Okei, nyt minäkin järkytyin (lastenvaatteet)
Gugguun pieni 80 cm huppari 70 € ja merinovillapipo 40€. Siis mitä v*ttua? Ja ihmiset vielä ostaa näitä ihan simona ja hulluna varastot tyhjäksi minuuteissa.
Fb:n mainoksesta katsoin että onpas kivat värit, aattelin jos kahdelle lapselle ostaisi molemmille hupparin ja pipon. Mutta sehän tekisi yhteensä herranjumala jo yli 200€! :,D
Kommentit (474)
En ymmärrä miksi kukaan maksaa tuollaisia summia jostain kiinassa hikipajalla tehdystä kangaspalasta. Katteet on kyllä noissa lasten merkkivaatteissa kohdillaan...
Vierailija kirjoitti:
Mua pikkasen huvittaa, kun olen tällä hetkellä harjoittelussa paikassa, jossa ammatillani tienaa 3000 e / kk.
Olen itse siis opiskelija, 3 lapsen äiti.
Kovaan ääneen eräskin minua 15 vuotta vanhempi nainen ihmettelee, miten hän, joka tienaa 3000 e kuussa ja minä saan tällä hetkellä ehkä 1000 e kuussa käteen käyn vuodessa 2-3 kertaa koko perheen kanssa ulkomailla, asun isossa omakotitalossa jne.
No, jaa. Kun olen katsellut tämän Me&I/Gugguu ja mitä lie villityksiä, niin en yhtään ihmettele, ettei ole rahaa, jos joka kuukausi pitää päästä palkastaan ostamaan noita vaatteita ja uutena tietenkin!?
Itse opiskelijana sijoitan ja säästän lapsillekin 30 e / kk / lapsi, koska haluan ajatella myös tulevaisuutta.
Voitte itse laskea, paljon se tekee vuodessa, jos laittaa 200-500 e / kuukausi hömpötyksiin.Niin, ja käytetään meilläkin lapsilla ja aikuisilla laadukkaita vaatteita, ainoa juttu vaan, että ostan kirpparilta uudenveroista tai superaleista.
Olen laskenut, että säästän tässä vuodessa minimissään 1600 e -2000 e. Ja olen laskenut tämän ”H&M-tasoisten” ostosten perusteella. Entä sitten, jos kaikki olisi Gugguuta? HUH!No, anyway, meillä ainakin lapset odottaa kuin kuuta nousevaa viikon päässä koittavaa viikon kestävää ulkomaanmatkaa ja rantaleikkejä. En usko, että mikään Gugguu antaisi samaa kokemusta kenellekään meidän perheessä 😅
Kirpputorille ei tule tavaraa myyntiin, jos joku ei ensin osta uutta ja vie sitä sitten käytettynä sinne myyntiin. Yksi lento saastuttaa monta kertaa enemmän kuin yksi Suomessa ommeltu paita. En osta Gugguuta, mutta monia muita laatumekkejä kyllä.
Jotenkin tässä kahvia juodessa päässä raksuttaa kuinka paljon sitä säästää kun ei ole lapsia, säästää ajassa ja rahassa. Kummipojalle mietin olisinko ostanut merkkipäiväksi jotain merkkivaatetta mutta ihan järjetöntä, kallis vaate jää niin äkkiä pieneksi. Ostan marketista jonkun kivan edullisen puseron ja hoidan poikaa koko päivän niin saa vanhemmat levätä ja me vietetään pojan kanssa aikaa yhdessä. Vaikka piilosta, gugguu!
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin viime vuonna Gugguun pipot molemmille lapsille, maksoivat 42,50e ja myin ne juuri toisen 39e ja toisen 38e. Pipo on laadukas ja tosi lämmin, Suomessa tehty. Ja hyvin sai rahaa takaisin kun myi. Jos ostan jonkun peruspipon 15 eurolla citymarketista, siitä ei kukaan maksa senttiäkään.
Onko se joltain pois, jos haluan tukea suomalaista yrittäjyyttä ja ostaa laadukkaan pipon? Ostakaa te vaan sitä akryylipaskaa lapsillenne.
Ja höpöhöpö, kyllä siitä cittarin pipostakin saa käytettynä jotain....
Mut juu kun ei ole kauhalla jne.......
