JUURI NYT: mustaa valkoisella - hallituksella kova nippu toimenpiteitä työttömien ja köyhien ojentamiseksi
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Saksa on tehnyt samat asiat, Irlanti on tehnyt, Ruotsi on tehnyt, Tanska on tehnyt... Korkea aika, että ne tehdään nyt meillä. Ällistyttävän kauan siinä meni, mutta parempi myöhään.
Eipä ne nyt ihan samat asiat taida olla sentään. Mutta toisaalta, eihän sillä väliä ole miten asiat hoidetaan, kunhan hoidetaan. Harmi vain se, että älykkäät oikeasti ovat jo jättäneet maan ja jäljelle jää se rupusakki, joka kuvittelee pärjäävänsä ilman todellista osaamista. Todellisella siis tarkoitetaan kaikkea muuta kuin kouluissa hankittua mutua.
Vierailija kirjoitti:
Ei ratkaise yhtään mitään ongelma on näkö-alattomuus yhteiskunnassa ei ole tavoitteita misää olisi mitään sisältöä. Ongelman ydin on johtamisessa ei työttömyydessä.
Työtöntä on vain niin kiva syyttää. Vaikka vika on ihan muualla.
Vierailija kirjoitti:
Hei ihmiset rakkaat - kyse ei ole nyt siitä kumpi on kannattavampaa - kotona päivärahalla makoilu vaiko osa-aikainen tai lyhytkestoinen työ. Meillä ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa verovaroista yhä suurenevaa tukisummaa, sillä verovaroistahan suurin osa päivärahoistakin maksetaan.
Loistojuttu hallitukselta, kannatan sydämeni pohjasta.
Niin, tätähän ei ole ikinä kokeiltu. Eihän. Keksittyjä töitä tekemällä suomi nousuun, esimerkiksi kusemalla housuun. Lusmutyöllä opetetaan lusmutyöntekijöitä, ja sitten saadaan uusi syy rankaista kaikkia. Hallitus on keksinyt ikiliikkujan, höylätään aina uusi kerros, jolloin saadaan aikaan tarve höylätä uusi kerros. Nyt jo on selvää, että tarvitaan uusi kiristys kierros, muuten ei työllistymis tavoite täyty, vaan työttömät lisääntyy.
"Hallitus haluaa myös pidentää työstä kieltäytymisen perusteella asetettavaa korvauksetonta määräaikaa, jos työtön kieltäytyy varmasta työpaikasta."
Apua, nyt alkoi kyllä pelottaa! Nimittäin se, että kuolen nauruun. Mutta joo, kun kerran ainakin kaksi kolmesta kuvan ministeristä uskoo Jumalaan, niin ehkä ne uskovat myös sellaiseen kuin varmat työpaikat...
Hm..kaikilta muilta ryhmiltä Suomessa kiristetään etuja, mutta ei yhdeltä: näiltä, joita tuli viime vuonna ennätysmäärät tänne oleilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo ennustaa vihervassarihallitusta seuraavaksi :)
Kenen luulet järkänneen suomen nykyiseen tilaansa kyvyttömyydellään? Valitettavasti suomella ei ole varaa vähään aikaan vihervassarihallituksiin.
Minä luulen, että Jyrki Kataisella on ollut aika vahvasti näppinsä pelissä. Pisti aika huoletta rahaa menemään silloin kun sitä vielä oli, kun usko että lama ohittaa Suomen. Kokoomushan tässä on ollut yhtämittaisessa hallitusvastuussa muutenkin pisimpään, kohta kymmenen vuotta yhtä kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ou jes. Duuni josta maksetaan vähemmän kuin työkkäristä ja sijaitsee yli 80km:n päässä. Millähän sitä sitten olis tarkoitus elää, pyhällä hengelläkö?
Tuskin löytyy yhtään työnantajaa joka palkkaa työntekijän ja tietää että tyontekijälle ei jää mitään työstä käteen. Tietää että homma ei voi toimia.
Muutaman kerran varmaan toimis, mutta pian ne huomais että pelkkä vessapaperin nyysiminen ei enää riitä. Löytyyhän sieltä tieten muuta rahanarvosta. Myy vaikka sitten tietoa tai firman koneet.
En kyllä ihmettele että esim sinua ei kukaan ole palkannut, eikä varmaan tule palkkaamaankaan.
No, ei varmaan palkkaakaan, kun olen yrittäjä ja pelkään paskajäykkänä sellaisia työntekijöitä.
Mikä idea tuossa työmatkan pidentämisessä on? Joka paikassa on valtavasti työttömiä, joten miksi se työntekijä pitäisi jonkun sadan kilometrin päästä hakea, kun lähietäisyydelläkin on tarjokkaita vaikka millä mitalla ihan alalla kuin alalla?
Ei ole oikein järjellä siunattu näitä päättäjiämme.
Mulla on auto, mutta se ei ole kovin hyvässä kunnossa. Mulla ei ole rahaa korjauksiin eikä bensaan. Jos siis tarjolla on työ 150 km päästä mun pitäisi ottaa se, vaikka työstä tuleva tulo työmatkat huomioiden olisi selkeästi pienempi kuin työttömyyskorvaus, jolla siis hädin tuskin pystyn maksamaan laskut?
Miksi hallitus keskittyy työttömien piiskaamiseen sen sijaan että yrittäisi luoda uusia työpaikkoja?
Eihän tuossa mitään ihmeellistä muutosta tullut. Ainoa juttu, ettei autoa kannata välttämättä enää pitää, jos pitää ajaa neljä tuntia joka päivä työmatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hm..kaikilta muilta ryhmiltä Suomessa kiristetään etuja, mutta ei yhdeltä: näiltä, joita tuli viime vuonna ennätysmäärät tänne oleilemaan.
Ei pidä paikkaansa, arvopapereiden omistajilta ei viedä mitään mutta annetaan kaksin käsin. Toki kiertäen mutta kuitenkin, firmoille tukia ja asumistuet tappiin. Sieltä ne kiertää.. Mikäs mies se pääministeri olikaan, oliko jotain sijoitusneuvontaa?
Nuo muuttolinnut on hämäystä ja harmittomia veikkoja .
Työpaikkojen luominen on vaikeaa, työttömän kivittäminen kertoo vain hallituksen omasta työtä vieroksuvasta asenteesta.
Vinkki: mikäli joudutte pakkotyöllistetyksi, tehkää työnantajasta valituksia jokaiseen mahdolliseen instanssiin, työsuojeluun, verottajalle, poliisille jne. Varmasti riittää vähemmän kysyntää jatkossa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, arvopapereiden omistajilta ei viedä mitään mutta annetaan kaksin käsin. Toki kiertäen mutta kuitenkin, firmoille tukia ja asumistuet tappiin. Sieltä ne kiertää.. Mikäs mies se pääministeri olikaan, oliko jotain sijoitusneuvontaa?
Nuo muuttolinnut on hämäystä ja harmittomia veikkoja .
Ennen muuttolintujen tuloa ei uutisissa koskaan nähnyt otsikkoa "Joukkoraiskaus Suomessa". Nyt näkee.
Mun mielestä tämä on hyvä juttu. Tuo hiukan takaisin muistiin niitä elämän realiteetteja.
Pitää muuttaa, jos töitä on kauempana eikä jaksa ajaa sinne.
Köyhät eivät voi asua kalliilla paikalla veronmaksajien avustuksella, vaan on asuttava halvemmin.
Töissä on käytävä piste.
Ei näin : Töissä on käytävä, jos niitä on sopivia ja sopivan lähellä ja sopivilla ehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo ennustaa vihervassarihallitusta seuraavaksi :)
Kenen luulet järkänneen suomen nykyiseen tilaansa kyvyttömyydellään? Valitettavasti suomella ei ole varaa vähään aikaan vihervassarihallituksiin.
Minä luulen, että Jyrki Kataisella on ollut aika vahvasti näppinsä pelissä. Pisti aika huoletta rahaa menemään silloin kun sitä vielä oli, kun usko että lama ohittaa Suomen. Kokoomushan tässä on ollut yhtämittaisessa hallitusvastuussa muutenkin pisimpään, kohta kymmenen vuotta yhtä kyytiä.
Kokoomuksen vahva osaaminen on viedä kaikilta rahat. Mehän tienataan tällä, siis me kultapossukerholaiset. Tuo toinen lause on se äänettömästi lausuttu.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tämä on hyvä juttu. Tuo hiukan takaisin muistiin niitä elämän realiteetteja.
Pitää muuttaa, jos töitä on kauempana eikä jaksa ajaa sinne.
Mitenkähän se oikein onnistuu perheelliselle, arvon trolli? Isi muuttaa itäsuomeen, äiti länsisuomeen ja lapset jäävät asumaan omistusasuntoon keskisuomessa?
Kun on oikeus verottaa kansaa tulisi sitä osata myös johtaa niin ettei tarvisi kysellä pärjääkö työllä. Onhan raha-talous ihan järkevää aluksi mutta olemme jo pitkään olleen vaiheessa jossa se ei enää palvele ihmisiä vaan tuhoaa enemmän kuin rakentaa. Tässä hieman sitä aikuisten oikeaa realiteettia joka on jo päällämme. Eihän näitä raippoja tarvitsisi jakaa jos meidän tavoitteemme olisivat yhteisiä. Ongelma on itse aiheutettu ei työttömien vaan valtioiden osalta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on auto, mutta se ei ole kovin hyvässä kunnossa. Mulla ei ole rahaa korjauksiin eikä bensaan. Jos siis tarjolla on työ 150 km päästä mun pitäisi ottaa se, vaikka työstä tuleva tulo työmatkat huomioiden olisi selkeästi pienempi kuin työttömyyskorvaus, jolla siis hädin tuskin pystyn maksamaan laskut?
Kaipa seuraavana työttömiltä kielletään autosta luopuminen. Voidaan katsoa työn pakoiluksi, jos sen pistää myyntiin.
Milloin hallitus rupeaisi tarjoamaan työnantajille keppiä ja porkkanaa työllistämisestä?