Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako yh-äidin edes seurustella lapsettoman miehen kanssa?

Vierailija
12.09.2016 |

Olen vaan miettinyt.. Kun nykyinen miesystävä tunnusti, että lapsiperhe-arki on raskasta. Ollaan asuttu puoli vuotta yhdessä ja mies toki tiesi, mihin ryhtyy, kun tänne muutti.

Ennen on sanonut, että haluaa elää minun kanssa perhe -elämää ja, että tykkää siitä. Ollut jopa puhetta yhteisestä lapsesta tulevaisuudessa. Nyt sitten tullut mielen muutos.

Edellisen miesystävän kanssa kävi samoin. Ei enää perhe-elämä kiinnostanut, vaan lähti lapsettoman naisen mukaan. Nyt mietin jatkuvasti, että milloin näin käy tämän miehen kanssa. Kai se on vaan ajan kysymys. Haluaisin uskoa, että tämä toimii, mutta olen tosi väsynyt ja pettynyt. Kai pitäisi suosiolla vaan etsiä joku yh-isä, tai sitten olla ilman parisuhdetta.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän elämäntilanne on niin erilainen ettei siihen pitäisi mitään lapsettomia miehiä sotkea. Kun se mies aikuistuu se lähtee joka tapauksessa, ennemmin tai myöhemmin.

Älä yleistä.

Ei mun mies ole lähtenyt yhtään mihinkään.

Vierailija
82/111 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle sanoisin, että jos toinen ei kestä arkea niin eihän siitä mitään tuu. Kyllä tuo asia kannattaa nyt puhua läpi. Varmasti on iso homma hypätä lapsettomana lapselliseen arkeen! En edes ajattele, että mun mies pystyisi siihen. Mäkään en pystyisi, jos olisin lapseton nainen tai välttämättä edes nyt... Todennäköisesti haluaisin elää kahden kämpän taktiikkaa, vaikka myös kumppanilla olisi lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että minä lapsettomana nautin! Kaikki haluavat meitä: lapselliset ja lapsettomat. Saamme vapaasti valita kaikista tarjokkaista. Lapsellisia taas eivät halua EDES toiset lapselliset.

Vierailija
84/111 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties sulla on kasa huonosti kasvatettuja mukulia siellä.

Itsellä ainakaan ollut mitään ongelmaa yhna pariutua.

Vierailija
85/111 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Ei kannata. En usko edes itseni kykeneväni seurustelemaan lapsellisen ihmisen kanssa: en vaikka olen opettaja ja lukenut kasvatuksesta paljon työni takia, ja vaikka rakastan lapsia ja heidän hyvinvointiaan. Vanhemmuus muutta ihmistä. Luulen, että me lapsettomat olemme kuitenkin väistämättä itsekkäämpiä, koska ei oikeasti kanna vastuuta toisen ihmisen elämästä 24/7. Teoriatasolla koen ymmärtäväni vastuun, mutta käytännön tasolla en.

Vierailija
86/111 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset olivat 3 ja 5v kun erosin heidän isästään. Päätin jo silloin etten asu kenenkään kanssa ainakaan ennenkuin lapset on teinejä/enemmän omissa menoissaan ja itsenäisempiä, jos silloinkaan.

Minulla oli yli vuoden tapailusuhde lapsettoman miehen kanssa, tapailtiin minun lapsivapaaviikonloppuisin. Tuli pidempi tauko ja hän alkoi seurustella, naisen kanssa jolla samanikäiset lapset kuin minulla. Nyt on jo pitkään viestitellyt minulle kuinka kinastelu ja epätyydyttävä seksielämä rassaa siinä suhteessa.

Itse pysyn edelleen kannassani etten muuta kenenkään kanssa yhteen tai esittele lapsille tapailukumppaneitani, ainakaan miesystävinäni.

Vierailija
87/111 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat lapset olivat 3 ja 5v kun erosin heidän isästään. Päätin jo silloin etten asu kenenkään kanssa ainakaan ennenkuin lapset on teinejä/enemmän omissa menoissaan ja itsenäisempiä, jos silloinkaan.

Minulla oli yli vuoden tapailusuhde lapsettoman miehen kanssa, tapailtiin minun lapsivapaaviikonloppuisin. Tuli pidempi tauko ja hän alkoi seurustella, naisen kanssa jolla samanikäiset lapset kuin minulla. Nyt on jo pitkään viestitellyt minulle kuinka kinastelu ja epätyydyttävä seksielämä rassaa siinä suhteessa.

Itse pysyn edelleen kannassani etten muuta kenenkään kanssa yhteen tai esittele lapsille tapailukumppaneitani, ainakaan miesystävinäni.