Mua jaksaa vuodesta toiseen ihmetyttää, miten mammojen persettä niin kaivelee, jos joku tykkää enemmän hössöttää jonkun kalliimman lastenvaatemerkin perään. On sitä ihmisillä hullumpiakin harrastuksia ollut.
Parasta on vielä, kun yritetään keksiä näistä ihmisistä kaikkea pahaa kytäten heidän lastensa leggareiden merkkilappua :DD
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset aina parjaa h&mn tai muun samantyylisen kaupan vaatteita, mutta ne kestää kyllä ihan hyvin kulutusta ja menee kaupaksi. Yhtäkään vaatetta ei ole tarvinnut heittää roskiin.
Ja mitä tulee merkkivaatteisiin niin laatu maksaa kyllä, mutta on naivia väittää etteikö siinä maksaisi myös se merkki ja etteikö niitä ostettaisi vaan sen vuoksi, että merkki on suosittu.
Ompelijalla saisi myös laadukkaita ja käsintehtyjä vaatteita luultavasti halvemmalla mutta kun niissä ei ole sitä merkkiä eikä niistä voi haittaa hastagia #gugguukidsfashion instaan.
Ai ompelijalla saisi halvemmalla? En tiedö itkeäkkö vaiko nauraa tälle luulolle... Itselläni on alan koulutus ja ompelen osan lapseni vaatteista itse. (Ostan myös kirppiksiltä sekä suomalaisia merkkivaatteita, mutta se nyt ei ole pointti.) Keskustelin tästä juuri äitini kanssa, joka on omassa lapsuudessani tehmyt melkein kaikki meidän vaatteemme itse, koska se oli halvempaa. Nykyään pelkästään jo materiaalit maksaa sen verran, ettei niitä vaatteita ainakaan säästämisen takia kukaan enäö tee, saati sitten teetätä. Laskin tuossa juuri, että jo talvihaalarin kustannukset olisivat lähempänä 200 euroa, sisältäen laadukkaat materiaalit ja työn. Ja tämäkin oli aika optimistinen arvio.
Mielestäni kukin ostakoon lapselleen merkkiä jos niin haluaa, mutta arvelluttavaksi homma menee siinä vaiheessa, kun äidit pitää julkisia ig tilejä joiden tarkoitus ei ole esitellä mitään muuta kuin omia lapsiaan merkkivaatteissa. Tässä on mielestäni montakin asiaa pielessä.
Toinen on nämä äidit, jotka ostelevat merkkiä erinäisistä tarjoushärdelleistä ja sen jälkeen myyvät niitä reilusti kalliimmalla kuin on ite maksanut. Okei, jokainen tekee hutiostoja, mutta moraalisesti minusta olisi hyvä myydä rehellisesti sillä hinnalla minkä itsekkin maksoi. Sitten on vielä näitä, jotka ihan vaan tienatakseen ostaa ja heti myy. Näille ei voi kun pyöritellä silmiä.
En ole merkkivaatteiden perään eli meidän muksuilla ei ole valkoista Kenzoa tai Ralph Laurenia tai vastaavia. Ei minullakaan ole Louis Vuittonin käsilaukkua (koska ne ovat kalliita ja rumia). En halua kuluttaa turhaa ja olen niin paljon tehnyt töitä rahan eteen etten vain raaski kuluttaa sitä vaatteisiin. Mutta koska meidän perhe liikkuu luonnossa niin meillä on joka säähän sopivat vaatteet - ja se muuten maksaa. Ja harrastusvälineet.
Kun poikani kiskoo vitosen markettipipon päästään ja pipon alta paljastuu pellavapää hiukset sotkussa ja kaksi kirkkaan sinistä silmää, punaiset posket ja kertoo miten melontareissu oli hänestä tuntunut ja huomasimmeko me ne härkälinnut niin sydämeni on pakahtua elämisen riemusta, pojan riemusta.
Merkkivaatteet ovat usein staattista elämää ja minusta elämän pitää olla dynaamista, että se tuntuisi jossain. Todettakoon tässä, että en myöskään sisusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset aina parjaa h&mn tai muun samantyylisen kaupan vaatteita, mutta ne kestää kyllä ihan hyvin kulutusta ja menee kaupaksi. Yhtäkään vaatetta ei ole tarvinnut heittää roskiin.
Ja mitä tulee merkkivaatteisiin niin laatu maksaa kyllä, mutta on naivia väittää etteikö siinä maksaisi myös se merkki ja etteikö niitä ostettaisi vaan sen vuoksi, että merkki on suosittu.
Ompelijalla saisi myös laadukkaita ja käsintehtyjä vaatteita luultavasti halvemmalla mutta kun niissä ei ole sitä merkkiä eikä niistä voi haittaa hastagia #gugguukidsfashion instaan.
Ai ompelijalla saisi halvemmalla? En tiedö itkeäkkö vaiko nauraa tälle luulolle... Itselläni on alan koulutus ja ompelen osan lapseni vaatteista itse. (Ostan myös kirppiksiltä sekä suomalaisia merkkivaatteita, mutta se nyt ei ole pointti.) Keskustelin tästä juuri äitini kanssa, joka on omassa lapsuudessani tehmyt melkein kaikki meidän vaatteemme itse, koska se oli halvempaa. Nykyään pelkästään jo materiaalit maksaa sen verran, ettei niitä vaatteita ainakaan säästämisen takia kukaan enäö tee, saati sitten teetätä. Laskin tuossa juuri, että jo talvihaalarin kustannukset olisivat lähempänä 200 euroa, sisältäen laadukkaat materiaalit ja työn. Ja tämäkin oli aika optimistinen arvio.
Oikeesti yhden bodyn teettäminen ompelijalla olis sun mielestä usemman kympin arvoista?!
Täytyypä käydä kyselemässä onko tosiaan näin.
Yhdellä tutulla on lainassa näitä merkkivaatteita. On hirveä stressi siitä, että saa palautettua myyntikuntoisena. En jaksaisi itse. Lasten täytyy saada olla lapsia ja ryömiä mudassa, juosta ja kiipeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti yhden bodyn teettäminen ompelijalla olis sun mielestä usemman kympin arvoista?!
No paljon sitten luulet, että tämä maksaisi? Kyllä se ompelijakin siitä ihan kunnon palkan haluaa. Pienen bodyn materiaalit toki ei kustanna paljoa, mutta alta 20 euron itse en ainakaan tekisi, jos oletetaan, että kaavat ym. Löytyy valmiina.
Vierailija kirjoitti:
En ole merkkivaatteiden perään eli meidän muksuilla ei ole valkoista Kenzoa tai Ralph Laurenia tai vastaavia. Ei minullakaan ole Louis Vuittonin käsilaukkua (koska ne ovat kalliita ja rumia). En halua kuluttaa turhaa ja olen niin paljon tehnyt töitä rahan eteen etten vain raaski kuluttaa sitä vaatteisiin. Mutta koska meidän perhe liikkuu luonnossa niin meillä on joka säähän sopivat vaatteet - ja se muuten maksaa. Ja harrastusvälineet.
Kun poikani kiskoo vitosen markettipipon päästään ja pipon alta paljastuu pellavapää hiukset sotkussa ja kaksi kirkkaan sinistä silmää, punaiset posket ja kertoo miten melontareissu oli hänestä tuntunut ja huomasimmeko me ne härkälinnut niin sydämeni on pakahtua elämisen riemusta, pojan riemusta.
Merkkivaatteet ovat usein staattista elämää ja minusta elämän pitää olla dynaamista, että se tuntuisi jossain. Todettakoon tässä, että en myöskään sisusta.
Kuulostaa kivalta, mutta ei merkkivaate itsessään ole paha. Ikävää on se, että jotkut hankkivat tavaroita, joita eivät tarvitse. Hyvä ja laadukas tavara on järkevä ostaa, jos se menee vaikka vuorollaan kolmelle lapselle ja vielä eteenpäin.
Minäpä sisustan, hankin toisille tarpeettomiksi jääneitä täyspuisia huonekaluja ja kunnostan käyttöön. Ongelma ei siis ole kalliissa kotimaisessa vaatteessa, vaan siinä, jos se hankitaan vääristä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisin rikas, niin en ostaisi lapselleni mitään vaatetta jossa lukee Molo. Ei vaan pysty, vaikka varmasti ihan hyvännäköisiä ovatkin.
Mut et ole, niin et pystyiskään ostaa ! Turha jossitella.
Kauhistelevat mammat on jotenkin niin suloisia 😍
Hyväkäytöksinen lapseni ei tiedä, mikä sana Molo suomen kielessä on. Kasvatamme niin, ettei puhu rumia ja hauku toisten lasten vaatteita. Aikuisten suusta se lähtee ja siirtyy lapsille. Paljon riippuu siitä, missä piireissä liikkuu. Läheistenkään lapset eivät ymmärrä tuota sanaa.
