Okei, nyt minäkin järkytyin (lastenvaatteet)
Gugguun pieni 80 cm huppari 70 € ja merinovillapipo 40€. Siis mitä v*ttua? Ja ihmiset vielä ostaa näitä ihan simona ja hulluna varastot tyhjäksi minuuteissa.
Fb:n mainoksesta katsoin että onpas kivat värit, aattelin jos kahdelle lapselle ostaisi molemmille hupparin ja pipon. Mutta sehän tekisi yhteensä herranjumala jo yli 200€! :,D
Kommentit (474)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Simppelit mallit ja kuviot, näitä hurauttaa saumurilla kymmenessä minuutissa. Taitaa olla hyvät katteet tytöillä!
No tottakai on hyvät katteet! Kyse on yritystoiminnasta! Mutta eikun vaan yritys pystyyn ja hurauttelemaan saumurilla!
Mutta älä unohda työntekijöistä aiheutuvia palkka- ja sosiaalikuluja, veroja, tilavuokria ym kustannuksia, koneista ja laitteista aiheutuvia kuluja, markkinointikuluja, materiaalien hankinta, materiaalien testaus, laadunvalvonta ja näistä aiheutuvat kulut, suunnittelu, kaavoitus, kuljetuskulut, Öko-Tex - standardi ja mitä noita nyt on... En nyt varmasti läheskään kaikkea osannut edes ajatella, ja varmaan itse yrittäjänäkin olisi kiva vähän palkkaa saada...
Mutta eikun vuan saumuri kuapista, vähän puhaltelet enimpiä pölyjä ja hommiin!
Ja muista myös se, että palkkaa et saa yritykselle tuottamasi työn mukaan.
upsis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne voi myydä käytettynä eteenpäin vielä hyvään hintaan. Piposta voit saada jopa melkein saman kuin itse maksoit ja hupparista saa noin 40e.
No mitäs jos huppariin tuleekin joku ikitahra, tai se haalistuu pesussa (olen kuullut ettei ole kys. merkillä mitenkään epätavallista).
:,D
Ja kuinka monella mammalla oikeasti on noin paljon "liikaa rahaa", meinaan noita tosiaan ostetaan ihan hulluna! No kai niitä saa ostettua ihan perustuloinenkin jos oikein kovin haluaa, mutta missä enää järki?
Lähtökohtaisesti olisi hyvä se, että vaatteet maksaisivat mahdollisimman paljon, ne olisivat maksimaalisen hyviä ja jälleenmyyntiarvo olisi hyvä. Tällöin pikamuodin ja paskatavaran kuluttaminen vähenisi.
Jos vaatteet ovat eettistä puuvillaa ja pipo eettistä merinovillaa eikä lampaita rääkkäämällä tuotettua, on hinta aivan oikea.
Jokaisen halpoja vaatteita suosivan pitäisi tehdä itse eettisesti tuotetuista tai edes laadukkaista kankaista muutama perusvaate ja katsoa, paljon menee ajallisten työvaiheiden lisäksi materiaalikuluihin.
Sen jälkeen luulisi jokaisen vähän miettivän, missä olosuhteissa ja miten yksikään firma voi tuottaa jotain kympin-kahden kympin paitoja?
Gugguun materiaalit on osassa semmoisia, että oikein imaisee lian eikä lähde pois..eli ei paljon ole arvoa..kesällä yhdestä mekosta puhdistin suklaatahraa kaikin keinoin eikä toivoakaan saada irti..en kehtaa edes pikku siskolle pistää tuota päälle..ja ei en todellakaan osta noita normihintaan..vähintään -60% ja siltikin jää hintaa..enkä ole ainut joka sanoo ettei tahrat irtoa..tosiaan kokemusta on puhdistamisesta ja vaikeatkin tahrat lähtee kyllä irti kun heti ottaa, mutta ei näköjään Gugguusta..meillä vaatteet on kuitenkin käyttöä varten😊
Vierailija kirjoitti:
Jos vaatteet ovat eettistä puuvillaa ja pipo eettistä merinovillaa eikä lampaita rääkkäämällä tuotettua, on hinta aivan oikea.
Jokaisen halpoja vaatteita suosivan pitäisi tehdä itse eettisesti tuotetuista tai edes laadukkaista kankaista muutama perusvaate ja katsoa, paljon menee ajallisten työvaiheiden lisäksi materiaalikuluihin.
Sen jälkeen luulisi jokaisen vähän miettivän, missä olosuhteissa ja miten yksikään firma voi tuottaa jotain kympin-kahden kympin paitoja?
Itsehän teen lapsille itse esim. villasukat ja kaulaliinat yms. Ei todellakaan ole varaa ostaa 40 euron pipoja mussukoille. Tienaan lastenhoitotyöstä alle 12e/ tunti miinus verot. Silloin ostetaan sitä mitä sillä saa.
