Stressi ja kastelu
Hei
Olen 19v nuori nainen, perusterve, eikä minulla ole aiemmin ollut mitään kasteluongelmaa. Nyt viime aikoina minulla on kuitenkin opiskelustressin takia ollut pahoja univaikeuksia. Nukahtamisongelmat vielä kestäisin, mutta muutamana yönä on kastunut sänky. Olen syönyt melatoniinia nukahtamisen helpottamiseksi, mutta ei sen pitäisi tällaista aiheuttaa. Olen varannut ajna lääkärille, mutta jonoa on jonkin verran. Voiko tällainen johtua pelkästä stressistä? Muita fyysisiä oireita ei ole, viimeisen kuukauden aikana olen kastellut sängyn muistaakseni 5 kertaa. Kenelläkään neuvoja tai vastaavia kokemuksia?
Kommentit (328)
Jos vaipat auttaa niin ei niistä tarvitse päästä eroon.
Vaipat tuo turvaa, ihan hyvä ratkaisu.
Mitä AP:lle kuuluu? Ratkesiko tämä ongelma? Hieman surullinen ketju tästä tuli, ap vaivojen sekä trollien vuoksi. Toitovttavasti elämä rullaa hyvin :) et ole asian kanssa yksin..
Minä jo luulin, että vain lapset ja vanhukset kastelevat sänkyjä.
Ei vaipan käyttö luulisi kuuluua kellekään mä käytän vaippaa aina yöllä kun mökillä ollessamme en viitti mennä ulkohuussi.herään kun tulee pissa hätä ja annan pissan valua vaippaa jatkan nukkumista aamul otan vaipan pois joskus vasta aamukahvin jälkee jos ei oo kovin märkä annan mennä aamu pissat vaippaa.
Moi! ite oon 17 vuotias ja mulla on nyt joululoman jälkeen tulossa koeviikko ja mua on stressannu tosi paljon ne.. Mullakin oli just viimeyönä sänky märkänä, viimeviikolla sattu pari vahinkoa ja kans edellis viikolla sattu 4 vahinkoa! Uskoisin että johtuu stressistä, mutta eihän sitä voi tietää..
Lapsilla ja nuorilla on joku hormonihäikkä, että kastelee yöllä. Kai se voi aikuisellakin olla mahdollista.