teippivaipoissaan ;)

Vierailija
62/328 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kyllä tosi kiusalliselta vaivalta. en edes tiennyt että aikuinen voi kärsiä tuollaisesta. tsemppiä, toivottavasti opit äkkiä taas kuivaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/328 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ihan tavatonta ole, mun kaverilla on samaa ongelmaa kun elämässä on stressaavia jaksoja ja pitää suojalakanoita sängyssään.

Vierailija
64/328 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit vaan ittelles lapsenvahdin, joka vaihtaa kuivan vaipan aina kun tulee unen aikana pissat alle.

Vierailija
65/328 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankit vaan ittelles lapsenvahdin, joka vaihtaa kuivan vaipan aina kun tulee unen aikana pissat alle.

niin kypsää settiä että taidat ite tarvita ne vaipat

Vierailija
66/328 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini-ikäisellä pojalla on ollut samaa ongelmaa, sai lääkäriltä lääkityksen yökasteluun mutta tähän mennessä on vain vähentänyt sänkyyn tulevan virtsan määrää... Ilmeisesti henkisestä ongelmasta hänelläkin kyse. Voimia aloittajalle, jos ongelmaan löytyy joku ratkaisu niin jaa se ihmeessä meidän muidenkin kanssa. Et ole ainoa joka kärsii tuosta "nolosta" vaivasta...

Vierailija
67/328 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taitaa asua vielä kotona... Voit ihan hyvin alkaa taas äitisi vauvaksi kun vaippoja muutenkin tarvitset. Siinä sestressikin katoaa helistin kourassa ja tissi suussa :)

Vierailija
68/328 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kastunut nuorempana pari kertaa alkoholin käytön takia. ei kuulosta kivalta sun tilanteesi, toivottavasti helpottaa

Vierailija
69/328 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän oppilaitos tekee oppilaistaan vauvoja? Syksyllä täällä oli tyttö joka leikki koulustressin takia pokemoneilla ja nyt toinen on alkanut pissata vaippaan :D

Vierailija
70/328 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän oppilaitos tekee oppilaistaan vauvoja? Syksyllä täällä oli tyttö joka leikki koulustressin takia pokemoneilla ja nyt toinen on alkanut pissata vaippaan :D

Joo nää 2000-luvulla naiseksi kasvaneet yksilöt on kyllä pääsääntöisesti isoja vauvoja, toisilla se näkyy vaan paremmin ulospäin

Vierailija
71/328 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut samaa... olin tosi ahdistunut ja kävi vahinko pari kertaa. Ahdistus on nyt lieventynyt eikä ole tullut kasteltua pitkään aikaan. Nolotti vähän ja kiva selittää miehelle. Mutta en tehnyt sitä tarkoituksella eikä.ole niin vakavaa, joten en jäänyt märehtimään asiaa sen pahemmin.

Vierailija
72/328 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan nyt päivitystä tilanteeseeni, kun keskustelu on näköjään herännyt ja muutama kohtalotoverikin on ilmoittautunut. Olen alkanut käydä koulupsykologilla, tosin vasta pari käyntiä takana mutta uskon sen kyllä auttavan. Kasteluongelma ei ole kadonnut mihinkään, ja olen joutunut nielemään ylpeyteni ja käyttämään vaippoja. Viikossa on nyt 2-4 märkää yötä, eikä toivoakaan että uskaltaisin nukkua enää ilman vaippaa. Vaipat ovat kyllä vähentäneet paljon kastelun aiheuttamaa pahaa mieltä, mutta vähän pelottaa että noista tulee riippuvaiseksi. Olen huomannut, että kun käy nukkumaan sellaisella ihan sama-asenteella, vaippa on aina kuiva aamulla. Sitten jos sitä kastelua alkaa miettimään niin todennäköisesti yöllä käykin vahinko. Eli korvien välistä tämä on kiinni.

-aloittaja

Vierailija
73/328 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että sinulla asia helpotti. Toivottavasti itsellenikin käy vielä samoin :)

-aloittaja

Vierailija
74/328 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä välillä nukkua myös ilman vaippaa suojalakanoissa, koska muuten voi oikeasti käydä niin ettet uskalla enää nukkua muuten kuin vaipoissa

Vierailija
75/328 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehkä välillä nukkua myös ilman vaippaa suojalakanoissa, koska muuten voi oikeasti käydä niin ettet uskalla enää nukkua muuten kuin vaipoissa

Niin on vähän jo käynytkin, tosi koukuttavia nuo vaipat kyllä on, ehkä vähän liian mukaviakin. Mutta joo, pakko kai koittaa joku yö olla ilman...

-aloittaja

Vierailija
76/328 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

19v yökastelija vaippakoukussa :DDD kaikkea sitä...

Vierailija
77/328 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu tarkastan, että multa on märkää ja jos ei ole niin kastelen ruukun. Näin yrtit voivat hyvin.

Sinkkumies

Vierailija
78/328 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei

Olen 19v nuori nainen, perusterve, eikä minulla ole aiemmin ollut mitään kasteluongelmaa. Nyt viime aikoina minulla on kuitenkin opiskelustressin takia ollut pahoja univaikeuksia. Nukahtamisongelmat vielä kestäisin, mutta muutamana yönä on kastunut sänky. Olen syönyt melatoniinia nukahtamisen helpottamiseksi, mutta ei sen pitäisi tällaista aiheuttaa. Olen varannut ajna lääkärille, mutta jonoa on jonkin verran. Voiko tällainen johtua pelkästä stressistä? Muita fyysisiä oireita ei ole, viimeisen kuukauden aikana olen kastellut sängyn muistaakseni 5 kertaa. Kenelläkään neuvoja tai vastaavia kokemuksia?

Melatoniinin ei pitäis tollasta aiheuttaa. Mites alkoholin ja tupakan käyttö?

Miksipä ei? Jos tarpeeksi sikeästi nukkuu niin ei herää vessahätään. 

Vierailija
79/328 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei

Melatoniinin ei pitäis tollasta aiheuttaa. Mites alkoholin ja tupakan käyttö?

Miksipä ei? Jos tarpeeksi sikeästi nukkuu niin ei herää vessahätään. 

Näinpä. Jos olisin ap, heräisin 2 tunnin välein joka yö kuselle vaikka kellon avulla. Ap:n kastelu on mukavuuden halua, miksi herätä vessaan kun voi pissata vaippaan kuin mikäkin pikkutaapero.

Vierailija
80/328 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat taas vauhdissa täällä. Tsemppiä aloittajalle, varmasti vetää mielen matalaksi tuollainen vaiva, mutta kyllä se siitä. Eikä kastelu ja vaipatkaan mikään maailmanloppu ole :)