Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävisitkö tälläisessa ravintolassa?

06.10.2016 |

Joka olis ns. Terveellinen. Saisit valita ruokalistasta annoksen kaloreiden mukaan, olisi listattu esim 300kcal 500kcal 700kcal.
Liatassa näkyisi proteiinin määrät, rasvan määrä, hiilarit. Sitten vielä terveys smoothieita ym. Hinnat kohtuullisia ja ruokalistat vaihtuvia.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruoka olisi hyvää ja hintalaatusuhde kohdallaan. 

Ruokalistoihin kaikissa ravintoloissa pitäisi saada pakolliseksi maininta onko annoksessa käytettä puolivalmisteita / valmiskastikkeita. Jos haluan valmispihvin valmiskastikkeella voin ostaa sen Siwasta.

Vierailija
2/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi paljon siitä, olisiko ruoka myös hyvää vai ainoastaan vähäkalorista tai terveellistä. Arvostan terveellisyyttä ja erityisesti lounaalla kävisin mielellään paikassa, jossa saisi kohtuuhintaan hyviä terveellisiä annoksia, salaatteja, keittoja, kasvisruokia jne. Kaloreiden, proteiinien, rasvojen, hiilareiden jne. listaaminen ei sinänsä olisi minulle mikään etu tai syy käydä paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
4/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taitaisi käydä. Jos syön ravintolassa haluan nauttia ruoan mausta, en tietää sen sisältämiä kaloreita ja hiilareita.

Vierailija
5/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaspaikkana joo. Mutta jos lähtisin ihan ulos ulo syömään ja nauttimaan illasta, niin en todellakaan. Eli vastaus, kyllä ja en =)

Vierailija
6/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjolla olisi vegaanisia vaihtoehtoja niin ehkä.

Vierailija
7/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eli hinta olisi kohtuullinen ja ruoka tietty maittavaa. Lounasravintolaksi juuri miettinyt. Ja kasvis vaihtoehtoja löytyisi.

Vierailija
8/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen ois kiva joo, mut kalorit ei kiinnosta vähääkään, joten ei, en kävisi.

Vierailija
9/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ammatiltani kokki. Nuori kuitenkin vielä. Miettinyt mitä elämältä tahtoisin. En pidä ravintoloiden toiminta tavasta, eli pakkasesta uuniin systeemistä. Tahtoisin valmistaa ruokaa alusta loppuun, tuoreista raaka-aineista. Itse laihdutin 30kg. Ja harmittelin, ettei voi hakea ulkoa ruokaa, eikä edullisesti käydä ravintolassa. Että aina pitää vaikka olisi kuinka puhki niin tehdä sapuskaa. Tästä lähti ajatus tähän hommaan. Kohderyhmä tiedossa.

Vierailija
10/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä varmaan uteliaisuuttani kävisin kokeilemassa ja jos idea olisi toimiva, niin miksei. 

Vierailija
11/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1063 kirjoitti:

Joka olis ns. Terveellinen. Saisit valita ruokalistasta annoksen kaloreiden mukaan, olisi listattu esim 300kcal 500kcal 700kcal.

Liatassa näkyisi proteiinin määrät, rasvan määrä, hiilarit. Sitten vielä terveys smoothieita ym. Hinnat kohtuullisia ja ruokalistat vaihtuvia.

Kuulostaa aika karsealta.

Jos lähden ravintolaan asti, en halua miettiä ravintoarvoja.

Smoothiet ovat viime vuosien parhaiten onnistunut markkinointikikka. Säälin smoothieen langenneita.En ole itse vielä sortunut mainonnan uhriksi.

Vierailija
12/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1063 kirjoitti:

Juu eli hinta olisi kohtuullinen ja ruoka tietty maittavaa. Lounasravintolaksi juuri miettinyt. Ja kasvis vaihtoehtoja löytyisi.

Anna esimerkkejä vegaanisista vaihtoehdoista, joita voisi olla tarjolla.

Vierailija
13/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaloreiden ilmoittaminen näytti olevan enemmän sääntö kuin poikkeus New Yorkin ravintoloissa. Myös niissä illallismestoissa... yhdessä drinkkibaarissa oli drinkkilistassakin kalorit. Itse pidin sitä vähän kummallisena, mutta kait siihen tottuisi.

Vierailija
14/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo miettiä ja suunnitella sitä, että tarjottaisiin hyvää ruokaa halvalla. Sitähän kaikki haluaisivat. Kun alkaa suunnitella bisnestä, huomaa aika nopeasti, että hyvä ruoka edellyttää laadukkaita raaka-aineita ja sitä, että ruoka oikeasti tehdään alusta alkaen itse eikä käytetä puolivalmisteita tai valmisjuttuja. Se edellyttää myös sitä, että ruoka on aina tuoretta eikä seiso tuntitolkulla odottamassa ruokailijoita. Tämä vaatii työvoimaa, joka maksaa. Tuoreet laadukkaat kasvikset tai marjat ei aina suinkaan ole halpoja. Yhtälö hyvää halvalla on aika hankala.

Vierailija
15/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
16/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä1063 kirjoitti:

Anna esimerkkejä vegaanisista vaihtoehdoista, joita voisi olla tarjolla.

No tietysti hieman pitäisi miettiä, että mikä kausi on. Kanttarellirisottoa, kukkalaalibataatti sosekeittoa, wokattuja kasviksia ja paistettua seesamtofua, avocado pastaa. Tässä nyt jotain omia kasvisruoka suosikkeja.

Vierailija
17/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kaloreiden ilmoittaminen näytti olevan enemmän sääntö kuin poikkeus New Yorkin ravintoloissa. Myös niissä illallismestoissa... yhdessä drinkkibaarissa oli drinkkilistassakin kalorit. Itse pidin sitä vähän kummallisena, mutta kait siihen tottuisi.

Eikö sielläpäin ainakin puhuttu laista, jonka mukaan noiden ravintoarvojen ja kaloreiden kirjaaminen menuun olisi pakollista? Ylipaino on siellä niin järkyttävä ongelma, että kai sillä yritettäisiin ohjata vähän miettimään, onko se 600 kilokalorin kermavaahtoerikoiskahvi sen arvoinen.

Ap, jos ravintolaa perustat, niin luetuta ehdottomasti kaikki tekstit sellaisella ihmisellä, joka osaa suomea hyvin. Viesteissäsi on paljon ihan yksinkertaisiakin yhdyssanavirheitä. Someen yms. laitetut tekstit kannattaa myös huolitella, kaikki vaikuttaa ravintolan kuvaan.

Vierailija
18/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa ovat ravintolat, joissa ei käytetä puolivalmisteita. Kastikkeet tehdään jauheseoksista tai pahvitölkeistä. Ruoka tulee pakasteesta. Perunat valmiina kypsinä kuutioina vakuumista. Muusi valmiina vakuumipussista. Jälkiruuat jauheseoksista - lisää vain vesi ja vaahdota. Kakut pakasteita, samoin pulla, viinerit, munkit ja donitsit. Salaatit valmiina silppuna muovipusseista. Nykyään kokin tarvitsee vain kaataa pussista lautaselle tai uunivuokaan. Säästetään henkilökuntamenoissa, kun ostetaan kallista vakuumiskeidaa.

Hävetkää.

Vierailija
19/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1063 kirjoitti:

Olen siis ammatiltani kokki. Nuori kuitenkin vielä. Miettinyt mitä elämältä tahtoisin. En pidä ravintoloiden toiminta tavasta, eli pakkasesta uuniin systeemistä. Tahtoisin valmistaa ruokaa alusta loppuun, tuoreista raaka-aineista. Itse laihdutin 30kg. Ja harmittelin, ettei voi hakea ulkoa ruokaa, eikä edullisesti käydä ravintolassa. Että aina pitää vaikka olisi kuinka puhki niin tehdä sapuskaa. Tästä lähti ajatus tähän hommaan. Kohderyhmä tiedossa.

Arvostan ajatusmaailmaasi! Raivostuttaa eräät ketjuravintolat, joissa ei selvästikään tehdä edes mitään kastiketta keittiössä vaan kaikki tulee purkista ihan valkosipulia myöden. Ja sen kyllä maistaa. Itselle kalorien ilmottaminen on pitkälti yhdentekeviä , mutta varmasti monelle hyödyllinen lisätieto.

Vierailija
20/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sielläpäin ainakin puhuttu laista, jonka mukaan noiden ravintoarvojen ja kaloreiden kirjaaminen menuun olisi pakollista? Ylipaino on siellä niin järkyttävä ongelma, että kai sillä yritettäisiin ohjata vähän miettimään, onko se 600 kilokalorin kermavaahtoerikoiskahvi sen arvoinen.

Ap, jos ravintolaa perustat, niin luetuta ehdottomasti kaikki tekstit sellaisella ihmisellä, joka osaa suomea hyvin. Viesteissäsi on paljon ihan yksinkertaisiakin yhdyssanavirheitä. Someen yms. laitetut tekstit kannattaa myös huolitella, kaikki vaikuttaa ravintolan kuvaan.

Juu tämän tiedostan itsekkin. Olin 6v kun ekaluokalle menin. En meinannut oppia lukemaan. Siitä lähtien olen kamppaillut äidinkielen kanssa. Olen syntynyt ihan joulukuun lopussa. Olisi ollut hyvä odottaa vuosi ja laittaa minut sitten vasta kouluun. 😧

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi