JUURI NYT: mustaa valkoisella - hallituksella kova nippu toimenpiteitä työttömien ja köyhien ojentamiseksi
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Loistavaa. Irtisanon heti kalliit työntekijät ja otan ne uudestaan sisään tonnilaisina kun eivät voi kieltäytyä.
Näinhän siinä tulee käymään, joten työssäkäyvänä en yhtään iloitse näistä hallituksen suunnitelmista. Eiköhän se tule omalle kohdallekin muutaman vuoden sisään tämä orjatyövoimaksi joutuminen, firmalla ei ole mitään mahdollisuuksia pärjätä, jos kilpailijan työvoimakustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat. Tämä asia koskee nyt kaikkia suomalaisia, ei ainoastaan työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ainakin ymmärtänyt että työvoiman liikkuvuus vähentää rakennetyöttömyyttä, joka taas saa tietysti työvoimamarkkinat toimimaan paremmin ja tehokkaammin. Ja toimivat työmarkkinat on ihan jokaisen kansalaisen etu.
Jos työvoima ei liiku vapaaehtoisesti niin pakkohan se on laittaa liikkumaan. Jonka vuoksi nämäkin työssäkäyntialueen laajenemiseen johtavat päätökset ovat erittäin perusteltuja.
Korjatkaa jos olen väärässä luulossa, mua kiinnostaa fakta eikä lässytys.
Työvoimaa liikuttaisi parhaiten se, jos pääkaupunkiseudulla olisi halpoja vuokra-asuntoja saatavilla. Muutenkin se, ettei oltaisi aatteellisesti niin naimisissa omistusasumisen kanssa.
Omalla alallani (it) myös etätyö olisi usein ihan mahdollista, mutta kummasti sitä vain firmat edelleen karsastavat.
Etätyössä ei narsistinen esimies pääse saamaan orgasmia management by perkeleellä. Etätyöstä seuraa se, että joku voisi tuntea iloa työstään ja se on tosi sairasta!
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ainakin ymmärtänyt että työvoiman liikkuvuus vähentää rakennetyöttömyyttä, joka taas saa tietysti työvoimamarkkinat toimimaan paremmin ja tehokkaammin. Ja toimivat työmarkkinat on ihan jokaisen kansalaisen etu.
Jos työvoima ei liiku vapaaehtoisesti niin pakkohan se on laittaa liikkumaan. Jonka vuoksi nämäkin työssäkäyntialueen laajenemiseen johtavat päätökset ovat erittäin perusteltuja.
Mutta kun meillä ei ole rakennetyöttömyyttä. Meillä on lähes kaikkia aloja koskeva massatyöttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistavaa. Irtisanon heti kalliit työntekijät ja otan ne uudestaan sisään tonnilaisina kun eivät voi kieltäytyä.
Näinhän siinä tulee käymään, joten työssäkäyvänä en yhtään iloitse näistä hallituksen suunnitelmista. Eiköhän se tule omalle kohdallekin muutaman vuoden sisään tämä orjatyövoimaksi joutuminen, firmalla ei ole mitään mahdollisuuksia pärjätä, jos kilpailijan työvoimakustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat. Tämä asia koskee nyt kaikkia suomalaisia, ei ainoastaan työttömiä.
Ei siihen ole huolta jos vain kaikki pakkotyllistetyt tekevät niin paskaa laatua, että firma menee joko nurin tai alkaa keskittyä osaamiseen ja laatuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvoimaa liikuttaisi parhaiten se, jos pääkaupunkiseudulla olisi halpoja vuokra-asuntoja saatavilla. Muutenkin se, ettei oltaisi aatteellisesti niin naimisissa omistusasumisen kanssa.
Omalla alallani (it) myös etätyö olisi usein ihan mahdollista, mutta kummasti sitä vain firmat edelleen karsastavat.
Eikö tähän olla vähän jo puuttumassakin? Muistaakseni luin ainakin Saton (voin olla väärässä, en muista varmasti) tehneen poikkeuksellisen suuria investointeja lähivuosina, juurikin vuokra-asuntopuolella. Ja hehän keskittyvät pääkaupunkiseudun vuokra-asuntoihin.
Toinen on, että pitäisi saada ne asumistukien aiheuttamat vääristymät pois sieltä pk-seudulta. Kilpailu asunnoista toimisi niin paljon puhtaammin kun saadaan pois ne tukiasuntolaiset. Tämä pätee varsinkin pk-seutuun, jossa touhu on lähtenyt ihan lapasesta.