Pointti, eipä moni muukaan tienaa työstään sitä mikä ehkä olisi oikea arvo sille työlle. Turha syyllistää heitä halpojen vaatteiden "suosimisesta".
Gugguu, nyt gatosi meille viimeset rahasi!
Meidän lapset on varmaan vauvapalstan puheenaihe!
Ostan joku tropista aina pipot ja huivit lapsille 200e. Toppatakit 400e.
Ne päällä ja molemmilla kunnon satasen talvikengät plus toki sisävaatteet merkkiä eli helposti kauppaan lähtiessä tonnin edestä vaatetta päällä.
Panostan lasten vaatteisiin joku muu johonkin muuhun.
Tropista. 🙊
No, joo. Mut oon varma, et lapsi nauttii enemmän esim. matkasta lämpimään uimaan tai jostain elämyksestä kuin vaatteista. Rahansa toki saa laittaa mihin haluaa. Lapset niistä vaatteista harvemmin välittää, äidit enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ne päällä ja molemmilla kunnon satasen talvikengät plus toki sisävaatteet merkkiä eli helposti kauppaan lähtiessä tonnin edestä vaatetta päällä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen aiheuttaa nyt 10x enemmän päästöjä, kun planeetta kestää per henkilö. Ja sitten lisäpäästöjä vielä, että on varmasti oikean näköisiä vaatteita äidin iloksi. Lapsi varmaan ilahtuisi enemmän siitä, että vielä aikuisena olisi planeetta, millä elää. Mutta ei, ei riitä ajatus siihen. Tätäkin alapeukuttamalla ympäristokriisi varmaan katoaa.
Näin se on. Mun lapsella on vain ilmaiseksi saatuja vaatteita ja muutama jonka olen ostanut fb-kirppiksiltä (ei merkkikamaa). Kummasti täällä päin kiertää ihan ookoo tavara ilman että montakaan euroa tarvii pistää. Näin on menty jo 3,5 vuotta. Rahalla voi tehdä muutakin kivaa, esim vähemmän töitä. Lettikuosia inhoan, sitäpaitsi.
Te jotka "panostatte" ja "investoitte" ja "jälleenmyytte", muistakaa nyt että ei puhuta mistään osakkeista tai sijoitusasunnosta hyvällä alueella kuitenkaan. Miettikää miten voisitte oikeasti panostaa lapsenne tulevaisuuteen. Rättimyllyn ei tarvitse pyöriä äidin iloksi, että on lapsi pysyy lämpimänä ja planeetta ei liian lämpimänä.
Vierailija kirjoitti:
Tropista. 🙊
No, joo. Mut oon varma, et lapsi nauttii enemmän esim. matkasta lämpimään uimaan tai jostain elämyksestä kuin vaatteista. Rahansa toki saa laittaa mihin haluaa. Lapset niistä vaatteista harvemmin välittää, äidit enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta osalla meistä voi olla varaa sekä ostaa lapselle niitä merkkivaatteita että tehdä lomia ja käydä elämyspaikoissa. Jos itse panostaa omiin vaatteisiinsa niin miltä se nyt näyttäis jos lapsella on kaikki eriparia? Musta on kiva että lapsi sopii meidän tyyliin vaikka toki vaatteissa on enemmän väriä, mikä siinä on niin väärin? Mulla ei myöskään ole aikaa käyttää mihinkään kirppareihin, joten ostan sellaisia vähän kalliimpia vaatteita, jotka pysyvät hyvinä useamman pesun jälkeenkin. Kun jäävät pieneksi laitan seuraavalle säästöön tai annan siskojen muksuille. Ei todellakaan ole aikaa mihinkään myymis- ja postitusrumbaan.
Vierailija kirjoitti:
Tropista. 🙊
Vierailija kirjoitti:
Ai niin unohdin ettei täällä huonosti voivat työttömät edes tiedä mikä on troppi! Meidän parempiosaisten sanastoon tämä taitaa vain kuulua kun taas te ymmärrätte sanat työkkäri, kela ja sossu mistä itsellä ei ole hajuakaan :)
Mutta joo meillä lapset helposti kulkee tonnin vaatteissa kaupoilla ja sitä ei tule edes ajateltua se on meidän elämää.
Matkustellaan joka heinäkuu Espanjaan allinclusive lomille kevyesti viiden kuuden tonnin reissuja. Kesäisin muutenkin kierretään muumimaailmat ja huvipuistot läpi. Asutaan hyvällä paikalla omassa isossa omakotitalossa, autoja on ja mistään ei tarvitse tinkiä, lapset saa harrastaa rahasta riippumatta jne.
En omista edes luottokorttia ja kaikki maksan heti tilatessa laskulla ei mitään oteta.
Näitä ihmisiä en itse ymmärrä, että velaksi lapsia esimerkiksi vaatetetaan.
