Nyt on jäätävää parisuhdesettiä hesarissa
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon helpompi olla ilman parisuhdetta ja vapaa tekemään mitä tahtoo kuin joutua elämään huonossa suhteessa. Olen nainen ja täysin tuon miehen puolella. Pihtarit eivät ansaitse kumppania, paitsi jos löytävät kaltaisensa, jota varsinaisen parisuhteen puuttuminen ei haittaa.
Olen samaa mieltä. Olen nyt tuoreessa parisuhteessa ja seksi on meille molemmille tärkeää, panostamme sekä sen laatuun ja määrään. Jos mies joskus 20 vuoden päästä yhtäkkiä päättäisi lopettaa seksin yksipuolisesti, olisi oloni petetty. Jos itseltäni halut joskus menevät, teen kaikkeni palauttaakseni ne ja ehdottomasti asiasta pitää pystyä keskustelemaan yhdessä.
N24
Nuorena ja lapsettomina kuuluu panna kuin kanit.Katsotaan sitten 20 vuoden päästä, 3 lapsen jälkeen kun elämä heittää ehkä tielle huolta ja murhetta.Silloin ei se pelkkä seksi auta tai eroaminen niin yksinkeryaista jos kuvioissa lapsia.Täytyisi erottaa toisistaan lapsettoman nuoren pariskunnan seksi vrt pikkulapsiperheen avioseksi.Niin se vain on että tuohon nykytilanteeseesi ei sitten enää ole paluuta ja miksi pitäisikään? Me kaikki vanhenemme ja muutumme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
O
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen miten miehet selviytyy sinkkuajoista kun tuo seksittömyys on noin vaikeaa. Yhdenillanjuttuja ja maksullisiakaan ei varmaan ihan joka päiväiseen käyttöön löydy.
No ei varmaan päivittäin, mutta jos nyt ei ihan sysiruma ole, niin kyllähän sinkkuna saa enemmän seksiä, kuin avioliitossa.
Ai niinkö? Kuin vähän sitä sun avioliitossa on? Itse harrastin seksiä sinkkuna ehkä kerran puolessa vuodessa ja se oli aina paskaa baarin jälkeistä laskuhumalaseksiä. Ja jos naisilla on yleensä helpompaa tämän kanssa niin?
Jaa, mulla oli kyllä sinkkunakin seksiä kerran viikossa tai parissa. Ei tietenkään yhtä paljon kuin parisuhteessa, mutta ihan tyydyttävästi silti. Ja en voi olla ainoa jolla tämä määrä. Olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ois kiva kuulla vaimon puoli asiasta. Joutuiko vaimo valvomaan yöt lasten sairastaessa, hoitiko vaimo kaikki kotityöt miehen maatessa penkkiurheillen sohvalla, näyttikö mies arjessa arvostavansa vaimoa? Naisen sukupuolielin on aivot joten jos niitä ei stimuloida hellyydellä ja arvostuksella, ei taatusti tee mieli seksiä. Siinä vaiheessa kun seksi lakkaa olemasta ilo ja muuttuu velvollisuudeksi, ollaan jo myöhässä. Ahterista kouraisu muun hellyyden puuttuessa tai hellyys vain silloin kun haluaa seksiä on kammottavan huono esileikki eikä riitä väsyneen naisen himojen herättämiseen.
Väsynyt ja univajeinen kotitöiden kuormittama nainen haluaa nukkua. Tämä miehille tiedoksi. Siinä vaiheessa kun kumppania pidetään vaan kodinhoitaja-seksirobottina vois yks sun toinen katsella peiliin ja hävetä.
Aina vedotaan tähän että naiset ovat muka arjen pyörityksestä niin väsyneitä. Voi olla osalla niin, mutta tiedän monia pariskuntia jossa näin ei ole. Yhdessä perheessä vaimo ei halua seksiä miehensä kanssa ja selän takana puhuu miten koko seksi miehen kanssa ällöttää. Sitten on toisen kanssa kuitenkin pettänyt, eli kyllä niitä haluja on.
Tämä koko seksikeskustelun ydin on se, että ihmiset eivät pysty myöntämään itselleen että oikeasti tuntevat kumppaniaan kohtaan vain sisarellista rakkautta, mistä syystä eivät halua seksiä.
Ja jos seksiä suhteessa ei ole, ja itse sitä tarvitsee, se on erittäin pätevä syy erota. Kaikkien elämä olisi helpompaa, jos ihmiset kuuntelisivat tarpeitaan enemmän. Tämä pätee myös haluttomiin: myös haluton voisi katsoa rohkeasti sinne peiliin ja myöntää, ettei tunne enää romanttista rakkautta puolisoaan kohtaan ja erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ois kiva kuulla vaimon puoli asiasta. Joutuiko vaimo valvomaan yöt lasten sairastaessa, hoitiko vaimo kaikki kotityöt miehen maatessa penkkiurheillen sohvalla, näyttikö mies arjessa arvostavansa vaimoa? Naisen sukupuolielin on aivot joten jos niitä ei stimuloida hellyydellä ja arvostuksella, ei taatusti tee mieli seksiä. Siinä vaiheessa kun seksi lakkaa olemasta ilo ja muuttuu velvollisuudeksi, ollaan jo myöhässä. Ahterista kouraisu muun hellyyden puuttuessa tai hellyys vain silloin kun haluaa seksiä on kammottavan huono esileikki eikä riitä väsyneen naisen himojen herättämiseen.
Väsynyt ja univajeinen kotitöiden kuormittama nainen haluaa nukkua. Tämä miehille tiedoksi. Siinä vaiheessa kun kumppania pidetään vaan kodinhoitaja-seksirobottina vois yks sun toinen katsella peiliin ja hävetä.
Aina vedotaan tähän että naiset ovat muka arjen pyörityksestä niin väsyneitä. Voi olla osalla niin, mutta tiedän monia pariskuntia jossa näin ei ole. Yhdessä perheessä vaimo ei halua seksiä miehensä kanssa ja selän takana puhuu miten koko seksi miehen kanssa ällöttää. Sitten on toisen kanssa kuitenkin pettänyt, eli kyllä niitä haluja on.
Tämä koko seksikeskustelun ydin on se, että ihmiset eivät pysty myöntämään itselleen että oikeasti tuntevat kumppaniaan kohtaan vain sisarellista rakkautta, mistä syystä eivät halua seksiä.
Ja jos seksiä suhteessa ei ole, ja itse sitä tarvitsee, se on erittäin pätevä syy erota. Kaikkien elämä olisi helpompaa, jos ihmiset kuuntelisivat tarpeitaan enemmän. Tämä pätee myös haluttomiin: myös haluton voisi katsoa rohkeasti sinne peiliin ja myöntää, ettei tunne enää romanttista rakkautta puolisoaan kohtaan ja erota.
Jännitteen puuttumisen lisäksi on pareja,joissa toisen kylmä , ilkeä tai diktaattorimainen käytös tappaa potentiaalisesti halukkaan halut.
Eksäni kanssa muuten keskusteltiin pitkiä keskusteluja saamatta mitään ratkaisua aikaan. Hän on varmaan edelleen sitä mieltä, etten suostunut puhumaan, koska hän olisi halunnut jatkaa sitä tolkutonta jauhamista, missä en kuitenkaan tullut kuulluksi ja ymmärretyksi.
Veikkaan, että joku kirjoittaa vastineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on taas sama meininki, kuin aina vastaavissa ketjuissa. Eli jos vaimo pihtaa, niin se on täysin miehen vika. Ja jos mies pihtaa, niin hän on tunteeton sika, joka ei huomioi naistaan.
Minä olen hoitanut lapsiamme paljon. Kanniskellut mahavaivoista kärsivää vauvaa pikkutunneille ja mennyt aamulla töihin. Teen kotihommia ja vaimo saa käydä jumpissaan aina kun haluaa. No eipä seksi kiinnosta ja pariterapiassa kävi ilmi, että ei vain kuulemma enää kiinnosta. Voi kunpa tämän olisi aikanaan tiennyt....No niin. Sulla on nyt tosiasiat tiedossa. Vaimoas ei seksi kiinnosta. Tämän tiedon jälkeen voit itse päättää haluatko jäädä ja ulista, vai tehdä elämästäsi sellaista kuin itse haluat. Vastuu tästä on sinulla.
Totta, mutta jos olisin aikanaan tiennyt, että vaimosta tulee täysin frigidi saatuan lapsen, niin en olisi koko hommaan ryhtynyt. Hieman jää sellainen kusetuksen meininki tästä, mutta välillä se paska osuu tuulettimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äijä oli vuorovaikutuskyvytön sanelija ja lähti vetämään uuden naisen luo ja nyt vielä luo itsestään kuvaa sankarina sekä uhrina.
Miksi te kaikki skippaatte tekstistä nämä kohdat:
1) seksiä oli ollut yli kymmenen vuotta, sitten naisen haluttomuus tuli nopeasti
2) mies yritti jutella tilanteesta, nainen ei
Ja mies on vuorovaikutuskyvytön sanelija tilanteessa, jossa nainen saneli seksielämän säännöt sillä, ettei harrastanut mitään vuorovaikutusta? :D
Hei kuules nyt, elä pilaa hyvää tarinaa faktoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse elänyt seitsemän vuotta seksittömässä suhteessa. Ymmärrän tuota miestä.
Parisuhde voi toki olla hyvää ilman seksiäkin, mutta kun kaikki läheisyys puuttuu, tulee siitä aika jäätävä. Meillä ero oli kyllä enemmän kuin järkiratkaisu.
Lapsetkin siitä jo kärsivät, kun ei ollut lopulta enää minkäänlaista puheyhteyttäkään, kun mies leikki mykkäkouluaan, kun yritin lähentyä. Hän jätti minut täysin ulkopuolelle.
Lopullinen ero oli helpotus.
Nykyään elän parisuhteessa, missä on seksiä ja molemmat nauttii siitä. Lapsille välittyy se kiintymys ja meidän läheisyyskin ihan eritavalla. Päivääkään en ole eroa katunut, mutta sitä olen, että jäin suhteeseen niin pitkäksi aikaa.
Eikä siinä puheet auta, jos toista ei kiinnosta niin sitten ei kiinnosta. Meillä se oli mies, joka hylkäsi aviovuoteen..
Ja koska tämän viestin kirjoitti nainen, niin kommentti saa pelkkää yläpeukkua :)
Tottakai. Jos naisella on mielipide, niin yläpeukkua. Jos miehellä on mielipide, niin alapeukkua.
Ja tietenkin paljon jossitteluja. Etenkin miehestä Emmerdalin yms tyyliin.
Palstalla pesii kymmenien miehiä väheksyvien naisten lauma. Tai yksi, jolla on tehokas Tor...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on taas sama meininki, kuin aina vastaavissa ketjuissa. Eli jos vaimo pihtaa, niin se on täysin miehen vika. Ja jos mies pihtaa, niin hän on tunteeton sika, joka ei huomioi naistaan.
Minä olen hoitanut lapsiamme paljon. Kanniskellut mahavaivoista kärsivää vauvaa pikkutunneille ja mennyt aamulla töihin. Teen kotihommia ja vaimo saa käydä jumpissaan aina kun haluaa. No eipä seksi kiinnosta ja pariterapiassa kävi ilmi, että ei vain kuulemma enää kiinnosta. Voi kunpa tämän olisi aikanaan tiennyt....No niin. Sulla on nyt tosiasiat tiedossa. Vaimoas ei seksi kiinnosta. Tämän tiedon jälkeen voit itse päättää haluatko jäädä ja ulista, vai tehdä elämästäsi sellaista kuin itse haluat. Vastuu tästä on sinulla.
Totta, mutta jos olisin aikanaan tiennyt, että vaimosta tulee täysin frigidi saatuan lapsen, niin en olisi koko hommaan ryhtynyt. Hieman jää sellainen kusetuksen meininki tästä, mutta välillä se paska osuu tuulettimeen.
Luulet vaimosi suunnitelleet sen!? 😂
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että joku kirjoittaa vastineen.
Puolustuspataljoona teroittelee näppiksiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nähdään toinen frigidiyttä luova asenne hesariukon lisäksi. Eikä luonnollisesti kumpikaan näe itsessään mitään vikaa.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja eka sivu jälleen kerran lähes pelkästään miehen syyllistämistä ja naisen puolustelua. Olipas yllättävää. Koska naisillahan ei ole mitään vastuuta suhteen seksipuolesta.
Eivätköhän ihmiset reagoi siihen, kuinka mies asiat esitti ja millaisen kuvan hänestä sen perusteella sai. Vaimoa täällä on kritisoitu siitä, ettei suostunut keskustelemaan asioista ja selvittämään niitä (miehen sanojen mukaisesti).
Mies väitti mielenterveytensä kärsineen ja pelastaneensa lapset eroamalla. Sen jälkeen tietysti, kun oli itse pettänyt (koska vaimo). Sekä pettäminen, että eroaminen jättävät lapseen isoja traumoja, jotka jatkuvat aikuisuuteen saakka. Olisi nyt edes valinnut vaan toisen.
Tässä olen täysin samaa mieltä kanssasi. Kaikki liitot eivät kestä, eikä sille mitään voi jos rakkaus, onni ja hyvä olo vaihtuu pahoinvointiin ja murheeseen, mutta silloin pitää erota reilusti (jos yrityksestä huolimatta asiat ei korjaannu), eikä pettää. Eron jälkeen voi rakentaa jotain uutta, mutta sen verran pitää puolisoa kunnioittaa, että avioliiton aikana ei vielä etsi uutta kumppania.
Voisin hyvin elää ilman seksiä, se ei merkitse minulle oikeastaan mitään. Mies on huomaavainen sängyssä ja pitää huolta, että saan melkein aina, joten vika ei ole hänen tekemisissään. Minusta seksi on jotenkin vaivalloista, olen kai liian laiska. Kerran, pari viikossa "annan" miehen mieliksi. Joskus nuorempana tunsin himoa, mutta en tiedä haluanko edes haluta. Seksi on mielestäni aivan yliarvostettua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse elänyt seitsemän vuotta seksittömässä suhteessa. Ymmärrän tuota miestä.
Parisuhde voi toki olla hyvää ilman seksiäkin, mutta kun kaikki läheisyys puuttuu, tulee siitä aika jäätävä. Meillä ero oli kyllä enemmän kuin järkiratkaisu.
Lapsetkin siitä jo kärsivät, kun ei ollut lopulta enää minkäänlaista puheyhteyttäkään, kun mies leikki mykkäkouluaan, kun yritin lähentyä. Hän jätti minut täysin ulkopuolelle.
Lopullinen ero oli helpotus.
Nykyään elän parisuhteessa, missä on seksiä ja molemmat nauttii siitä. Lapsille välittyy se kiintymys ja meidän läheisyyskin ihan eritavalla. Päivääkään en ole eroa katunut, mutta sitä olen, että jäin suhteeseen niin pitkäksi aikaa.
Eikä siinä puheet auta, jos toista ei kiinnosta niin sitten ei kiinnosta. Meillä se oli mies, joka hylkäsi aviovuoteen..
Tottakai ero on ihan hyvä ratkaisu tuossa tilanteessa. Tuo hesarin kirjoitus on vaan niin perinteinen missä väitetään että kyse olisi jostain manipuloinnista yms. Ei se haluttomuus ole mikään kosto toista vastaan. Joillakin ei vaan ole haluja tai ne katoavat jossain vaiheessa esim. hormoonimuutosten takia. Turha siinä on tuolla tavalla mustamaalata ja esittää itseään jonain sankarina kun oikein uhrautuu vieraisiinkin avioliiton säilymisen puolesta.
Haluttomuus on ymmärrettävää. Mutta jos aiheesta ei mitenkään suostu kumppanin kanssa puhumaan, kuten hesarin kirjoituksessa, se vaikuttaa toisesta kostolta. Se puhumisesta kieltäytyminen on todella tylyä toista kohtaan. Toiselle ei jää kuin kysymyksiä ja tieto että toinen ei halua vastata. Silloin koko haluttomuuskin alkaa vaikuttaa tahalliselta.
Aika uskomaton ja epäkypsä kirjoitus, joka saa epäilemään kirjoittajan omaa mielenterveyttä. Vaikka olenkin sitä mieltä, että seksi kuuluu parisuhteeseen ja sen pihtaaminen on väärin, niin on aika hullua rinnastaa toisen osapuolen seksistä kieltäytyminen fyysiseen parisuhdeväkivaltaan. Tietääkseni kukaan ei ole koskaan seksin puutteeseen kuollut, tai sen takia joutunut kodistaan pakenemaan.
On myös erikoista miten jotkut pariskunnat, jotka ovat jo eronneet ja heidän välillään ei ole ollenkaan seksiä, onnistuvat siitä huolimatta kasvattamaan lapsistaan tasapainoisia aikuisia. Lasten kasvattamisella ja vanhempien velvollisuuksilla ei ole mitään tekemistä vanhempien välisen seksin tai seksittömyyden kanssa. Se mikä lapsiin heijastuu on se miten vanhemmat toisiinsa suhtautuvat ja toisiaan kohtelevat ihmisinä. Onko heidän välisessä kohtaamisessaan kunnioitusta ja lämpöä, vai halveksuntaa ja katkeruutta. Sen lapset aistivat.
Ja on aika "rohkeaa" tosiaankin lähteä pettämään ja sitten yksipuolisesti mustamaalata vaimon kenties epätoivoiset yritykset pelastaa parin seksielämä ja suhde. On siinäkin ollut varsinainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti nyt kysyy siltä uudelta eukolta onko silläkin kivaa, ennen kuin homma taas loppuu ihan yhtäkkiä kuin seinään.
Ei varmaan homma toimi uuden eukonkaan kanssa.
Jos on onnellinen ja rakastunut ja hyvässä ja seksuaalisesti tyydyttävässä parisuhteessa, niin harvemmin jaksaa kyhäillä katkeria, sapekkaita ja toista ihmistä solvaavia ja syyttäviä, nimettömiä mielipidekirjoituksia valtakunnan päämediaan ! Erityisesti jos tuo toinen on lapsiesi äiti.
Käsittämätöntä, että HS tällaista tuubaa julkaisee ???
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa on kuitenkin aina kaksi osapuolta, olisi mielenkiintoista kuulla toinenkin puoli asiasta. Jos mitään varsinaista sairautta ei ole, pihtaamiselle löytyy yleensä syy parisuhteen dynamiikasta. Molemmilla aihetta katsoa peiliin ja mennä yhdessä terapeutille. Kahdestaan keskusteleminen ei yleensä vie asiaa rakentavasti eteenpäin.
saatiinhan tämäkin kääntymään miehen syyksi
Vierailija kirjoitti:
puolisoni yritti nopeasti kehittämällään yliaktiivisella ja teatraalisella feikkiseksuaalisuudella.
:´D[/
Feikkiseksuaalisuus ?? Tää juttu on niin dramaattinen, teatraalinen, provokatiivinen ja manipulatiivinen, että ei voi olla lihaasyövän heteromiehen kirjoittama. Tän on kirjoittanut uusi eukko, joka puolustelee kodin ja avioliiton rikkomistaan näin. Tai sitten tän on kirjoittanut homomies. Ehkä mielipidekirjoituksen kirjoittaja on mies, jolla vieläkin oma seksuaalinen identiteetti on hakusessa. Vaimo sen tunnisti, ei halunnut homoa. Mies hakee uutta naiskumppania, kun ei uskalla katsoa peiliin ja olla sitä mitä oikeesti on. Tää kirjoittaja ei oo naisista kiinnostunut, hän on kiinnostunut miehistä. Kohta lopahtaa suhdenyxäänkin
Vierailija kirjoitti:
Oopa joo. Mulla oli mies, jooka valitti, että pihasin. Hänkin sanoin kåyttäneensä kaikki keinot, yrittävänsä tosissaan ja kuuntelevansa, mitä vaan haluan. Mutta vaikka kuinka yritin kertoa, että saan emätintulejduksen jos hän ei käy suihkussa edes saman päivänä ennen seksiä ja että se kovakouraisuus ei ole kiihottavaa vaan sattuu, näissä asioissa ei tapahtunut mitään muutosta. Se pelkkä "kuuntleminen" ei siinå tilanteessa sit riittänyt. Mies on silti itse tänä päivänäkin sitä mieltä, ettähän oli tilanteessa täysin ilman omaa syytään vääryyttä kärsivä osapuoli.
Ja joo, mies ei ollut likainen paskiainen kun alettiin olla yhdessä.
Jos sinulla on tuollainen vamma niin elä yksin
Siis vertasiko hän tekstissään seksittömyyttä fyysiseen väkivaltaan? En yhtään ihmettele että nainen ei ole lämmennyt keskusteluista huolimatta jos miehen puheet on olleet tuota luokkaa..