Kerro joku asia mistä sinulle on jäänyt trauma/pelko?
Se voi olla MIKÄ TAHANSA! :)
Olin joskus lapsena jossain välimerellisessä maassa ja sukelsin rannasta kohti merta. Uin tietysti liian pitkälle kunnes vähän matkan päässä edessä oli jokin todella leveä verkko/verkkoaita. Sen toisella puolella oli (minun lapsena) näkökulmasta suuri hai. Tuli pieni kiire uida takaisin rantaan. Sen jälkeen en ole mereen mennyt vaikka mitään hengenhätää ei ollutkaan. Mut turha sitä oli enää minulle selittää. Mietin sitä vielä tänäkin päivänä jos näen meren.
Kommentit (83)
Voisko joku kertoa lisää tästä Twin Peaksin Bobista, miksi traumat? En oo kattonu sarjaa ja jäi kiinnostamaan :) itse olen "traumatisoitunut" ruuan seassa olevista sattumista, esim. oksanpalaset wokissa -> en pysty enää syömään valmiswokkia syynäämättä sitä ensin huolellisesti.
Sain lapsena unihalvauksen, ja vasta aikuisena kuulin mikä se on. Unihalvauksessa näin jonkun pahan olion istumassa vieressäni. Unihalvaus kesti kauan ja tuntui aivan hirveältä. Luulin että kokemani oli totta, uskoin lapsena yliluonnolliseen ja olin aivan kauhuissani. Yritin selittää tuota peloissani vanhemmille, mutta he kuittasivat sen painajaisena.
Pelkään vielä näin aikuisenakin pimeää. Ollessani lapsi, noin 8-10-vuotias, kaksi vuotta nuoremmalla pikkuveljelläni oli tapana karkailla omille teilleen, ja äiti pakotti minut etsimään yksin veljeä yötä myöten, vaikka pelkäsin pimeällä ulkona yksin olemista. Äiti oli liian laiska lähtemään itse ulos. Asuimme maalla metsän keskellä, ja muistan autiot öiset tiet ja uhkaavan tuntuiset puut.
Olen asunut koko aikuisikäni ison kaupungin keskustassa, jossa ei ole koskaan pimeää tai autiota. Esimerkiksi mökkireissuilla en pysty menemään yöllä yksin ulkohuussiin. Jos olen yksin ylitöissä suuressa toimistorakennuksessa, on kauhea kävellä hämärien ja autioiden kerrosten läpi kotiin lähtiessä. Yksin kotona yöllä oleminen ahdisti minua yli kaksikymmenvuotiaaksi.