Itsetehdyt joululahjat, VINKIT KASAAN
Haluaisin tänä vuonna tehdä itse osan lahjoista, koska siinä säästäisi vähän rahaa, tykkään näperrellä ja itsetehtyä arvostetaan (ilmeisesti) paljon :)
Joten vinkit kehiin, mieluiten ohjeiden kanssa! Itse olen nyt tehnyt/tekemässä villasukkia, lapasia ja muotokuvia (harrastan piirtämistä).
Kommentit (513)
Vierailija kirjoitti:
Joulu on taas kirjoitti:
Minulla on suppilovahveroita pakastimessa, ehkä kokkaan sienisalaattia sukulaisille joulupöytään.
Jaa. Ensimmäinen kerta, kun kuulen, että joku tekee suppiksista sienisalaattia. Meillpäin se tehdään suolatuista rouskuista ja kangassienistä.
Kangassieni = kangasrousku eli rousku sekin.
Totta kai suppiksistakin voi tehdä sienisalaattia, reseptejä löytyy kyllä netistä.
Vierailija kirjoitti:
Teen joulukortteja, sukkia, lapasia ja kransseja myyjäisiin.
Ovat aina itsenäisyyspäivän aikaan. Siis työpaikalla, pöytämaksu 0 euroa.Viime vuonna yksi ostajista oli kysellyt mitä kuviota jne ja minulle tuli lista toiveista.
Oli sitten helppo myydä. Mm sydän ja Pohjanmaan salmiakkikuviot ovat suosittuja, kaikki menee heti.Kaikki nämä voi tehdä hyvissä ajoin, kranssin pohjan teen oksista ja päälle käpyjä.
Vielä kertaakaan ei ole kranssipohjia jäänyt yli, mutta periaatteessa niitä voi tehdä kerralla kunnolla.Viime jouluna oli eka kerta, kun joulukortteja jäi myymättä. Kiitos postin lakon. Selkeesti kortteja lähetetään vuosittain vähemmän. Ensi myyjäisiin teen max 100 korttia.
Mikä sulla on hintataso näissä tuotteissasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alesta löytyi ihania joulukarkkeja, ostin ison kasan kun halvalla sai. Tadaa! Karkkikuuset ensi jouluksi tehty!
Ja ovat päiväysvanhoja jo ennen joulua?
Mitä pienistä, enhän mä niitä ite syö kun lahjaksi menee! :D
Joulu on peruttu korona viruksen takia.
Ajankohtainen aihe tällä vuodelle! Tulevana talvena 30 prosenttia työttömänä, joten aikaa on ja lahjarahoissa pitää säästää.
Kasvomaskeja pahvilaatikollinen.
Siis kuka tämän ketjun oikein nosti? Huhtikuu ja jengi miettii joululahjoja...
🇺🇦🇮🇱
annoin exälle aina lahjakirjan jouluna, itse tekemäni ja siinä oli että tällä lahjakirjalla saa ilmaisen kokovartalohieronnan veloituksetta voimassa 6kk
niin onpahan lahja kun olen itse nääs hieroja
Aion virkata ja ommella hengityssuojaimia koko suvulle. Olisikohan pellava kiva materiaali...
Annan lahjaks avustuspusseista jääneitä nötkötpurkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen joulukortteja, sukkia, lapasia ja kransseja myyjäisiin.
Ovat aina itsenäisyyspäivän aikaan. Siis työpaikalla, pöytämaksu 0 euroa.Viime vuonna yksi ostajista oli kysellyt mitä kuviota jne ja minulle tuli lista toiveista.
Oli sitten helppo myydä. Mm sydän ja Pohjanmaan salmiakkikuviot ovat suosittuja, kaikki menee heti.Kaikki nämä voi tehdä hyvissä ajoin, kranssin pohjan teen oksista ja päälle käpyjä.
Vielä kertaakaan ei ole kranssipohjia jäänyt yli, mutta periaatteessa niitä voi tehdä kerralla kunnolla.Viime jouluna oli eka kerta, kun joulukortteja jäi myymättä. Kiitos postin lakon. Selkeesti kortteja lähetetään vuosittain vähemmän. Ensi myyjäisiin teen max 100 korttia.
Mikä sulla on hintataso näissä tuotteissasi?
Joulukortit 2 e kpl, 3 kpl 5 e
Kranssit 20 e
Villasukat 10-15 e ja tumput 10 e
Joulukuusen koristeet sama 2 e kpl, 3 kpl 5 euroa.
Käytännössä kaikki menee.
Nyt ei ole mitään materiaalia.
Teen kyllä kranssipohjia varmaan 100 kpl. Ne kun ei vaadi mitään, muuta kuin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Aion virkata ja ommella hengityssuojaimia koko suvulle. Olisikohan pellava kiva materiaali...
Vai voisko tähän kierrättää muovipusseja?
Yleensä tullut laitettua lahjoiksi erilaisia itsetehtyjä juttuja esim viiniä, taateli tai tiikerikakkuja, suolakeksejä/juustokierteitä, keksejä, hilloja, marmeladia, kermakaramelleja, saaristolaisleipää, pyykkietikkaa, kynttilöitä, sinappia sekä joskus tuoksuöljyjä.
Sekä antanut myös hierontoja lahjoiksi sillä olen työskentelen jooga ohjaajana/hierojana ammatikseni.
Ostat dreijan ja alat tekemään savikuppeja tai kulhoja, maljakoita, lautasia... varmaan ihmiset tykkäis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alesta löytyi ihania joulukarkkeja, ostin ison kasan kun halvalla sai. Tadaa! Karkkikuuset ensi jouluksi tehty!
Parasta ennen -pvm ei ole viimeinen käyttöpäivämäärä. :)
Itsetehdyt joululahjat, tässä paras vinkki:
Älä anna niitä itse tehtyjä lahjoja.
Askartele paskartele sielu, niin kuin Touko-Pouko.