Miksi ei kannata hankkia lapsia? Miehen näkökulma.
-Lasten elättäminen on kallista ja taloudellinen vastuu elättämisestä siirtyy pääosin miehelle
-Suomessa itsensäkin elättäminen on jo tarpeeksi kallista.
-Ei voi pitää yhteyttä sinkkuajan kavereihin johtuen kiireistä, uudet ystävät ovat naisen tyttökavereita
-Nainen voi koska tahansa ilman mitään syytä erota ja miehen kontolle jää elarit ja etävanhemmuus
-Oma henkilökohtainen vapaus ja tila vähenee, tilalle tulee autotallimiesluola (jos nainen antaa luvan)
-Kodissa ei saa järjestää miesten iltoja koska se on tästedes kielletty
-Ei voi matkustella
-Pitää alkaa esittämään isän roolia tai jotain muuta persoonaa, jota itse ei ole
-Ei voi vapaa-aikanaan harrastaa mitä haluaa
-Lasten kasvattaminen on henkisesti raskasta josta voi aiheutua burnout tai jopa mt-ongelmia
-Kun nainen väsyy lapsen takia, ärtyneisyys kohdistetaan helposti mieheen
-Vaikka raskaana oleva nainen ryyppää ja polttaa sekä päättää pitää lapsen, mies kantaa silti seuraukset ja vastuun
-Lapsi voi syntyä kehitysvammaisena
-Nainen on niin kiinnittynyt sinappikoneeseen ja seksi loppuu kuin seinään (ja miehen pitää hyväksyä se väistämättömänä ja luonnollisena asiana)
-Lapset aiheuttavat perheessä uusia riitoja, esim. kuinka ne kasvatetaan
-Lasta käytetään perheriidoissa kiristyksen välikappaleena. ("jos et tee niin kuin minä haluan, otan lapset ja lähden...")
Saa jatkaa.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
"Lasten elättäminen on kallista ja taloudellinen vastuu elättämisestä siirtyy pääosin miehelle"
Näin ei ole asia hyvin toimeentulevien naisten kohdalla.
On silloinkin.
Jos siis mies ei ole sossupummi.
Elatustuet lasketaan etävanhemman tulojen ja lähivanhemman tulojen ja menojen suhteesta.
Jos äiti (lähivanhempi) on varakas niin hän ostaa myös sen hintaisen asunnon. Näin ollen etävanhemman on maksettava lisää elatusmaksuja.
Elatustukijärjestelmä on mielisairas. Se on rakennettu niin että mitä suuremmat lähivanhemman asumiskulut ja lapsen "pakolliset" kulut on niin sitä enemmän etävanhempi maksaa.
Eli se kannustaa lisäämään asumiskustannuksia ja nostamaan lapsen elämisen kustannuksia.
Suurin osa lähivanhempi maksattaa asumislainansa etävenhammalla. Lopulta etävanhempi on köyhä ja lähivanhempi on varakas.
kuukkelis kirjoitti:
"Isyys ei ole rooli, vaan kun olet hedelmöittänyt naisen tai päättänyt kasvattaa toisen siittämän lapsen omanasi olet isä."
No tässähän meillä on älykkö. Se, että kasvattaa toisen siittämän lapsen on nimenomaan isän rooli. Biologinen isyys eli siittäminen on siitä erillinen asia.
Isä on ainoastaan biologinen isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lasten elättäminen on kallista ja taloudellinen vastuu elättämisestä siirtyy pääosin miehelle"
Näin ei ole asia hyvin toimeentulevien naisten kohdalla.
Aina teitä helvetin kirsikanpoimijoita riittää. Kuinka moni nainen tässä maassa on oikeasti "hyvin toimeentuleva"? Ap:n esittämät asiat olivat yleisiä väittämiä ja ikävä kyllä ne ovat monen kohdalla tottakin. Silti tämä sykli jatkuu, koska biologiset vietit vetävät miehiä ja naisia yhteen ja lopputulos on joskus paska, joskus hyvä.
Hmm. No hyvin ja hyvin toimeentulev. Riittää, kun on edes keskituloinen. Minulla verojen jälkeen jää käteen 2400e ja maksan hoitomaksun 300e/kk sekä kaikki lapsen vaatteet ym. Mies maksaa puolet asumisesta ja ruuasta. Hänelle jää tämän jälkeen lapsen kuluista maksettavaksi lapsivakuutus, jolle jää hintaa noin 25e/kk. En koe olevani erityisen rikas, mutta tulen toimeen hyvin ja maksan huomattavasti enemmän lapsesta.
Kysymys herää miksi maksat enemmän kuin mies?
Koska tienaan enemmän kuin hän. Jos alkaisimme maksaa kaiken 50/50, pitäisi elintasoa laskea miehen tulojen mukaiseksi.
Olen aina ihmetellyt pariskuntia, joilla on "sun rahat ja mun rahat". Meillä on aina ollut yhteiset rahat ja käyttöoikeudet toistemme tileihin. Ikinä ei ole tarvinnut raha-asioista riidellä. Tosin jossain vaiheessa puoliso alkoi hoitaa laskut, kun hermostuin siihen, ettei tileillä ollut riittävästi rahaa laskujen maksamiseen. Nyt tilanne tasaantunut, on jopa säästöjä. Meillä kaksi aikuista lasta, molemmilla kolme kersaa. Kumpikin tulee toimeen omillaan, välillä heillä tekee tiukkaa, mutta meidän pussillemme eivät ole vielä tulleet. Joskus olemme tarjoutuneet lainaamaan, mutta kumpikaan ei ole huolinut.
Yleensä mies tienaa enemmän ja silloin yleensä on "yhteiset rahat". Että muija saa kotileikkinsä.
Älä suostu kotileikkeihin. Sillä siitä pääset.
Miksen suostuisi, muija kun olen ;)
Maailman vanhin ammatti
Onneksi nykyään saa olla lapseton, varsinkin naiset! Kamalia ihmiset, jotka jatkuvasti postaavat kuvia lapsenlapsistaan siinä missä lemmikeistäänkin. Pitäisi tajuta, että se oma näkökulma on eri kuin muiden.
Vierailija kirjoitti:
-Lasten elättäminen on kallista ja taloudellinen vastuu elättämisestä siirtyy pääosin miehelle
Valtaosa äideistä käy töissä.
-Suomessa itsensäkin elättäminen on jo tarpeeksi kallista.Menestyvät ja hyvätuloiset ihmiset eivät yleensä ole lapsettomia.
-Ei voi pitää yhteyttä sinkkuajan kavereihin johtuen kiireistä, uudet ystävät ovat naisen tyttökavereitaJos ei itse pidä yhteyksiä yllä, ne tuppaavat jäämään.
-Nainen voi koska tahansa ilman mitään syytä erota ja miehen kontolle jää elarit ja etävanhemmuusKannattaa olla hyvä aviomies ja hyvä isä, harva nainen sellaista jättää.
-Oma henkilökohtainen vapaus ja tila vähenee, tilalle tulee autotallimiesluola (jos nainen antaa luvan)Osta isompi asunto.
-Kodissa ei saa järjestää miesten iltoja koska se on tästedes kiellettyKäykää porukalla vaikka kapakassa.
-Ei voi matkustellaKyllä voi ja helposti, jos vaan on kykyjä ja haluja. Meillä esim. matkustetaan ulkomaille n. 3 kertaa vuodessa ja meillä on pieni lapsi.
-Pitää alkaa esittämään isän roolia tai jotain muuta persoonaa, jota itse ei oleAikuisena esiintyminen on suositeltavaa jos on yli 18 -vee.
-Ei voi vapaa-aikanaan harrastaa mitä haluaaAikaa ei ole rajattomasti juuri kenelläkään
-Lasten kasvattaminen on henkisesti raskasta josta voi aiheutua burnout tai jopa mt-ongelmiaUseimmille ei
-Kun nainen väsyy lapsen takia, ärtyneisyys kohdistetaan helposti mieheenOta puolisoksesi fiksu, aikuinen nainen.
-Vaikka raskaana oleva nainen ryyppää ja polttaa sekä päättää pitää lapsen, mies kantaa silti seuraukset ja vastuunSama kuin edellinen.
-Lapsi voi syntyä kehitysvammaisenaUseimmiten ei.
-Nainen on niin kiinnittynyt sinappikoneeseen ja seksi loppuu kuin seinään (ja miehen pitää hyväksyä se väistämättömänä ja luonnollisena asiana)Monessa perheessä on useampi lapsi, joten puhut kukkua. Meillä seksiä on n. 3 kertaa viikossa.
-Lapset aiheuttavat perheessä uusia riitoja, esim. kuinka ne kasvatetaanKannattaa valita puolisoksi ihminen, jolla on samat arvot
-Lasta käytetään perheriidoissa kiristyksen välikappaleena. ("jos et tee niin kuin minä haluan, otan lapset ja lähden...")Ota puolisoksesi fiksu aikuinen nainen.
Saa jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvät herrat tästä ketjusta. Ymmärrän nyt kuinka viisas ja järkevä mun mies on, taas paremmin. Jestas kuinka tyhmiä jätkiä.
Mitä jos pitäisitte tän mussutuksen vaimoillenne? Lentäisittekö pellolle?
Moi, miehesi tässä. Oon oikeesti samaa mieltä kuin muutkin jätkät tässä ketjussa, mutta en uskalla sanoo sitä sulle päin naamaa.
Mikä mahtava hetki olla elossa, täsmälleen yhtä paljon ylä- ja alapeukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Suomessa itsensäkin elättäminen on jo tarpeeksi kallista.
-Ei voi pitää yhteyttä sinkkuajan kavereihin johtuen kiireistä, uudet ystävät ovat naisen tyttökavereita
-Nainen voi koska tahansa ilman mitään syytä erota ja miehen kontolle jää elarit ja etävanhemmuus
-Oma henkilökohtainen vapaus ja tila vähenee, tilalle tulee autotallimiesluola (jos nainen antaa luvan)
-Kodissa ei saa järjestää miesten iltoja koska se on tästedes kielletty
-Ei voi matkustella
-Pitää alkaa esittämään isän roolia tai jotain muuta persoonaa, jota itse ei ole
-Ei voi vapaa-aikanaan harrastaa mitä haluaa
-Lasten kasvattaminen on henkisesti raskasta josta voi aiheutua burnout tai jopa mt-ongelmia
-Kun nainen väsyy lapsen takia, ärtyneisyys kohdistetaan helposti mieheen
-Vaikka raskaana oleva nainen ryyppää ja polttaa sekä päättää pitää lapsen, mies kantaa silti seuraukset ja vastuun
-Lapsi voi syntyä kehitysvammaisena
-Nainen on niin kiinnittynyt sinappikoneeseen ja seksi loppuu kuin seinään (ja miehen pitää hyväksyä se väistämättömänä ja luonnollisena asiana)
-Lapset aiheuttavat perheessä uusia riitoja, esim. kuinka ne kasvatetaan
-Lasta käytetään perheriidoissa kiristyksen välikappaleena. ("jos et tee niin kuin minä haluan, otan lapset ja lähden...")Saa jatkaa.
Ja PSS. Kyllä perheenäkin voi matkustella, lähes samoin kuin ilman lasta.
Hiljaa! Ihan turhaa säätämistä, kun voi lapsettomana matkustella yksin tai toisen aikuisen kanssa. Ihan turhaa maksaa ekstraa ylimääräisistä matkustajista, käyttää aikaa ja energiaa matkakohteen suunnittelemiseen, että onkohan se nyt sopiva paikka lapsille vai ei ja tehdä vielä matkalla samanlaista lasten kaitsemista kuin kotonakin. Ei minulle tuollaista. Minä matkustan vain yksin tai toisten aikuisten ihmisten kanssa. Sellaisten, jotka osaavat itse huolehtia itsestään, joita ei tarvitse perässä raahata matkoilla.
Jaa. Eilen valitettiin, että miehet jäävät lapsettomiksi, koska yhteiskunta syrjäyttää/naiset eivät huoli. Tänään vuorossa se, että miesten ei kannata hankkia lapsia kun naiset ovat niin kamalia. Tämä ei kuitenkaan taida olla ihan todellisuutta vastaavaa. Esim. oma mieheni halusi ehdottomasti kolmannen lapsen ja ollut kaikkien kanssa hoitovapaalla vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150 000- 200 000 jotta saa lapsen aikuiseksi???Buahahhahhaa!!!
Saisko vielä perustelun miksi pidät arviota epäuskottavana?
No meillä menee yhteen lapseen noin 200-300 kk eli vuodessa 3000 eli kymmenessä 30 000 ja 20 vuodessa noin 60 000.
Ja se et veroista maksetaan koulut ym. mut yhdelle veronmaksajalle on laskettu 8 aikuista joita elättää niin....Sisältääkö tuo 200-300e / kk myös seuraavat:
- Ansiomenetykset (ollaan kotona vuosi pari lasta hoitamassa, ylitöitä voi tehdä vähemmän). Meillä pelkästään jo tämä oli pari tuhatta kuussa.
- Tarve isompaan asuntoon jossa lapselle oma huone. Pääkaupunkiseudun hintatasolla helposti nousee asumiskulut 150-200 euroa kuussa kun tulee yksi huone lisää.
- Tarve isompaan autoon jos lapsia on useita.
- Päiväkotimaksut, harrastukset
Hmm, ootas. Ollaan samassa talossa kun ennen lapsia, mies saanut tehtyä enemmän ylvää kun minä olen ollut kotona vauvan kanssa. Mulle menot pienentyneet ja ä raha ja v raha ihan hyviä.
Auto ostettiin parilla tonnilla käteisellä (7 hölöä vetää)
Eivät ole päikyssä, mies tekee töitä aamun ja minä illat.
Harrastavat koululla muutamalla eurolla kausi sählyä yms.
Kyllä toi 200-300 e kuussakin on jo yläkanttiin..Harmittaa lastesi puolesta kun syntyivät köyhille vanhemmille.
Miten niin köyhille?No vaikka kuinka koitetaan, ei niihin tuon enempää saa menemään. Kyse oli siis paljonko lapsiin menee vai?
Sanoit valtion tarjoamia tukia ihan hyviksi, auton hinta pari tonnia, harrastukset koululla sählyä.
Ja ettekö syö kunnolla ja monipuolisesti, kyllähän ruokaan menee 900-1200e/kk juhlista yms. riippuen kaksi-kolmelapsisessa perheessä? Auton hintaan pitäisi laittaa nolla perään, jotta turvallisuus olisi edes jonkintasoista ja voisi lapsia kuljettaa hyvillä mielin.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta WHAAAT, yli tonni ruokaan kuukaudessa? Ei sitä ruokaa oikeasti ole pakko koko ajan mussuttaa. En kannata syöttöpossuilua.
"Isyys ei ole rooli, vaan kun olet hedelmöittänyt naisen tai päättänyt kasvattaa toisen siittämän lapsen omanasi olet isä."
No tässähän meillä on älykkö. Se, että kasvattaa toisen siittämän lapsen on nimenomaan isän rooli. Biologinen isyys eli siittäminen on siitä erillinen asia.