Miksi ei kannata hankkia lapsia? Miehen näkökulma.
-Lasten elättäminen on kallista ja taloudellinen vastuu elättämisestä siirtyy pääosin miehelle
-Suomessa itsensäkin elättäminen on jo tarpeeksi kallista.
-Ei voi pitää yhteyttä sinkkuajan kavereihin johtuen kiireistä, uudet ystävät ovat naisen tyttökavereita
-Nainen voi koska tahansa ilman mitään syytä erota ja miehen kontolle jää elarit ja etävanhemmuus
-Oma henkilökohtainen vapaus ja tila vähenee, tilalle tulee autotallimiesluola (jos nainen antaa luvan)
-Kodissa ei saa järjestää miesten iltoja koska se on tästedes kielletty
-Ei voi matkustella
-Pitää alkaa esittämään isän roolia tai jotain muuta persoonaa, jota itse ei ole
-Ei voi vapaa-aikanaan harrastaa mitä haluaa
-Lasten kasvattaminen on henkisesti raskasta josta voi aiheutua burnout tai jopa mt-ongelmia
-Kun nainen väsyy lapsen takia, ärtyneisyys kohdistetaan helposti mieheen
-Vaikka raskaana oleva nainen ryyppää ja polttaa sekä päättää pitää lapsen, mies kantaa silti seuraukset ja vastuun
-Lapsi voi syntyä kehitysvammaisena
-Nainen on niin kiinnittynyt sinappikoneeseen ja seksi loppuu kuin seinään (ja miehen pitää hyväksyä se väistämättömänä ja luonnollisena asiana)
-Lapset aiheuttavat perheessä uusia riitoja, esim. kuinka ne kasvatetaan
-Lasta käytetään perheriidoissa kiristyksen välikappaleena. ("jos et tee niin kuin minä haluan, otan lapset ja lähden...")
Saa jatkaa.
Kommentit (152)
mitä luulet tapahtuvan, jos kaikki ajattelisimme tällä tavalla?
Olet itekäs. Itsekkäät ihmiset ajattelevat enemmän itseään ja halujaansa, kuin toisten. Mutta älä missään nimessä tee lasta, kun et kerta sitä halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Pikkupojat juttelee ja kuvittelee tietävänsä aikuiten miesten asioista jotakin. Lapset on ihania ja elämän tarkoitus.
Nelikymppisenä, ulkoisesti unelmaiskänä mutta sisäisesti totaalisen kyrpiintyneenä perhe-elämään voin allekirjoittaa jokaisen kohdan. Erityisesti ottaa päähän että tuli oltua aivan samanlainen typerys kuin muutkin miehet ja haksahdettua pillun lumoissa kohtalokkaalle polulle.
Sen verran olen alkanut ottamaan takaisin, etten osallistu enää "tehdäänjotainkivaaperheenä", nyt muut ovat jossain kaupungilla haahuilemassa/sisäliikunnassa, itse luen kirjaa sohvalla tai välillä nettailen laakien tunteja siihen kun tulevat kotiin. Alkaa rouvallekin valjeta että olen enää velvollisuudesta mukana enkä sitäkään kauan. Vieköön muksut ja puolet omaisuudesta yms kunhan ei tarvitse kuulla enää koskaan koko laumasta.
Voi luoja näitä "pillunlumomiehiä". Niin siinä käy kun antaa kyrvän ohjata elämää. Oletteko kuulleet vanhan sanonna: TYhmästä päästä kärsii koko kroppa. Jos on aivot ja järki housuissa ei voi muuta odottaa, kuin onnetonta elämää. Niin makaa kuin petaa.
Voi myös sanoa syövänsä pillereitä vaikkei oikeasti syö.
Mutta toisaalta tyhmä päähän on siinäkin. Mitäs luottaa ämmäänsä.
Niin ja jos tädillä olis munat, se olis setä. En käsitä tuon kaverin pointtia. Yllättyykö se, että ihmiset ovat toisinaan tyhmiä ja tekevät virheitä. No joo. Niin kävi nyt sitten tällä kertaa.
Ja mitä tämä yrittää sanoa. Pillerit salaa poisjättävät ovat tyhmiä?
No niinhän ne ovat. Ja itsekkäitä. Hyvää parisuhdetta ei voikaan rakentua jos siinä on mukana itsekäs ihminen.
