JUURI NYT: mustaa valkoisella - hallituksella kova nippu toimenpiteitä työttömien ja köyhien ojentamiseksi
Kommentit (124)
Tosi mahtavaa! Nyt voi virallisesti tehdä niin paskasti asiat, ettei tulla toista kertaa pyytämään!
Ou jes. Duuni josta maksetaan vähemmän kuin työkkäristä ja sijaitsee yli 80km:n päässä. Millähän sitä sitten olis tarkoitus elää, pyhällä hengelläkö?
Vierailija kirjoitti:
Ou jes. Duuni josta maksetaan vähemmän kuin työkkäristä ja sijaitsee yli 80km:n päässä. Millähän sitä sitten olis tarkoitus elää, pyhällä hengelläkö?
Aiheutat vain "vahingossa" muutaman miljoonan vahingot työnantajalle, niin ei varmasti pyytele huomenna tulemaan :)
Tässä taas nähtiin kuinka hallinto huonontaa ihmisten hyvän elämän kokemusta pitämällä julkisuudessa huhua tulevista rangaistuksista.
Älkää maksako veroja näille pellepukuisille jotka pelottelee ihmisiä. Pitäisi antaa potkut persuksiin sellaisille virkamiehille, jotka median kautta pelottelee ihmisiä.
Aivan hullua. Mihin lapset, jos työmatkaan pitää varata 3-4 tuntia päivässä? Työ kelpaisi ja hakenut olen. Ei vaan tärppää. Siirrän auton miehen nimiin ja olen autoton.
Vierailija kirjoitti:
Ja miks auton omistamisesta rangaistaan?
Mun mies ajelee nyt jo 60 km päähän töihin ja bensaan menee 300-400 kuussa. Hänellä myös surkea palkka. Tulemme juuri ja juuri meidän yhteisillä tienesteillä toimeen. Eli työttömyyden kohdatessa hänen pitäisi ottaa vastaan samanlainen työ esim 120 km päästä ja maksaa bensakuluja pienestä palkastaan 600? Ensinnäkin eihän hän ehtisi käydä kotona kuin pyörähtämässä ja toisekseen minun harteilleni jäisi kaikkien laskujen maksaminen, kun hän pystyisi maksamaan vain omien lainojen lyhennykset, bensat ja omat ruokansa. Sepä kiva. Mistä minä yhtäkkiä taikoisin sellaiset ansiot että pystyn maksamaan asumiskustannuksemme yksin?
Onneks ei oo autoa ja asun korvessa niin ei ole pelkoa että joutusin töihin
Vierailija kirjoitti:
Tuskin löytyy yhtään työnantajaa joka palkkaa työntekijän ja tietää että tyontekijälle ei jää mitään työstä käteen. Tietää että homma ei voi toimia.
No, onneksi sossusta saa rahaa. Minä en todellakaan ala orjaksi noille pukupelleille. Kunnon korvaus on työstä saatava.
Vierailija kirjoitti:
"Haastattelujen tarkoitus on saada työtön työllistymään nopeammin..." okei ihan kiva mutta missä kohtaa se haastattelu muuttuu työllistymiseksi ja luo sen tarvittavan työpaikan johon voi työllistyä?
Mikään määrä 3v työttömänä olleen 55 vuotiaan haastattelemista ei tee sen 55 vuotiaan työllistymisestä todennäköisempää.
Äläs nyt kuule, kun minäkin kävin työkkärissä kuulemassa, että näin 57-vuotiaana olen ihan hyvässä työiässä. Mun työrajoitteet ja lääkärintodistukset tosin sivuuttivat täysin. :D
Koulutus "ruumiilliselle" alalle, joten en oikein tajua, että mitenkähän joku tällaisen ramman työllistäis. Mihinkään oikeille kursseille eivät ole ottaneet, vaan ainoastaan laatimaan cv:ta ja muuta yhtä työllistävää. Tarjoaisivat edes sitä porkkanaa jossain muodossa, mutta kun joillekin voi antaa huoletta ja ilmeisen hyvällä omallatunnolla suoraan vaan keppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Haastattelujen tarkoitus on saada työtön työllistymään nopeammin..." okei ihan kiva mutta missä kohtaa se haastattelu muuttuu työllistymiseksi ja luo sen tarvittavan työpaikan johon voi työllistyä?
Mikään määrä 3v työttömänä olleen 55 vuotiaan haastattelemista ei tee sen 55 vuotiaan työllistymisestä todennäköisempää.
Eihän me sitä vielä tiedetä, ja ketään 55v ei vielä ole kutsuttu haastateluun. Eiköhän homma aloiteta nuoremmista.
Ei vaan se aloitetaan kaikista yhtäaikaa. Kyllä me voidaan tietää ettei työttömän painostamisesta ole mitään hyötyä varsinkaan niille jotka ei vaan yksinkertaisesti kelpaa työnantajalle edes ilmaiseksi eli 55v tai vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläs nyt kuule, kun minäkin kävin työkkärissä kuulemassa, että näin 57-vuotiaana olen ihan hyvässä työiässä. Mun työrajoitteet ja lääkärintodistukset tosin sivuuttivat täysin. :D
Koulutus "ruumiilliselle" alalle, joten en oikein tajua, että mitenkähän joku tällaisen ramman työllistäis. Mihinkään oikeille kursseille eivät ole ottaneet, vaan ainoastaan laatimaan cv:ta ja muuta yhtä työllistävää. Tarjoaisivat edes sitä porkkanaa jossain muodossa, mutta kun joillekin voi antaa huoletta ja ilmeisen hyvällä omallatunnolla suoraan vaan keppiä.
Suomen järjestelmässä porkkana on iso ja sillä hutkitaan työnhakijaa joka ei tajua työllistyä riittävän nopeasti.
Siinäpä työttömälle miettimistä, alkaisiko kirurkiksi, ylilääkäriksi vai erikoishitsariksi. Tai sitten nakkelemaan kiviä ikkunoihin, jonkun nekin olis sitten korjattava minkä näistä töistä sais parissa viikossa.
Aika jännä, että kaikki lakialoitteet antavat vaikutelman siitä, että Suomessa on työvoimapula. Pitäisiköhän jonkun infota hallitusta siitä, ongelma on TYÖTTÖMYYS, siis työpaikkojen puute.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen järjestelmässä porkkana on iso ja sillä hutkitaan työnhakijaa joka ei tajua työllistyä riittävän nopeasti.
No mun tapauksessa ei ole tajusta ja halusta kiinni, vaan yksinkertaisesti mahdottomuudesta. Mä voinkin ihan suoraan eli ilman mitään ilveilyjä ja paskanjauhantaa antaa sen oman leikattavan osuuteni työttömyyspäivärahastani, kun ei porkkanan mahdollisuutta ole. Onko tämä oikeudenmukaista? Eikös tietty laskelmallinen toimeentulo kuulu jo perustuslaillisiin oikeuksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin löytyy yhtään työnantajaa joka palkkaa työntekijän ja tietää että tyontekijälle ei jää mitään työstä käteen. Tietää että homma ei voi toimia.
Oikeastiko luulet, että työnantajat eivät palkkaa ja huijaakin työntekijän kustannuksella? Tuntityössä yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran varmaan toimis, mutta pian ne huomais että pelkkä vessapaperin nyysiminen ei enää riitä. Löytyyhän sieltä tieten muuta rahanarvosta. Myy vaikka sitten tietoa tai firman koneet.
Vierailija kirjoitti:
Se haastattelu muuttuu työllistymiseksi siinä vaiheessa, kun Sipilän kempeleläisten kavereiden rekryfirma palkkaa pienellä palkalla työttömiä haastattelemaan toisiaan. Ja raha virtaa valtion kassasta kavereiden pussiin. Loistava liikeidea, näin niitä innovaatioita Suomessa tehdään!
Pitäähän se jollekin kostaa, kun työtätekevät ei suostunu kaikkiin joustoihin.