Pitää elää sen mukaan mihin itsellä on oikeasti varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tropista. 🙊
Vierailija kirjoitti:
Ai niin unohdin ettei täällä huonosti voivat työttömät edes tiedä mikä on troppi! Meidän parempiosaisten sanastoon tämä taitaa vain kuulua kun taas te ymmärrätte sanat työkkäri, kela ja sossu mistä itsellä ei ole hajuakaan :)
Mutta joo meillä lapset helposti kulkee tonnin vaatteissa kaupoilla ja sitä ei tule edes ajateltua se on meidän elämää.
Matkustellaan joka heinäkuu Espanjaan allinclusive lomille kevyesti viiden kuuden tonnin reissuja. Kesäisin muutenkin kierretään muumimaailmat ja huvipuistot läpi. Asutaan hyvällä paikalla omassa isossa omakotitalossa, autoja on ja mistään ei tarvitse tinkiä, lapset saa harrastaa rahasta riippumatta jne.
En omista edes luottokorttia ja kaikki maksan heti tilatessa laskulla ei mitään oteta.
Minustakin on omituista pahoittaa mielensä tai edes mietiskellä muiden ihmisten vaatteiden hintoja. Jokainen ostaa sitä mistä tykkää ja sillä hyvä. Mutta en kyllä tajua mikä on troppi? Mun käsitykseni mukaan troppi-sana tarkoittaa lääkettä (rohto, troppi = lääke)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen luulisi jokaisen vähän miettivän, missä olosuhteissa ja miten yksikään firma voi tuottaa jotain kympin-kahden kympin paitoja?Itsehän teen lapsille itse esim. villasukat ja kaulaliinat yms. Ei todellakaan ole varaa ostaa 40 euron pipoja mussukoille. Tienaan lastenhoitotyöstä alle 12e/ tunti miinus verot. Silloin ostetaan sitä mitä sillä saa.
Pointti, eipä moni muukaan tienaa työstään sitä mikä ehkä olisi oikea arvo sille työlle. Turha syyllistää heitä halpojen vaatteiden "suosimisesta".
Olen tosi köyhä, mutta valistunut ja valitsen sen eettisemmän vaihtoehdon. Myös niistä langoista, joista itse teen pipot ja sukat ja villapaidat. Se tarkoittaa yleensä aina kalliimpaa vaihtoehtoa. Mielummin niin, kuin tuen esim. Intian saastuttamista. Suomessa ja Euroopassa vähän paremmin katsotaan miten tuotetaan. Aasian maat ovat pahimpia saastuttajia ja sitä ei kenenkään pitäisi tukea. Jos kuluttaja ei vaadi, niin voitot maksimoidaan ja tuotetaan haitoista välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tropista. 🙊
Vierailija kirjoitti:
Ja minä en ymmärrä ihmisiä jotka kuluttaa noin törkeästi luonnonvaroja, vaan "koska mä voin".
Pitäisi elää niin että maapallo sen kestää ja meillä on jotain mitä jättää niille jälkipolville. Etenkin meidän perheellisten tulisi tätä miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Se on droppi, eikä troppi.
Okei, mutta mikä on droppi?
Maailmassa kyllä rahoistaan eroon pääsee. Joten en ole järkyttynyt noista hinnoista alkuunkaan. En vain osta tuon hintaisia. En ole koskaan ollut minkään tietyn merkin palvoja.
Luin juuri tuolta ylhäältä jutun äidistä, joka "jäi koukkuun lastenvaatteisiin".
Ajattelin vain, että eipä ole pikkurahan puutetta kyseisellä äidillä, kun terapiaksi itselleen ostaa jumalattoman kalliita vaatteita lapsilleen.
Toisekseen ne lettilegginsit ovat mielestäni karmeita, ja vielä pahempaa jos äidit pukeutuvat lastensa tavoin. Mutta makunsa toki kullakin.
Jotenkin myös säälittää nämä vaatehullujen vanhempien lapset. Mitä sitten tapahtuu, kun lapsi haluaisikin ihan erilaisia vaateita kuin se kaiken mätsäävä äiti? Luulen että äidin tahtiin mennään.
No tottakai on hyvät katteet! Kyse on yritystoiminnasta! Mutta eikun vaan yritys pystyyn ja hurauttelemaan saumurilla!
Mutta älä unohda työntekijöistä aiheutuvia palkka- ja sosiaalikuluja, veroja, tilavuokria ym kustannuksia, koneista ja laitteista aiheutuvia kuluja, markkinointikuluja, materiaalien hankinta, materiaalien testaus, laadunvalvonta ja näistä aiheutuvat kulut, suunnittelu, kaavoitus, kuljetuskulut, Öko-Tex - standardi ja mitä noita nyt on... En nyt varmasti läheskään kaikkea osannut edes ajatella, ja varmaan itse yrittäjänäkin olisi kiva vähän palkkaa saada...
Mutta eikun vuan saumuri kuapista, vähän puhaltelet enimpiä pölyjä ja hommiin!