Itse ajattelen, että ihmiselle on ihan normaalia pariutua. Eronkin jälkeen. Kun suhde vakiintuu, niin miksi siitä ei kertoisi lapsille? Eihän uuden kumppanin miksikään isä/äitipuoleksi tarvitse alkaa, mutta en näe miksi lapselle olisi vahingollista tietää, että vanhempi seurustelee.

Vierailija
88/111 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen, että ihmiselle on ihan normaalia pariutua. Eronkin jälkeen. Kun suhde vakiintuu, niin miksi siitä ei kertoisi lapsille? Eihän uuden kumppanin miksikään isä/äitipuoleksi tarvitse alkaa, mutta en näe miksi lapselle olisi vahingollista tietää, että vanhempi seurustelee.

En ole ollut parisuhteessa, kahden aikuisen tapailusuhteissa vain.

Mikäli sellainen mies tulisi vastaan jonka kanssa haluaisin parisuhteeseen siitä toki kerrottaisiin ja vietettäisiin aikaa lastenkin kanssa, mutta vasta perusteellisen tutustumisen jälkeen, mutta saman katon alle muuttaminen tuntuu ihan utopistiselta ajatukselta. Olen itse ollut uusperhelapsi ja se sujui hyvin, silti en itse lähde samaan.

Vierailija
89/111 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on taitava, hyvä ja kestävä .......kantoteline, niin käytä vaan tilaisuus hyväksesi, niin kauan kuin riemua riittää.

Vierailija
90/111 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin pedofiilin. Perhe-elämä pysyy jännittävänä.

Vierailija
91/111 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota minä olen ollut sillä linjalla, ettei kannata seurustella kenenkään kanssa. Elämässä on ihan riittävästi tekemistä ilman sydänsurujakin. Nyt kuuden vuoden yksinolon jälkeen olen alkanut tapailla yhtä miestä, mutta kuuna päivänä en ottaisi tähän ketään asumaan.

Saattaa tulla uudet sydänsurut.

Vierailija
92/111 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei. Yh-äiti voi etsiä miehen jolla myös lapsia.

Vierailija
93/111 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan kun meitä lapsettomiakin naisia on pilvin pimein.

Ja ei muuten ole, voin kertoa. Olen käynyt deiteillä parin viime vuoden aikana noin 30 naisen kanssa 40-50v ikäluokassa, joista 4 naista oli lapsettomia. Tilastojen valossa lapsettomia naisia on kyllä, mutta oikeassa elämässä ei ainakaan alueella, missä itse vaikutan.

M47, ei lapsia

94/111 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yleensähän yksinhuoltajat pariutuvat lapsettomien miesten kanssa;

Miten niin? Miksi yh-äidit hakeutuvat seurustelemaan nimenomaan lapsettoman miehen kanssa, varsinkin kun heillä itsellään on lapsi?

Vierailija
95/111 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole sitten vielä rasittavampaa, jos miehelläkin on lapsia?

Vierailija
96/111 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksei voi seurustella, vaikka toisella olisikin lapsia. Eihän parisuhde sitä tarkoita, että pitää osallistua esimerkiksi toisen lasten hoitamiseen vastoin tahtoaan ja vaikka ei jaksaisi. Parisuhde on kahden ihmisen välinen suhde.

Vierailija
97/111 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos mies ei halua asua saman katon alla, niin sitten on pakko erota?

Vierailija
98/111 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapseton mies on yh:lle kuin lottovoitto, eri asia suostuuko kukaan lapseton mies ottamaan yh:ta.

Vierailija
99/111 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut lapsettoman miehen kanssa kohta kymmenen vuotta. Itselläni on kaksi teiniä, jotka asuvat luonani joka toisen viikon. Silloin emme kumppanini kanssa juurikaan edes tapaa. Kumppanini on uraorientoitunut (ja vela) ja käytännössä joka toinen viikko hän tekee työtä tauotta. Joka toinen viikko on meille sitten parisuhdeviikko. Toki käymme myös töissä, mutta yhtään ylimääräistä ei tehdä silloin vaan vapaa-ajalla keskitymme toisiimme. Lomilla ollaan tehty myös reissuja koko porukalla, mutta enimmäkseen pidän lapset erillään parisuhteestani. Ehkä muutetaan saman katon alle kun lapset muuttavat pois, mutta ehkä ei. Tämä toimii tosi hyvin näinkin.

Vierailija
100/111 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että minä lapsettomana nautin! Kaikki haluavat meitä: lapselliset ja lapsettomat. Saamme vapaasti valita kaikista tarjokkaista. Lapsellisia taas eivät halua EDES toiset lapselliset.

Outo kommentti.

Itse olen tilanteessa, jossa olen jo hetken tapaillut lapsetonta miestä, itselläni on yksi lapsi. Ja olen lopettamassa suhdetta.

Kun mietin tulevaisuutta, niin jatkossa tapailisin mieluiten eroisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi