Itsetehdyt joululahjat, VINKIT KASAAN
Haluaisin tänä vuonna tehdä itse osan lahjoista, koska siinä säästäisi vähän rahaa, tykkään näperrellä ja itsetehtyä arvostetaan (ilmeisesti) paljon :)
Joten vinkit kehiin, mieluiten ohjeiden kanssa! Itse olen nyt tehnyt/tekemässä villasukkia, lapasia ja muotokuvia (harrastan piirtämistä).
Kommentit (513)
Olen kova leipomaan. Annan tänän jouluna erilaisia lahjakortteja, joilla voi tilata minulta ilmaiseksi leivonnaisia tai ruokaa.
Yhdessä lahjakortissa lukee " Tämä lahjakortti oikeuttaa 4l vuoalliseen herkkulasagnea" valitsemananne ajankohtana.
Teen lasagnen vuokraan pakkaseen (en siis paista). Lahjan saaja paistaa lasagnen laittamalla sen valitsemanaan ajankohtana uuniin paistumaan (paisto-ohje mukaan).
Muita lahjakortteja:
esipaistetut itseleivotut sämpylät
Tiikerikakku
kanttarellipiirakka
Olen myös poiminut pakkaseen kanttarelleja, suppiksia. Ja annan osalle lahjaksi pakasteita.
Imurointilahjakortti. Eli ystäväni saa pyytää minut imuroimaan ja luutuamaan yhden kerran.
Älkää vaan ostako yhtään mitään mikä on KIINASSA tehty. Tai jossain kaukomailla.
KIINA saastuttaa 20% maailman ilmakehästä.
ANTAKAA K O N M A R I kirja lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin muistaa miestä ja appiukkoa kosteudenkerääjällä. Ostin sellaista tulostettavaa kangasta ja tulostan valokuvan meidän lapsesta ja ompelen kuvan kiinni kosteudenkerääjään. Sisälle tulee silikaatti-kissanhiekkaa.
MIstä mies ja appi sitä kosteutta keräävät?
Jäi olennainen sana kirjoittamatta, eli siis autosta :D Tiedän että ainakin omalle miehelle tulee tarpeeseen kun lasit vetää huuruun. Tykkää muutenkin käytännöllisistä lahjoista. Uskon että tykkää myös neulomistani piposta ja sukista, vaikka se täällä tuntui olevan monesta kamala idea. Minusta ainakin on ihanan näköistä kun isä + poika kulkee samanlaisissa pipoissa, ja ovat parempia kuin kaupasta saatavat kun neulon ne tosi laadukkaista langoista (silkki+alpakka) molempien villakangastakkeihin sopiviksi.
Sitten se whisky tasting -juttu olisi tällainen: http://www.iliketokek.com/diy-decorations/diy-whiskey-test-tube-holder/
Toki saa muutakin kuin itse tekemiäni juttuja esim. https://shaveclub.fi/tuote/baxter-of-california-parranajosetti/
Kyllä on hirveitä lahjoja.
No niin ovat.
No, sinä sitten varmasti keksit tähän ketjuun parempia itsetehtyjä lahjoa meille tyhmemmille esimerkiksi :) Oikein mukavaa joulunodotusta sinullekin! Minä painun kutimieni ja ompelukoneeni ääreen näiden karmeiden ideoideni kanssa :)
http://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/tiesitko-kissanhiekalla-esta…
On tullu luettua konmari. Teen tänä jouluna niin, että olen laittanut kotiini lahjapöydän, jonka päälle olen laittanut suht kalliitakin esineitä ja tavaroita, jotka eivät tuota minulle onnea.
Annan lahjakortteja, joiden saaja saa tulla noutamaan yhden esineen pöydästäni, sen minkä haluaa. Tuossa lahjapöydässä on: käyttämätön sauvasekoitin, käyttämätön yhden hengen kahvinkeitin, käyttämättömiä iittalan aaltovaaseja, käyttämättömiä veitsiä paketeissaan, keramiikkaa, kirjoja (suht uusia).
Itsetehty joulugranola: teen lasipurkkiin granolaa, granolan joukkooon murustelen piparkakkuja ja dominokeksejä. Kauniiseen purkkiin vaan ja kansi kiinni.
Lukekaa tekin KONMARI ja voitte antaa kotoanne vaikka mitä kallista pois joululahjana.
Olen antanut usein erilaisia joulusuklaita, helppo ja nopea tehdä. Sulatetun tumman, maito- tai valkosuklaan sekaan kuivattuja marjoja tai hedelmiä, mausteita, piparinmuruja yms. Tarjottimelle ja jääkaappiin, sitten vaan lohkoo paloiksi ja laittaa kauniiseen purkkiin.
Minä tykkään neuloa syksyisin ja talvisin ja villalankoja jää aina sen verran, ettei niistä enää saa sukkia tai lapasia, mutta hyödynnän ne toisin. Teen niistä nyörejä kylpytakkeihin lahjaksi tavallistan kylpytakkivöiden sijalle. Tai mikä estää pitämästä niitä ihan farkkujenkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Säärystimet heijastavasta neulelangasta. Lankaa löytyy esim. Knittingroomista. Luo 48 silmukkaa kuutoskoon puikoille. Kudo 32cm suljettuna neuleena 2oikein 2nurin joustinneuletta.
Tämä olisi kiva lahja saada! Tykkäisin itse kovasti. Harmi etten osaa kutoa eikä ole nyt aikaa opetella. :/
Koiramme (rotukoira) saa pentuja just viikko ennen joulua. Annan lahjaksi koiranpentuja. Kysyn teitty etukäteen että haluaako joku niitä.
Tämä ketju on ihan mielipuolinen. :(
Vierailija kirjoitti:
On tullu luettua konmari. Teen tänä jouluna niin, että olen laittanut kotiini lahjapöydän, jonka päälle olen laittanut suht kalliitakin esineitä ja tavaroita, jotka eivät tuota minulle onnea.
Annan lahjakortteja, joiden saaja saa tulla noutamaan yhden esineen pöydästäni, sen minkä haluaa. Tuossa lahjapöydässä on: käyttämätön sauvasekoitin, käyttämätön yhden hengen kahvinkeitin, käyttämättömiä iittalan aaltovaaseja, käyttämättömiä veitsiä paketeissaan, keramiikkaa, kirjoja (suht uusia).
Minäkin teen tuollaisen tavarapöydän, ja laitan esim. sisaruksille viestin että jos on jotain mieleistä niin saa tulla hakemaan. Mutta ei tuntuisi minusta oikealta esittää noita lahjoina jos ovat käytännössä itselle jätettä. Kierrätän kyllä käyttämättömiä lahjoja jos ne tuntuvat osuvilta, mutta se on silloinkin minun lahjansaajalle 3valitsema tuote, jonka annan, eikä "hae jotain kuormasta ennen kuin kippaan veks".
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on ihan mielipuolinen. :(
Niinpä. Ei kai nämä ihmiset ole tosissaan? Unisieppareita, päällystettyjä kissanruokapurkkeja, kuvatulosteita sukissa, wiskiä koeputkissa, koiranpentuja yms.
Ihmiset näkevät tätä nykyä paljon vaivaa tyhjentääkseen kotejaan. Ja sitten annetaan aivan pöljää krääsää ja roskaa. :(
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään neuloa syksyisin ja talvisin ja villalankoja jää aina sen verran, ettei niistä enää saa sukkia tai lapasia, mutta hyödynnän ne toisin. Teen niistä nyörejä kylpytakkeihin lahjaksi tavallistan kylpytakkivöiden sijalle. Tai mikä estää pitämästä niitä ihan farkkujenkin kanssa.
Mitä hemmettiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin muistaa miestä ja appiukkoa kosteudenkerääjällä. Ostin sellaista tulostettavaa kangasta ja tulostan valokuvan meidän lapsesta ja ompelen kuvan kiinni kosteudenkerääjään. Sisälle tulee silikaatti-kissanhiekkaa.
MIstä mies ja appi sitä kosteutta keräävät?
Jäi olennainen sana kirjoittamatta, eli siis autosta :D Tiedän että ainakin omalle miehelle tulee tarpeeseen kun lasit vetää huuruun.
Osta miehellesi myös lahjaksi aika autohuoltoon. Ja todennäköisesti uusi raitisilmasuodatin.
Häpykarvoista huovutettu ryijy anopille
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän muillakin ole ihan sama tilanne kuin sinulla. Talo täynnä käyttämätöntäkin itselle turhaa tavaraa josta halutaan eroon. Mikähän juuri niistä sinun tavaroista tekee haluttavia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa mietin sukkia isälle, mutta isälläni on sellainen vaiva että sukkien laittaminen ja poisottaminen on vähän hankalaa yksin... Tuntuisikohan kettuilulta antaa sukat lahjaksi tyyliin "siinähän puet hahhahhaa"? Joku juttu millä saisi sukat jalkaan olisi hieno kylkiäinen siinä, mutta liekö sellaisia olemassakaan? Ehkä ns virallisina apuvälineinä mutta ne varmaan maksavat paljon... D:
-ap
Niin, miten saisi ne sukat jalkaan? Se olisikin hieno keksintö ja monelle tarpeen!
Mutta entä itse tehdyt huovutetut tossut? Ne sujahtavat helpommin jalkaan ja ovat lämpöiset. Tossun pohjiin vähän "jarrunestettä", niin eivät ole liukkaat. Tai vaikka nahkapohjat.
Niinpä. Minulla ei ainakaan rahan säästäminen ole todellakaan motiivi tehdä lahjoja, mieheni tienaa niin paljon että voisi ostaa ihan itse melkein mitä haluaa. Itse yritän sitten tehdä jotakin sellaista jota ei kaupasta saa. Esim. ne käsityönä tehdyt pipot ja villasukat laadukkaista materiaaleista. No, nähdäänpä sitten jouluaattona kuinka kovasti hän näistä mun lahjoista traumatisoituu :D