Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tammikuun 09 odottajat

08.05.2008 |

Heips. Olen uusi palstalainen täällä ja plussasin viime viikolla ihanan ja odotetun plussan! Laskettu aika olisi näillä näkymin 5.1.2009 :)

Olisiko täällä muita kenellä olisi LA Tammikuussa 09?

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

on täällä muitakin (vilkuttaa). Minulla on LA 6.1.

En ole edes testiä tarvinnut, olo on tuttu entuudestaan - kolmas tulossa...

Hauska saada seuraa tälle matkalle. :)

Vierailija
2/111 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kiikun kaakun, hieman laskurista riippuen, laskettu aika vaihtelee 30.12-1.1. välillä :)

Kolmas muksu tulossa ja hieman oli tämä tulokas pienoinen yllätys :)

Alun perin oli suunnitelmissa että jos kesävauva seuraavaksi, kaksi loppuvuoden lasta kun jo on ennaltaan, mutta tämä tapaus oli niin innolla tulossa että tärppäsi yhdestä ainoasta kerrasta :D

Nyt odotellaan innolla miehen kanssa ensimmäistä neuvolakäyntiä, joka tosin on vasta 30. päivä tätä kuuta. Tuntuu että aika menee tosi hitaasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivut ovat tökkineet pahasti, mutta jokohan nyt toimisi...

Minäkin olen siis tammikuisia, laskettu aika jonkun laskurin mukaan 5.1. Viime sunnuntaina tein plussatestin, elämäni ensimmäisen.

Jokohan me saadaan oma ryhmä pystyyn?

Vierailija
4/111 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viides lapsukainen olis meille tulossa.Vappuna plussasin,ja l.a on 29.12,mutta pitkäkiertolaisena se menee tammikuun puolelle,oviksesta laskettuna jopa 10.1,kiva että täältä löytyy jo muitakin tammikuisia.

Joko muilla on ollu pahoinvointia?Minulla aamulla kiire syödä ettei tule paha olo ja sitten siitä syömisestä tulee hieman ällö olo.

En ole neuvolaan vielä edes soitellut,tuntuu niin epätodelliselle vielä tämä,aijemmin olen tehnyt positiivisen raskaustestin vasta ollessani reilusti viikolla 6,nyt vasta viikko 4 menossa...

Mitenköhän ne laskee tuon LAn neuvolassa,sitkeesti vaan kuukautisten mukaan,vai huomioiko ne sen että tikutin oviksen,onko kellään kokemusta?

Mukavaa äitienpäiväviikonloppua tammiksille :x

Vierailija
5/111 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei onpa kiva nähdä että on jo muitakin. Meille on tulossa toinen lapsi...ensimmäinen on syntynyt 2001. Nyt tein testin viime torstaina...ei ollut ihan suunniteltu juttu, mutta ei esteltykkään.... Meillä on laskettu 13.1.2009...pelottaa tää alku....

Vierailija
6/111 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve taas! Johan meillä alkaa olla pieni porukka kasassa. Itse olen kyllä niin tumpelo, että en osaa edes mitään esittelypinoa tehdä, mutta kun meitä on vielä niin vähän, niin kai se käy ilmankin.

Hintsni, minuakin pelottaa nämä alkuviikot. Itsellä menossa nyt 6+1. Koko ajan tuntuu, että jotakin on hullusti: jos on oireita, ne ehkä viittaavat johonkin ongelmaan. Jos taas ei mitään tunnu, vielä pahempi. Vähän väliä täytyy hypätä vessassa tarkistamassa, että mitään katastrofaalista ei ole tapahtunut.

Oireita mulla kyllä on. Vatsaa nippailee milloin milläkin tyylillä. Kuvotus alkoi muutama päivä sitten. En ole oksentanut, mutta öklöttää. Aluksi se tuntui vain iltaisin, tänään alkoi jo heti aamupalan jälkeen.

Eniten huolettaa tuhruvuoto. Sitä oli ekan kerran silloin, kun kuukautisten olisi pitänyt olla, mikä on kai ihan normaalia. Mutta varsinaisesti se ei ole loppunutkaan, vaan tuhrua tulee aina silloin tällöin. Parikin päivää voi olla ihan valkoista välillä, mutta sitten taas...

Soitan tänään neuvolaan ja varaan ajan. Samalla voi kai tuostakin asiasta kysyä. Vaikka kai se niin on, että epämääräisiä vuotoja voi raskauden alussa olla.

Kertokaa muutkin tuntemuksistanne ja oireistanne, niitä on kvia lueskella, kun itse on lievästi hysteerisessä tilassa.

Vierailija
7/111 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuolla huhuilinkin onko palstalla ketään joka olisi hormonikierukasta huolimatta tullut raskaaksi. Minä olen, viikkoja nyt ilmeisesti 6+jotain. Eipä siinä mitään, mutta raskaus on jo neljäs (silti ihana huomata, että tammikuun odottajissa on muitakin suurperheellisiä!) eikä tulevan lapsen isä ole lainkaan innostunut asiasta (kolmella aiemmalla lapsella sama isä josta olen eronnut).

Omat tunteet ailahtelevat tosi paljon. En todellakaan tiedä josko jaksan olla yksinhuoltajana neljälle lapselle (vanhemmat nyt 3, 5 ja 10). Mutta keskeytys on jotenkin niin paha ajatus. Ajattelen niin, että jos lapsi lähes varmasta ehkäisystä huolimatta tahtoo tähän maailmaan niin haluan hänet tänne toivottaa tervetulleeksi.

Keskiviikkona on seuraava lääkäri ja ultra jossa selvitellään tilannetta. Siihen asti siis ainakin kuulun tammikuun 09 odottajiin :)

Vierailija
8/111 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen testin ja kaksi viiva tuli että pätkähti! :) vauvan sivuilta löytyneellä laskurilla laskettu aika 8.1.09. Uskomatonta näin 9kk yrityksen jälkeen. nyt vaan jännitetään, että päästään sinne viikolle 12 jolloin itse uskallan uskoa asian todeksi ja iloita! :)

Vierailija
9/111 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

symppaan sun epävarmuutta. Itsella on paljon pelkoja myös, vaikka ihan eri syystä. Olen jo 44 v, ja kaikki mahdolliset nettineuvontasivustot suorastaan vilisevät omaa terveyttä ja erityisesti lapsen terveyttä uhkaavia vaaroja. Mutta ajattelen niinkuin sinäkin: jos tämä lapsi todella haluaa tulla maailmaan ja vielä äidikseen ja isäkseen ikäloput vanhemmat, mikä minä olen sitä vastustamaan. Keskeytystä emme edes harkitse, vaikka raskaus oli täysi yllätys.

Soitin nyt sitten neuvolaan ja sain ajan kesäkuun ekalle viikolle. Samalla kävi ilmi, että olin ressukka laskenut viikkonikin väärin: ei niitä olekaan kuin vaivaiset 5+1. Mikä pettymys! Mutta huolettavat oireet eli vatsakivun ja tuhruvuodon neuvolatäti tuomitsi ihan normaaliksi. Itse kyllä toivoisin, että ei vuotaisi...

Rohkeutta meille kaikille!

Vierailija
10/111 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen äitienpäivänä alkoi vuoto, joka voimistui iltaa ja yötä kohden niin voimakkaaksi että tältä erää saa vauvahaaveet unohtaa. Mutta nokka kohti tulevaa ja seuraavalla kerralla paremmalla onnella!

Vierailija
11/111 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin odotetaan, laskettu aika olisi omien laskujeni mukaan 10.1.2009. Meillä odotetaan perheen kolmatta lasta, häntä on toivottu jo jonkin aikaa, ihanaa että matka näyttää nyt alkaneen :)

Maamuskalle pahoitteluni, tuo pelko on meillä kaikilla tietysti läsnä kokoajan ainakin näin alkuun. Meilläkin on useampi pettymys koettuna, joten kovin varovaisesti nyt iloitsen tästä uudesta alusta joka kenties on olemassa...

Mukavaa lukea teidän samoissa tunnelmissa olevien tuntemuksia ja kokemuksia, toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Emili rv 6+2

Vierailija
12/111 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan luotettavia nuo raskaustestit on, ku en meinaa millään uskoa, että on totta ne kaksi viivaa...ei ollu mitään haamuviivoja vaan yhtä paksuja ja tummia.

Vierailija
13/111 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttu, Maamuska. Toivottavasti pääset pian toipumisen alkuun.

Vierailija
14/111 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Uusi palstalainen ilmoittautuu mukaan! Olen 28- vuotias ja meille on tulossa esikoinen tammikuun puolivälissä. Teimme positiivisen raskaustestin perjantaina! Olin aivan valmistautunut henkisesti siihen, että raskaaksi tulo voi kestää kauan, kun on puolet elämästään käyttänyt e-pillereitä ja on ollut vähän vastoinkäymisiä terveyden kanssa, mutta niin vaan kävi että ensimmäisestä yrityksestä plussattiin. Olen aivan ällistynyt! Ja luonnollisesti hyvin onnellinen :)

Raskausoireet ovat jo alkaneet, kovasti väsyttää ja etoo, rinnat on niin kipeät etten voinut tällaista kuvitellakaan! Normaalisti vähän väljät rintsikat on saaneet täytettä, joka vähän ihmetyttää. Ei kai ne rinnat vielä tässä vaiheessa kasva..?! Toivottavasti ei nyt ainakaan niin paljoa, että paljastun :)

Mukavaa odotusta teille kaikille ja mukava saada vertaistukea, kun itselläni ei ole ketään läheistä joka odottaisi!

Vierailija
15/111 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös täällä odotellaan vauvaa tammikuuksi. Kiva, että meitä alkaa löytyä oman ryhmän perustamiseen:).

Meillä on jo viisi lasta ja nyt siis odotellaan kuudetta. Aluksi oli vuotoa ja kummallista toispuoleista kipua. Epäiltiin kohdunulkoista, mutta ultrassa selvisi, että kohdussa näkyi ruskuaispussi. Kaksi viikkoa piti jännittää uusintaultraa, jotta selvisi onko kyseessä tuulimuna. Kun kaikkien laskujen mukaan raskauden piti olla jo pitemmällä. Toisaalta menkat olleet aika kummallisia, joten olihan se mahdollista, että saanut alkunsa myöhemmin. Ja onneksi niin olikin käynyt, sillä tänään sykki tomerasti ultrassa sydän :x .

Melkoista tunneskaalaa siis ollut tämä päivä. Ensin jännitti ja pelotti niin, että taju meinasi lähteä. Sitten näki niin ihanan näyn, että itkeä tyrskin lääkärin luona ihan valtoimenaan. Siitä seurasi niiiiin onnellinen olo. Sitten taas sain kommentteja, että onhan noita jo noin paljon ja tulisi nyt se poika. Pahoitin taas raskaushormoneissani niin pahasti mielen, että olen vain itkenyt. Silmät ovat ihan turvoksissa :| . Mies tuumasi, että olet tosiaan raskaana... Tuntuu vain niin pahalta, ettei toiset voi käsittää miten tärkeä asia tämä meille on. Ei mikään numero 6, vaan hartaasti toivottu perheenjäsen. Odotan tätä vauvaa niin suurella rakkaudella ja innolla, että haluaisin toitottaa koko maailmalle :D .

Anteeksi tämä toitotus. Ymmärrätte varmaan itse samassa tilassa olevana ;) .

viidenmutsi rv 6+4

Vierailija
16/111 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosiaan meille myös olisi kolmas lapsi tulossa. Vanhempi tyttö syntynyt 2000 ja nuorempi 2005. Aikaisemmin en muista pelälleeni näin paljon että jotain inhottavaa tapahtuisi kuin nyt....en tiedä mistä johtuu???

Pahoinvointia on jonkin verran mutta ei onneksi pahasti, huomenna viikon lomalle nauttimaan ja rentoutumaan :)

Jos joku osaa tehdä oman ryhmän meille tänne niin olisi tosi kiva, itse olen huono tekemään mitään sellaista.

Nämä sivut tökkivät todella pahasti, en osaa oikein käyttää näitä.

Vierailija
17/111 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidenmutsilta kysyisin, millaista se sinun vuotosi oli alkuraskauden aikana?Itseä pelottaa aivan sairaasti, kun mulla on jatkuvasti tullut tuhrua ja eilen ja tänään jopa enemmän kuin aikaisemmin. Entä millaisia ne kivut sinulla olivat?

Ensikertalaisena on vaikea tietää, mikä on normaalia ja aika vaikea uskoa neuvolan tätiäkään.

Hassua kyllä, miten erilaisissa elämäntilanteissa meitä tammikuisia on....

Vierailija
18/111 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matsailu: Mulla oli semmosta tuhrua juuri. Ja välillä vähän vertakin. Lääkäri tänään sanoi mulle, että tosi herkät limakalvot. Kun teki sisätutkimusta rupesi heti kohdunsuu vuotelemaan. Kuulema tosi yleistä. Kipuja taas on ollut vaikka minkämoisia. Ensin se kipu mistä huolestuin oli sellaista jännää painekipua, joka tuntui erityisesti kävellessä. Ultrassa selvisi sen johtuvan nesteestä vatsaontelossa. Ja tämä taas johtui munarakkuloiden normaalista toiminnasta. Sitten on ollut menkkamaista juilimista ja vaikka sun mitä. Menneet kuitenkin ohi eli eivät ole kestäneet esim. vuorokautta putkeen.

viidenmutsi rv 6+4

Vierailija
19/111 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olen ollut tuolla sekundaarinen lapsettomuus -puolella mutta nyt se plussa sitten pätkähti!

Meillä on siis yksi puolitoistavuotias lapsi joka saatiin monien pitkien, raskaiden, kivuliaiden ja kalliiden hedelmöityshoitojen jälkeen. Suurin piirtein kaikki keinot oli käytössä ja tosiaan rankkaa oli...

Nyt taas hoitojen avulla onnistuin tulemaan raskaaksi. Lasketun ajan määritääminen hoitoalkuisessa raskaudessa on aika hankalaa noilla nettilaskureilla, mutta jossain tammikuun lopulla se laskettu aika tulee olemaan.

Kaikkien vaikeuksien jälkeen aloin heti pelätä että varmaan on kohdunulkoinen raskaus... Menen huomenna verikokeeseen ja sitten viikolla 7 on se ultra, jossa pitäis jo näkyä pikkuinen syke (jos sellainen on)...

Elo on kyllä ihmeellistä ja outoa ja kaikki tapahtuu samaan aikaan: olen juuri vähällä saada unelmien duunipaikan... tulee varmaan hieman sanomista kun ilmoitan koeaikana että olen raskaana. Apua!

Vierailija
20/111 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin juilinut mahasta kahdesti sillai vähä ku ois menkkakivut. ihan yksi juilaisu ja sitten mennyt ohi. rv 5+4 vasta. siksi vähän säikähdin noita vaikka nuo tuli kyllä jo ennen testin tekoa. kun lukee juttuja täällä niin vissiin aika normaalia? enää ei oo juilinu. ja varmasti nyt kun tietää olevansa raskaana kaikki juilaisut ja kolotukset tuntuu kahta isompana ja tuntuu, että nyt ei oo varmasti kaikki hyvin. Voi ku pystyis vaan luottaan ja elämään päivän kerrallaan. pitäis varata ensi viikolla neuvolaan aikaa niin ehkä menis minunkin tajuntaan tämä asia, että raskaana ollaan. :)