Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Okei, nyt minäkin järkytyin (lastenvaatteet)

upsis
07.09.2016 |

Gugguun pieni 80 cm huppari 70 € ja merinovillapipo 40€. Siis mitä v*ttua? Ja ihmiset vielä ostaa näitä ihan simona ja hulluna varastot tyhjäksi minuuteissa.

Fb:n mainoksesta katsoin että onpas kivat värit, aattelin jos kahdelle lapselle ostaisi molemmille hupparin ja pipon. Mutta sehän tekisi yhteensä herranjumala jo yli 200€! :,D

Kommentit (474)

Vierailija
321/474 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestäpä AP järkyttyy.

Vierailija
322/474 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te luulette, että töissä tekemänne lisäarvo menee? Kyllä Suomessa on porukkaa, jolla on varaa ostaa vaikka minkähintaisia vaatteita lapsilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/474 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tässä kahvia juodessa päässä raksuttaa kuinka paljon sitä säästää kun ei ole lapsia, säästää ajassa ja rahassa. Kummipojalle mietin olisinko ostanut merkkipäiväksi jotain merkkivaatetta mutta ihan järjetöntä, kallis vaate jää niin äkkiä pieneksi. Ostan marketista jonkun kivan edullisen puseron ja hoidan poikaa koko päivän niin saa vanhemmat levätä ja me vietetään pojan kanssa aikaa yhdessä. Vaikka piilosta, gugguu!

Tää on niin totta. Ei ole rahahuolia, kun ei ole lapsia.

Vierailija
324/474 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset aina parjaa h&mn tai muun samantyylisen kaupan vaatteita, mutta ne kestää kyllä ihan hyvin kulutusta ja menee kaupaksi. Yhtäkään vaatetta ei ole tarvinnut heittää roskiin.

Ja mitä tulee merkkivaatteisiin niin laatu maksaa kyllä, mutta on naivia väittää etteikö siinä maksaisi myös se merkki ja etteikö niitä ostettaisi vaan sen vuoksi, että merkki on suosittu.

Ompelijalla saisi myös laadukkaita ja käsintehtyjä vaatteita luultavasti halvemmalla mutta kun niissä ei ole sitä merkkiä eikä niistä voi haittaa hastagia #gugguukidsfashion instaan.

Ai ompelijalla saisi halvemmalla? En tiedö itkeäkkö vaiko nauraa tälle luulolle... Itselläni on alan koulutus ja ompelen osan lapseni vaatteista itse. (Ostan myös kirppiksiltä sekä suomalaisia merkkivaatteita, mutta se nyt ei ole pointti.) Keskustelin tästä juuri äitini kanssa, joka on omassa lapsuudessani tehmyt melkein kaikki meidän vaatteemme itse, koska se oli halvempaa. Nykyään pelkästään jo materiaalit maksaa sen verran, ettei niitä vaatteita ainakaan säästämisen takia kukaan enäö tee, saati sitten teetätä. Laskin tuossa juuri, että jo talvihaalarin kustannukset olisivat lähempänä 200 euroa, sisältäen laadukkaat materiaalit ja työn. Ja tämäkin oli aika optimistinen arvio.

Oikeesti yhden bodyn teettäminen ompelijalla olis sun mielestä usemman kympin arvoista?!

Täytyypä käydä kyselemässä onko tosiaan näin.

No paljon sitten luulet, että tämä maksaisi? Kyllä se ompelijakin siitä ihan kunnon palkan haluaa. Pienen bodyn materiaalit toki ei kustanna paljoa, mutta alta 20 euron itse en ainakaan tekisi, jos oletetaan, että kaavat ym. Löytyy valmiina.

No mutta tuo 20 € on kuitenkin huomattavasti halvempi kuin 60-80 €, jota jotkut täällä kertoivat merkkibodyn maksavan! Siitähän tuossa kiisteltiin

Harvan merkin body maksaa noin paljon. Gugguu, nosh, mini rodini etc. Hintahaarukka on 25-40€. Ja veikkaan, että jos oikealta ompelijalta bodyä lähdet tilaamasn niin hinta on todennäköisesti tuota luokkaa. Itse totesin vain, että alle 20 euron itse en menisi, mutta en olekkaan yritystoimintaa pyörityävä ompelija. Koska news flash: siihen vaatteen hintaan sisältyy materiaalin ja työn (suunnittelu, kaavoitus, ompelu, viimeistely) lisäksi yritystoiminnan pyörittämiseksi vaadittavat kustannukset.

Vierailija
325/474 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne köyhät täällä taas ulisee. 

Vierailija
326/474 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni Suomessa tehtyjä: PaaPii, Hilla clothing, Marlon ja Sampsukka

Vierailija
327/474 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ostanut mitä olen halunnut, no, asunnossa olen joutunut tinkimään.

Kotiäitinä halusin tietyn laukun, kävin kaikki laukkuni läpi, myin tarpeettomat sekä paljon muutakin. Puolen vuoden säästämisellä laukkurahat tulivat kokoon. Ja ahkeran fb myynnin.

Nyt haluan tietyt talvikengät . Olen käynyt jo katsomassa ja mietin vielä väriä. Olen tehnyt viikolla ylitöitä.

Kotiin iski Konmari ja jokaista ostosta mietin entisestään. Eikä niitä juurikaan tehdä.

Vierailija
328/474 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty käsittämäön, miksi normituloiset tai pienituloiset ostavat tuon hintaluokan arki vaatteita lapsilleen :o Pieni lapsi saa kasvupyrähdyksiä ja hyvällä tuurilla se ihQ Gugguun 200e talvihaalari on jäänyt lyhyeksi jo ennen kuin talvi päättyy. Tai joku vauvan body, maksat siitä 50e ja parin kk päästä ei mee enää nepparit kiinni. Parasta kun sitä lasta itseään ei kiinnosta yhtään!!! mitä merkkiä hänellä on päällä.

Ymmärrän kyllä laatutietoisuuden päälle, ekologisen ajattelun jne. Itselleni ostan kyllä merkkivaatteita, olen merkki uskollinen ja laatutietoinen, mutta ostan suurimman osan käytettynä, joskus uutena jos en kerta kaikkiaan löydä haluamaani käytettynä. Mutta tämä lähtee omasta halustani, tykkään laatuvaatteista! Lapsen kohdalla se ei lähde lapsen halusta käyttää vain Gugguuta tai Moloa vaan vanhemman halusta! Minä oletettavasti ja toivottavasti en enää tästä kasva ja toivonkin, että jokainen ostamani vaate olisi käytössäni vielä 10-15 vuoden päästäkin. Mielestäni on täysin eri asia aikuisen ostaa itselleen merkkivaatteita kuin vanhemman ostaa lapselleen merkkivaatteita.

Vierailija
329/474 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ommellinen, Myllymuksut, Ehta.

Vierailija
330/474 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat tuhlaa hulluina lastenvaatteisiin ja ylläripylläri lapsilla kasapäin hienoja vaatteita, muttei elinkelpoista planeettaa.

Hyvä me. Miten meni niinku omasta mielestä?

Vierailija
331/474 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ommellinen, Myllymuksut, Ehta.

Ruskovilla ja Kivat

Vierailija
332/474 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri Turkista josta ostin kassillisen vaatteita taaperolle, yhteishinta euroissa noin 25. Merkistä en tiedä, mutta kauniita ovat.

Vierailija
333/474 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty käsittämäön, miksi normituloiset tai pienituloiset ostavat tuon hintaluokan arki vaatteita lapsilleen :o Pieni lapsi saa kasvupyrähdyksiä ja hyvällä tuurilla se ihQ Gugguun 200e talvihaalari on jäänyt lyhyeksi jo ennen kuin talvi päättyy. Tai joku vauvan body, maksat siitä 50e ja parin kk päästä ei mee enää nepparit kiinni. Parasta kun sitä lasta itseään ei kiinnosta yhtään!!! mitä merkkiä hänellä on päällä.

