Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetehdyt joululahjat, VINKIT KASAAN

Vierailija
26.10.2016 |

Haluaisin tänä vuonna tehdä itse osan lahjoista, koska siinä säästäisi vähän rahaa, tykkään näperrellä ja itsetehtyä arvostetaan (ilmeisesti) paljon :)

Joten vinkit kehiin, mieluiten ohjeiden kanssa! Itse olen nyt tehnyt/tekemässä villasukkia, lapasia ja muotokuvia (harrastan piirtämistä).

Kommentit (513)

Vierailija
61/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljua tai kotiviiniä.

Vierailija
62/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unisieppareiden tekeminen on helppoa. Höyhenet voi ostaa esim. Motonetin kalastusosastolta, josta löytyy hienoja höyheniä kaikissa mahdollisissa väreissä. :D Pyöreän kehikon voi tehdä vaikka alumiinilangasta.

Ne hanhet kynitään elävältä monta kertaa elämänsä aikana, jotta saadaan höyheniä tällaiseen turhaan  krääsään. Haluatko oikeasti tukea eläinrääkkäystä vain siksi, että voit tehdä jollekin tuttavallesi turhan rihkamaesineen, joka todennäköisesti päätyy pölyttymään kaapin perälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos neuletaitoja löytyy, niin voihan sitä neuloa muutakin kuin sukkia. Omassa lähipiirissäni (johon on viime vuosina syntynyt vauvoja toisensa perään) on tykätty vauvalle neulotuista villahaalareista. On kuulemma vaikea löytää kaupoista vauvalle 100 % villaa olevia haalareita. Ja näitä kun tekee niin langaksi tietysti joku laadukas, pehmeä merinovillalanka niin sopii vauvan herkälle iholle.

Vierailija
64/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin muistaa miestä ja appiukkoa auton kosteudenkerääjällä. Ostin sellaista tulostettavaa kangasta ja tulostan valokuvan meidän lapsesta ja ompelen  kuvan kiinni kosteudenkerääjään. Sisälle tulee silikaatti-kissanhiekkaa.

Miehelle ja pojalle neulon samistelupipot paksusta alpakkalangasta. Miehelle ajattelin neuloa sukat, joiden varsiin neulon sileää neuletta ja ompelen niihinkin kankaalle tulostetun valokuvan isästä ja pojasta.                                                                                                                                                                                                  

Anopille ajattelin tehdä sellaisen korumaisen heijastimen. Kristallihelmiä ym. Netissä oli ohje ainakin sellaiseen sudenkorentomalliin, mutta voisin suunnitella jonkun ihan omankin, vaikka suojelusenkeli-aiheisen. Samaa sarjaa korvakorut hopeakoukkuihin. Lisäksi neulon pehmeät palmikkoiset unisukat jostakin laadukkaasta langasta.

Netistä löysin tosi kivan idean miehelle, DIY viski- tasting: lasisiin koeputkiin pakataan muutamaa laadukasta viskiä tms. maistelunäytteet.

sE

Ihan paskoja ideoita :D

Olitpa tarpeettoman tyly :( t. Ohis

Vierailija
65/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin muistaa miestä ja appiukkoa auton kosteudenkerääjällä. Ostin sellaista tulostettavaa kangasta ja tulostan valokuvan meidän lapsesta ja ompelen  kuvan kiinni kosteudenkerääjään. Sisälle tulee silikaatti-kissanhiekkaa.

Miehelle ja pojalle neulon samistelupipot paksusta alpakkalangasta. Miehelle ajattelin neuloa sukat, joiden varsiin neulon sileää neuletta ja ompelen niihinkin kankaalle tulostetun valokuvan isästä ja pojasta.                                                                                                                                                                                                  

Anopille ajattelin tehdä sellaisen korumaisen heijastimen. Kristallihelmiä ym. Netissä oli ohje ainakin sellaiseen sudenkorentomalliin, mutta voisin suunnitella jonkun ihan omankin, vaikka suojelusenkeli-aiheisen. Samaa sarjaa korvakorut hopeakoukkuihin. Lisäksi neulon pehmeät palmikkoiset unisukat jostakin laadukkaasta langasta.

Netistä löysin tosi kivan idean miehelle, DIY viski- tasting: lasisiin koeputkiin pakataan muutamaa laadukasta viskiä tms. maistelunäytteet.

:D :D :D

Vierailija
66/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipoo jotain kivoja herkkuja ja kyhää niille nätin rasian! Kyllä mua tuollainen ilahduttaisi tosi paljon :) esim kinuskikissan sivuilta löytyy cookie dough leivoksia, aivan taivaallisia...

Itsekyhättyjä leipomuksia itsekyhätyssä rasiassa. Nam. Kuulostaapa tosi "herkulliselta". Mistä tuo rasia kyhätään? Maitopurkeista? Vai virkataanko vanhoista kalsareista?

Mä en ymmärrä  näitä kyynikoita,jotka tuntuvan ihan periaatteesta mollaavan muiden kivoja ideoita.

