Nyt on jäätävää parisuhdesettiä hesarissa
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottamusta ja toisen arvostamista voi kokea suhteessa ystävien kanssa. Parisuhde eroaa niistä juuri sukupuolielämän takia.
Itse olen sinkku ja kaipaan nimenomaan intiimiä seksiä luottamuksen ja arvostuksen lisäksi jota kyllä saan hyvistä kaverisuhteista..
Haluttomat vaimot vapauttakaa miehenne meille seksiä kaipaaville sinkuille, jotka osaisimme noita hyviä miehiä arvostaa ja rakastaa ihan yhtä paljon kuin tekin.
Ahaa. Onko vika siis minussa, kun ei tee mieli seksiä syystä että mies haukkui minua lihavaksi, rumaksi ja tyhmäksi sekä nimitti 10-v lastani 'v*tun id*ootiksi'?
Just. Kyllä minä varmaan nyt harjoitan pahaa henkistä väkivaltaa, kun julmasti pihtaan seksiä miesparalta.
Minusta kunnioitus ja arvostus on perusedellytys seksille parisuhteessa.
T.vaimo
Minä kunnioittaisin ja arvostaisin itseäni niin paljon, että jättäisin tuollaisen miehen joka haukkuisi minua ja lastani. Pihtaamalla et saa itsellesi ansaitsemaasi arvostusta jos muehen käytös on tuollaista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on taas sama meininki, kuin aina vastaavissa ketjuissa. Eli jos vaimo pihtaa, niin se on täysin miehen vika. Ja jos mies pihtaa, niin hän on tunteeton sika, joka ei huomioi naistaan.
Minä olen hoitanut lapsiamme paljon. Kanniskellut mahavaivoista kärsivää vauvaa pikkutunneille ja mennyt aamulla töihin. Teen kotihommia ja vaimo saa käydä jumpissaan aina kun haluaa. No eipä seksi kiinnosta ja pariterapiassa kävi ilmi, että ei vain kuulemma enää kiinnosta. Voi kunpa tämän olisi aikanaan tiennyt....No niin. Sulla on nyt tosiasiat tiedossa. Vaimoas ei seksi kiinnosta. Tämän tiedon jälkeen voit itse päättää haluatko jäädä ja ulista, vai tehdä elämästäsi sellaista kuin itse haluat. Vastuu tästä on sinulla.
Niin on, koska vaimo on jo unohtanut vastuunsa ja laiminlyö sekä miestään että parisuhdettaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on taas sama meininki, kuin aina vastaavissa ketjuissa. Eli jos vaimo pihtaa, niin se on täysin miehen vika. Ja jos mies pihtaa, niin hän on tunteeton sika, joka ei huomioi naistaan.
Minä olen hoitanut lapsiamme paljon. Kanniskellut mahavaivoista kärsivää vauvaa pikkutunneille ja mennyt aamulla töihin. Teen kotihommia ja vaimo saa käydä jumpissaan aina kun haluaa. No eipä seksi kiinnosta ja pariterapiassa kävi ilmi, että ei vain kuulemma enää kiinnosta. Voi kunpa tämän olisi aikanaan tiennyt....No niin. Sulla on nyt tosiasiat tiedossa. Vaimoas ei seksi kiinnosta. Tämän tiedon jälkeen voit itse päättää haluatko jäädä ja ulista, vai tehdä elämästäsi sellaista kuin itse haluat. Vastuu tästä on sinulla.
Totta, mutta jos olisin aikanaan tiennyt, että vaimosta tulee täysin frigidi saatuan lapsen, niin en olisi koko hommaan ryhtynyt. Hieman jää sellainen kusetuksen meininki tästä, mutta välillä se paska osuu tuulettimeen.
Luulet vaimosi suunnitelleet sen!? 😂
Kyll.
-Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottamusta ja toisen arvostamista voi kokea suhteessa ystävien kanssa. Parisuhde eroaa niistä juuri sukupuolielämän takia.
Itse olen sinkku ja kaipaan nimenomaan intiimiä seksiä luottamuksen ja arvostuksen lisäksi jota kyllä saan hyvistä kaverisuhteista..
Haluttomat vaimot vapauttakaa miehenne meille seksiä kaipaaville sinkuille, jotka osaisimme noita hyviä miehiä arvostaa ja rakastaa ihan yhtä paljon kuin tekin.
Edellisen sivun aseksuaalina olen eri mieltä. Vaikka en seksiä haluakaan harrastaa mahdollisen puolisoni kanssa, niin kyseessä EI ole vain kaverisuhde vaan paljon enemmän. Parisuhde eroaa hyvistäkin kaverisuhteesta monilla tavoin: yhteinen elämä ja talous, läheisyyden taso, rakkaus, kenties perheen perustaminen jne.
Harvoinpa hyvänkään kaverin kanssa joka päivä on kertomassa päivän hyvistä ja huonoista hetkistä, kokkailee yhdessä ruokaa ja hoitaa kotia, halailee ja silittelee poskea, suunnittelee seuraavan lomanviettoa, nukahtaa illalla kainaloon jne.
Minusta on melkeinpä surullista, jos jonkun kohdalla parisuhteesta tekee parisuhteen pelkkä seksi.
Niinpä. Parisuhteen erottaa ystävyydestä romanttinen rakkaus ja sitoutuneisuus, ei pelkästään seksi.
Mikä avautuminen, vau.
Täällä jo hyviä kommentteja siitä miten tärkeää hellyys on naiselle parisuhteessa. Perin rasittavaa saada pusuja ja halauksia vain jos ne johtavat seksiin. Pienetkin huomionosoitukset päivän mittaan voivat avata portin iloiseen illanviettoon sängyssä. Miehet taas tuntuvat olevan sellaisia että heille seksi ja rakastelu on sitä rakkauden osoitusta, jos sitä ei heru, tuntee mies ettei puoliso rakastakaan. Kumpikin kun vähän huomioi toisen ajatusmaailmaa niin yhteys voi löytyä helpostikin.
Toinen on tietysti että jos ei vaan halua sitä puolisoaan. Jos sitä kipinää ei vaan yksinkertaisesti ole, eikä saada yhteisvoimin syttymään niin ei siitä kannata ketään syyllistää.
Muistakaapa että sitä seksiäkin jos vaikka minkälaista, yhdessä kokeilemalla ja hieman estoja karistelemalla voi sieltä pölyn seasta löytyä ihan toimiva seksielämä.
Vierailija kirjoitti:
Ois kiva kuulla vaimon puoli asiasta. Joutuiko vaimo valvomaan yöt lasten sairastaessa, hoitiko vaimo kaikki kotityöt miehen maatessa penkkiurheillen sohvalla, näyttikö mies arjessa arvostavansa vaimoa? Naisen sukupuolielin on aivot joten jos niitä ei stimuloida hellyydellä ja arvostuksella, ei taatusti tee mieli seksiä. Siinä vaiheessa kun seksi lakkaa olemasta ilo ja muuttuu velvollisuudeksi, ollaan jo myöhässä. Ahterista kouraisu muun hellyyden puuttuessa tai hellyys vain silloin kun haluaa seksiä on kammottavan huono esileikki eikä riitä väsyneen naisen himojen herättämiseen.
Väsynyt ja univajeinen kotitöiden kuormittama nainen haluaa nukkua. Tämä miehille tiedoksi. Siinä vaiheessa kun kumppania pidetään vaan kodinhoitaja-seksirobottina vois yks sun toinen katsella peiliin ja hävetä.
Olen tästä ihan samaa mieltä. Minun mieheni tekee huushollihommia joka päivä, ja meillä on 1-4 kertaa viikossa seksiä, tilanteen mukaan (4 v, 13 v ja 16 v. talossa eikä kaikki aina nuku yhtä aikaa (- juu sama isä) ). Jos menen aikaisemmin nukkumaan, saattaa peitellä, nostaa pudonneen peittoni. Sellainen karkea ahterista kouriminen ei herätä kuin ärtymystä, mutta hellyys ja halailu on mukavaa, muulloinkin kuin seksinsaantimielessä. Ja jos saat naisesi kainalossasi kikattamaan, olet jo aika lähellä saantiakin eli alahan vain pussailla.
nim. 18 vuotta naimisissa.
ja ukollehan ei sitte tullu mieleenkään helpottaa sen uupuneen vaimon työtaakkaa vaikka oma-aloitteisellla siivoamisella, tai lasten tarhaankuskaamisella, kokkaamisella, tms. EI. SItte itketään ja valitellaan HESARIIN!!
Vierailija kirjoitti:
ja ukollehan ei sitte tullu mieleenkään helpottaa sen uupuneen vaimon työtaakkaa vaikka oma-aloitteisellla siivoamisella, tai lasten tarhaankuskaamisella, kokkaamisella, tms. EI. SItte itketään ja valitellaan HESARIIN!!
Ei vaan erotaan ja otetaan uusi nainen. Todetaan elämän muutuneen paremmaksi, kuten myös eksän elämä, ilmeisesti. Sitten tuodaan tämä tieto julkisuuteen Hesarissa, että näin tässä kävi ja olisi pitänyt aikaisemmin tehdä tämä päätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellisen sivun aseksuaalina olen eri mieltä. Vaikka en seksiä haluakaan harrastaa mahdollisen puolisoni kanssa, niin kyseessä EI ole vain kaverisuhde vaan paljon enemmän. Parisuhde eroaa hyvistäkin kaverisuhteesta monilla tavoin: yhteinen elämä ja talous, läheisyyden taso, rakkaus, kenties perheen perustaminen jne.
Harvoinpa hyvänkään kaverin kanssa joka päivä on kertomassa päivän hyvistä ja huonoista hetkistä, kokkailee yhdessä ruokaa ja hoitaa kotia, halailee ja silittelee poskea, suunnittelee seuraavan lomanviettoa, nukahtaa illalla kainaloon jne.
Minusta on melkeinpä surullista, jos jonkun kohdalla parisuhteesta tekee parisuhteen pelkkä seksi.
Niinpä. Parisuhteen erottaa ystävyydestä romanttinen rakkaus ja sitoutuneisuus, ei pelkästään seksi.
Romanttista rakkautta ilman seksihaluja ei ole olemassa.
Sinäänsä, ei ole sitoutumistakaan, parisuhteeseen, jos ei huolehdi toisen tarpeista.
Vierailija kirjoitti:
Tuo vaikuttaa vähän sellaiselta katkeruuden kierteeltä ja passiivis-aggressiiviselta raivolta ehkä naisen puolelta. Todennäköisesti niin, ettei naiselle asia ollut ongelma, ja miehelle kyseessä oli ihmissuhdetta suurempi tarve.
Tällaista se on vielä vuonna 2016, kun alkeelliset tarpeet näyttelevät tällaista roolia aikuisten ihmisten elämässä. Kyllä tässä aika elukoita ollaan, vaikka muuten muka niin kehittyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Mutta yllättävätkin tahot tuovat esille sitä näkökantaa, että juuri seksi on se juttu, mikä tekee parisuhteesta parisuhteen. Joku naisgynegologi, joka on aika usein antanut lausuntoja seksiin liittyen, on monesti korostanut seksin olennaisuutta parisuhteen määrittäjänä. Ehkä hänen suhtautumisensa johtuu ammatistaan, mutta on kumman kapea ajattelutapa lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti. Hirveä numero siitä että rumaa uloketta pitää työnnellä ees-taas rumassa reiässä. 5 min työntelyä ja aah. Oksettavia elukoita, ei eroa juuri kiimaisesta koirasta. Että ihan mielenterveys menee jos ei kikkeliä pääse poraamaan ees taas, yhyy!
Miten virkistävältä tällainen mielipide tuntuukaan näinä seksin kyllästäminä aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex-mies piti mua nimenomaan kodinhoitaja-seksirobottina. Oli aina töissä, sieltä tullessaan kaatoi kaikki paskat fiiliksensä mun niskaan, läheisyys oli kouraisu jalkovälistä. Joka ilta olisi pitänyt olla valmis seksiin, kun kieltäydyin, alkoi suuttunut painostaminen päivittäin. Kaikki halut menivät aivan täysin(yllätys). Miehen mielestä mun olisi pitänyt mennä haluttomuuteni takia lääkäriin ja hankkia jotain pillereitä tähän vaivaan.
No, sain onneksi itseni irti tuosta suhteesta, ja nyt tasapuolisessa ja arvostavassa suhteessa ollessani seksihalut tuntuu ajan myötä vain kasvavan (useampi vuosi jo yhdessä).
Voi sentään, kuulostaapa tutulle! Ex-mieheni mielestä olin haluton, ja se oli minun ongelmani.. josta sitten äyskittiin, kun seksiä olisi pitänyt olla vähintään joka toinen päivä. Mutta jos itse kerroin tarvitsevani hellyyttä ja kosketusta muutenkin kuin silloin kuin häntä halutti, niin hän vain nauroi minulle. Ylläri, että omat halut olivat nollassa ja läheisyys hänen kanssaan vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hoitanut lapsiamme paljon. Kanniskellut mahavaivoista kärsivää vauvaa pikkutunneille ja mennyt aamulla töihin. Teen kotihommia ja vaimo saa käydä jumpissaan aina kun haluaa. No eipä seksi kiinnosta ja pariterapiassa kävi ilmi, että ei vain kuulemma enää kiinnosta. Voi kunpa tämän olisi aikanaan tiennyt....
Ota ero. Olette käyneet terapiassakin eli yritystä asian ratkaisemiseksi on siis ollut.
Olen nainen ja olen itsekin jossain vaiheessa kärsinyt vähistä haluista.
Ne joutuivat stressaavasta ajasta elämässä ja siitä että olin miehelleni itsestäänselvyys.
Se vaan tappaa haluja vaikka kuulostaisi kuinka prinsessamaiselta hyvänsä.
En kuitenkaan missään vaiheessa laittanut kokonaan hommalle stoppia vaikka aika lahna varmaan ajoittain olin.
Mies alkoi tajuta mikä on vialla ja asiat paranivat.
Itse tein myös päätöksen että yritän olla paljon aktiivisempi ja rohkeampi seksissä ihan tietoisesti.
Ja se on auttanut , olen huomattavasti halukkaampi taas.
Ellei vaimosi ota tosissaan sinun seksitarvettasi tai ei jostain syystä siihen pysty, niin eroa . Pidä lapsistasi huolta että säilytät hyvän suhteen heihin.
Ikääntyessäsi se tulee olemaan tärkeää.
Tarina ei kerro, mutta on ihan selvä että nainen rakastui, hänellä oli (lyhyt ?) suhde ja sen jälkeen oma mies ei enää kiinnostanut. Ei kai siitä voi jutella..
Aseksuaalina tää koko ketju kyllä ahdistaa aika paljon. Ei taida paljon toivoa olla parisuhteen löytämisestä jos ei seksiä halua lainkaan....
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaalina tää koko ketju kyllä ahdistaa aika paljon. Ei taida paljon toivoa olla parisuhteen löytämisestä jos ei seksiä halua lainkaan....
Kerran luin AV:lta erittäin fiksun oloisen aseksuaalin naisen kirjoituksen, jossa hän mm kertoi että vaikka hän itse on aseksuaali eikä saa seksistä mitään, hänen miehensä ei tule ikinä tietämään tätä. Ylisti miestään ja suhdettaan, lapset jo teinejä. Se oli ennen tätä nykypäivää kun AV on yleensä vain ihmisten oksennusta ja riitelyä. Niin fiksu ihminen ei tänne enää tulisi, uskoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itse pitää taas kerran tehdä aloite yli kahden kuukauden tauon jälkeen, se oikeasti aiheuttaa häpeää ja itsesyytöksiä omasta kelpaamattomuudesta. Tässä välissä toinen ei näytä edes huomaavan, että seksiä ei tosiaankaan ole ollut 10 viikkoon... Ei tosin muutakaan läheisyyttä hänen taholtaan. Minkäs teet, kylmä mikä kylmä. Minä kyllä yritän huomioida, kosketella ja suukotella ilman seksiin vihjailevia ajatuksia, ettei vain tulisi painostettua.
...
Ja kuvittelet, ettei se ole vaikea tilanne sille toiselle suhteessa olevalle? Tuntea olevansa painostettu seksiin jopa monta kertaa päivässä. Tuhansia kertoja vuosikymmenen aikaan. Kun itsellä ei vaan ole haluja, vaikka periaatteessa haluaisi kumppania miellyttää. Laskea päiviä viimeisestä seksikerrasta ja miettiä, koska on taas aivan pakko antaa halusi tai ei. Tuntea olevansa toiselle täysin arvoton, koska ei kykene seksiin riittävän usein tämän mielestä.
Miksi ihmisten on vaikea tuntea sympatiaa yhtä osapuolta kohtaan ilman, että se tulkitaan toisen osapuolen halveksunnaksi? Minusta tuo arvottomuuden tunne seksiä saamattomalle on hyvä näkökulma ja uskon että HS:n mielipidekirjoittajan tilanne on varmasti aidosti ollut hänelle henkisesti raskas -- ja sitä voi minusta sanoa henkiseksi väkivallaksi ilman, että tarvii perustaa kilpailua että onko asia varmasti absoluuttisesti hirvein asia maailmassa. Kirjoittajalle se oli ollut ilmeisen tärkeää. Se ei kuitenkaan ole mitenkään pois siitä, etteikö toisella osapuolella voisi olla yhtä raskasta, tai vaikka raskaampaakin.
Tästäkin keskustelusta saataisiin parempi jos keskityttäisiin asioista kertomiseen, monella tuntuu olevan omakohtaisia kokemuksia toiseenkin suuntaan, mutta onko se nyt syy mielipidekirjoittajan väheksymiseen ja haukkumiseen. Ei pidä provosoitua yhdestä lauseesta mielipidekirjoituksessa vaan ottaa se yhtenä mielipiteenä ja kertoa omansa. Trollit tietysti erikseen, niitä ja omia aiheeseen etäisesti liittyviä angsteja tuntuu olevan 3:1 tästäkin ketjusta.
Tuohon seksin haluamattomuuteen ehkä oma näkökulma, että saadaan asiaakin: On varmasti juuri noin, että yhtä lailla kuin seksin saamattomuus, myös siitä kieltäytyminen on raskasta, samoin kohtuuttomat odotukset seksin määrästä. Keskustelu on tärkeää, koska ilman sitä on vaikea rakentaa mitään molempia osapuolia tyydyttävää ratkaisua, ja ollaan tilanteessa jossa toinen tai molemmat ovat onnettomia ja hiljaa. Minusta HS:n kirjoituksen ydin oli, että jos asian tuntee todella tärkeäksi, ei pitäisi vain tappaa yhtä osaa itsestään ja jatkaa itsearvoisesti parisuhdetta jos kaikki muu on kunnossa (ja aika monen mielipide tuntuu täällä olevan, että yleensä kaikki muu ei ole kunnossa), vaan ero on ihan aito vaihtoehto.
Mielipidenkirjoitus on selvä trollaus, tosin hyvä sellainen. Samoin muutama noista kommenteista.
Mitäs sitten, kun kumpikaan ei sitä seksiä tunnu kaipaavan? Mies ei tee mitään aloitetta, minä en tee -> ei seksiä lainkaan. Eikä tässä ole mitään kolmansia osapuolia. Teemme jopa töitä yhdessä, ettei edes sitä tovia ole päivässä, että voisi johonkin karata. Epäilen, siis epäilen, että mies epäilee nykyään suorituskykyään, kun viimeiset kerrat oli vähän heikkoa.