Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetehdyt joululahjat, VINKIT KASAAN

Vierailija
26.10.2016 |

Haluaisin tänä vuonna tehdä itse osan lahjoista, koska siinä säästäisi vähän rahaa, tykkään näperrellä ja itsetehtyä arvostetaan (ilmeisesti) paljon :)

Joten vinkit kehiin, mieluiten ohjeiden kanssa! Itse olen nyt tehnyt/tekemässä villasukkia, lapasia ja muotokuvia (harrastan piirtämistä).

Kommentit (513)

Vierailija
381/513 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsetehty on vähän riskaapeli aina, mut itse olen tykännyt saamistani itsetehdyistä sukista (olen vilukissa),

toinen kiva lahja on ollut ystävien tekemä .

itse tehty historiikki elämästäni , sain synttäriksi sellaisen itse kirjoitetun ja valokuvia sisältävän humoristisen kirjasen, jossa oli kuvia omasta lapsuudestani ja teini iästäni aikuisuuteen(usein ei just itse muista mitä kuvia ja muistoja tutuil on) kirjanen oli kivasti tehty, kivoja kuvia ja hauskoja tekstejä.muistoja elämän kulusta. sain sen täytettyäni tasavuosia.

mun mielestä itse askarrelu kortti pelkästään hyvää joulua toivotuksin on kiva ei tarvi olla mitään lahjaa kun kaikil paljon tavaraa kodeissa.

382/513 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omast lahjakortit ovat myös hyvä immateriaalinen lahja, eli lupaat kummilapselle yhteisen luisteluretken kuuman kaakotermarin ja eväsleipien kanssa, ikkunanpesun iäkkäämmälle sukulaiselle jne. Apu kotitöissä tai yhteinen kivan tekemisen älymys on mukava asia, jota moni arvostaa enemmän kuin tavaraa.

❤❤❤

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/513 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säärystimet heijastavasta neulelangasta. Lankaa löytyy esim. Knittingroomista. Luo 48 silmukkaa kuutoskoon puikoille. Kudo 32cm suljettuna neuleena 2oikein 2nurin joustinneuletta.

Mahtaa jäyhä isukki ilahtua, kun saa pullon sijasta hohtavat säärystimet:)

Saattaa löytyä elävänä hangesta niiden ansiosta sitten uutena vuotena, ettei käy kuin entiselle miehelle.

Vierailija
384/513 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain yhtenä vuonna ”touhukalenterin” lahjaksi kaverilta. Se oli mulle tosi kiva! Siinä on siis 12 lappua, 1 joka kuukaudelle ja jokaiselle kuukaudelle tehtävä, joka tulee suorittaa. Esim. tammikuulle: lue kirja ja helmikuulle: käy koripallomatsissa, maaliskuulle: leivo piirakka jne. Ajattelin antaa ko. lahjan eläkeläisäidilleni tänä vuonna, hän kun valittelee, ettei oiken tule käytyä tarpeeksi missään jne., ei oikein itse keksi. Ajattelin, että toi kalenteri auttais asiassa ja tosiaan kun ite tykkäsin tosi paljon.

En tarkoita olla inhottava, mutta sait siis kasan papereita joissa käskytettiin sinua tekemään satunnaisia asioita? Ja laitat vielä eteenpäin? 

Tässä olisi mielestäni ideaa, jos lahjan antaja tekisi näitä asioita saajan kanssa, ja vaikka maksaisi ne. Eli vaikkapa piknik elokussa, lahjan antaja toisi korin. Tai elokuviin maaliskuussa, lahjan antaja maksaa elokuvalipun. Tai sitten ihan vaan yhteistä aikaa, ja molemmat maksavat oman osuutensa, mutta en kyllä ymmärrä mitä lahjaa on siinä, että sanon kaverilleni että "mee lenkille".

Näille kivojen juttujen tyrmääjille voisi tehdä positiivisen kalenterin, joka päivälle yksi sivu:  mikä tänään ilahduttaa?