Ongelmaa ei ollut Suomessa eikä muuallaakaan ennen. Kyse on talouden ongelmista, jotka on aiheutettu tahallisesti. Valtiot eivät ole taanneet rauhaa ja turvaa vaan antaneet järjestelmän heiketä ja taantua. Ongelma on valtioissa ei työttömyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmaa ei ollut Suomessa eikä muuallaakaan ennen. Kyse on talouden ongelmista, jotka on aiheutettu tahallisesti. Valtiot eivät ole taanneet rauhaa ja turvaa vaan antaneet järjestelmän heiketä ja taantua. Ongelma on valtioissa ei työttömyydessä.
Tämän lisäksi BKT:tä nostavat krääsän kulutuksen lisääminen. Krääsän kulutus ei palvele luontoarvoja. Siksi esiteltiin palvelu, jolla myymme toisillemme olemattomia asioita. Pörssiyhtiöiden kannalta pitää tuottaa enemmän vähemmällä. Eli pienemmät resurssit, enemmän tulosta, jotta omistajat saavat lisäarvoa. Luetaan siis siten, että jokainen tekee töitä pörssiyrityksen omistajille. Ruoassa tämä näkyy siten, että aina vaina lähempänä paskaa olevasta jätteestä pitää saada aikaan kallista gurmeeta. Huonekaluissa tämä näkyy Ikean menestymisenä. Kännyköissä tämä näkyy siten, että ne kestävät päivän yli takuuajan.
Hyvä syy ostaa vähän narua varastoon pahimman varalta...
Työttömiä mollaamalla saadaan rivikansalaiset riitelemään keskenään. Kätevää. Veronkierto ym. kähmintä saa jatkua rauhassa kulisseissa, hyväveli-kerho kiittää. Minne jäi keskustelu esimerkiksi "Panama- papereista
Ihmettelen...
Lyhytnäköistä toimintaa aivan kun donald trumpit jo johtaisvat meitä kaikkia. Aivan aikuisten oikeasti me tarvitsemme rakentavaa kehitystä emme tuhoavaa juoppo öykkärin ratkaisumallia, kostetaan sitten muille siitä että on omat paskat housussa... Päättäjien tulisi katsoa peiliin ja kertoa avoimesti mihin olemme matkalla. Ammutaanko lopussa omia kansalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräinen ansiosidonnainen on muistaakseni jotain alle 1500€/kk bruttona. Käytännössä mistä tahansa duunista kokopäiväisenä saa enemmän .
Keskimääräinen, eli tarkoitatko keskiarvoa vai mediaania? Niillä on tässä tapauksessa iso ero. Mediaani tuskin on noin paljoa.
Ja mitä palkkoihin tulee niin nythän on rakennusalalle ehdotettu sitä jotain kuuden tai seitsemän euron tuntipalkkaa aloittelijoille. Ei ihan sillä päästä tuohon käytännössä varmaan ansiotasoosi. Puhumattakaan jostakin provisiopalkkaisesta puhelinmyynnistä tms.. jossa on kyllä olevinaan vakio perustuntipalkka, mutta sitä rupeaa saamaan vasta harjoittelujakson jälkeen, tai kun myyntiä on tarpeeksi.
Ja eihän työstä nykyään palkkaa tarvitse maksaa. Teettää vain ties minkä harjoittelun, työkokeilun tms. nimellä. Työtön ei niistä usein kuitenkaan pysty kieltäytymään.
Vierailija kirjoitti:
Lyhytnäköistä toimintaa aivan kun donald trumpit jo johtaisvat meitä kaikkia. Aivan aikuisten oikeasti me tarvitsemme rakentavaa kehitystä emme tuhoavaa juoppo öykkärin ratkaisumallia, kostetaan sitten muille siitä että on omat paskat housussa... Päättäjien tulisi katsoa peiliin ja kertoa avoimesti mihin olemme matkalla. Ammutaanko lopussa omia kansalaisia?
No ne päättäjät on kyllä itse valitsemiamme, että kansalainen on hyvä ja katsoo peiliin ihan itse vaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä syy ostaa vähän narua varastoon pahimman varalta...
Mitä suotta! Kauheaa tuhlausta, jos jokainen ostaa oman narunpätkän. Itsepalveluhirttämö, siinä olisi bisnesideaa. Saman narunpätkän voi uusiokäyttää seuraavaan kaulaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten itse lässytät? Sinulla ei ole yhtään väitettä tuossa, minkä voisi todistaa todeksi. Pelkkiä olettamuksia, jotka ovat ilmeisen vääriä. Miksi sinulle pitäisikään vastata, kun esittelet luulojasi. Jos sairaanhoitajalle on tarjolla pelkkiä pätkätöitä, niin silloim kun voi liikkua, niin osoite on Ruotsi, Norja tai muu maa jossa työtä arvostetaan . Luuletko että pakottamalla saadaan hyviä työntekijöitä elikelvottomiin olosuhteisiin? Siis asumaan halvalla asuntovaunussa?
Vierailija kirjoitti:
Häh hää, loppuu ne pelleilytkin kun on kerättävä pulloja kesät talvet.
Häh hää, loppuu pullojen kerääminen, kun ei ole varaa ostaa pullotettua tuotetta. Jonotetaan ilmaisämpäri, sokeria ja hiivaa saa vielä halvalla ja vettä ilmaiseksi, joten ei kun kiljupönttö pöhisemään! Luomuhenkisempi ituhippi opettelee kärpässienen käytön.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tämä on hyvä juttu. Tuo hiukan takaisin muistiin niitä elämän realiteetteja.
Pitää muuttaa, jos töitä on kauempana eikä jaksa ajaa sinne.
Köyhät eivät voi asua kalliilla paikalla veronmaksajien avustuksella, vaan on asuttava halvemmin.
Töissä on käytävä piste.
Ei näin : Töissä on käytävä, jos niitä on sopivia ja sopivan lähellä ja sopivilla ehdoilla.
Mun elämän realiteetit: edullinen asunto, asumiskulut 350e/kk. Ei autoa, jos saan töitä kauempaa niin joudun muuttamaan, mistä edullisempi asunto? Miehellä vakituinen hyvä työ jossa ei yt-pelkoa lähiaikoina. Jättääkö hän työnsä jos muutan 400km päähän? Entä lapset? Muuttavatko hekin? Töissä on käytävä, piste.
Ok, muutan lasten kanssa, otan statuksen yksinhuoltaja, saan omalta alalta töitä, palkka 1600e. Mitäpä luulet paljonko on asumistuki tuolla palkalla? Miehellä pienet tulot myös, tuskin joutuu maksamaan elatusapua mutta ei se mitään, kela maksaa lapsista yhteensä 450e/kk. Plus päälle lapsilisän yhkorotukset 150e/kk. Kylläpä tulee valtiolle edulliseksi, mutta töissä on käytävä, piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräinen ansiosidonnainen on muistaakseni jotain alle 1500€/kk bruttona. Käytännössä mistä tahansa duunista kokopäiväisenä saa enemmän .
Keskimääräinen, eli tarkoitatko keskiarvoa vai mediaania? Niillä on tässä tapauksessa iso ero. Mediaani tuskin on noin paljoa.
Ja mitä palkkoihin tulee niin nythän on rakennusalalle ehdotettu sitä jotain kuuden tai seitsemän euron tuntipalkkaa aloittelijoille. Ei ihan sillä päästä tuohon käytännössä varmaan ansiotasoosi. Puhumattakaan jostakin provisiopalkkaisesta puhelinmyynnistä tms.. jossa on kyllä olevinaan vakio perustuntipalkka, mutta sitä rupeaa saamaan vasta harjoittelujakson jälkeen, tai kun myyntiä on tarpeeksi.
Ja eihän työstä nykyään palkkaa tarvitse maksaa. Teettää vain ties minkä harjoittelun, työkokeilun tms. nimellä. Työtön ei niistä usein kuitenkaan pysty kieltäytymään.
Keskimäärin eli keskiarvo. Todella pienellä rahalla monet elää. Porsastelevat johtajat ja poliitikot sitten lappavat rahansa muihin maihin joten ei niistä jättipalkoista kansantalous ja työllisyys hyödy mitään.
http://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3403699-ansiosidonnaisen-leikkauk…
On se niiiiiin kamalaa kun joutuu töihin!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntopula loppuu huomenna, jos asumistuki lakkautetaan tänään. Siellä on valtavasti vuokralla asuntoja vain siksi että sen maksaa yhteiskunta. Kelpaisi asunto sitten muualta, halvemmalla jos itse maksaisi. Sitäpaitsi, kaikki mitä on kehä kolmosen sisäpuolella on turhaa. Muun maan siivellä asuvaa, tuottamatonta roskaväkeä.