Ymmärrän kyllä laatutietoisuuden päälle, ekologisen ajattelun jne. Itselleni ostan kyllä merkkivaatteita, olen merkki uskollinen ja laatutietoinen, mutta ostan suurimman osan käytettynä, joskus uutena jos en kerta kaikkiaan löydä haluamaani käytettynä. Mutta tämä lähtee omasta halustani, tykkään laatuvaatteista! Lapsen kohdalla se ei lähde lapsen halusta käyttää vain Gugguuta tai Moloa vaan vanhemman halusta! Minä oletettavasti ja toivottavasti en enää tästä kasva ja toivonkin, että jokainen ostamani vaate olisi käytössäni vielä 10-15 vuoden päästäkin. Mielestäni on täysin eri asia aikuisen ostaa itselleen merkkivaatteita kuin vanhemman ostaa lapselleen merkkivaatteita.

Ei niitä hyviä laatumerkkivaatteita ole kirpparilla, ellei joku osta niitä uutena.

Ja tuolle planeetan pelastajalle, niin nimenomaan lähituotannon laatuvaate on ekoteko ja planeetta voi pelastua. Tarpeeksi kallis, niin niitä ei ostetakaan montaa.

Vierailija
334/474 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset aina parjaa h&mn tai muun samantyylisen kaupan vaatteita, mutta ne kestää kyllä ihan hyvin kulutusta ja menee kaupaksi. Yhtäkään vaatetta ei ole tarvinnut heittää roskiin.

Ja mitä tulee merkkivaatteisiin niin laatu maksaa kyllä, mutta on naivia väittää etteikö siinä maksaisi myös se merkki ja etteikö niitä ostettaisi vaan sen vuoksi, että merkki on suosittu.

Ompelijalla saisi myös laadukkaita ja käsintehtyjä vaatteita luultavasti halvemmalla mutta kun niissä ei ole sitä merkkiä eikä niistä voi haittaa hastagia #gugguukidsfashion instaan.

Jos ihmisellä on rahaa niin miksi hän ei saa sitä käyttää? Tuskin kukaan oikeasti on niin pöljä ettei tajua että merkkituotteissa se merkki maksaa, tuo nyt on ehkä sinulle joku uusi oivallus mutta suurin osa on ymmärtänyt asian aina. Minulla on merkkivaatteita itselläni niin miksi en myös lapselleni ostaisi? Asiassa on myös se puoli että jos tykkään tietyn merkin vaatteista haluan tietenkin tukea sitä merkkiä jotta he voivat tehdä vaatteita myös jatkossa. Ei ole rahasta puutetta joten ihan sama vaikka body maksaisi 40€.

Gugguuta en ole kyllä ostanut kun ärsyttää se kuinka ne tunkee vaatteensa kaikille mahdollisille bloggaajille ym. Pidän vastenmielisenä markkinointina sitä vaikka tottakai bloggaajat vakuuttelevat että niin on hyvä että ostaisin omillakin rahoilla vaikka en olisi ilmaiseksi saanut. Tykkään minirodinista, niillä on virkistävän vähän näitä somekampanjoita ja tykkään että tytöille on sinistä ja liskoja eikä vaatteet on niin sukupuolittuneita.

Vierailija
335/474 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välikausivaatetta kaksi settiä, molemmat Mini Rodinit. Talvivaatteita kahdet, Mini Rodini ja Molo. Äkkiseltään laskettuna siis noin 800€ arvoiset... Hui kauhea :O Ja kyllä,meillä mies tietää myös hinnat! Nämä hankinnat ei vissiin ole muilta pois? Ai niin unohdin että onhan me talveksi tilattu ne Guugguun pipot ja huivitkin :)

Ai kun kivaa, me matkataankin monta viikkoa vuodessa lasten kanssa maailmalla, joo, mies tietää hinnatkin. Tosin lapset jo teinejä, ei niille paljon molot merkkaa 😂😂😂

Lol, siinähän matkailette. Mulla yrittäjänä melko hyvä palkka, eli annan naiseni ostella lapsille mitä vaatteita ikinä haluukaan, vaikka kuinka paljon. Rahat riittää loistavasti. Matkustellakin voi samaa aikaa, jos huvittaa. Te ilmeisesti joudutte valita matkustelun ja vaatteiden väliltä ? :D voivoi

Vierailija
336/474 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ompelijalla saisi halvemmalla? En tiedö itkeäkkö vaiko nauraa tälle luulolle... Itselläni on alan koulutus ja ompelen osan lapseni vaatteista itse. (Ostan myös kirppiksiltä sekä suomalaisia merkkivaatteita, mutta se nyt ei ole pointti.) Keskustelin tästä juuri äitini kanssa, joka on omassa lapsuudessani tehmyt melkein kaikki meidän vaatteemme itse, koska se oli halvempaa. Nykyään pelkästään jo materiaalit maksaa sen verran, ettei niitä vaatteita ainakaan säästämisen takia kukaan enäö tee, saati sitten teetätä. Laskin tuossa juuri, että jo talvihaalarin kustannukset olisivat lähempänä 200 euroa, sisältäen laadukkaat materiaalit ja työn. Ja tämäkin oli aika optimistinen arvio.

Oikeesti yhden bodyn teettäminen ompelijalla olis sun mielestä usemman kympin arvoista?!

No paljon sitten luulet, että tämä maksaisi? Kyllä se ompelijakin siitä ihan kunnon palkan haluaa. Pienen bodyn materiaalit toki ei kustanna paljoa, mutta alta 20 euron itse en ainakaan tekisi, jos oletetaan, että kaavat ym. Löytyy valmiina.

No mutta tuo 20 € on kuitenkin huomattavasti halvempi kuin 60-80 €, jota jotkut täällä kertoivat merkkibodyn maksavan! Siitähän tuossa kiisteltiin

Harvan merkin body maksaa noin paljon. Gugguu, nosh, mini rodini etc. Hintahaarukka on 25-40€. Ja veikkaan, että jos oikealta ompelijalta bodyä lähdet tilaamasn niin hinta on todennäköisesti tuota luokkaa. Itse totesin vain, että alle 20 euron itse en menisi, mutta en olekkaan yritystoimintaa pyörityävä ompelija. Koska news flash: siihen vaatteen hintaan sisältyy materiaalin ja työn (suunnittelu, kaavoitus, ompelu, viimeistely) lisäksi yritystoiminnan pyörittämiseksi vaadittavat kustannukset.

Minä teetin meidän lapsille puseroita ihanasta puuvillakankaasta. Kangas maksoi noin 60€, ja siitä tuli 3 puserot ja yhdet housut. Ompelutyö maksoi 30€/tunti. Ihan normaali veloitus. Kaavat tein itse lehden valmista kaavaa muokaten. Yhteensä tuli hintaa 160€ jolla saatiin siis 3 puseroa ja housut. Ihan kohtuullinen hinta laatuvaatteista.

Vierailija
337/474 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teetin meidän lapsille puseroita ihanasta puuvillakankaasta. Kangas maksoi noin 60€, ja siitä tuli 3 puserot ja yhdet housut. Ompelutyö maksoi 30€/tunti. Ihan normaali veloitus. Kaavat tein itse lehden valmista kaavaa muokaten. Yhteensä tuli hintaa 160€ jolla saatiin siis 3 puseroa ja housut. Ihan kohtuullinen hinta laatuvaatteista.

30e/h muistelinkin, mutten ollut ihan varma. Laadukkaasta vaatteesta ja työstä tuollaisen hinnan kyllä maksaisin itsekkin mielelläni jossen itse ompelisi.

Vierailija
338/474 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne voi myydä käytettynä eteenpäin vielä hyvään hintaan. Piposta voit saada jopa melkein saman kuin itse maksoit ja hupparista saa noin 40e.

Jos siis hyvin käy, niitä ei ole koira saanut hampaisiin, eikä kukaan perheenjäsen ole vahingossa laittanut 60 asteeseen ja/tai kuivuriin.

Vierailija
339/474 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään järkytytä - vaan pyöristytään.

Vierailija
340/474 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaa 200 ooks joku köyhis? 😂😂