Mitä leipää teillä tällä hetkellä syödään? Mitä leipää leipäkoristasi löytyy?
Meillä syödään Fazerin kaurapuikuloita. 😋 Toinen pussi Vaasan ruispaloja, vaihtelun vuoksi.
Kommentit (48)
Vaasan moniviljapaahtoleipää, Vvipukan ruislimppua ja Myllykiven hapankorppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotitekoisia sämpylöitä leivotaan joka kolmas päivä. Taivaallisen hyvää. Muuten en sitten olekaan kovin esimerkillinen kodinhengetär. :D
Haluatko laittaa ohjeen? Mäkin haluaisin osata leipoa taivaallisia sämpylöitä.
Suunnilleenkin tämän ohjeen mukaan olen viime aikoina tehnyt: http://www.soppa365.fi/resepti/20234/fantastinen-leipae/ :)
Tuo ohje on ihan huippu!
Vaasan (vai Vaasanin :D) ruispaloja ja koulunäkkiä.
Ruisleivänjuuri on tekeytymässä, huomenna pääsee leipomaan. Ensimmäinen kerta kun leivon ruisleipää, yleensä olen leiponut vehnäjauhoista sämpylöitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen jättäny ne hiilaripommit kauppaan.
Kaupasta voi valita ihan sellaisia jauhoja mitä haluaa, ei ole pakko tehdä vehnäleipää. Meillä käytetään aina mahdollisimman hyvälaatuista täysjyväjauhoa leivän tekemiseen. Jos nyt syö 1 leivän/sämpylän päivässä siitä tulee vain n 10-15g hiilareita. Hyväkarpille ihan ok. Mielummin jätän pastan, perunan ja riisin pois tai vuorottelen (riisi ja pasta nekin täysjyvänä tietty)
Oululaisen jälkiuunileipää koska se on 100 % suomalaista leipää!
Itse en ole syönyt leipää yli neljään kuukauteen, koska noudatan vhh-ruokavaliota, mutta miestä varten pakastimesta löytyy reissumies-leipää sekä Vaasan maalaisviipaleita. Niiden lisäksi on pari pakettia näkkileipää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään Fazerin kaurapuikuloita. 😋 Toinen pussi Vaasan ruispaloja, vaihtelun vuoksi.
Maksettu mainos? Meillä ei syödä leipää, se on ihan vanhanaikaista. Ostoleipä varsinkin.
Terveisiä Leipätiedotukselle
Tällä hetkellä syön vain gluteenitonta näkkileipää. Himoitsen Pekka Heikkisen puu-uunileipää, runsaalla voilla tietysti.