Osta jonkun paskalta haisevat gugguut 20:llä:)
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on vaan liikaa rahaa... olispa mullakin, mut en mä niitä mihinkään rääsyihin tuhlais.
Mä vähän veikkaan, että näitä haalivat nimenomaan sellaiset, joilla ei sitä rahaa ole tuhlattavaksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No paljon sitten luulet, että tämä maksaisi? Kyllä se ompelijakin siitä ihan kunnon palkan haluaa. Pienen bodyn materiaalit toki ei kustanna paljoa, mutta alta 20 euron itse en ainakaan tekisi, jos oletetaan, että kaavat ym. Löytyy valmiina.
No mutta tuo 20 € on kuitenkin huomattavasti halvempi kuin 60-80 €, jota jotkut täällä kertoivat merkkibodyn maksavan! Siitähän tuossa kiisteltiin
Girppis kirjoitti:
Päiväkotilapselle kirpputorilta:
- 10 kpl verkkarit/sukkahousut/legginsit 1-3 eur/kpl (hinta yhteensä alle 30 eur)
- 10 kpl paitaa/tunikamekkoa 1-4 eur/kpl (hinta yhteensä alle 40 eur)
- 3 kpl hametta (2-5 eur/kpl)
- fleecetakki 2 eur, villahaalari talveksi 8 eur
- välikausivaatteet (Reima-takki 10 eur, Jonathan housut 6 eur, haalari Lassietec 8 eur)
- Reiman välikausikengät 10 eur, saappaat 5 eur
- toppahaalari Molo 16 eur, Viking-talvikengät 12 eur, Kuomat 6 eur, toppatakki kauppareissuille 6 eur, toppahousut varalle 3 eur
- juhlamekkoja, kenkiä 15 eur, juhlasukkahousuja alesta
-yöpukuja 4 kpl 0,50 eur - 3 eur/kpl, uudet syyshanskat 8 eur ja toppahanskat alesta 15 eur, vanhojakin löytyy-sukat ja alusvaatteet uusina, vanhat pipot käyvät
- kesävaatteet siinä 30 eur (talvella ostan kirppikseltä t-paitoja, shortseja, uikkarit, kesämekot yms). Talvella niitä myydään edullisesti
Vuoden vaatteet lapselle siinä varmaan alle 300 eur. Ihan nättejä vaatteita kun on mahtava kirpputori kaupungissa. Jokainen ostaa mihin on varaa ja mistä tykkää. Meillä ihan kauniita vaatteita käytettynä ja pienellä palkalla en voisi ostaa 250 eurolla vain muutamaa vaatekappaletta. Myyn vaatteet eteenpäin ja saan niistä ehkä vielä 100-200 eur. Yritän pitää vaatteista hyvää huolta ja haluan myös pukea lasta nätisti. Reikiä paikkailen ja tahroja yritän poistaa sappisaippualla. Haluan kierrättää vaatteet myös eteenpäin.
Tuo onnistuu, koska sulla on tyttö. Yritäpäs tehdä tuo sama reilun metrin mittaiselle pojalle. Vauva-aikaan hain kaiken kirppareilta, mutta jossain vaiheessa tarjonta vain loppui. Nykyään ompelen sisävaatteita paljon itse. Lisäksi sitten lähinnä Noshin vaatteita ja kyllä Molon talvihaalari ostetaan joka vuosi alesta seuraavaan vuoteen. Siinä on meidän lapselle parhaat mittasuhteet ja täysin ylivoimaiset heijastimet. (Ja Molo on tanskalainen merkki).
Minä soimasin itseäni pitkään kun sorruin ostamaan 10-vuotiaalle 160€ Tom Hilfigerin toppatakin. Ostettiin toki vähän isompaa kokoa siinä toivossa että menisi edes kaksi talvea, mutta pituuskasvu sitten hiipuikin ja lopulta tuo takki oli käytössä 8 talvea. Ainoastaan hihansuussa kulumaa ja sama juttu selkäpuolella, päällimmäinen kangas kulunut takinhelmasta puhki. Loppupeleissä kannatti maksaa laadusta ja nyt kun teini ei enää kasva, olen raaskinut ostaa muitakin kalliita vaatteita pitkäaikaiseen käyttöön.