Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Stressi ja kastelu

Vierailija
26.10.2016 |

Hei

Olen 19v nuori nainen, perusterve, eikä minulla ole aiemmin ollut mitään kasteluongelmaa. Nyt viime aikoina minulla on kuitenkin opiskelustressin takia ollut pahoja univaikeuksia. Nukahtamisongelmat vielä kestäisin, mutta muutamana yönä on kastunut sänky. Olen syönyt melatoniinia nukahtamisen helpottamiseksi, mutta ei sen pitäisi tällaista aiheuttaa. Olen varannut ajna lääkärille, mutta jonoa on jonkin verran. Voiko tällainen johtua pelkästä stressistä? Muita fyysisiä oireita ei ole, viimeisen kuukauden aikana olen kastellut sängyn muistaakseni 5 kertaa. Kenelläkään neuvoja tai vastaavia kokemuksia?

Kommentit (328)

Vierailija
1/328 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilmeisesti kuitenkaan syö stressiin mitään ahdistuslääkkeitä tai vastaavia? Ne ainakin voivat aiheuttaa ties mitä sivuoireita...

Vierailija
2/328 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti kuitenkaan syö stressiin mitään ahdistuslääkkeitä tai vastaavia? Ne ainakin voivat aiheuttaa ties mitä sivuoireita...

En syö vakituisesti mitään lääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/328 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä olen huomannut stressaamisen tihentävän virtsaamisen tarvetta, joten kai se on mahdollista, jos nukut oikein sikeästi, että sänky kastuu.

Vierailija
4/328 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ravaan ainakin kusella koko ajan jos stressaan, ja yöllä saa nousta vessaan. Onneksi ei oo tuota ongelmaa mulla, mutta uskon että voi johtua stressistä.

Vierailija
5/328 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä lääkärintarkastuksessa kaiken varalta, vaikka tod.näk tuo johtuu juurikin stressistä. Nyt vain yrität pikkuhiljaa päästä eroon liiasta stressistä, niin kastelukin varmasti loppuu. Siihen asti voit käyttää vaikka joitain suojia, ei niitä märkiä lakanoita ole kovin mukavaa varmaankaan pestä

Vierailija
6/328 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku koulupsykologi tai vastaava voisi varmasti auttaa. ei kenenkään pidä stressata opiskeluja niin kovasti että alkaa pissata sänkyyn.

Vierailija
7/328 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi herätä yöllä vaikka parin tunnin välein vessaan? luulisi että sitten ainakin pysyy sänky kuivana...

Vierailija
8/328 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

provotutka piippaa

Vierailija
9/328 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Kiitos vastauksista. Lääkäriajan olen tosiaan varannut, mutta jonoa on useita viikkoja. Olen kyllä hyvin varma, että kaikki johtuu stressistä. Siitä on tullut jo ikävä kierre, nyt stressaan sitä että kastelen sängyn, ja sen takia se sitten myös kastuu. Minulla on muutenkin univaikeuksia, joten en tahdo pilata harvoja hyviä öitäni heräilemällä kahden tunnin välein. Sitäpaitsi vahinkoja on yleensä käynyt silloin kun nukun huonosti. Olen nukkunut viime aikoina froteepyyhkeiden päällä, mutta nekään eivät ime tarpeeksi. Vaippojako tässä pitäisi alkaa käyttää? Eikö niihin totu, ja sitten kastelee joka yö? Kauhea stressi nyt tästä asiasta, voiko ihmisestä muka tulla yökastelija ihan noin vain? :o

-aloittaja

Vierailija
10/328 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, toivottavasti pääset vaivasta pian eroon :) Itse olin yökastelija 13 v asti, pystyn samaistumaan tuskaasi

Vierailija
11/328 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen kova stressaamaan, kyllä se pistää vessassa juoksemaan vähän tiheämmin. kastelusta en ole kuullut mutta kaipa sekin on mahdollista

Vierailija
12/328 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin vaippaostoksille mars!

Vierailija
13/328 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei

Olen 19v nuori nainen, perusterve, eikä minulla ole aiemmin ollut mitään kasteluongelmaa. Nyt viime aikoina minulla on kuitenkin opiskelustressin takia ollut pahoja univaikeuksia. Nukahtamisongelmat vielä kestäisin, mutta muutamana yönä on kastunut sänky. Olen syönyt melatoniinia nukahtamisen helpottamiseksi, mutta ei sen pitäisi tällaista aiheuttaa. Olen varannut ajna lääkärille, mutta jonoa on jonkin verran. Voiko tällainen johtua pelkästä stressistä? Muita fyysisiä oireita ei ole, viimeisen kuukauden aikana olen kastellut sängyn muistaakseni 5 kertaa. Kenelläkään neuvoja tai vastaavia kokemuksia?

Melatoniinin ei pitäis tollasta aiheuttaa. Mites alkoholin ja tupakan käyttö?

Vierailija
14/328 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua jos jännittää esim. esiintyminen niin tuntuu että on kokoajan kauhea pissahätä. öisin ei onneki oo tuota probleemaa...

Vierailija
15/328 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei

Melatoniinin ei pitäis tollasta aiheuttaa. Mites alkoholin ja tupakan käyttö?

En polta lainkaan, ja juon hyvin harvoin, silloinkin kohtuullisesti. Elämäntapani ovat muutenkin hyvät, enkä oikein käsitä miksi tällainen on nyt alkanut

-aloittaja

Vierailija
16/328 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko iltaisin paljon nestettä, ja kastuuko sänky kuinka pahasti?

17/328 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä urheilu voisi lievittää stressiä?

Vierailija
18/328 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juotko iltaisin paljon nestettä, ja kastuuko sänky kuinka pahasti?

Nyt olen koittanut vähentää nesteen nauttimista iltaisin, mutta en mitenkään erityisen paljon juonut ennenkään. Sänky kastuu aika pahasti silloin kun kastuu, määriä on tosi vaikea arvioida mutta tuntuu kuin heräisi järvestä

-aloittaja

Vierailija
19/328 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mua jos jännittää esim. esiintyminen niin tuntuu että on kokoajan kauhea pissahätä. öisin ei onneki oo tuota probleemaa...

Kuulostaa tosi häiritsevältä :-(

Vierailija
20/328 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mahtaa olla noloa herätä märistä lakanoista

Niin minäkin luulin. Sitten ymmärsin, ettei kyse ole elämää suuremmasta asiasta, kun niitä olen lapselle vaihdellut.

t. isi.