Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset ei uskalla tehdä lapsia

Kommentit (235)

Vierailija
221/235 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä voisin tehdä lapsen muslimin kanssa. Saisi jäädä kotiin lasten kanssa niin pitkäksi aikaa, kun siltä tuntuu. Mies elättäisi perheen niin ei olisi siitäkään stressiä. Toisi lahjoja, vaatteita, kultakoruja ja leivän pöytään. Huolehtisi hygieniastaan ja jos kunnon muslimi olisi, tietäisi ettei naiseen yhdytä ilman esileikkejä ;-). Eikä käyttäisi alkoholia! Jotkut muslimit tekevät jopa kahta työtä päällekkäin, jotta perheellä olisi hyvä olla. Pukeutuminenkin olisi siitä kätevää, ettei tarvitsisi koko maailmaa jaksaa miellyttää ja hankkia teininä esim. anoreksiaa. Suojaisipa punkeilta ja itikoiltakin kätevästi :-P. Ja olisipa mukavaa hoitaa omat vanhemmatkin, eivät joutuisi ties minne. Mutta kaikessa on aina huonot puolensakkin toki. Ihmiset in ihmisiä, joka puolella maailmaa.

Vierailija
222/235 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä alkuperäisellä suomalaisella on enää varaa lisääntyä? Ei työpaikkoja, veroja verojen perään, hinnat nousee koko ajan. No, parin vuoden päästä, kun nuotiolla nukkuneet saa perheensä tänne, johan alkaa pentuja putkahdella valtion tukemana.

Juuri näin.

Joka vuosi leikataan ja joka vuosi Suomella menee ensitstä huonommin. Joutuu olemaan hullu jos hankkii lapsia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/235 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset haluavat

- kerätä ensin omaisuutta

- matkustella

- luoda uraa

- täydellisen puolison, jota ei ole olemassakaan

- kaiken olevan muutenkin ihanteellista ennen lapsia.

Sitten jätetään asia jonnekin 34-vuotiaaksi ja hups kun ei ookaan löytyny sopivaa kumppania tai lapsia ei heti tulekaan.

Eniten ihmetyttää +5 vuotta yhdessä olleet pariskunnat, joista kumpikin käy töissä, ollaan ehkä jo naimisissakin ja halutaan lapsia, mutta silti lasten hankintaa lykätään. Miksi? Tietty jokaisen oma asia, mut miksi odottaa, kun tilanne on jo taattu ja turvallinen (kun vertaa missä oloissa muinoin Suomessakin lapsia hankittiin). Odottavatko he jotain ihanteellista hetkeä? Eikö rahat riitä? Mihin ne kahden ihmisen rahat muka menee?

Vierailija
224/235 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla se varallisuus on esteenä. No money!

Miksi sitten työtön pariskunta voi tehdä viisikin lasta, vaikka ei ole varallisuutta eikä töitäkään?

Niin tietenkin jos ei välitä lapsistaan tippaakaan.

Yhdenkään lapsen ei pidä joutua elämään köyhyydessä.

Vierailija
225/235 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset haluavat

- matkustella

- luoda uraa

Sitten jätetään asia jonnekin 34-vuotiaaksi ja hups kun ei ookaan löytyny sopivaa kumppania tai lapsia ei heti tulekaan.

Eniten ihmetyttää +5 vuotta yhdessä olleet pariskunnat, joista kumpikin käy töissä, ollaan ehkä jo naimisissakin ja halutaan lapsia, mutta silti lasten hankintaa lykätään. Miksi? Tietty jokaisen oma asia, mut miksi odottaa, kun tilanne on jo taattu ja turvallinen (kun vertaa missä oloissa muinoin Suomessakin lapsia hankittiin). Odottavatko he jotain ihanteellista hetkeä? Eikö rahat riitä? Mihin ne kahden ihmisen rahat muka menee?

Rahaa pitäisi olla säästössä kymmeniä tuhansia ennen lapsen tekemistä.

Edes toisen työttömyys ei saa tiputtaa elintasoa.

Vierailija
226/235 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kerrankin ajattelee täysin samoin kuin minä. Luulin olevani ainut tuossa vikassa lauseessa. Mahtavaa!

Vierailija
227/235 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 26v opiskelija ja puoliso vastavalmistunut työssäkäyvä. Mulla opintoja pari vuotta jäljellä ja puolisolla määräaikainen työsoppari alalla, jossa on enemmän työnhakijoita kun työpaikkoja. Ite opiskelen lähes varmasti työllistävää alaa ja teenkin töitä opintojen ohella. Yhdessä ollaan oltu 9v. Asunto ostettiin pari vuotta sitten. Koetaan molemmat ettei elämäntilanne ole sopiva lapsille tai naimisiinmenolle. Ehkä parin vuoden päästä. Ootteko meidän kanssa samaa mieltä?

Ehkäpä. Itse olen myös 26-v, esikoinen 2-v ja mieheni kanssa odotamme toista yhteistä lastamme syntyväksi ensi vuoden alkupuolelle. Minulla on th-opintoja vajaa 1,5 v jäljellä, aijon jäädä toista kertaa poissaolevaksi ja äitiyslomalle, kuten esikoisestakin. Meidän mielestä toisen lapsen aika on nyt. Olen aina toivonut, että 30-vuotiaana muksuni olisivat jo tehty ja vaippavaihekkin läpikäyty. Mutta kuten sanottu, ikinä ei ole "oikeaa aikaa" saada lasta.. Vai onko? Se on niin monesta asiasta kiinni.

Sinunkaltaisilta pitäisi ottaa opiskeluoikeus pois. Sekin opiskelupaikka pitäisi antaa ihmiselle joka oikeasti haluaa opiskella.

Vierailija
228/235 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset haluavat

- matkustella

- luoda uraa

Täysin samaa mieltä.

Liian moni vanhempi tässä yhteiskunnassa laskee elämänsä liian pienen marginaalin sisälle. Sitten kun jotain tapahtuu( toisen työttömyys, yllätyksellisiä kuluja jne) niin ollaan heti taloudellisissa ongelmissa.

Vierailija
229/235 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kerrankin ajattelee täysin samoin kuin minä. Luulin olevani ainut tuossa vikassa lauseessa. Mahtavaa!

Onko sinulla lapsia /aiotko hankkia lapsia?

Vierailija
230/235 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tähän Sipilän hallituksen maahan tee lapsia. Kouluttauduin opintolainalla ja pelkkiä pätkätöitä, sekä 0-sopimuksia tarjolla. En omaa suhteita, enkä tule varakkaasta suvusta. Lähden norjaan töihin, sain sieltä työpaikan, työnantaja maksaa matkakulut sekä järjestää asunnon. Palkka 3 kertaa parempi kuin suomessa. Teen ne lapset norjassa, jossa ammattiani

arvostetaan. T. Sairaanhoitaja.

Vierailija
231/235 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan tähän Sipilän hallituksen maahan tee lapsia. Kouluttauduin opintolainalla ja pelkkiä pätkätöitä, sekä 0-sopimuksia tarjolla. En omaa suhteita, enkä tule varakkaasta suvusta. Lähden norjaan töihin, sain sieltä työpaikan, työnantaja maksaa matkakulut sekä järjestää asunnon. Palkka 3 kertaa parempi kuin suomessa. Teen ne lapset norjassa, jossa ammattiani

arvostetaan. T. Sairaanhoitaja.

Olet elävä todiste siitä miksi koulutus pitäisi laittaa maksulliseksi. Yhteiskunta ei kouluta ihmisiä ilmaiseksi vain siksi että he voivat mennä ulkomaille töihin.

Vierailija
232/235 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisiä tarvita. kissat vois olla ihmislajin korvaajana.

Vierailija
233/235 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräyttäisin ilomielin vaikka tusinan lapsia jos vain olisi joku luotettava henkilö jonka kanssa lisääntyä.

Vierailija
234/235 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu haluaa tehdä lapsia tähän maailmaan. Pitäisi sitä sen lapsenkin etua vähän ajatella eikä vain omaa napaansa.

Vierailija
235/235 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko oikeesti tosissas? Kymmeniä tuhansia? Pitääkö nykyihmisillä olla kaikki valmiina ja elämä pullollaan mukavuutta, turvaa ja varmistuksia ennen ku uskaltaa perustaa perheen?

Anna kun arvaan: perustelette sen lapsen ja koko perheen turvallisuudella, vaikka kyse on myös siitä, että ette taida kestää ajatusta elintason laskusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi