JUURI NYT: mustaa valkoisella - hallituksella kova nippu toimenpiteitä työttömien ja köyhien ojentamiseksi
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on auto, mutta se ei ole kovin hyvässä kunnossa. Mulla ei ole rahaa korjauksiin eikä bensaan. Jos siis tarjolla on työ 150 km päästä mun pitäisi ottaa se, vaikka työstä tuleva tulo työmatkat huomioiden olisi selkeästi pienempi kuin työttömyyskorvaus, jolla siis hädin tuskin pystyn maksamaan laskut?
Miksi hallitus keskittyy työttömien piiskaamiseen sen sijaan että yrittäisi luoda uusia työpaikkoja?
No siksi tietenkin että heikompaa on kiva kiusata. Onhan se nyt suotuisaa, koska on paljon kovaäänistä kuoroa huutamassa kuinka pahoja NE ovat. Erityisesti uskovaiset kiusaavat mielellään toisia, kun sillä tuntee itsensä niin paljon paremaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tämä on hyvä juttu. Tuo hiukan takaisin muistiin niitä elämän realiteetteja.
Pitää muuttaa, jos töitä on kauempana eikä jaksa ajaa sinne.
Köyhät eivät voi asua kalliilla paikalla veronmaksajien avustuksella, vaan on asuttava halvemmin.
Töissä on käytävä piste.
Ei näin : Töissä on käytävä, jos niitä on sopivia ja sopivan lähellä ja sopivilla ehdoilla.
Todellisuudessahana työtä tekemällä elättää virkamiehiä ja byrokratiaa. Maksat kuitenkin veroja siten, että ostovoimasi on muutama sentti jokaisesta eurosta. Oli työttömiä minkä verran tahansa.
Toisaalta, onhan sekin erikoista, että pörssiyhtiöiden pomoille maksettiin pelkkinä palkankorotuksia yhdessä vuodessa saman verran kuin työttömyyskorvaukset ovat yhteensä. Ei sekään oikein järkevältä kuulosta.
Hallituksen klovnit juoksentelevat pelottelemassa työttömiä... näkee mistä on malli otettu.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, onhan sekin erikoista, että pörssiyhtiöiden pomoille maksettiin pelkkinä palkankorotuksia yhdessä vuodessa saman verran kuin työttömyyskorvaukset ovat yhteensä. Ei sekään oikein järkevältä kuulosta.
Pörssiyhtiön pomo on sellainen vekkuli otus, että sitä pitää kannustaa maksamalla sille koko ajan enemmän ja enemmän, jotta se jaksaisi tehdä työnsä. Joka työ on enimmäkseen työntekijöiden irtisanomista. Mitä useamman irtisanot, sitä enemmän sinua ns. kannustetaan.
Työtön toimii ihan toisin, se kannustuu sillä kun siltä otetaan loputkin pois.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tämä on hyvä juttu. Tuo hiukan takaisin muistiin niitä elämän realiteetteja.
Köyhät eivät voi asua kalliilla paikalla veronmaksajien avustuksella, vaan on asuttava halvemmin.
Töissä on käytävä piste.
Ei näin : Töissä on käytävä, jos niitä on sopivia ja sopivan lähellä ja sopivilla ehdoilla.
Juu, ei muuta kuin rikkomaan perheitä (ydinperhe onkin vähän yliarvostettua touhua) ja makselemaan kahta asuntoa. Tai sitten toinen puoliso voikin heittäytyä työttömäksi, eihän sieltä toiselta paikkakunnalta välttämättä hänelle töitä löydy. Ei lapsetkaan varmaan välitä vaikka parin vuoden välein muutetaan, vaihtuu kaverit ja koulut.
Ja kaikki tämä siksi että se toinen puolisko saa vaikka osa-aikaisia laikkarin hommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hm..kaikilta muilta ryhmiltä Suomessa kiristetään etuja, mutta ei yhdeltä: näiltä, joita tuli viime vuonna ennätysmäärät tänne oleilemaan.
Ei pidä paikkaansa, arvopapereiden omistajilta ei viedä mitään mutta annetaan kaksin käsin. Toki kiertäen mutta kuitenkin, firmoille tukia ja asumistuet tappiin. Sieltä ne kiertää.. Mikäs mies se pääministeri olikaan, oliko jotain sijoitusneuvontaa?
Nuo muuttolinnut on hämäystä ja harmittomia veikkoja .
Ennen muuttolintujen tuloa ei uutisissa koskaan nähnyt otsikkoa "Joukkoraiskaus Suomessa". Nyt näkee.
Mutta ajatelepa, muutaman vuoden päästä se on pienin ongelmamme. Ei niillä ole suurtakaan vaikutusvaltaa, ja pian ne on keräilty uusiin vokkeihin eli entisiin vankiloihin.
Näitä muutoksia on pakko tehdä ja on varmasti kivuliasta ne hyväksyä, mutta meidän pitää ajatella myös meidän lapsia ja heidän tulevaisuuttaan! Ja vuosikymmeniä eteenpäin ihan omaltakin kantilta.
Talous on kuralla ja tarvittavia muutoksia ei ole tehty. Ne on tehtävä viimeistään nyt ja tuskimpa nämäkään riittävät!
Me ollaan noustu pahemmastakin suosta, joten me tullaan nousemaan taas, mutta kyllä se tulee harmittamaan yksilöitä eikä siltä voi välttyä!
Herätkää tekin jo unesta.
nimim. kouluttamaton matalapalkkainen minäkin
Minulla ei ole autoa, joutuisin matkustamaan 80 km junalla, ekaksi bussilla junalle. Hyvässä lykyssä palkka olisi alle työttömyyskorvauksen. Hienoinen ylipainoni lähtisi ainakin kaurapuuro kuurilla. Ei olisi aikaa edes leipäjonoissa ja muissa avustuspaikoissa kiertää. En kieltäytyisi, jos saisin varman työpaikan yli 50-vuotiaana.
Työttömän ei siis missään nimessä pidä omistaa autoa. Jos saan itse kenkää seuraavassa YT:ssä, auto menee välittömästi myyntiin.
Loistavaa. Irtisanon heti kalliit työntekijät ja otan ne uudestaan sisään tonnilaisina kun eivät voi kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Näitä muutoksia on pakko tehdä ja on varmasti kivuliasta ne hyväksyä, mutta meidän pitää ajatella myös meidän lapsia ja heidän tulevaisuuttaan! Ja vuosikymmeniä eteenpäin ihan omaltakin kantilta.
Talous on kuralla ja tarvittavia muutoksia ei ole tehty. Ne on tehtävä viimeistään nyt ja tuskimpa nämäkään riittävät!
Me ollaan noustu pahemmastakin suosta, joten me tullaan nousemaan taas, mutta kyllä se tulee harmittamaan yksilöitä eikä siltä voi välttyä!
Pyh, näillä kiristys- ja kiusaamistoimilla saadaan vain korkeintaan joitakin satoja miljoonia euroja kasaan. Niin kauan kuin bättre folkin etuoikeuksiin ja haittamaahanmuuttoon on varaa kipata useita miljardeja joka vuosi, niin ei mene läpi kepun ja kokkareiden paskapuheet "välttämättömistä talkoista".
Vierailija kirjoitti:
Loistavaa. Irtisanon heti kalliit työntekijät ja otan ne uudestaan sisään tonnilaisina kun eivät voi kieltäytyä.
Älä nyt hyvä mies/nainen mitään tonnia ala maksamaan, kyllä tämän päivän linja Suomessa on, että duunit tehdään palkattomina harjoitteluina tai "kokeiluina".
Muutoksia tulisi tehdä aivan eripäähän kuin työttömyyskorvauksiin. Ongelma on johtamisessa ei työttömissä, valtioden velvollisuus on ohjata parempaan tulevaisuuteen ei työttömän alipalkkaus menestyviin yrityksiin ole sitä, vaan valtion omien velvollisuuksien laiminlyömistä. Ongelma on tässä vapaa-kaupassa ja taloudessa. Niiden takia olemme tällaisessa tilanteessa. Ongelma syvenee vain näillä "lääkkeillä" ja kivuliaat ajat on vasta edessä kun ei ymmärretä talouden periaatteita joilla yhteiskunnat oikeasti pyörivät. Rahasta on tullut ongelma eikä ratkaisu.
Kosleekohan tämä myös sovitellulla päivärahalla olevia osapäivätöitä tekeviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä on käytävä piste.
Juu, ei muuta kuin rikkomaan perheitä (ydinperhe onkin vähän yliarvostettua touhua) ja makselemaan kahta asuntoa. Tai sitten toinen puoliso voikin heittäytyä työttömäksi, eihän sieltä toiselta paikkakunnalta välttämättä hänelle töitä löydy. Ei lapsetkaan varmaan välitä vaikka parin vuoden välein muutetaan, vaihtuu kaverit ja koulut.
Ja kaikki tämä siksi että se toinen puolisko saa vaikka osa-aikaisia laikkarin hommia.
Niinpä, fiksut päättäjät laskisivat myös hieman seurannaisvaikutusten kustannuksia. Alkaa tulla kova tarve lasten ja nuorten laitoshoidolle, jos vanhemmilla ei ole enää aikaa muuhun kuin työhön ja työmatkoihin ja pennut saa kasvaa keskenään tai vaihtoehtoisesti heitä riepotellaan vähän väliä ympäri valtakuntaa. Mutta laitoshoidostahan saa taas uuden verovaroilla kukoistavan bisneksen, joten nou hätä.
Häh hää, loppuu ne pelleilytkin kun on kerättävä pulloja kesät talvet.
On tässä ainakin semmoisia positiivisia puolia että kun en omista autoa niin ihan turha tarjota mistään Oulusta töitä helsinkiläiselle ja se että mun työttömyyskorvaus on niin pieni että kokopäivätyöstä ei missään makseta vähemmän.
Ymmärtääköhän oikeistohallituksemme mitä tuli päätettyä tuo jälkimmäisen kohdalla? Keskimääräinen ansiosidonnainen on muistaakseni jotain alle 1500€/kk bruttona. Käytännössä mistä tahansa duunista kokopäiväisenä saa enemmän eli nyt tais tulla pojille lapsus kun tämä "uudistus" ei lyökään kaikkein köyhimpiä vaan ihan joitain muita.
Tuntuu tosiaan ettei eduskunnassa tai hallituksen taustajoukoissa oikeasti ole ketään joka ymmärtäisi kuinka köyhiä köyhät tässä maassa on. Ilmeisesti tällä kertaa sattui pieni moka kun ei osunutkaan sinne minne piti. Ihan pienellä pohdinnalla pystyy myös päättelemään että pienimmillä tuloilla ei tässä maassa pidetä autoa.
Olen itse ainakin ymmärtänyt että työvoiman liikkuvuus vähentää rakennetyöttömyyttä, joka taas saa tietysti työvoimamarkkinat toimimaan paremmin ja tehokkaammin. Ja toimivat työmarkkinat on ihan jokaisen kansalaisen etu.
Jos työvoima ei liiku vapaaehtoisesti niin pakkohan se on laittaa liikkumaan. Jonka vuoksi nämäkin työssäkäyntialueen laajenemiseen johtavat päätökset ovat erittäin perusteltuja.
Korjatkaa jos olen väärässä luulossa, mua kiinnostaa fakta eikä lässytys.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen me? En minä tunne olevani mitään samaa porukkaa Sipilän, Bernerin sun muiden veroparatiisiporsastelijoiden kanssa. Oma napa niilläkin on lähinnä, eli jos työ on halvempaa teettää jossakin vinkuintiassa niin en minä niille mikään "me"-porukkaan kuuluva ole.
En ymmärrä mistään mitään, mutta sen tiedän että töihin en mene.