Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Stressi ja kastelu

Vierailija
26.10.2016 |

Hei

Olen 19v nuori nainen, perusterve, eikä minulla ole aiemmin ollut mitään kasteluongelmaa. Nyt viime aikoina minulla on kuitenkin opiskelustressin takia ollut pahoja univaikeuksia. Nukahtamisongelmat vielä kestäisin, mutta muutamana yönä on kastunut sänky. Olen syönyt melatoniinia nukahtamisen helpottamiseksi, mutta ei sen pitäisi tällaista aiheuttaa. Olen varannut ajna lääkärille, mutta jonoa on jonkin verran. Voiko tällainen johtua pelkästä stressistä? Muita fyysisiä oireita ei ole, viimeisen kuukauden aikana olen kastellut sängyn muistaakseni 5 kertaa. Kenelläkään neuvoja tai vastaavia kokemuksia?

Kommentit (328)

Vierailija
41/328 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kyllä aikamoinen näky kun 19v nainen nukkuu vielä märissä vaipoissa :DD

No tulepa tänne katsomaan jos se noin hauskaa on

Vierailija
42/328 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin vaippaostoksille mars!

voit ostaa samalla tutinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/328 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko janoisempi kuin ennen? Väsyneempi? Laihtunut? Pissattaako enemmän myös päivisin? Jos noita muita oireitakin on, silloin kannattaisi käydä mittauttamassa verensokeri. Ettei olisi puhkeamassa oleva ykköstyypin diabetes. 

Vierailija
44/328 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko janoisempi kuin ennen? Väsyneempi? Laihtunut? Pissattaako enemmän myös päivisin? Jos noita muita oireitakin on, silloin kannattaisi käydä mittauttamassa verensokeri. Ettei olisi puhkeamassa oleva ykköstyypin diabetes. 

Nyt alkoi oikeasti pelottaa. Pääseekö sen mittauttamaan suoraan johonkin? Vai pitääkö ottaa aika esim. yksityiseltä, että pääsee diabetes-testeihin yms. heti?

-aloittaja

Vierailija
45/328 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkoi oikeasti pelottaa. Pääseekö sen mittauttamaan suoraan johonkin? Vai pitääkö ottaa aika esim. yksityiseltä, että pääsee diabetes-testeihin yms. heti?

-aloittaja

Terveydenhoitajakin voi verensokerin mitata, ei tarvita lääkäriä. Pääset varmaan opiskelijaterveydenhuoltoon?

Vierailija
46/328 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-aloittaja

Terveydenhoitajakin voi verensokerin mitata, ei tarvita lääkäriä. Pääset varmaan opiskelijaterveydenhuoltoon?

Okei, kiitos :) Yritän päästä heti tänään

-aloittaja

Vierailija
47/328 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-aloittaja

Ole hyvä. Tuli vain mieleeni, kun lapsillakin monesti huomataan ykköstyypin diabetes juuri siitä, että yhtäkkiä alkaa yökastelu, vaikka olisivatkin olleet kuivia jo pitkän aikaa. Testi on helppo ja nopea. Sairaus taas sellainen, että vie nopeasti huonoon kuntoon, jos sitä ei huomata ajoissa. Pidän peukkuja, ettei ole diabetesta!

-aloittaja

Vierailija
48/328 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-aloittaja

Ole hyvä. Tuli vain mieleeni, kun lapsillakin monesti huomataan ykköstyypin diabetes juuri siitä, että yhtäkkiä alkaa yökastelu, vaikka olisivatkin olleet kuivia jo pitkän aikaa. Testi on helppo ja nopea. Sairaus taas sellainen, että vie nopeasti huonoon kuntoon, jos sitä ei huomata ajoissa. Pidän peukkuja, ettei ole diabetesta!

-aloittaja

Kiitos kannustuksesta :) Nyt kun aloin miettimään noita muita oireita niin oon ihan paniikissa, onneks sain jo tälle iltapäivälle ajan. Onneksi tuli tehtyä tänne ketju, itselle ei tullut mieleenkään, että yökastelu voisi jostain tuollaisestakin johtua.

-aloittaja

Vierailija
49/328 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla epäiltiin 1. tyypin diabeetestä nuorempana kun oli välillä yökastelua ja päivällä piti juosta koko ajan vessassa. onneksi oli vain yliaktiivinen rakko

Vierailija
50/328 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, opitko lapsena ihan normaalissa tahdissa kuivaksi?

Vierailija
51/328 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, opitko lapsena ihan normaalissa tahdissa kuivaksi?

