Itsetehdyt joululahjat, VINKIT KASAAN
Haluaisin tänä vuonna tehdä itse osan lahjoista, koska siinä säästäisi vähän rahaa, tykkään näperrellä ja itsetehtyä arvostetaan (ilmeisesti) paljon :)
Joten vinkit kehiin, mieluiten ohjeiden kanssa! Itse olen nyt tehnyt/tekemässä villasukkia, lapasia ja muotokuvia (harrastan piirtämistä).
Kommentit (513)
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva saada ihan oikeitakin vinkkejä, mitä kivaa voisi tehdä. Jotain nuorekasta ja kivaa?Syötäviä on vaikea kuljettaa, kun kuljen linja-autolla aaton aattona joulun viettoon.
Jäätelöä?
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tänä vuonna tehdä itse osan lahjoista, koska siinä säästäisi vähän rahaa, tykkään näperrellä ja itsetehtyä arvostetaan (ilmeisesti) paljon :)
Joten vinkit kehiin, mieluiten ohjeiden kanssa! Itse olen nyt tehnyt/tekemässä villasukkia, lapasia ja muotokuvia (harrastan piirtämistä).
Tuubihuivi. Helppo, halpa. Ohje netissä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Lisää vaan :) minulla on hankaluuksia keksiä esim. Isälleni mitä annan... +60 vuotias möröttäjä, ei harrasta mitään. Ennen olen antanut hienon pullon alkoholia ja arpoja läjän, mutta nyt pitäisi keksiä jotain edullisempaa.
- ap
Halvemmalla saat kyykkyviinipullon ja tyhjiä veikkauskuponkeja ärrältä.
Virkkaa oikein persoonalliset patalaput. Niille on aina käyttöä ja monesti kaupasta ostetut ovat surkeita.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva saada ihan oikeitakin vinkkejä, mitä kivaa voisi tehdä. Jotain nuorekasta ja kivaa?Syötäviä on vaikea kuljettaa, kun kuljen linja-autolla aaton aattona joulun viettoon.
Minä ainakin ilahtuisin ihan sellaisesta paksusta langasta neulotusta piposta. Tupsua ei tarvi olla. Kunhan se pipo on niin iso, että se peittää reilusti korvat niin se on hyvä.
Minulla on itsellä aika monet villasukat ja niitä tulee lisää jatkuvasti. Neuvoisin siis välttämään villasukkia ja neulomaan mieluummin lapaset! Niitä häviää joka talvi ja uusia tarvitaan.
Jos teet kuitenkin villasukat, keksi niihin joku kiva kuva tai muu erikoinen kuosi, tai tee sukat jotka ylettyvät sääreen asti, niin tulee vähän vaihtelua niihin tavallisimpiin malleihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin ilahtuisin ihan sellaisesta paksusta langasta neulotusta piposta. Tupsua ei tarvi olla. Kunhan se pipo on niin iso, että se peittää reilusti korvat niin se on hyvä.
Ohje: Crush antigue lankaa 100 gr.
Tee 132 s, josta korvaläppien osuus 2x 26.
Yhdistä pyöröpuikoille ja kavenna yläpäästä. 4 oikein 2 nurin. Vuorita trikoopalalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdistä pyöröpuikoille ja kavenna yläpäästä. 4 oikein 2 nurin. Vuorita trikoopalalla.
Puikkojen kokonumero?
Itsetehdyt hillot, hillokkeet ja kastikkeet yms
Vierailija kirjoitti:
Itsetehdyt hillot, hillokkeet ja kastikkeet yms
Noissa pitää tietää toisten allergiat ja maku kunnolla. Yksi sukulaiseni haluaa joka joulu ison purkin konjakilla maustettua sinappia. Se on meillä jo perinteenä.
En ole lukenut koko ketjua, joten en tiedä onko tätä jo ehdotettu, mutta jos lahjan saaja ruokkii lintuja, niin voi antaa itse tehtyjä "talipalloja". Sulatetaan kookosrasvaa tai munkinpaistorasvaa ja sekaan laitetaan maapähkinää, kauraa, kuorittuja auringinkukan siemeniä, vehnänleseitä yms.
Seos kaadetaan kahvikuppeihin (näitä löytää monesti kirpparilta jopa ilmaiseksi) ja viedään viileään jähmettymään. Kupin korvaan sidotaan kaunis ripustuslanka tai naru.
Tein lasten kanssa anopille lahjaksi korin johon istutettiin joulukukkia ja koristeltiin jouluisasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puikkojen kokonumero?
Nro 4.
Kori jos kotona ylimääräinen, siihen juustoja, suolakeksejä, konvehteja.
Mulla on hyvä idea. En kuitenkaan kerro sitä täällä koska se on oikeasti huippu juttu eikä mulla ole paljoa rahaa ja jos ideata kopioitaisiin niin maku menis.
Heidi.
Jääkaappimagneetteja, jos tietää, että saaja tykkää niistä. Niitä voi tehdä ties mistä materiaaleista ja ovat pieniä eivätkä vie tilaa.
Yleensä ehdotan, että lahja on jouluinen, niin saaja voi ihan rauhassa pakata sen varastoon pyhien jälkeen. Näin hänelle ei tule tunne, että lahjaa on pidettävä esillä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuubihuivi. Helppo, halpa. Ohje netissä.
Minkälainen kangas sopisi?
Itse ilahtuisin hillosta, mehusta, viinistä tai leipomuksista. Miksei ruoistakin. Samoin villasukista, varsinkin koristeneuleisista luonnonvalkoisista. Tai kauniista lapasista.
Ei kiitos koristeita eikä kukka-asetelmia.
Olen villasukkien suurkuluttaja, käytän kesät talvet. Paras on, kun sukan sisällä on pieni kerä parsinlankaa. Jatkaa käyttöikää. Hyviä sukkia ei halua heittää pois.
Lopettakaa ne joululahjat sillä ihmisiä ahdistavat ne. Lopettakaa kaupallonen joulu kokonaan ja antakaa ihmisten viettää kaupatonta joulua.
Akupunktiomatto:
Kerää kaljapullon kruunukorkkeja ja liimaa ne hyvällä liimalla vanhaan joogamattoon.
Kyllä mummo tykkää!