-muija
Vierailija kirjoitti:
-Ei voi matkustella
Tuohon on vielä lisättävä se, että valtavan usein kun naiselle tulee lapsia, naisen matkustushalukkuus vähenee kovasti tai romahtaa täysin. Moni nainen ei tuolloin halua enää ulkomaanmatkoille ollenkaan ja iso kynnys olisi lähteä vaikka edes huvipuistoreisulle tai vesipuistoreissulle toiselle puolelle Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastusta lasten hankkimista mutta seuraavat väitteet eivät kyllä pidä paikkaansa.
- Jos rahaa on riittävästi muutenkin, sitä riittää kyllä perheelle ja lapsellekin ilman, että joutuu luopumaan edes mistään.
Lapsen kasvattaminen täysi-ikäiseksi vaatii noin 150'000 - 200'000 euroa. Vaikka tulotaso olisikin niin hyvä että mistään hankinnoista ei tarvitse luopua, niin on tuo raha vähintään eläkesäästöistä pois. Pienemmillä eläkesäästöillä eläkkeelle jäänti jää myöhemmäksi, eli luovut vapaudesta varhaisempaan eläkkeeseen.
- Matkustelu onnistuu hyvin. Oma lapseni matkusti pelkästään ensimmäisenä vuotenaan kolmelle ulkomaanmatkalle, joista yksi oli kaukomatka.
Matkustelu onnistuu hyvin jos oma tapa matkustella mahdollistaa lapsen mukanakuljettamisen. Hotelli- ja kaupunkilomat ok, mutta useamman viikon vuoristovaellus ei toimi lapsen ekan kymmenen ikävuoden aikana. Siellä matkakohteessa ei myöskään enää voi entiseen tapaan keskittyä esim näyttelyiden katsomiseen museossa, vaan lapset vievät väkisinkin osan huomiosta.
Aivan hulvatonta, onpa kivaa olla eläkkeellä aikaisin, mutta ei edes sitä lasta pitämässä seuraa. Siellä vuoristovaelluksellako sitä pappana pitäisi viihtyä? Toisekseen pikkurahojahan tuollainen summa on elinikäisen varallisuuden puitteissa. On totta, että lapsen kanssa matkustelussa on omat juttunsa. Lastenvaunuilla ei esimerkiksi kiipeile minnekään vuorille, mutta sivistynyt kaupunkimatkailu onnistuu varsin vaivattomasti. Museoissa ja gallerioissa on yleensä varsin hyvät lapsenhoitohuoneet, joissa vaipat vaihtuvat näpsästi. Vähän vanhemman lapsen kanssa taas pääsee jo vaikka minne.
- En sanonut että lapsia ei pitäisi hankkia. Sanoin että nuo perustelut lapsen hankkimisen puolesta eivät ole paikkaansapitäviä. Ymmärtänet eron?
- Hyvätuloisella palkansaajalla (esim erikoislääkäri) uran aikaiset nettoansiot ovat luokkaa 1.5 - 2 miljoonaa. Lapsenhankkimiseen menee siis noin kymmeneosa tästä rahasta. Makuasia pitääkö sitä pienenä vai suurena.
- Nuorena jos jää eläkkeelle niin hyvin pystyy vielä vuoristoon lähtemään. Seitenkymppisiäkin tullut vastaan.
Jos on perittyä varallisuutta, on mukavaa kun on joku jolle vastaavasti jättää kasvatetun potin perittäväksi. Kaikki eivät tee työtä vain sillä näkemyksellä, että olispa kiva päästä aikaisin eläkkeelle. Toiset pitävät työstään tai omaavat paremman työmoraalin.
Jospa nyt lopettaisit vääristelemästä sanomisiani. En sanonut että elämän tarkoitus on jäädä aikaisin eläkkeelle, tai että edes haluaisin näin tehdä. Sanoin että lapsien myötä menettää vapauden jäädä aikaisemmin eläkkeelle. Tämä pätee myös perityn varallisuuden kanssa, lukuunottamatta tilannetta jossa varallisuutta on niin paljon ettei työtä tarvitse tehdä koskaan. Tarve aikaiseen eläköitymiseen voi tulla mielenkiintoista työtä tekevällekin esim oman tai läheisen sairastumisen, työttömyyden tai vastaavan seikan vuoksi. Tällöin ihminen jolla on riittävästi säästöjä aikaisen eläköitymisen mahdollistamiseksi on paremmassa asemassa kuin sellainen jolla säästöjä ei ole.
Elämänvalinnat pitävät useimmiten sisällään aina jonkin option sulkeutumista. Jos esimerkiksi päättää ettei tee lapsia, sulkeutuu se optio, että olisi näiden saavutuksista joskus ylpeä tai tanssisi jälkikasvunsa häitä. Varhaisen eläköitymisen option menettäminen ei kuulu sellaisiin asioihin, joista olisin jotenkin pahoillani. Ja kyllä, varallisuus riittäisi vaikka en töitä tekisikään, ennemmin tosin niitä teen kuin ole tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
asiaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Pikkupojat juttelee ja kuvittelee tietävänsä aikuiten miesten asioista jotakin. Lapset on ihania ja elämän tarkoitus.
Nelikymppisenä, ulkoisesti unelmaiskänä mutta sisäisesti totaalisen kyrpiintyneenä perhe-elämään voin allekirjoittaa jokaisen kohdan. Erityisesti ottaa päähän että tuli oltua aivan samanlainen typerys kuin muutkin miehet ja haksahdettua pillun lumoissa kohtalokkaalle polulle.
Sen verran olen alkanut ottamaan takaisin, etten osallistu enää "tehdäänjotainkivaaperheenä", nyt muut ovat jossain kaupungilla haahuilemassa/sisäliikunnassa, itse luen kirjaa sohvalla tai välillä nettailen laakien tunteja siihen kun tulevat kotiin. Alkaa rouvallekin valjeta että olen enää velvollisuudesta mukana enkä sitäkään kauan. Vieköön muksut ja puolet omaisuudesta yms kunhan ei tarvitse kuulla enää koskaan koko laumasta.
Niin, eli sulla on paha neljänkympin kriisi ja lisäksi olet melkoinen mulkku.
Sinuna sanoisin tuon vuodatuksen vaimollesi mutta ethän sinä uskalla??Oikeassahan se on.Nuoret miehet eivät kiinnostu lapsista vaan siitä miten niitä tehdään,tajuavat liian myöhään mitä on saatu aikaan...
Aika moni normaalijärkinen mies on ihan mukana perustamassa sitä perhettä. Höylättiin miehen kanssa 10 vuotta ennenkuin se sano et nyt tehdään vauva. Nyt niitä on 4 ja höylätään vieläkin..mies se on joka sanoo että vauvoja saa tulla. Ja tää ikävälillä 15- 32...
10 vuoden jälkeen ehkä.Aikaisemmin se olisi ollut miehelle katastrofi.
Vierailija kirjoitti:
asiaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuna sanoisin tuon vuodatuksen vaimollesi mutta ethän sinä uskalla??Oikeassahan se on.Nuoret miehet eivät kiinnostu lapsista vaan siitä miten niitä tehdään,tajuavat liian myöhään mitä on saatu aikaan...
Aika moni normaalijärkinen mies on ihan mukana perustamassa sitä perhettä. Höylättiin miehen kanssa 10 vuotta ennenkuin se sano et nyt tehdään vauva. Nyt niitä on 4 ja höylätään vieläkin..mies se on joka sanoo että vauvoja saa tulla. Ja tää ikävälillä 15- 32...
:D
Lapsi sanoo että nyt tehdään vauva :D No onnistuuhan se valitettavasti niiltäkin, vaikkei elättäminen.
Vierailija kirjoitti:
asiaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin höylätty, sillä yleensä se höylääminen loppuu jo muutamassa vuodessa, oli lapsia tai ei. (koettu ja nähty)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asiaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D
Lapsi sanoo että nyt tehdään vauva :D No onnistuuhan se valitettavasti niiltäkin, vaikkei elättäminen.
Ei vaan lapsena alkoi se parittelu.
Tätä en ymmärrä. Itse olet valinnut ne lapset tehdä, kanna vastuusi. Kumma juttu kun ne on pääasiassa miehiä jotka päättävät ettei heidän tarvitse enää kantaa omaa osuuttaan vastuustaan vaan jättävät kaiken naisen harteille. Te miehet olette se syy, miksi en suostu tekemään lapsia, koska kaikkien lupausten jälkeen jätätte minut kuitenkin pulaan.[/quote]
Te naiset ette ymmärrä tuota "Erityisesti ottaa päähän että tuli oltua aivan samanlainen typerys kuin muutkin miehet ja haksahdettua pillun lumoissa kohtalokkaalle polulle." En tiedä onko se jokin kemikaali aivoissa tai jotain, mutta se saa miehen toimimaan aika sekavasti. Sitä myöntyy naisen kaikkiin oikkuihin ja todellisuus on usvainen. Siinä tilassa oleva mies voi sanoa mitä vain, tai tehdä mitä vain. Sitten kun tämä tila hälvenee ja todellisuus ei ole enää usvainen, sitä huomaa peruuttamattomat virheensä. [/quote]
Näin se juuri menee. Pillun takia mies hurahtaa vaikka uskoon, yrittää muuttua kokonaan toiseksi ihmiseksi ja kuvittelee haluavansa lapsia. Tälle naiselle, joka ei uskalla luottaa miehiin, vanhemman ja kokeneemman miehen neuvo: koeta pitää mies selväpäisenä ja tyytyväisenä lasten jälkeenkin. Jos nainen ottaa projektikseen "koska minua vituttaa tämä homma lasten kanssa, pidän huolta että miestä vituttaa myös", miehen motivaatio ei tuosta parane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten jännä kuinka miehet aina kertoo maksavansa perheen elämisestä kaiken ja ihan varmasti enemmän kuin se pienituloinen nainen. Loppupeleissä se kuitenkin menee useimmin niin että se nainen käyttää koko palkkansa perheeseen kun taas miehelle jää rahaa säästöön ja muuhun käyttöön. Naiselle ei jää mitään. Suhteellisesti laskettuna nainen siis panostaa perheeseen enemmän kuin mies. Ja mies vielä kehtaa ruikuttaa. Nainen tekee kotitöitä enemmän, kantaa vastuuta lapsista enemmän ja vielä pistää koko palkkansa perheeseen, mutta ei sekään ei riitä. Yhä edelleen mies on se uhri jota vaan hyväksikäytetään.
Juuri näin ja se, miten miehen urakehitys ja tienaaminen on mahdollista siten, että nainen kantaa suurimman vastuun lapsista unohtuu kummasti aina näissä keskusteluissa. Kotiäitiys ja lastenhoito kun ei ole työtä, eikä siitä eläkepotti kasva.
No ihan syystä unohtuu. Kuinka usein mies maanittelee muijaa porsimaan ja kuinka usein muija äijää siittämään...? :DDD
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Et ota lainkaan huomioon sitä pientä yksityiskohtaa, että lapsi synnyttää sinussa rakkauden itseensä ja mullistaa koko elämäsi. Löydät itsestäsi uusia puolia, opit paljon, sinulla on kivaa, pelkäät enemmän kuin koskaan elämässäsi, sinulla on arjessasi jotakin, joka on tärkeämpää kuin sinä, aikakäsityksesi muuttuu, opit tekemään useampia asioita yhtä aikaa, kuulet ällistyttäviä juttuja, alat muistaa asioita omasta lapsuudestasi, tutustut uusiin ihmisiin, elämä, maailma ja aika ei lopu sinun kuolemaasi, vaan on olemassa myös tulevaisuus.
Mutta hei, jos haluat jatkaa teinipoikana seuraavat 50 v. niin älä tee lapsia. Anna steriloida itsesi. Silloin ei tarvitse ährätä kortsujen kanssa ja "vahinkoraskauksien" riski on olematon. Valinta on sinun.
Minä löydän itsestäni uusia puolia muutenkin melko useinkin. Opin myös usein uutta ja paljon, jos en nyt ihan joka päivä, niin melko usein kuitenkin. Kivaa... minulla on suurimpana osana päivistäni kivaa mm. harrastusten, lomilla matkustamisen ja myös kavereiden kanssa. Pelko... Miksi sellainen on millään tavalla tavoittelemisen arvoinen asia? Ilman sitä on kivempi elää. Kyllähän minulla voi olla ilman lapsiakin arjessani jotain, joka on tärkeämpää kuin minä, esimerkiksi naisystävä tai olemassa olevan perheeni jäsenet. Miksi aikakäsityksen pitäisi muuttua. Opin kyllä tekemään useita asioita yhtäaikaa tarvittaessa muutenkin. Kuulen kyllä ällistyttäviä juttuja kavereiltakin ja muistan asioita omasta lapsuudesta hyvinkin myös ilman omia lapsia. Voi kuule, tutustun uusiin ihmisiin työelämän, harrastusten, matkustelun ja mm. kavereiden kautta, eli uusiin ihmisiin tutustuminen ei ole lapsista kiinni. Maailman jatkuminen tai loppuminen? Mitä ihmettä? Kyllä se maailma jatkuu minun kuolemani jälkeenkin, oli minulla lapsia tai ei. Ja toisaalta, kyllä tämä maailma aikanaan loppuu, teikivät ihmiset siihen lapsia tai eivät.
Että en löytänyt noista mainitsemistasi asioista paljon mitään sellaista, mitä ei voisi tehdä tai kokea myös lapsettomana elämässään. T: Vapaaehtoisesti lapseton mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150 000- 200 000 jotta saa lapsen aikuiseksi???Buahahhahhaa!!!
Saisko vielä perustelun miksi pidät arviota epäuskottavana?
No meillä menee yhteen lapseen noin 200-300 kk eli vuodessa 3000 eli kymmenessä 30 000 ja 20 vuodessa noin 60 000.
Ja se et veroista maksetaan koulut ym. mut yhdelle veronmaksajalle on laskettu 8 aikuista joita elättää niin....Sisältääkö tuo 200-300e / kk myös seuraavat:
- Ansiomenetykset (ollaan kotona vuosi pari lasta hoitamassa, ylitöitä voi tehdä vähemmän). Meillä pelkästään jo tämä oli pari tuhatta kuussa.
- Tarve isompaan asuntoon jossa lapselle oma huone. Pääkaupunkiseudun hintatasolla helposti nousee asumiskulut 150-200 euroa kuussa kun tulee yksi huone lisää.
- Tarve isompaan autoon jos lapsia on useita.
- Päiväkotimaksut, harrastukset
Hmm, ootas. Ollaan samassa talossa kun ennen lapsia, mies saanut tehtyä enemmän ylvää kun minä olen ollut kotona vauvan kanssa. Mulle menot pienentyneet ja ä raha ja v raha ihan hyviä.
Auto ostettiin parilla tonnilla käteisellä (7 hölöä vetää)
Eivät ole päikyssä, mies tekee töitä aamun ja minä illat.
Harrastavat koululla muutamalla eurolla kausi sählyä yms.
Kyllä toi 200-300 e kuussakin on jo yläkanttiin..
Harmittaa lastesi puolesta kun syntyivät köyhille vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lasten elättäminen on kallista ja taloudellinen vastuu elättämisestä siirtyy pääosin miehelle"
Näin ei ole asia hyvin toimeentulevien naisten kohdalla.
Aina teitä helvetin kirsikanpoimijoita riittää. Kuinka moni nainen tässä maassa on oikeasti "hyvin toimeentuleva"? Ap:n esittämät asiat olivat yleisiä väittämiä ja ikävä kyllä ne ovat monen kohdalla tottakin. Silti tämä sykli jatkuu, koska biologiset vietit vetävät miehiä ja naisia yhteen ja lopputulos on joskus paska, joskus hyvä.
Hmm. No hyvin ja hyvin toimeentulev. Riittää, kun on edes keskituloinen. Minulla verojen jälkeen jää käteen 2400e ja maksan hoitomaksun 300e/kk sekä kaikki lapsen vaatteet ym. Mies maksaa puolet asumisesta ja ruuasta. Hänelle jää tämän jälkeen lapsen kuluista maksettavaksi lapsivakuutus, jolle jää hintaa noin 25e/kk. En koe olevani erityisen rikas, mutta tulen toimeen hyvin ja maksan huomattavasti enemmän lapsesta.
Kysymys herää miksi maksat enemmän kuin mies?
Koska tienaan enemmän kuin hän. Jos alkaisimme maksaa kaiken 50/50, pitäisi elintasoa laskea miehen tulojen mukaiseksi.
Olen aina ihmetellyt pariskuntia, joilla on "sun rahat ja mun rahat". Meillä on aina ollut yhteiset rahat ja käyttöoikeudet toistemme tileihin. Ikinä ei ole tarvinnut raha-asioista riidellä. Tosin jossain vaiheessa puoliso alkoi hoitaa laskut, kun hermostuin siihen, ettei tileillä ollut riittävästi rahaa laskujen maksamiseen. Nyt tilanne tasaantunut, on jopa säästöjä. Meillä kaksi aikuista lasta, molemmilla kolme kersaa. Kumpikin tulee toimeen omillaan, välillä heillä tekee tiukkaa, mutta meidän pussillemme eivät ole vielä tulleet. Joskus olemme tarjoutuneet lainaamaan, mutta kumpikaan ei ole huolinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä menee yhteen lapseen noin 200-300 kk eli vuodessa 3000 eli kymmenessä 30 000 ja 20 vuodessa noin 60 000.
Ja se et veroista maksetaan koulut ym. mut yhdelle veronmaksajalle on laskettu 8 aikuista joita elättää niin....Sisältääkö tuo 200-300e / kk myös seuraavat:
- Ansiomenetykset (ollaan kotona vuosi pari lasta hoitamassa, ylitöitä voi tehdä vähemmän). Meillä pelkästään jo tämä oli pari tuhatta kuussa.
- Tarve isompaan asuntoon jossa lapselle oma huone. Pääkaupunkiseudun hintatasolla helposti nousee asumiskulut 150-200 euroa kuussa kun tulee yksi huone lisää.
Hmm, ootas. Ollaan samassa talossa kun ennen lapsia, mies saanut tehtyä enemmän ylvää kun minä olen ollut kotona vauvan kanssa. Mulle menot pienentyneet ja ä raha ja v raha ihan hyviä.
Kyllä toi 200-300 e kuussakin on jo yläkanttiin..Harmittaa lastesi puolesta kun syntyivät köyhille vanhemmille.
Miten niin köyhille?No vaikka kuinka koitetaan, ei niihin tuon enempää saa menemään. Kyse oli siis paljonko lapsiin menee vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toi 200-300 e kuussakin on jo yläkanttiin..Harmittaa lastesi puolesta kun syntyivät köyhille vanhemmille.
Miten niin köyhille?No vaikka kuinka koitetaan, ei niihin tuon enempää saa menemään. Kyse oli siis paljonko lapsiin menee vai?
Sanoit valtion tarjoamia tukia ihan hyviksi, auton hinta pari tonnia, harrastukset koululla sählyä.
Ja ettekö syö kunnolla ja monipuolisesti, kyllähän ruokaan menee 900-1200e/kk juhlista yms. riippuen kaksi-kolmelapsisessa perheessä? Auton hintaan pitäisi laittaa nolla perään, jotta turvallisuus olisi edes jonkintasoista ja voisi lapsia kuljettaa hyvillä mielin.
Vierailija kirjoitti:
-Lasten elättäminen on kallista ja taloudellinen vastuu elättämisestä siirtyy pääosin miehelle
Ihan yhdessä maksetaan, ehkäpä minä lapsesta enemmän, mutta mies panostaa kotiin ja autoon.
Säästäväisyys ja rahan hallinta on tosiaan hyvä oppia ennen lapsen hankintaa...
-Ei voi pitää yhteyttä sinkkuajan kavereihin johtuen kiireistä, uudet ystävät ovat naisen tyttökavereita
Mies menee omille menoilleen ihan makunsa mukaan, yleensä vaan aina on kiire kotiin lapsensa luo että ehtii nähdä hereillä ollessa ja leikkiäkkin vähän. Ystävät ovat yhteisiä, järjestämme että kumpikin pääsee ulos tasapuolisesti halunsa mukaan.
-Nainen voi koska tahansa ilman mitään syytä erota ja miehen kontolle jää elarit ja etävanhemmuus
Eroaminen on mahdollista, se on elämää. Siksi on tärkeää panostaa molemmin puolin myös parisuhteeseen. Ja jokaisen elareista kitisevän on muistettava, että sinä elätät lastasi, ei ero tarkoita, että pyyhit kätesi pois myös lapsen elämästä.
-Oma henkilökohtainen vapaus ja tila vähenee, tilalle tulee autotallimiesluola (jos nainen antaa luvan)
Jos taloon tulee lisää henkilöitä, se on jokaisen elintilasta pois. Ei vaan miehen. Ja jos haluaa lapsen on tosiaan hyvä tiedostaa, ettei voi vaan jättää sitä päiväkotiin ja mennä kaljalle noin vain.
Vastuu pienestä elämästä jne... Sekin on vaan elämää. Onneksi tässä kolmenkympin jälkeen ei ollut mikään suuri mentys, muutenkin tuo kaljoittelu vähentunut teiniajoilta radikaalisti.
Jos asia on tärkeää, ostetaan isompi tupa. Kuten mekin olemme tekemässä. Pieni nukkumaan huoneeseensa ja pihasaunaan kaverit. Itkuhälytin on keksitty.
-Ei voi matkustella
Juuri olemme lähdössä taas syyslomalla reissuun. Eli asenteesta kiinni.
-Pitää alkaa esittämään isän roolia tai jotain muuta persoonaa, jota itse ei ole
Älä hanki lasta jos todella et isäksi halua. Mutta isyys ei ole rooli eikä persoona,mieheni muuttunut senttiäkään isäksi tullessaan, vaan oli yhä oma itsensä, jakaa suukkoja nykyisin myös minun lisäkseni lapsellensa.
Ihan samaa tekee nykyisinkin, kuin ennenkin. Ei oo harrastukset muuttunut. Suunnittelua vaatii kyllä.
-Lasten kasvattaminen on henkisesti raskasta josta voi aiheutua burnout tai jopa mt-ongelmia
Totta. Myös elämä voi tehdä kyseisen asian.
Kun ihminen väsyy,useimmiten rakkain ihminen auttaa pahimman taakan kanssa. Pätenyt aina kumminkin puolin ja ennenkin lasta.
-Vaikka raskaana oleva nainen ryyppää ja polttaa sekä päättää pitää lapsen, mies kantaa silti seuraukset ja vastuun
On todella kauheaa kun lasta vahingoittaa tietentahtoen... Siksi on miehenkin hyvä tietää missä kolossa munaansa liottaa. Kortsukin on keksitty ja suosittelen puolison vaihtoa, jos toinen vaikuttaa noin keskenkasvuiselta kakaralta.
Niin. Ja seuraavan kerran tietä ylittäessään voi jäädä auton alle tai lentäessään syöksyä maahan. Elämä on.
-Nainen on niin kiinnittynyt sinappikoneeseen ja seksi loppuu kuin seinään (ja miehen pitää hyväksyä se väistämättömänä ja luonnollisena asiana)
Myös mies kärsii univajeesta, meillä seksi väsähti väliaisesti hänen väsymykseensä. Älä huoli, tilanne korjaantuu yleensä itsekseen ajan kanssa kunhan pyrkii pitämään kipinää yllä.
Huoh... Niin ja niin moni muukin asia elämässä. Uudet tilanteet tuo sen, että täytyy sopia yhteinen linja asiaan...
-Lasta käytetään perheriidoissa kiristyksen välikappaleena. ("jos et tee niin kuin minä haluan, otan lapset ja lähden...")
Suosittelen jälleen valitsemaan ennemmin tasapainoisemman puolison. Ja kyllä, jos tulee ero, lapset joko menee tai jää. Ei oikein voi puolittaa toiselle oikeaa ja toiselle vasenta.
Saa jatkaa.
Jatkankin.
Lapsen saaminen ei ole maailman kauhein asia.
Kyllä, se muuttaa, jopa voi mullistaa entisen elämän, mutta ei tuhota sitä. Elämästä tulee sellainen millaisen siitä luot.
Ja juu, jos sinua ahdistaa ajatus ettet pääsisikkään kolmena kertana viikossa työpäivän jälkeen yhdelle tai kahdelle kaljalle, älä hanki lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhdessä maksetaan, ehkäpä minä lapsesta enemmän, mutta mies panostaa kotiin ja autoon.
Säästäväisyys ja rahan hallinta on tosiaan hyvä oppia ennen lapsen hankintaa...
Mies menee omille menoilleen ihan makunsa mukaan, yleensä vaan aina on kiire kotiin lapsensa luo että ehtii nähdä hereillä ollessa ja leikkiäkkin vähän. Ystävät ovat yhteisiä, järjestämme että kumpikin pääsee ulos tasapuolisesti halunsa mukaan.
Eroaminen on mahdollista, se on elämää. Siksi on tärkeää panostaa molemmin puolin myös parisuhteeseen. Ja jokaisen elareista kitisevän on muistettava, että sinä elätät lastasi, ei ero tarkoita, että pyyhit kätesi pois myös lapsen elämästä.
Jos taloon tulee lisää henkilöitä, se on jokaisen elintilasta pois. Ei vaan miehen. Ja jos haluaa lapsen on tosiaan hyvä tiedostaa, ettei voi vaan jättää sitä päiväkotiin ja mennä kaljalle noin vain.
Vastuu pienestä elämästä jne... Sekin on vaan elämää. Onneksi tässä kolmenkympin jälkeen ei ollut mikään suuri mentys, muutenkin tuo kaljoittelu vähentunut teiniajoilta radikaalisti.
Jos asia on tärkeää, ostetaan isompi tupa. Kuten mekin olemme tekemässä. Pieni nukkumaan huoneeseensa ja pihasaunaan kaverit. Itkuhälytin on keksitty.
-Ei voi matkustella
Juuri olemme lähdössä taas syyslomalla reissuun. Eli asenteesta kiinni.
Älä hanki lasta jos todella et isäksi halua. Mutta isyys ei ole rooli eikä persoona,mieheni muuttunut senttiäkään isäksi tullessaan, vaan oli yhä oma itsensä, jakaa suukkoja nykyisin myös minun lisäkseni lapsellensa.
Ihan samaa tekee nykyisinkin, kuin ennenkin. Ei oo harrastukset muuttunut. Suunnittelua vaatii kyllä.
Totta. Myös elämä voi tehdä kyseisen asian.
Kun ihminen väsyy,useimmiten rakkain ihminen auttaa pahimman taakan kanssa. Pätenyt aina kumminkin puolin ja ennenkin lasta.
On todella kauheaa kun lasta vahingoittaa tietentahtoen... Siksi on miehenkin hyvä tietää missä kolossa munaansa liottaa. Kortsukin on keksitty ja suosittelen puolison vaihtoa, jos toinen vaikuttaa noin keskenkasvuiselta kakaralta.
Niin. Ja seuraavan kerran tietä ylittäessään voi jäädä auton alle tai lentäessään syöksyä maahan. Elämä on.
Myös mies kärsii univajeesta, meillä seksi väsähti väliaisesti hänen väsymykseensä. Älä huoli, tilanne korjaantuu yleensä itsekseen ajan kanssa kunhan pyrkii pitämään kipinää yllä.
Huoh... Niin ja niin moni muukin asia elämässä. Uudet tilanteet tuo sen, että täytyy sopia yhteinen linja asiaan...
Suosittelen jälleen valitsemaan ennemmin tasapainoisemman puolison. Ja kyllä, jos tulee ero, lapset joko menee tai jää. Ei oikein voi puolittaa toiselle oikeaa ja toiselle vasenta.
Saa jatkaa.Jatkankin.
Lapsen saaminen ei ole maailman kauhein asia.
Kyllä, se muuttaa, jopa voi mullistaa entisen elämän, mutta ei tuhota sitä. Elämästä tulee sellainen millaisen siitä luot.
Ja juu, jos sinua ahdistaa ajatus ettet pääsisikkään kolmena kertana viikossa työpäivän jälkeen yhdelle tai kahdelle kaljalle, älä hanki lasta.
Ok!
Olen aina ihmetellyt yhtä logiikkaa: Mies ei missään nimessä halua lasta nyt tai ikinä, mutta silti luottaa ehkäisyn vain pillereitä popsivalle naiselle? Jos minä en haluaisi lasta niin tekisin kaikkeni, ettei sellaista tule eli käyttäisin tuplaehkäisyä kunnes ikää on vasektomiaan.
Niin ja ottaisin myös sellaisen naisen, joka on samaa mieltä kanssani, enkä yrittäisi kääntää perhettä haluavaa naista velaksi, ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt yhtä logiikkaa: Mies ei missään nimessä halua lasta nyt tai ikinä, mutta silti luottaa ehkäisyn vain pillereitä popsivalle naiselle? Jos minä en haluaisi lasta niin tekisin kaikkeni, ettei sellaista tule eli käyttäisin tuplaehkäisyä kunnes ikää on vasektomiaan.
Niin ja ottaisin myös sellaisen naisen, joka on samaa mieltä kanssani, enkä yrittäisi kääntää perhettä haluavaa naista velaksi, ei onnistu.
Radio Rockissa Korporaation toinen juontaja Kim Sainio kertoi tällä viikolla omasta piuhatpoikki-operaatiostaan hyvinkin yksityiskohtaisesti. Voin kuvitella kuinka jokainen kuulolla ollut "kastroimaton" äijä irvistelikiemurteli kauhuissaan, sillä minäkin katkottu kaveri olin aika inhavärinä selässä...varmasti tuon seurauksena moni jättää napsauttamatta.
Itse napsautin sen jälkeen kun toinen oli tullut, jota ei muuten olisi tullut js rouva olisi pitänyt sanansa ja muistanut napsia pillerinsä jo ekan kohdalla. Toisen tekeminen oli katastrofissa ainoa fiksu liike, sillä puuhailevat keskenänsä niin paljon ettei tarvitse pahemmin vaivautua itse enää olemaan aktiivinen iskä.
T: se nelikymppinen kyrpiiintynyt faija