Kyllä opin. En ollut kastellut sänkyäni kertaakaan varmaan 15 vuoteen ennen kuin nyt olen alkanut pissata unissani.

-aloittaja

Vierailija
52/328 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vaan etit miehen jolla on vaippafetissi niin kaikki voittaa

Vierailija
53/328 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokeri oli ihan ok, eli ei pitäisi olla pelkoa diabeteksestä :) Tosi helpottunut olo, vaikka syy yökastelulle onkin edelleen hämärän peitossa.

-aloittaja

Vierailija
54/328 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliaktiivinen rakko?

Vierailija
55/328 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei

Vaippojako tässä pitäisi alkaa käyttää? Eikö niihin totu, ja sitten kastelee joka yö? Kauhea stressi nyt tästä asiasta, voiko ihmisestä muka tulla yökastelija ihan noin vain? :o

-aloittaja

Jos sänky kastuu pahasti niin käytä ihmeessä vaippaa. Ei ne sun kastelua ainakaan pahenna ja säästyt pyykiltä. Kyllä niitä muutkin pitää.

Kävin eilen ostamassa vaippoja, ja kokeilin viime yönä. Pyykkiä ei tosiaan tullut mutta vaippa kyllä kastui. Nyt ei ole toivoakaan, että uskaltaisin ensi yönä nukkua ilman. Reilun viikon päästä olisi reissu, jolloin mun pitäisi nukkua samassa hotellihuoneessa parin kaverin kanssa. Pitää varmaan feikata joku tauti ettei tarvitse lähteä, kun en mä siellä voi vaipoissa nukkua, enkä tahdo kastella hotellin sänkyä. Tää on ihan kauheeta, miten aikuiselle naiselle voi edes käydä näin? :(

-aloittaja

Ei kannata mitään kivaa reissua jättää tuon takia väliin :) se vaipan käyttö ei ole maailman isoin juttu ja onnistuu kyllä huomaamattomasti.

Vierailija
56/328 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verensokeri oli ihan ok, eli ei pitäisi olla pelkoa diabeteksestä :) Tosi helpottunut olo, vaikka syy yökastelulle onkin edelleen hämärän peitossa.

-aloittaja

Hyvä että ei ollut diabetes kyseessä. Toivottavasti kastelukin helpottaa pian.

Vierailija
57/328 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap voi tulla mun luo yöksi koska tahansa ;) ei haittaa yhtään vaikka kastuisikin sänky

Vierailija
58/328 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei

Vaippojako tässä pitäisi alkaa käyttää? Eikö niihin totu, ja sitten kastelee joka yö? Kauhea stressi nyt tästä asiasta, voiko ihmisestä muka tulla yökastelija ihan noin vain? :o

-aloittaja

Jos sänky kastuu pahasti niin käytä ihmeessä vaippaa. Ei ne sun kastelua ainakaan pahenna ja säästyt pyykiltä. Kyllä niitä muutkin pitää.

Kävin eilen ostamassa vaippoja, ja kokeilin viime yönä. Pyykkiä ei tosiaan tullut mutta vaippa kyllä kastui. Nyt ei ole toivoakaan, että uskaltaisin ensi yönä nukkua ilman. Reilun viikon päästä olisi reissu, jolloin mun pitäisi nukkua samassa hotellihuoneessa parin kaverin kanssa. Pitää varmaan feikata joku tauti ettei tarvitse lähteä, kun en mä siellä voi vaipoissa nukkua, enkä tahdo kastella hotellin sänkyä. Tää on ihan kauheeta, miten aikuiselle naiselle voi edes käydä näin? :(

-aloittaja

Ei kannata mitään kivaa reissua jättää tuon takia väliin :) se vaipan käyttö ei ole maailman isoin juttu ja onnistuu kyllä huomaamattomasti.

No ei niitä kyllä kovin huomaamattomasti voi käyttää, ovat paksuja ja rapisevat. Mutta yritän keksiä jotain. Toivottavasti tähän on jotain hoitoa tarjolla, pelottaa että todetaan psyykkiseksi oireeksi jota ei voi hoitaa lääkkeillä.

-aloittaja

Vierailija
59/328 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan loppuelämääsi yökastelijana. ei käy kateeksi.

Vierailija
60/328 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla miten tässä kävi, vieläkö kastelet vai helpottiko vaiva? Itsellä ollut viime aikoina samoja ongelmia, alkoi kuin tyhjästä ja nyt sänky märkä noin kerran viikossa... :/