Mitä leipää teillä tällä hetkellä syödään? Mitä leipää leipäkoristasi löytyy?
Meillä syödään Fazerin kaurapuikuloita. 😋 Toinen pussi Vaasan ruispaloja, vaihtelun vuoksi.
Kommentit (48)
Norjalaista gourmet-näkkäriä, aivan järjettömän hyvää!
Ruthin leipomon Ruis 100 (Reissumiehen tyyppisiä paloja, mutta parempia) ja virolaista Perenaise sai -ranskanleipää (e-ainete vaba, kertoo valmistaja Eesti Pagar).
Vierailija kirjoitti:
Norjalaista gourmet-näkkäriä, aivan järjettömän hyvää!
ov vai?!
Mä olin kuukauden syömättä leipää, mä en pysty enää syömään leipää. Se vaan on niin kuvottavaa tai jotain en tiiä... Ennen söin ruisleipää ja siihen tyyliin juustoa ja kurkkua, nykyään se ei tod mene enää alas.
Leipäkorissa on paikallisen pienleipomon valmistamaa kokojyväleipää (eli yhdenlainen vehnäleipä). Lisäksi kaapista löytyyy koulunäkkiä ja tattarinäkkäriä. Pakastimesta löytyy ruislimppua, vehnäleipää, ohrarieskaa moniviljapaahtoleipää ja sekaleipää (viimeaikoina on tullut vähän hamstrattua, kun kohdalle sattui pari hyvää "säkkitarjousta" ja pakastimessa oli tilaa. Normaalisti pakastimesta löytyy aina paahtoleipää ja jotain muuta).
Minä syön ainoastaan ja vain Vaasan ruisrustiikkia, muu ei kelpaa. Pitkin hampain jotain Lidlin luomuruista, jota mies joskus ostaa ja kun tuo Vaasa on kaupasta jälkeen kerran loppu. Muut syö mitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Ruisleipää 80%:sti. Ainoastaan juureen leivottua. Esim. Aallon Leipomon, jos saan mainostaa. Ei edes myrkkyjä ole lykätty. Ennen söin Fazerin ja Vaasan ruisleipiä. Juureen leivottua kokeilin, ja sen jälkeen ei ole ollut paluuta tavalliseen ruisleipään. Makuero on niin huikea juureen leivotun hyväksi.
Eikö niistä ruisleivistä, mitkä on melkein 100% rukiista leivottua tule enemmän ilmavaivoja?
Mä itse rakastan Korpelan ruisleipää, koska se on juurikin täyttä ruista, ei vehnäjauhoja seassa. Todella tymäkkää tavaraa just johonkin perus Vaasan ruispaloihin verrattuna. Mutta tuota Korpelan leipää en kovin usein voi ostaa, vaikka älyttömän hyvää onkin, koska mulle tulee siitä älyttömät vatsanväänteet, että seuraavana yönä en pysty nukkumaan, kun vatsaan sattuu ja kipristelee niin kovasti. Aamulla tulee sitten järjetön kakka pönttöön. 😆
Ne Lidlin vaaleat vehnäsämpylät, nam! 😋
Tällä hetkellä on monen viljan auringonkukansiemenleipää. Yleisesti ottaen meidän leipävalinnat vaihtelee, voi olla mitä vaan patongista jälkiuunileipään, mitä nyt milloinkin tekee mieli ja on saatavilla.
Itse juureen leivottua ruisleipää, sellaista itäsuomalaista ruislimppua, syön useimmiten. Ensin tuoreena paksuja siivuja voin kera, sitten leivän vähän vanhennuttua ohuita siivuja ja kinkkua tai juustoa ja vihanneksia päälle.
Viikonloppuaamuina paahtoleipää, yleensä viiden viljan tai taikaa, ensin juuston, viimeinen siivu marmeladin kera. Illaksi leivon sämpylöitä tai teeleipiä tms.
Keiton kanssa jotain kovakuorista vaaleaa leipää, Ullan Pakarin tms.
Lidlissä käydessä on vaikea vastustaa... Kaikki leipätavara tuoretiskiltä kelpaa, vaikkakin on liian suolaista...
Rrrrrakastan leipää!
Sinuhe kauraleipä (ahhhhh, ihanaa!), Vaasan vehnäpaahtoleipää ja Ruispaloja.
Porokylän leipomon ruisleipää.Lieksassa oleva leipomo tai Oululaisen ruisleipää.
Vierailija kirjoitti:
Fazerin porkkana-palsternakkaa, en pidä yhtään mutta tulipahan maistettua.
Itsetehtyä: pataleipää, sämpylöitä (samoja mitä nro 14 linkissä:D) ja saaristolaisleipää. Siemennäkkäriä pitäis kokeilla joskus
Kaupasta vain ruisleipä ja näkkäri
Vierailija kirjoitti:
Itsetehtyä: pataleipää, sämpylöitä (samoja mitä nro 14 linkissä:D) ja saaristolaisleipää. Siemennäkkäriä pitäis kokeilla joskus
Kaupasta vain ruisleipä ja näkkäri
Focaccia unohtui! Sitä teen vähintään kerran viikossa!
Olen jättäny ne hiilaripommit kauppaan.
Ruisleipää 80%:sti. Ainoastaan juureen leivottua. Esim. Aallon Leipomon, jos saan mainostaa. Ei edes myrkkyjä ole lykätty. Ennen söin Fazerin ja Vaasan ruisleipiä. Juureen leivottua kokeilin, ja sen jälkeen ei ole ollut paluuta tavalliseen ruisleipään. Makuero on niin huikea juureen leivotun hyväksi.