Vanha tuttu oli saanut häälahjaksi kirjan jossa otsikko:  mukavia hetkiä.  Sitten hän aloitti listan siihen:  ikäviä hetkiä.

Vierailija
385/513 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain yhtenä vuonna ”touhukalenterin” lahjaksi kaverilta. Se oli mulle tosi kiva! Siinä on siis 12 lappua, 1 joka kuukaudelle ja jokaiselle kuukaudelle tehtävä, joka tulee suorittaa. Esim. tammikuulle: lue kirja ja helmikuulle: käy koripallomatsissa, maaliskuulle: leivo piirakka jne. Ajattelin antaa ko. lahjan eläkeläisäidilleni tänä vuonna, hän kun valittelee, ettei oiken tule käytyä tarpeeksi missään jne., ei oikein itse keksi. Ajattelin, että toi kalenteri auttais asiassa ja tosiaan kun ite tykkäsin tosi paljon.

En tarkoita olla inhottava, mutta sait siis kasan papereita joissa käskytettiin sinua tekemään satunnaisia asioita? Ja laitat vielä eteenpäin? 

Tässä olisi mielestäni ideaa, jos lahjan antaja tekisi näitä asioita saajan kanssa, ja vaikka maksaisi ne. Eli vaikkapa piknik elokussa, lahjan antaja toisi korin. Tai elokuviin maaliskuussa, lahjan antaja maksaa elokuvalipun. Tai sitten ihan vaan yhteistä aikaa, ja molemmat maksavat oman osuutensa, mutta en kyllä ymmärrä mitä lahjaa on siinä, että sanon kaverilleni että "mee lenkille".

Näille kivojen juttujen tyrmääjille voisi tehdä positiivisen kalenterin, joka päivälle yksi sivu:  mikä tänään ilahduttaa?

Vanha tuttu oli saanut häälahjaksi kirjan jossa otsikko:  mukavia hetkiä.  Sitten hän aloitti listan siihen:  ikäviä hetkiä.

Se touhukalenteri ei vaan ole useimpien mielestä kiva. Syykin jo selitettiin.

Vierailija
386/513 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän.

Onko kukaan vielä keksinyt viedä keittokirjaa johon liitetty omat kokemukset sen käytöstä.  Hauskasti ja kevyesti, poltin pohjaan mutta sitten seuraavalla kerralla onnistui.

Vierailija
387/513 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa sai viime vuonna pienen villaisen kudotun peiton. Oli tosi tyytyväinen🐈🎁😻😹💤

Vierailija
388/513 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsetehty sinappi

Tämä on tapahtunut oikeasti: yksi tyyppi haki terveysasemalta niitä paskanäytteelle tarkoitettuja muovipurkkeja, joiden kannessa on kiinni lasta, ja lahjoitti niissä itsetehtyä sinappia.

Nämä purkit on tosi hyviä. Itse käytin niitä ennen reissuilla, eli laitoin kasvovedet, päivävoiteet ja shampoot ja hoitoaineet näihin matkakokoisiin purkkeihin🛬⛴⚓🚄🗽

Nyt reissaan usein tk-lääkärin kanssa enkä kehtaa käyttää noita purkkeja.

Vierailija
389/513 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpykarvoista huovutettu ryijy anopille

Toivottavasti hajuton.

Vierailija
390/513 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmetin tylsiä ideoita.. Kuka oikeasti ilahtuu jostain helvatin villasukista?[/quote

Mulla on 2 tosi rikasta ystävää (sisarukset perheineen) jotka toivoo aina villasukkia, asuvat omakotitalossa maaseudulla.

Myös pienituloinen äitini tykkää villasukista.

Itsellä toivelistalla on villasukat, rahaa ja matkalahjakottti.

Vierailija
391/513 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni ilahtui ikihyviksi kun tein hänelle sinkkuunnuttuaan liki nelikymppisenä keittokirjan, johon kirjoitin omakätisesti hyväksi havaitut ja riittävän helpot reseptit ja tarpeeksi selkeästi selostettuna. Lisäksi lupaus vastata lisäkysymyksiin jos kokatessa tulee ongelmia.

Vierailija
392/513 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva saada ihan oikeitakin vinkkejä, mitä kivaa voisi tehdä. Jotain nuorekasta ja kivaa?Syötäviä on vaikea kuljettaa, kun kuljen linja-autolla aaton aattona joulun viettoon.

Minä ainakin ilahtuisin ihan sellaisesta paksusta langasta neulotusta piposta. Tupsua ei tarvi olla. Kunhan se pipo on niin iso, että se peittää reilusti korvat niin se on hyvä.

Ohje:  Crush antigue lankaa 100 gr.

Tee 132 s, josta korvaläppien osuus 2x 26.

Yhdistä pyöröpuikoille ja kavenna yläpäästä.   4 oikein 2 nurin.  Vuorita trikoopalalla.

Mihin kohtaan nuo korvaläpät tulee? Siis monta silmukkaa otsalle ja monta niskaan?

Mulle noiden korvaläppien saaminen sopivaan kohtaan on vaikeaa.

Etukpl 38 s. taakse loput, korvaläppiä voi kaventaa sopivasti enemmän edestä.  Tämä on elämäni paras pipo.

Kiitos. Kokeilen tuolla silmukkamäärällä.

Vierailija
393/513 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan tänä jouluna lahjaksi vinkkejä. Kehoitan osallistumaan AV.n retkille.

Vierailija
394/513 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä isääsi vaivaa, kun ei 60+ ikäisenä saa sukkia pois jalastaan? Itse olen samanikäinen ja heitän vaikka kärrynpyöriä. Ja pääsen siitä kärrystä ihan itse poiskin ;)

Vierailija
395/513 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän.

Onko kukaan vielä keksinyt viedä keittokirjaa johon liitetty omat kokemukset sen käytöstä.  Hauskasti ja kevyesti, poltin pohjaan mutta sitten seuraavalla kerralla onnistui.

Siihen voisi vielä lisätä kuvia niistä pilalle menneistä ruoista.

Vierailija
396/513 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanen jonka nimi on esim: Onko Samathiina hyvä nimi?

Sitten kirjoitat koko vihkosen täyteen nimiehdotuksia.

Alma, Aida, Saida, Minttu, Minttuliinu, Axksel, Aatos, Jannica, Pannika, Thomas-Levis,

Heimo, Keimo jne.

Vierailija
397/513 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuunattu kukka-asetelma. Joulukukat on kalliita jos on vähänkään hienompia juttuja, mutta yksittäiset hyasintit ei maksa paljon mitään! Kivoja koreja ja ruukkuja löytää vaikka kirpparilta, ja kun samaan koriin laittaa useamman kukan ja koristelee vaikka pienillä kuusen oksilla, kauniilla nauhoilla, pienillä kuusenkoristeilla jne, saa tosi näyttäviäkin asetelmia halvalla!

Vierailija
398/513 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vaan kaatako kahvi- tai teerouheita tyhjiin pilttipurkkeihin, jotka sitten koristelette jouluisesti.  Purkki on turhake ja kahvit ja teet väljähtyneitä.

399/513 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty jouluovikranssi on kiva lahja. Kehikon voi vääntää oksista ja sitten koristeiksi etolasta muovikukkia- ja oksia.

Pihalta löytyy myös käpyjä ym. Kirppikselta löytyy joulukoristeita, nauhoja ym.

Tähän voi virittää valotkin. Tein yksi vuosi itselle, tuli todella hieno.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

400/513 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa vähän oikoa mutkia, niin leikkaa sukkahousuista toinen lahje irti. Täytä havuilla, kävyillä ja vanhoilla joulukoristeilla. Väännä makkaraksi.

Tadaa, kranssi on valmis!

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän