Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuolineutraali avioliittolaki halutaan kumota, mikä ihmisiä vaivaa?! >:(

Vierailija
07.09.2016 |

Mikä helvetin tarve joillain ihmisillä on estää toisia saamasta samoja oikeuksia kuin itsellään on?! >:(

http://www.hs.fi/politiikka/a1473221206824?jako=cdc703382094ae0305faa6a…

Sukupuolineutraali avioliittolaki halutaan kumota, mikä ihmisiä vaivaa?! >:(

Vaihtoehdot

Kommentit (912)

Vierailija
481/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tasa-arvoisen avioliiton vastustajat ei ymmärrä, ettei kukaan pakota heitä olemaan missään tekemisissä samaa sukupuolta olevien avioliiton kanssa? He voivat täysin pysytellä omissa oloissaan, kukaan ei tule väkisin hakemaan tilaisuuteen jossa vihitään kaksi naista tai miestä. Siksi en ymmärrä miksi tämä on nii hirveä ongelma heille. Tai jos samaa sukupuolta oleva pari vihitään kirkossa, sinnekään heitä pakoteta katsomaan ja kuuntelemaan. Voivat täysin pysytellä asiasta erillään. Tulikin kirkosta mieleen, maaliskuussa kokoontuu kirkolliskokous, jonka on sitten tarkoitus käsitellä tätä avioliitto asiaa ja kirkon kantaa/kantoja ja näkemyksiä ja päättää kirkon käytännöistä nyt sitten tämän tasa-arvoisen avioliitto lain pohjalta, toivon että kirkko päätyy sellaiseen ratkaisuun, että voivat vihkiä myös mies ja naispareja. Toisaalta kirkon kannat tällä hetkellä ovat vähän ristiriitaisia, he kyllä toivottavat samaa sukupuolta olevat parit ja heidän perheet kirkkoon tervetulleiksi "muissa asioissa" mutta eivät siunaisi avioliittoon, tässä on hieman ristiriitaa. Toki nythän on jo yksittäisiä pappeja, jotka ovat luvanneet vihkiä mies ja naispareja, ainakin Helsingissä, tästähän oli Ylellä uutinen.

No ei kai tässä muusta ole kyse kuin silkasta kusipäisyydestä 😒 Ei noita oikeasti edes kiinnosta mitkään lasten oikeudet

Minua nimenomaan kiinnostaa lasten oikeudet. Homojen asiat ei pätkääkään, eikä kirkon asiat. 

Täällä homot yrittävät jostain syystä niputtaa yhteen kaikki heterot ja uskovaiset. Maailma ei ole mustavalkoinen.

Vierailija
482/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnoitus? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan jo kallistumaan siihen, että ketjussa on palstan paras trollaaja.

Jos ei, niin sitten aitoavioliittolaiset pitäisi saada pakkohoitoon.

Kuinka moni allekirjoittaa kansalaisaloitteen tästä?

Ai nyt heterot on trolleja vai? Pikkasen kulunutta. 

Älä omi itsellesi heteroiden mielipidejohtajuutta. Kuulut pieneen vähemmistöön heteroiden keskuudessa.  Valtaosa heteroista kannattaa tasa-arvoista avioliittolakia ja pitää hihhuloivaa aito avioliitto-liikettä sinä minä se on epätasa-arvoisena kiihkoiluna.

Homotko nykyään päättää, mitä mieltä heterot saa olla.?

Sinä ja fundamentalistikaverisi eivät ainakaan päätä mitä mieltä muut heterot ovat. Olette vähemmistö heteroiden joukossa ja heterot tekevät kyllä ihan itse päätöksensä, aivan kuten suomalaiseen arvoperustaan kuuluu. Samoin kuin siihen kuuluu lähtökohtainen tasa-arvon kunnoitus ja arvostus.

En kuulu kirkkoon.

Ei sinun tarvitsekaan kuulua. Riittää että pidät jotain asiaa oikeaoppisena sillä perusteella että miellät sen perinteiseksi. Fundamentalismi on nykyisyyden jäsentämistä kuviteltuun menneisyyteen tukeutumisella.

Fundamentalismi = (latinan sanasta fundamentum ’perustus, pohja’) on etenkin uskontoon liittyvä ideologia, jossa pyritään palaamaan johonkin alkuperäiseen väittämään ja näkemykseen sekä oikaisemaan sellaiset uudemmat piirteet, joiden katsotaan hämärtävän totuutta.

Lisäksi:

"Fundamentalismi on vastareaktio modernisaatiolle. Länsimaissa uskonto on uudella ajalla joutunut vähä kerrallaan perääntymään ja tekemään myönnytyksiä nykyajan muutosten edellä: uskonto on siirtynyt julkisesta yksityiseksi, joutunut alistumaan maallisen hallinnon vallan alle, joutunut korvaamaan ”ainoan totuutensa” relativismilla ja alkanut hyväksyä muun muassa naispappeuden. Islamilaisissa maissa katkeruus omasta takapajuisuudesta ja lännestä tulevat nykyaikaiset vaikutteet ovat luoneet pohjaa fundamentalismille."

No sitten ei vissiin auta muu kuin kääntyä muslimiksi, jos te homot sitä vaaditte.  :DDDDDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostuksesta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tasa-arvoisen avioliiton vastustajat ei ymmärrä, ettei kukaan pakota heitä olemaan missään tekemisissä samaa sukupuolta olevien avioliiton kanssa? He voivat täysin pysytellä omissa oloissaan, kukaan ei tule väkisin hakemaan tilaisuuteen jossa vihitään kaksi naista tai miestä. Siksi en ymmärrä miksi tämä on nii hirveä ongelma heille. Tai jos samaa sukupuolta oleva pari vihitään kirkossa, sinnekään heitä pakoteta katsomaan ja kuuntelemaan. Voivat täysin pysytellä asiasta erillään. Tulikin kirkosta mieleen, maaliskuussa kokoontuu kirkolliskokous, jonka on sitten tarkoitus käsitellä tätä avioliitto asiaa ja kirkon kantaa/kantoja ja näkemyksiä ja päättää kirkon käytännöistä nyt sitten tämän tasa-arvoisen avioliitto lain pohjalta, toivon että kirkko päätyy sellaiseen ratkaisuun, että voivat vihkiä myös mies ja naispareja. Toisaalta kirkon kannat tällä hetkellä ovat vähän ristiriitaisia, he kyllä toivottavat samaa sukupuolta olevat parit ja heidän perheet kirkkoon tervetulleiksi "muissa asioissa" mutta eivät siunaisi avioliittoon, tässä on hieman ristiriitaa. Toki nythän on jo yksittäisiä pappeja, jotka ovat luvanneet vihkiä mies ja naispareja, ainakin Helsingissä, tästähän oli Ylellä uutinen.

No ei kai tässä muusta ole kyse kuin silkasta kusipäisyydestä 😒 Ei noita oikeasti edes kiinnosta mitkään lasten oikeudet

Minua nimenomaan kiinnostaa lasten oikeudet. Homojen asiat ei pätkääkään, eikä kirkon asiat. 

Täällä homot yrittävät jostain syystä niputtaa yhteen kaikki heterot ja uskovaiset. Maailma ei ole mustavalkoinen.

No lasten oikeuksien perään huutelevalle maailma on niin mustavalkoinen, että mikään tutkittu tieto lasten hyvinvoinnista samaa sukupuolta olevien vanhempien lapsina ei muuta *uskoa* siitä että lapsi kärsii.

Vierailija
484/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnoitus? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan jo kallistumaan siihen, että ketjussa on palstan paras trollaaja.

Jos ei, niin sitten aitoavioliittolaiset pitäisi saada pakkohoitoon.

Kuinka moni allekirjoittaa kansalaisaloitteen tästä?

Ai nyt heterot on trolleja vai? Pikkasen kulunutta. 

Älä omi itsellesi heteroiden mielipidejohtajuutta. Kuulut pieneen vähemmistöön heteroiden keskuudessa.  Valtaosa heteroista kannattaa tasa-arvoista avioliittolakia ja pitää hihhuloivaa aito avioliitto-liikettä sinä minä se on epätasa-arvoisena kiihkoiluna.

Homotko nykyään päättää, mitä mieltä heterot saa olla.?

Sinä ja fundamentalistikaverisi eivät ainakaan päätä mitä mieltä muut heterot ovat. Olette vähemmistö heteroiden joukossa ja heterot tekevät kyllä ihan itse päätöksensä, aivan kuten suomalaiseen arvoperustaan kuuluu. Samoin kuin siihen kuuluu lähtökohtainen tasa-arvon kunnoitus ja arvostus.

En kuulu kirkkoon.

Ei sinun tarvitsekaan kuulua. Riittää että pidät jotain asiaa oikeaoppisena sillä perusteella että miellät sen perinteiseksi. Fundamentalismi on nykyisyyden jäsentämistä kuviteltuun menneisyyteen tukeutumisella.

Fundamentalismi = (latinan sanasta fundamentum ’perustus, pohja’) on etenkin uskontoon liittyvä ideologia, jossa pyritään palaamaan johonkin alkuperäiseen väittämään ja näkemykseen sekä oikaisemaan sellaiset uudemmat piirteet, joiden katsotaan hämärtävän totuutta.

Lisäksi:

"Fundamentalismi on vastareaktio modernisaatiolle. Länsimaissa uskonto on uudella ajalla joutunut vähä kerrallaan perääntymään ja tekemään myönnytyksiä nykyajan muutosten edellä: uskonto on siirtynyt julkisesta yksityiseksi, joutunut alistumaan maallisen hallinnon vallan alle, joutunut korvaamaan ”ainoan totuutensa” relativismilla ja alkanut hyväksyä muun muassa naispappeuden. Islamilaisissa maissa katkeruus omasta takapajuisuudesta ja lännestä tulevat nykyaikaiset vaikutteet ovat luoneet pohjaa fundamentalismille."

No sitten ei vissiin auta muu kuin kääntyä muslimiksi, jos te homot sitä vaaditte.  :DDDDDD

No vissiin sinun kykysi ymmärtää lukemaasi tekstiä on hyvin rajallinen. Mutta siitä vaan islaminuskoiseksi, samaa porukkaa ääriksrtistittyjen kanssa kaikki ovat.

Vierailija
485/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkollinen avioliitto tulee säilyttää miehen ja naisen välisenä, kuten alunperin on tarkoitettu. Kukin tehköön siviilivihkimisissä ihan mitä haluaa. Joitain asioita täytyy koittaa säilyttää pyhinä ja arvokkaina ja avioliitto jos mikä on sellainen! Annan itse kaikkien kukkien kukkia enkä tuomitse kenenkään elämäntyyliä, mutta tuo JATKUVA homo-oikeuksien väkisin tuputtaminen alkaa pikkuhiljaa riittää. Enhän minäkään huutele jatkuvasti "olen hetero, missä mun oikeudet", miksi ihmeessä homoseksuaalien täytyy niin tehdä? Eläkää elämäänne, ketään tuskin hirveästi kiinnostaa mitä teette. JA antakaa meidän heteroiden, vanhanaikaisilla arvoilla varustettujen elää omaamme, ilman jatkuvaa syyllistämistä ja ahdasmieliseksi tuomitsemista. Kiitos. Nim. Kys om aiheeseen todella todella kyllästynyt ihan tavallinen heteroseksuaali

Samaa mieltä. Suvaitsevaisetko muka suvaitsevaisia?

Vierailija
486/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei nyt varmaan halua tässä ketjussa kuulla, mutta itse olen isätön. Ja tiedän oikein hyvin, ettei väite siitä, että biologisilla vanhimmalla ole mitään väliä lapselle, on täysin pötypuhetta. Katso vaikka ohjelmaa, jossa adoptoidut etsivät biologisia vanhempiaan. Se on helppo huudella täällä, jos on saanut tutustua kumpaankin biologiseen vanhempaansa.

Vierailija
487/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä sukupuolineutraali avioliitto lakialoitteesta olisi pitänyt hankkia lausunnot kaikista ministeröistä. Tosiasiassa mitään lausuntoja ei hankittu, ja lapsivaikutusarviointi jäi tekemättä. Voidaan myös kysyä: Minkälainen lapsi- ja perheoikeuteen liittyvä oikeusalan koulutus lain laatijoilla oli siinä vaiheessa kun he pistivät kyseisen lakialoitteen vireille?

Opettajaa ei eroteta sen takia että taustalla on jotain muuta kuin väärä mielipide. Sananvapaus opetus- ja kasvatustehtävissä tulee olemaan iso ongelma.

Vierailija
488/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun homot pystyvät keskenään lisääntymään niin kohtelu tulee tasa-arvoiseksi. Ei ennen sitä. Mikään ei muuta sitä biologista tosiasiaa, että vain mies ja nainen pystyvät lisääntymään keskenään. Kaikki muu on keinotekoista kikkailua.

Pitäisikö siis niitä heteropareja, jotka eivät voi lapsia saada, kohdella samalla tavalla kuin homopareja?

"Sori, ette voi mennä naimisiin. Kato kun tää on vaan lisääntymiskykyisten heteroiden juttu. Te joudutte kikkailemaan keinotekoisesti, eikä se ole okei."

Sun iloksi voin kertoa että aika moni lapsettomuudesta kärsivä heteropari eroaa ihan itse.

Vierailija
489/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkäästä kusipäisyydestä, kyllä.

Vierailija
490/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä sukupuolineutraali avioliitto lakialoitteesta olisi pitänyt hankkia lausunnot kaikista ministeröistä. Tosiasiassa mitään lausuntoja ei hankittu, ja lapsivaikutusarviointi jäi tekemättä. Voidaan myös kysyä: Minkälainen lapsi- ja perheoikeuteen liittyvä oikeusalan koulutus lain laatijoilla oli siinä vaiheessa kun he pistivät kyseisen lakialoitteen vireille?

Opettajaa ei eroteta sen takia että taustalla on jotain muuta kuin väärä mielipide. Sananvapaus opetus- ja kasvatustehtävissä tulee olemaan iso ongelma.

Tasa-arvo ei ole mielipideasia.

Vierailija
491/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssasi samaa mieltä sitä että tasa-arvo ei ole mielipideasia. Tasa-arvoinen avioliitto on miehen, ja naisen välinen tasa-arvoinen avioliitto.

Vierailija
492/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkollinen avioliitto tulee säilyttää miehen ja naisen välisenä, kuten alunperin on tarkoitettu. Kukin tehköön siviilivihkimisissä ihan mitä haluaa. Joitain asioita täytyy koittaa säilyttää pyhinä ja arvokkaina ja avioliitto jos mikä on sellainen! Annan itse kaikkien kukkien kukkia enkä tuomitse kenenkään elämäntyyliä, mutta tuo JATKUVA homo-oikeuksien väkisin tuputtaminen alkaa pikkuhiljaa riittää. Enhän minäkään huutele jatkuvasti "olen hetero, missä mun oikeudet", miksi ihmeessä homoseksuaalien täytyy niin tehdä? Eläkää elämäänne, ketään tuskin hirveästi kiinnostaa mitä teette. JA antakaa meidän heteroiden, vanhanaikaisilla arvoilla varustettujen elää omaamme, ilman jatkuvaa syyllistämistä ja ahdasmieliseksi tuomitsemista. Kiitos. Nim. Kys om aiheeseen todella todella kyllästynyt ihan tavallinen heteroseksuaali

??? Mitä muuta teet nyt, kuin huutelet itsellesi omimasi oikeutta päättää siitä mikä avioliitto on oikea ja pyhä. Aitoavioliittoliike ei ole mitään muuta kuin itsekästä omien oikeuksien ajamista tilanteessa jossa mikään ei edes uhkaa niitä omia oikeuksia. Se on itsekästä puuttumista muiden oikeuksiin, eikä pelkkää puuttumista vaan muiden oikeuksien polkemiseen tähtäävä äänekäs liike.

En ole ikinä ollut avioliitossa, mutta kyllä minunkin mielestä homot ovat nyt nimenomaan pilaamassa avioliiton. Avioliitto on miehen ja naisen välinen, joka muuta väittää, valehtelee rikkoakseen alkuperäiset avioliitot. Olen myös ihmetellyt pareja jotka menevät avioliittoon, vaikkeivat hanki lapsia. Avioliitto rahan jemmaamistarkoituksessa voitaisiinkin lopettaa, koska se sortaa sinkuiksi tahtomattaan jääneitä.

Vierailija
493/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssasi samaa mieltä sitä että tasa-arvo ei ole mielipideasia. Tasa-arvoinen avioliitto on miehen, ja naisen välinen tasa-arvoinen avioliitto.

Eli papeiksi ja piispoiksi myös 50/50 kiintiöt muutoin ei ole tasa-arvoista ...?

Tasa-arvo koskee kaikkia, ei vain heteroita, muutoin ei ole tasa-arvoa.

Vierailija
494/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

??? Mitä muuta teet nyt, kuin huutelet itsellesi omimasi oikeutta päättää siitä mikä avioliitto on oikea ja pyhä. Aitoavioliittoliike ei ole mitään muuta kuin itsekästä omien oikeuksien ajamista tilanteessa jossa mikään ei edes uhkaa niitä omia oikeuksia. Se on itsekästä puuttumista muiden oikeuksiin, eikä pelkkää puuttumista vaan muiden oikeuksien polkemiseen tähtäävä äänekäs liike.

En ole ikinä ollut avioliitossa, mutta kyllä minunkin mielestä homot ovat nyt nimenomaan pilaamassa avioliiton. Avioliitto on miehen ja naisen välinen, joka muuta väittää, valehtelee rikkoakseen alkuperäiset avioliitot. Olen myös ihmetellyt pareja jotka menevät avioliittoon, vaikkeivat hanki lapsia. Avioliitto rahan jemmaamistarkoituksessa voitaisiinkin lopettaa, koska se sortaa sinkuiksi tahtomattaan jääneitä.

Minulle kävisi hyvin että koko avioliittoinstituutioi lakisopimuksena lopetettaisiin. Se jäisi kirkolliseksi vihkimykseksi samaan tapaan kuin urheiluseurojen jäsenyys. Tämä olisi paras ratkaisu. Mutta jos avioliitosta lakisopimuksena halutaan pitää kiinni sitä ei voi rajata sukupuolisen suuntautuneisuuden perusteella, vaan sen on koskettava kaikkia.

Vierailija
495/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettava foorumi kirjoitti:

Tätä ei nyt varmaan halua tässä ketjussa kuulla, mutta itse olen isätön. Ja tiedän oikein hyvin, ettei väite siitä, että biologisilla vanhimmalla ole mitään väliä lapselle, on täysin pötypuhetta. Katso vaikka ohjelmaa, jossa adoptoidut etsivät biologisia vanhempiaan. Se on helppo huudella täällä, jos on saanut tutustua kumpaankin biologiseen vanhempaansa.

Mulla vähän vastaava juttu, mun lapsen biologinen isä ei ole kyennyt huolehtimaan lapsestaan omien ongelmiensa vuoksi. On aiheuttanut tosi paljon repiviä ongelmia meidän perheessä. Biologisia vanhempia ei kukaan pysty täysin korvaamaan. Veri on vettä sakeampaa.

Vierailija
496/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso ero kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lasten oikeuksien perään huutelevalle maailma on niin mustavalkoinen, että mikään tutkittu tieto lasten hyvinvoinnista samaa sukupuolta olevien vanhempien lapsina ei muuta *uskoa* siitä että lapsi kärsii.

Sanon vain kaksi sanaa:

Teri Niitti.

Sirpa Laamanen ja Touko Tarkki. +lukuisat muut vastaavat.

Heterot tuomitsivat Laamasen ja Tarkin käytöksen, homot eivät tuominneet Niitin avointa äiti+lapsivihaa. 

Sun mielestä joku imetyksestä urputtaminen on verrattavissa siihen mitä Eerikalle tehtiin? Ok...

Vierailija
497/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikataanko mitä homot vaativat avioliiton ja kirkossavihkimisen jälkeen?

Minä veikkaan sekavessoja.

Vierailija
498/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso ero kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon vain kaksi sanaa:

Teri Niitti.

Heterot tuomitsivat Laamasen ja Tarkin käytöksen, homot eivät tuominneet Niitin avointa äiti+lapsivihaa. 

Sun mielestä joku imetyksestä urputtaminen on verrattavissa siihen mitä Eerikalle tehtiin? Ok...

Molemmat olivat väkivaltaa lasta kohtaan. Eerikaa kohtaan toki tehtiin pahempaa. Molemmat tapaukset olisivat ansainneet 100% tuomion.

Vierailija
499/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikataanko mitä homot vaativat avioliiton ja kirkossavihkimisen jälkeen?

Minä veikkaan sekavessoja.

Sukupuolineutraaleja vessoja on jo ruotsissa kaikkialla ja ne toimivat loistavasti - naiset eivät joudu jonottamaan ja miesten vehkeitä ei homosaatio uhkaa kyttäämällä, koska kaikki asioivat suljettavissa eriöissä.

Vierailija
500/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso ero kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon vain kaksi sanaa:

Teri Niitti.

Ai miten niin homot eivät Niittiä tuominneet? Mistä sinä mitään siitä tiedät? Rikosoikeudelliseen vastuuseeen häntä ei voitu saattaa, koska heterot ovat säätäneet sellaisia lakeja että tapahtuma ei kuulunut rikosoikeuden piiriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän