Itsetehdyt joululahjat, VINKIT KASAAN
Haluaisin tänä vuonna tehdä itse osan lahjoista, koska siinä säästäisi vähän rahaa, tykkään näperrellä ja itsetehtyä arvostetaan (ilmeisesti) paljon :)
Joten vinkit kehiin, mieluiten ohjeiden kanssa! Itse olen nyt tehnyt/tekemässä villasukkia, lapasia ja muotokuvia (harrastan piirtämistä).
Kommentit (513)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva saada ihan oikeitakin vinkkejä, mitä kivaa voisi tehdä. Jotain nuorekasta ja kivaa?Syötäviä on vaikea kuljettaa, kun kuljen linja-autolla aaton aattona joulun viettoon.
Minä ainakin ilahtuisin ihan sellaisesta paksusta langasta neulotusta piposta. Tupsua ei tarvi olla. Kunhan se pipo on niin iso, että se peittää reilusti korvat niin se on hyvä.
Ohje: Crush antigue lankaa 100 gr.
Tee 132 s, josta korvaläppien osuus 2x 26.
Yhdistä pyöröpuikoille ja kavenna yläpäästä. 4 oikein 2 nurin. Vuorita trikoopalalla.
Tuo lanka maksaa
24,90 100g.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva saada ihan oikeitakin vinkkejä, mitä kivaa voisi tehdä. Jotain nuorekasta ja kivaa?Syötäviä on vaikea kuljettaa, kun kuljen linja-autolla aaton aattona joulun viettoon.
Minä ainakin ilahtuisin ihan sellaisesta paksusta langasta neulotusta piposta. Tupsua ei tarvi olla. Kunhan se pipo on niin iso, että se peittää reilusti korvat niin se on hyvä.
Yhdistä pyöröpuikoille ja kavenna yläpäästä. 4 oikein 2 nurin. Vuorita trikoopalalla.
Mihin kohtaan nuo korvaläpät tulee? Siis monta silmukkaa otsalle ja monta niskaan?
Mulle noiden korvaläppien saaminen sopivaan kohtaan on vaikeaa.
SMC Cleany-langasta olen neulonut Tawashi-pesusieniä. Ihonpesuun ja käy myös astioiden pesuun.
Nautiskelija kirjoitti:
Miks mua alko just oksettaa ja voin pahoin muutenkin..? Ainiin joulu ja jouluhömpötykset! Ahdistaa!
:DDD Joulu ahdista ja silti piti tulla avaamaan tämä ainoa joulua käsittelevä ketju? :D
Itsetehdyt lahjat menevät roskiin. Ne ovat aina aineellisia, ja kamaa on muutenkin tarpeeksi. Ruokalahjat ovat poikkeus.
Älä anna mitään on parempi. Tai lahjakortti.
Muistaako kukaan (tällä palstalla kerrottu), kun joku mummi oli antanut lapsenlapsilleen paperille liimattuja, prässättyjä ötököitä, joita lapset olivat innokkaana tutkineet :D:D:D
Tätä en unohda ikinä!!!
Kyllä parhaita itsetehtyjä on villavaatteet kuten sukat, lapaset ja villapaidat, jos osaat neuloa. Keksejä lasipurkissa tms. hyvää syötävää, jonka voi tuhota. Tauluja ei, jollei se esitä lahjan saajaa tai jotain hänelle hyvin tärkeää paikkaa, ja maalarin pitää olla hyvä eikä mikään tuhertaja.
Muutenkin voi välttää turhan krääsän jakelua. Unisieppari on musta yksi turhimpia asioita maailmassa niiden kodinkonehärpäkkeiden ja suklaarasioiden lisäksi.
Kannattaa olla sitten kriittinen niitä omia taitojaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kaikki ruuat lentää heti roskikseen, koska ihmisillä on usein niin heikko hygieniataso kotonaan.
No sullehan kannattaisi antaa pullo itsetehtyä desinfiointiainetta. Denaturoitua spriitä saa apteekista. Nättiin pulloon ja itse tehty kaunis etiketti. 😀
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Itse koottu palapeli on kiva lahja.
Joo, tässäpä loistava idea! Osta kierrätyskeskuksessa palapelejä (niistähän puuttuu jo valmiiksi paloja) ja sekoita palat keskenään. Ei isoja ja pieniä sekaisin vaan ainoastaan pieniä.
Laita kauniiseen pakettiin. Kanteen voit liimata mallikuvan, joka on leikattu jostain lehdestä.
Iloa koko perheelle!
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan (tällä palstalla kerrottu), kun joku mummi oli antanut lapsenlapsilleen paperille liimattuja, prässättyjä ötököitä, joita lapset olivat innokkaana tutkineet :D:D:D
Tätä en unohda ikinä!!!
Oi ihana lahja. Minun isäni lähetti pojalleni kuivunuita ötököitä muovipurkissa.
Se oli erittäin rakas ja hyvä lahja 4- vuotiaalle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei kyllä itsetehtyä arvosta, en minä ainakaan. Tykkään saada kaupan suklaarasian tai jonkun ruukkukukan. Ap:n lahjottavat toivottavasti tykkäävät näperryksistä. Olikin jo monenlaista vinkkiä. Hyvää joulunalusaikaa!
Tämä! Kannattaa ottaa etukäteen selvää, että lahja on mieluinen saajalleen (oli sitten tehty itse tai ostettu).
Mua harmittaisi hirvittävästi, jos joku näkisi vaivaa jonkun taatelikakun tai suolasienien kanssa, ja lahjottaisi ne minulle. Ei mulla ole sellaisille käyttöä...
Kannattaa muistaa että itse tekemällä ei todellakaan säästä, jostain syystä tämä uskomus pysyy edelleen tiukassa. Harrastan itse käsitöitä ja ompelua, ja tarvikkeet ovat ihan luvattoman kalliita. Valmiin teoksen hintalappu on yleensä useita kymppejä siinä missä tehdastuotteisen vastaavan saisi muutamalla eurolla. Leipomuksissakin on yleensä halvempaa hakea suoraan kaupasta kuin ostaa tarvikkeet ja paakaroida itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin kohtaan nuo korvaläpät tulee? Siis monta silmukkaa otsalle ja monta niskaan?
Mulle noiden korvaläppien saaminen sopivaan kohtaan on vaikeaa.
Etukpl 38 s. taakse loput, korvaläppiä voi kaventaa sopivasti enemmän edestä. Tämä on elämäni paras pipo.
Itse olen leiponut kuivakakkuja, saaristolaisleipää ja pikkuleipiä lahjaksi. Tutuille olen niitä antanut ja he kaikki kyllä ovat arvostaneet lahjoja suuresti koska olen hyvä "leipuri" ja kodin hygieniataso kymppi. Itse ottaisn mieluusti vastaan itsetehtyä glögiä, makeisia ja vilasukkia sekä kukka-asetelmia.
Itsetehty makaronin keitinvesi on meidän perheessä mieluisa lahja. Viime jouluna annoin sitä jerrykanisterissa 50 litraa isotäti Hilmalle, hyvin kelpasi.
Sain yhtenä vuonna ”touhukalenterin” lahjaksi kaverilta. Se oli mulle tosi kiva! Siinä on siis 12 lappua, 1 joka kuukaudelle ja jokaiselle kuukaudelle tehtävä, joka tulee suorittaa. Esim. tammikuulle: lue kirja ja helmikuulle: käy koripallomatsissa, maaliskuulle: leivo piirakka jne. Ajattelin antaa ko. lahjan eläkeläisäidilleni tänä vuonna, hän kun valittelee, ettei oiken tule käytyä tarpeeksi missään jne., ei oikein itse keksi. Ajattelin, että toi kalenteri auttais asiassa ja tosiaan kun ite tykkäsin tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Sain yhtenä vuonna ”touhukalenterin” lahjaksi kaverilta. Se oli mulle tosi kiva! Siinä on siis 12 lappua, 1 joka kuukaudelle ja jokaiselle kuukaudelle tehtävä, joka tulee suorittaa. Esim. tammikuulle: lue kirja ja helmikuulle: käy koripallomatsissa, maaliskuulle: leivo piirakka jne. Ajattelin antaa ko. lahjan eläkeläisäidilleni tänä vuonna, hän kun valittelee, ettei oiken tule käytyä tarpeeksi missään jne., ei oikein itse keksi. Ajattelin, että toi kalenteri auttais asiassa ja tosiaan kun ite tykkäsin tosi paljon.
En tarkoita olla inhottava, mutta sait siis kasan papereita joissa käskytettiin sinua tekemään satunnaisia asioita? Ja laitat vielä eteenpäin?
Tässä olisi mielestäni ideaa, jos lahjan antaja tekisi näitä asioita saajan kanssa, ja vaikka maksaisi ne. Eli vaikkapa piknik elokussa, lahjan antaja toisi korin. Tai elokuviin maaliskuussa, lahjan antaja maksaa elokuvalipun. Tai sitten ihan vaan yhteistä aikaa, ja molemmat maksavat oman osuutensa, mutta en kyllä ymmärrä mitä lahjaa on siinä, että sanon kaverilleni että "mee lenkille".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo lanka maksaa
24,90 100g.
Ihastuin lankaan niin että tei kaksi näitä, toiseen lisäsin korvaläpät, toiseen tein ensin korvaläpät.
Olihan se hintavaa mutta sen arvoistakin.
Miks mua alko just oksettaa ja voin pahoin muutenkin..? Ainiin joulu ja jouluhömpötykset! Ahdistaa!