Mitä leipää teillä tällä hetkellä syödään? Mitä leipää leipäkoristasi löytyy?
Meillä syödään Fazerin kaurapuikuloita. 😋 Toinen pussi Vaasan ruispaloja, vaihtelun vuoksi.
Kommentit (48)
Pieni pyöreä ruisnäkkäriä ja pari kuivahtanutta ruispuikulaa.
En syö normaalisti leipää, mutta eilen jakoivat Fazerin juuresleipiä Steissillä, joten nappasin jonkun tuollaisen kesäkurpitsaleivän ja porkkanaleivän tms. Täytyy vähän pakastinta syöttää...
Oululaisen jälkiuunileipää.
Totesin muuten kaupassa käydessäni, että leipä on kilohinnaltaan kalliimpaa kuin voi. Jos haluaa tehdä halvan voileivän, kannattaa levittäää sitä voita oikein runsaasti. Samoin halvimpia juustoja saa halvemmalla kuin leipää.
Minulla ei ole leipää juuri koskaan kotona. Joskus ostan sämpylän tai pari, ehkä pari kertaa kuussa tulee syötyä leipää. Ei kun onhan minulla pakastimessa pussillinen jotain ruispaloja, niitä sulatan palasen kerrallaan jos joskus mieli tekee, ehkä kerran kuussa syön palasen.
Uotilan maalais(?)limppua tai ehkä ruislimppu. En muista kumpi. Lisäksi koulunäkkiä.
Kotitekoisia sämpylöitä leivotaan joka kolmas päivä. Taivaallisen hyvää. Muuten en sitten olekaan kovin esimerkillinen kodinhengetär. :D
Vierailija kirjoitti:
Oululaisen jälkiuunileipää.
Totesin muuten kaupassa käydessäni, että leipä on kilohinnaltaan kalliimpaa kuin voi. Jos haluaa tehdä halvan voileivän, kannattaa levittäää sitä voita oikein runsaasti. Samoin halvimpia juustoja saa halvemmalla kuin leipää.
Let them eat butter and cheese.
P.S. Mun lähikaupassa voi maksaa 5 e/kg, halvin "Arki"-bulkkijuusto 4,50 e/kg ja esim. Reissumies 2,50 e/kg. Sulla on hämärä kauppa.
Mulla olis Ryvita-näkkileipää, jos lähikauppa sitä myisi. Tuntuu että ennen oli joka kaupassa, nyt pitää lähteä oikein asiakseen johonkin hypermarketiin sen perässä.
Vierailija kirjoitti:
Kotitekoisia sämpylöitä leivotaan joka kolmas päivä. Taivaallisen hyvää. Muuten en sitten olekaan kovin esimerkillinen kodinhengetär. :D
Haluatko laittaa ohjeen? Mäkin haluaisin osata leipoa taivaallisia sämpylöitä.
vaaleaa leipää, namnam pekonia päälle
Minä syön Tosi tummaa reissumiestä, mies tavallista reissaria, lapset Vaasan kauratyynyjä tai vihreää Reilu paahtoleipää
Puolikas ruispalapaketti köllöttelee korissa. Kuiva-ainekaapissa on hapankorppuja, jos ne leiväksi lasketaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleenkin tämän ohjeen mukaan olen viime aikoina tehnyt: http://www.soppa365.fi/resepti/20234/fantastinen-leipae/ :)
Lidlin pieniä pyöreitä ruisleipiä (reissumiestyyppiä). Päälle runsaasti voita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleenkin tämän ohjeen mukaan olen viime aikoina tehnyt: http://www.soppa365.fi/resepti/20234/fantastinen-leipae/ :)
Kiitos! Täytyypi kokeilla heti ensi tilassa. ☺️
Hyvä, että kaikki "en syö leipää omg hiilarit tappaa" -tyypit avasivat ketjun, jossa nimenomaan kysyttiiin, mitä leipää teillä syödään/leipäkoristasi löytyy.
Meillä syödään juureen leivottua ruisleipää. Paahtoleipää rapujuhlissa.
Huovilan ruisleipää
Henrikssonin polakkaa
Leipäaitan luomu ruispala
Lanttu-lihakukkoa (omasta uunista)
Riisikakkuja vedellään tässä taloudessa! Muuta leipää ei tule syötyä. Näkkäriä on kaapissa, mutta veikkaan, että siellä pysyykin.
Itse tehtyä verileipää nostin tänään pakkasesta viimeiset palat.
Fazerin porkkana-palsternakkaa, en pidä yhtään mutta tulipahan maistettua.