Kannattaako yh-äidin edes seurustella lapsettoman miehen kanssa?
Olen vaan miettinyt.. Kun nykyinen miesystävä tunnusti, että lapsiperhe-arki on raskasta. Ollaan asuttu puoli vuotta yhdessä ja mies toki tiesi, mihin ryhtyy, kun tänne muutti.
Ennen on sanonut, että haluaa elää minun kanssa perhe -elämää ja, että tykkää siitä. Ollut jopa puhetta yhteisestä lapsesta tulevaisuudessa. Nyt sitten tullut mielen muutos.
Edellisen miesystävän kanssa kävi samoin. Ei enää perhe-elämä kiinnostanut, vaan lähti lapsettoman naisen mukaan. Nyt mietin jatkuvasti, että milloin näin käy tämän miehen kanssa. Kai se on vaan ajan kysymys. Haluaisin uskoa, että tämä toimii, mutta olen tosi väsynyt ja pettynyt. Kai pitäisi suosiolla vaan etsiä joku yh-isä, tai sitten olla ilman parisuhdetta.
Kommentit (111)
En ole yh, mutta äiti kuitenkin, ja olen seurustellut lapsettoman miehen kanssa jo muutaman vuoden. Mitään aikomusta ei olekaan saman katon alle, ennen kuin lapseni ovat maailmalla. Meille tämä kyllä toimii.
Ei tuu toimii miehen kannalta. Naiselle toki hyvä kun saa ilmaisen isähahmon siihen huseeraamaan. En pilaisi elämääni kyllä lapsettomana naisena lapsellisen miehen kanssa, mutta ehkä joku mies on niin typerä p*llunhimoissaan. Mene ja tiedä.
Varmaan se riippuu siitäkin, mitä nainen mieheltä odottaa. Ymmärtääkö, että ei voi välttämättä ihan lennosta vaihtaa kuin "uudeksi iskäksi", eikä lapsetkaan siihen noin vain sopeudu.
Itse olen sillä tavalla hankala, että minä, vaikka itse olen yh, en mielellään seurustele miesten kanssa, joilla on omia lapsia. Ei se ole täysi mahdottomuus, mutta kynnys kuitenkin. Koska herää aina epäily, että siihen on syy, miksi erityisesti pienten lasten äiti on eronnut siitä miehestä, ja vastaavasti en jaksa arvostaa miestä, joka jättää pienten lastensa äidin.
Siinä mielessä kyllä ymmärrän miehiä, jotka eivät haluaisi seurustella yh-äidin kanssa.
Lapsettoman miehen ei kannata alkaa suhteeseen yh äidin kanssa. Lapsen ja naisen hyvinvointi menee aina edelle niin suhteesteesta ei koskaan voi tulla tasa-arvoista. Mieheltä vaaditaan panostusta suhteeseen lapsen hyvinvointiin sekä naisen hyvinvointiin mutta kukaan ei panosta miehen hyvinvointiin
Mä ihmettelen niitä lapsettomia miehiä, jotka alkavat tapailla naista, jolla nuorin lapsi on vasta taaperoikäinen, tyyliin 1-3-vuotias. Sen ikäiset lapset ovat vielä niin kiinni äidissään, että mitä siitä seurustelusta oikein tulee pidemmän päälle ? Ja harvoin tuon ikäisillä lapsilla on edes vuoroviikkoasumista, vaan todennäköisesti tapaavat isäänsä vain 1-2 päivää kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Eräs mies sanoi minulle, että joskus muutaman kerran Tinderissä hän on matchannut naisen kanssa, jonka profiilitekstissä ei lue mitään mainintaa lapsista. Sitten viestitellessä tulee vaan sattumalta ilmi, että naisella on lapsia. Eli nainen on yrittänyt välttää kertomasta, että hänellä on lapsia.
Oliko sillä naisella joku perusteellinen profiiliteksti noin muuten? Vai puuttuiko kaikki muukin oleellinen? Jälkimmäinen on tavallista.
Itse olen juuri sellainen joka vastaa keskusteluissa maininnut lapsesta, koska profiilitekstissä ei ole juuri mitään ikinä lukenut. Ei miehiä ne tekstit kiinnosta jos on nätit kuvat, joten miksi vaivautua?
Löysin lapsettoman miehen ja ollaan oltu puolisen vuotta yhdessä. Tosin aluksi Sanoi painokkaasti ettei halua omia lapsia. Nyt kuitenkin höpöttää enemmissä määrin koko ajan yhteisestä vauvasta. Apua, en ehkä itse tahdo enempää.
Mä tunnen sellaisen tapauksen, että 30-vuotias yh-mutsi, jolla oli 10- ja 11-vuotiaat lapset, alkoi seurustella 20-vuotiaan pojan kanssa. Olivat he yhdessä kuitenkin jotain 4-5 vuotta ja lapsikin ehti syntyä heille. Sitten kun poika jätti naisen, ei hän ollut enää missään tekemisissä oman lapsensa eikä naisen lasten kanssa.
Kristiina xx kirjoitti:
Eräs mies sanoi minulle, että joskus muutaman kerran Tinderissä hän on matchannut naisen kanssa, jonka profiilitekstissä ei lue mitään mainintaa lapsista. Sitten viestitellessä tulee vaan sattumalta ilmi, että naisella on lapsia. Eli nainen on yrittänyt välttää kertomasta, että hänellä on lapsia.
Kristiina xx kirjoitti:
Mä ihmettelen niitä lapsettomia miehiä, jotka alkavat tapailla naista, jolla nuorin lapsi on vasta taaperoikäinen, tyyliin 1-3-vuotias. Sen ikäiset lapset ovat vielä niin kiinni äidissään, että mitä siitä seurustelusta oikein tulee pidemmän päälle ? Ja harvoin tuon ikäisillä lapsilla on edes vuoroviikkoasumista, vaan todennäköisesti tapaavat isäänsä vain 1-2 päivää kerrallaan.
Mun lapsi oli 3v kun aloin seurustella nuoren lapsettoman miehen kanssa.
Ei ollut mitään ongelmia.
Kristiina xx kirjoitti:
Ei minullakaan lukenut. Tapasin kyllä monta lapsetonta miestä, eikä lapset olisi olleet kenellekään ongelma, jos suhde ois syventynyt.
Sitten tapasin miehen, joka sanoi, ettei meinannut tavata mua, koska lapset 😁 Homman piti olla vain seksiä, mutta ihastuttiin tosi nopeasti... Tavataan pääosin minun lapsivapailla ja tämä toimii vallan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää asua yhdessä? Itsellä teini-ikäiset lapset ja uusi kumppani tulee meille vain viikonlopuksi ja lomiksi. Oikein hyvin menee näin, minä vastaan vanhemmuudesta, lapset ja uusi mies pitävät toisistaan ja tulevat hyvin kitkatta toimeen nuo yhteiset ajat. Varmasti olisi paljon hankalampaa jos koko ajan yhdessä oltaisiin ja perhettä leikittäisiin.
No haluaisit itsekin asua yhdessä, jos olisi normaali parisuhde ja sinulla ei lapsia. Nyt tietysti laitat lapset etusijalle päätöksissäsi. Mutta miksi kenenkään lapsettoman miehen pitäisi tyytyä niihin murusiin, joita sinä lapsellisena pystyt tarjoamaan, kun mies voisi saada ihan täysaikaisen parisuhteen? ”Oikein hyvin menee näin”... sinun mielestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Ei minullakaan lukenut. Tapasin kyllä monta lapsetonta miestä, eikä lapset olisi olleet kenellekään ongelma, jos suhde ois syventynyt.
Sitten tapasin miehen, joka sanoi, ettei meinannut tavata mua, koska lapset 😁 Homman piti olla vain seksiä, mutta ihastuttiin tosi nopeasti... Tavataan pääosin minun lapsivapailla ja tämä toimii vallan hyvin.
”Tämä toimii vallan hyvin”... sinulle. Haha, että osaatteko olla lapsellisia (kirjaimellisesti) ja itsekkäitä. Voin kertoa, että miespuoliset kaverini, jotka deittaavat äitejä, kertovat minulle, etteivät halua mitään toisten lapsia, eikä suhteesta ole tulossa mitään, mutta seksiin kelpaa. Että siinä sinullekin totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
”Tämä toimii vallan hyvin”... sinulle. Haha, että osaatteko olla lapsellisia (kirjaimellisesti) ja itsekkäitä. Voin kertoa, että miespuoliset kaverini, jotka deittaavat äitejä, kertovat minulle, etteivät halua mitään toisten lapsia, eikä suhteesta ole tulossa mitään, mutta seksiin kelpaa. Että siinä sinullekin totuus.
No tässä on nyt kolme vuotta oltu kimpassa... 🤷♀️ Mutta jos tämä halutaan laittaa kategoriaan "pelkkää seksiä", niin järjestely sopii myös minulle! 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Mä kelpasin naimisiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Mä kelpasin naimisiin asti.
Onhan seurustelu nyt myös ihan erilaista, mitä parisuhde ydinperheessä. Yhteistä aikaa miehen kanssa on joka toinen viikko. Paljon enemmän, mitä siinä ydinperheessä oli aikaa parisuhteelle! Mies viihtyy paljon myös yksin ja tekee usein enemmän töitä, kun mulla on lapset ja sitten ehditään söpöillä taas 😁
No eihän lapseton mies mitään yh-äitiä ja sitä arkea jaksa katsoa.
Teidän elämäntilanne on niin erilainen ettei siihen pitäisi mitään lapsettomia miehiä sotkea. Kun se mies aikuistuu se lähtee joka tapauksessa, ennemmin tai myöhemmin.
Ei kannata rynnätä muuttamaan heti yhteen. Yleensä kiirehtijöillä on paljon suurempi riski muuttaa mieltään.