Joo,varmasti sen pakkauksen voi kyhätä vaikka maitopurkista.Itse annan joka vuosi äidille ja isäpuolelle itsetehtyjä ja pipareita,pakkaan ne ihan mihin vaan sopivaan pahvilaatikkoon,jonka koristelen.Viime vuonna taisin päällysytää kissanruokapakkauksia vanhojen akkareiden sivuilla.

Samoin annan heille ja pikkuveljelle ja hänen puolisolleen joulukarkka kauniissa pakkauksissa.Esimerkiksi lasipurkit koristeltuna silkkipapareilla tai serveteillä.

Joku jo mainitsikin saippuat ja kynttilät.Kumpiakin on suhteellisen helppo tehdä,ja ovat kulutustavaraa,eli eivät jää nurkkiin pyörimään.

Siitä olen samaa mieltä,etttä taide on huono lahja,ellei sitten ole varma,että lahjan saaja arvostaa sitä.Ainoa,jolle anna omatekoisia maalauksia lahjaksi on äitini,koska tiedän hänen vilpittämästä tykkäävän niistä.

Löysin kirpputorilta aivan mahtavan karkkireseptikirjan,tänä vuonna läheiseni taitavat saada itsetehtyjä karkkeja :)

Vierailija
67/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipoo jotain kivoja herkkuja ja kyhää niille nätin rasian! Kyllä mua tuollainen ilahduttaisi tosi paljon :) esim kinuskikissan sivuilta löytyy cookie dough leivoksia, aivan taivaallisia...

Itsekyhättyjä leipomuksia itsekyhätyssä rasiassa. Nam. Kuulostaapa tosi "herkulliselta". Mistä tuo rasia kyhätään? Maitopurkeista? Vai virkataanko vanhoista kalsareista?

Mä en ymmärrä  näitä kyynikoita,jotka tuntuvan ihan periaatteesta mollaavan muiden kivoja ideoita.

Joo,varmasti sen pakkauksen voi kyhätä vaikka maitopurkista.Itse annan joka vuosi äidille ja isäpuolelle itsetehtyjä ja pipareita,pakkaan ne ihan mihin vaan sopivaan pahvilaatikkoon,jonka koristelen.Viime vuonna taisin päällysytää kissanruokapakkauksia vanhojen akkareiden sivuilla.

Samoin annan heille ja pikkuveljelle ja hänen puolisolleen joulukarkka kauniissa pakkauksissa.Esimerkiksi lasipurkit koristeltuna silkkipapareilla tai serveteillä.

Joku jo mainitsikin saippuat ja kynttilät.Kumpiakin on suhteellisen helppo tehdä,ja ovat kulutustavaraa,eli eivät jää nurkkiin pyörimään.

Siitä olen samaa mieltä,etttä taide on huono lahja,ellei sitten ole varma,että lahjan saaja arvostaa sitä.Ainoa,jolle anna omatekoisia maalauksia lahjaksi on äitini,koska tiedän hänen vilpittämästä tykkäävän niistä.

Löysin kirpputorilta aivan mahtavan karkkireseptikirjan,tänä vuonna läheiseni taitavat saada itsetehtyjä karkkeja :)

Luin että kissanruokapakkauksia päällystettynä vanhojen alkkareiden sivuilla. :D No itse asiassa olisi sopinut "teemaan". Miksi joku antaa lahjaksi vanhoja kissanruokapurkkeja?

Vierailija
68/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras itse tehty lahja on setelirulla. On helppokin. Otetaan sopivan kokoinen seteli, kiedotaan se rullaksi ja solmitaan kauniilla nauhalla kiinni. Nauhan voi jättää niin pitkäksi, että sillä rullan voi ripustaa kuusenkoristeeksi.

Kelpaa ihan kaikille, eikä jää nurkkiin pyörimään.

Vierailija
69/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua. Ihan totaalinen repeäminen. :D :D :D

Vierailija
70/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä kyynistä porukkaa. Onneksi omassa tuttavapiirissä osataan arvostaa niin itsetehtyjä kuin ostettuja lahjoja. :)

Itse arvostan todella paljon lahjoja, jotka on personoitu juuri minulle ja tekijä on selvästi ajatellut minua tehdessään ne. Tädin antamat villasukat, isoäidin leipomukset ja lasten askartelemat lahjat ovat aina toivottuja! Viime jouluna sain ystäviltä heidän koristelemia kauniita pipareita ja piirrokset koiristani. Olin todella otettu! 😊

Vierailija
71/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin että kissanruokapakkauksia päällystettynä vanhojen alkkareiden sivuilla. :D No itse asiassa olisi sopinut "teemaan". Miksi joku antaa lahjaksi vanhoja kissanruokapurkkeja?

Niin siis päällystän vaikka niillä sarjakuvilla pahviboxeja,joissa on ollut kissan märkäruokaa annospusseissa,en ehkä ilmaissut itseäni kyllin selvästi :D

Vierailija
72/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotokuvan voi tehdä vaikka ei osaisi piirtää: tulosta iso kuva toisesta ja piirrä läpi selkeimmät piirteet. Tee lopullinen työ esimerkiksi isoilla liiduilla jolloin yksityiskohdat eivät ole niin tarkkoja tai kopioi profiili mustalle paperille. Tämä sopii erityisesti lapsille tehtäväksi isovanhemmista tai kummeista.

Vierailija
73/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalistinen ombre-taulu: maalaa tukevalle isolle kankaalle liukuväri vaaleasta tummaan saajan sisustuksen väriin sopivaksi

Vierailija
74/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin muistaa miestä ja appiukkoa kosteudenkerääjällä. Ostin sellaista tulostettavaa kangasta ja tulostan valokuvan meidän lapsesta ja ompelen  kuvan kiinni kosteudenkerääjään. Sisälle tulee silikaatti-kissanhiekkaa.

MIstä mies ja appi sitä kosteutta keräävät?

Jäi olennainen sana kirjoittamatta, eli siis autosta :D Tiedän että ainakin omalle miehelle tulee tarpeeseen kun lasit vetää huuruun. Tykkää muutenkin käytännöllisistä lahjoista. Uskon että tykkää myös neulomistani piposta ja sukista, vaikka se täällä tuntui olevan monesta kamala idea. Minusta ainakin on ihanan näköistä kun isä + poika kulkee samanlaisissa pipoissa, ja ovat parempia kuin kaupasta saatavat kun neulon ne tosi laadukkaista langoista (silkki+alpakka) molempien villakangastakkeihin sopiviksi.

Sitten se whisky tasting -juttu olisi tällainen: http://www.iliketokek.com/diy-decorations/diy-whiskey-test-tube-holder/

Toki saa muutakin kuin itse tekemiäni juttuja esim. https://shaveclub.fi/tuote/baxter-of-california-parranajosetti/

Kyllä on hirveitä lahjoja.

Vierailija
75/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä kyynistä porukkaa.

Eiköhän tuo naureskelija ole kaikissa ikävissä viesteissä sama peppuun ammuttu päivänsäde (jonka elämän päämäärä on tällä hetkellä vihoitella joulua ajatteleville).

Vierailija
76/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näpertelin kivan gradun kaikille joululahjaksi. Se tulee nettiin luettevaksi niin ei tule edes lahjapaperiroskaa.

Vierailija
77/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, Scrooge-Saiturikin löysi joulukeskustelun! Ei ole joulu mitään ilman Saituria :) *terkkuja saitureille*

Vierailija
78/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omast lahjakortit ovat myös hyvä immateriaalinen lahja, eli lupaat kummilapselle yhteisen luisteluretken kuuman kaakotermarin ja eväsleipien kanssa, ikkunanpesun iäkkäämmälle sukulaiselle jne. Apu kotitöissä tai yhteinen kivan tekemisen älymys on mukava asia, jota moni arvostaa enemmän kuin tavaraa.

Anteeksi nyt vain, mutta mun mielestä olisi hieman ylenkatsovaa antaa yhteistä aikaa lahjaksi tyyliin, lähdetään luistelemaan yhdessä. Yhtälaillahan se toinen silloin antaa omaa aikaansa mulle lahjaksi. Vai onko se niin ällö tyyppi, että se on ihan lahja, että teen sen kanssa jotain. Työpanoksen antamisen lahjaksi ymmärrän kyllä.

Riippuu varmaan lahjan saajasta ja siitä tekemisestä, jonka lahjoittaa. Jos näkee vaivaa ja suunnittelee jotain erikoisempaa elämyksellisestä tekemistä josta juuri tämä tietty henkilö voisi tykätä, ja vastaa myös kaikista kuluista (esim. ruokapuolesta, sisäänpääsylipuista tai matkakustannuksista), niin mielestäni se on ihan ok lahja. En ehdottaisikaan "lahjakortiksi" mitään sellaista, että möllötetään yhdessä ilta sohvalla tv:n ääressä kännyköitä samalla vilkuillen.

T. se jota kommentoit

Vierailija
79/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huomautuksena että nykyaikana itsetehty tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin kaupasta ostettu, mikäli päällimmäinen syy DIY-joululahjoillesi oli rahassa pihistely. 

t. Paljon käsitöitä yms. tekevä

Vierailija
80/513 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun sisaruksilla ja vanhemmilla on jo vuosia ollut tapa, että teemme lahjat lähinnä itse. Ollaan mm tehty konvehteja, hyytelöitä, todella kauniita piparkakkuja (perheessä on kuvittaja), vaatteita, neulomuksia, kangaskasseja, astioita (myös keraamikko/lasitaiteilija on), lapsille leluja esim näköispehmoleluja lemmikeistä tai my little pony pehmoja... Lista olisi hyvin pitkä jos kaiken laittaisin, kun yli 20-vuotta on jatkunut tämä perinne :)

Mutta tämä tosiaan toimii siksi, että sanomme hyvin selkeästi ja hyvissä ajoin mistä on pulaa tai mille olisi tarvetta. Tunnemme myös toistemme maun hyvin. Joka vuosi emme anna rompetta, jos ei ole tarvetta. Silloin keskitymme herkkuihin ja mielihyvälahjoihin.

Mitä ovat sukulaisille annettavat mielihyvälahjat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän