Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Okei, nyt minäkin järkytyin (lastenvaatteet)

upsis
07.09.2016 |

Gugguun pieni 80 cm huppari 70 € ja merinovillapipo 40€. Siis mitä v*ttua? Ja ihmiset vielä ostaa näitä ihan simona ja hulluna varastot tyhjäksi minuuteissa.

Fb:n mainoksesta katsoin että onpas kivat värit, aattelin jos kahdelle lapselle ostaisi molemmille hupparin ja pipon. Mutta sehän tekisi yhteensä herranjumala jo yli 200€! :,D

Kommentit (474)

Vierailija
281/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ollaan sitten wt, mutta meillä on aika paljon gugguun ja vimman vaatteita tytöllä, erityisesti legsuja. Minkään muun merkkiset pökät ei istu niin hyvin, kun typy on malliltaan semmonen todella hoikka ja pitkä. Mikään h&m tmv. ei käy millään, tai pitäis olla jotkut henkselit niissä :D Olen samaa mieltä ettei noissa aina laatu ja hinta ole ihan tasassa, mutta aikaa myöten oppinut tietämään mitkä värit/matskut kestää paremmin käyttöä ja kirpparilta ostellu enimmäkseen. Aika säälittä ollaan pidetty päiväkodissa, ulkonakin ja pääsääntöisesti hyvin ovat puhdistuneet pesussa. Oon kyllä tykänny.

Mä ostin kirppikseltä parit eri malliset Gugguun housut tytölle, mut ne roikkuu päällä hoikalla ja 104 koossa meinaa lahkeet jäädä lyhyiksi vaikka pituutta on vasta 95cm... Ei jatkoon, vaikka kivan näköisiä olisikin.

Meitä on niin monenmallisia, lapsissakin. Meille on ne leggarit just hyvät, koko 104 on oikein sopivan mittainen kun tyttö on nyt 115 cm. Toki ne muut housut on asia erikseen, collarihousuissa lahjemitta on aikas nafti kokolappuun nähden eikä oo hoikalle sopivan malliset muutenkaan :/

Vierailija
282/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt sitä nillityst, että miksi jotkut ostavat lapsilleen kalliita merkkivaatteita. Eiköhän jokaisen pitäisi saada käyttää rahansa mihin tykkää ilman, että joku arvostelee. Ymmärtäisin, jos nämä arvostelijat ajattelis asiaa kulutuksen kannalta, ettei ole eettistä ostaa aina uutta ja heittää vanhat pois, mutta aika harva siltä kannalta asiaa arvostelee. En vaan ymmärrä miten se kenenkään muun persettä liikuttaa. Jos minulla olis varaa, niin ostaisin aina kotimaista ja mahdollisimman ekologista, vaikka maksais mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset aina parjaa h&mn tai muun samantyylisen kaupan vaatteita, mutta ne kestää kyllä ihan hyvin kulutusta ja menee kaupaksi. Yhtäkään vaatetta ei ole tarvinnut heittää roskiin.

Ja mitä tulee merkkivaatteisiin niin laatu maksaa kyllä, mutta on naivia väittää etteikö siinä maksaisi myös se merkki ja etteikö niitä ostettaisi vaan sen vuoksi, että merkki on suosittu.

Ompelijalla saisi myös laadukkaita ja käsintehtyjä vaatteita luultavasti halvemmalla mutta kun niissä ei ole sitä merkkiä eikä niistä voi haittaa hastagia #gugguukidsfashion instaan.

Vierailija
284/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne voi myydä käytettynä eteenpäin vielä hyvään hintaan. Piposta voit saada jopa melkein saman kuin itse maksoit ja hupparista saa noin 40e.

Joo näitä näkyy kirppareilla jotka ohitan samantien! Kuka maksaa valmiiksi kulutetuista vaatteista sikahintaa kirpparilla vain koska merkki hihassa???? Sillä kirpparihinnalla saa UUDEN kaupasta ilman merkkiä!

Vierailija
285/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah siis onko jonkun lastenvaatemerkin nimi oikeasti Molo!!! Ikinä ostaisi mistään hinnasta lapselle vaatetta jossa lukee molo.

Joku markkinapelle kieli poskella ehdottanut kys. nimeä koettaakseen meneekö lävitse, ja menee kuin häkä näille pissismutseille.

Ei hele että mulla menee hermo teihin jotka ette tiedä mistään mitään :D tää ei oo mikään suomalainen merkki, luuletko tosiaan että ne miettii nimiä sen perusteella mitä se tarkottaa joksku suomeks

Sillä ei ole mitään väliä, vaikka alkuperäiskielellä tarkoittaisi rakasta. Suomeksi kuitenkin tarkoittaa m*lkku, ja sen verran arvostan lastani, etten sellaiseksi ihan vaatetta myöden mainitse.

Vierailija
286/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että tehtaat sijaitsee Suomessa Ja Baltianmaissa ja kankaat tulee Suomesta ja muualta Euroopasta (Gugguun sivuilta tiedot) voi tarkoittaa mitä määrää tahansa, esim. 1 tehdas Suomessa, loput muualla. Kankaista 5 % Suomesta, loput Euroopasta.

Vierailija
287/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ostakoon mitä haluaa ja mihin on varaa. Itse olen ostanut kirpputoreilta (lähellä ihana ja iso kirppis) lapsille vaatteet ja edullisesti saanut Reimaa, Moloa, Pomp de luxia sekä myös ihan HM, Lindex ja kappAhlia. Kiitos kaikille, jotka olette sinne vaatteet kantaneet. Minä kierrätän mielelläni ja suurin osa vaatteista mennyt vielä eteenpäin käyttöön. Pienellä palkalla ei olisi varaa ostaa 100 euron vaatetta lapselle, kirppishinnat ovat oikein hyviä. Ja jos joku luulee, että lapset kulkeneet rääsyissä niin ei toki - lasten vaatteet saaneet kehuja ja olen saanut vaatteet helposti myytyä eteenpäin. Ja jos parin euron housut menneet rikki tai kolmen euron paitaan tullut tahra mitä en ole saanut sappisaippualla pois niin eipäs se ole sitten haitannut. Toki olen yrittänyt pitää vaatteet hyvässä kunnossa, että menevät vielä eteenpäin käyttöön.

Ihanaa kierrättää!

Vierailija
288/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tyhmää touhua päteä ostamalla noin kalliita pikkulasten vaatteita, jotka eivät edes ole minkään näköisiä ja mahtuvat kuukauden verran ylle, minkä jälkeen niistä täytyy hankkiutua eroon. Lapsensa voi pukea kivasti, laadukkaasti ja lämpimästi paljon edullisemminkin. Käytetystä vaatteesta ei sitäpaitsi kuulu maksaa kymppiä enempää, olipa vaate mikä hyvänsä.

Vierailija
289/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nunna kirjoitti:

Todella tyhmää touhua päteä ostamalla noin kalliita pikkulasten vaatteita... Lapsensa voi pukea kivasti, laadukkaasti ja lämpimästi paljon edullisemminkin..

Lapsensa voi pukea toisen lapsen ompelemaan vaatteeseen, eikä sillä ole mitään väliä, että naapurin Pirkko joutuu laittamaan lapun luukulle.

Edullisuus niin. Aina voi vähän halpuuttaa muitten kustannuksella. Kuhan ei omasta palkasta joudu tinkimään.

Vierailija
290/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ostaa gugguun vaatteita ja jaksaa mainostaa kuinka vaikka halpahallin halppisvaatteet on ihan paskaa laatua. Hauskaa tässä on se ettei ne ugguun vaatteet edes ole niin hyvänlaatuisia, eikä kaverilla oikeasti olisi edes varaa ostaa niitä.. Osamaksulla tilailee ja pappa betalar, koska pitäähän sitä nyt näytellä muille et "rahaa on".

Vierailija
291/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gugguun pipoista tykkään muut hirvittävän rumia. Ja onhan nuo hinnat ihan järkyttäviä.

Vierailija
292/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä Molon toppahaalari? Ovh.197€! Ja niitäkin jengi tuntuu hankkivan useampaa väriä...

Itse ostin pojalle just Lotta&Lassi:n kosteussuojatun, yksivärisen haalarin 21 eurolla. (On meillä ensi talveksi Moloakin, muttei noilla hinnoilla!)

Ja mua taasen ällöttää pelkkä toi Molo-nimi lastenvaatemerkillä :O

Vierailija
293/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai Molon haalari? Kuka vittu nimeää vaatteet MOLO-nimisiksi?? Niinkuin että pukeudun nyt kyrväksi, ja vielä kersoille. Ei hyvää päivää...

Vierailija
294/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo gugguun print-mallisto on kopio tanskalaiselta lastenvaatemerkiltä:

https://www.gugguu.com/shop/bodyt/print-body.html

https://www.molo.dk/baby-pige/t-shirts-bluser-toppe/

Vierailija
295/474 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sivuilla, järkytyin. Onko ne vaatteet tehty edes valkoisille? Mallit ovat kyllä jotakin muuta kuin valkoiset! Minulla tuli stoppi jo siinä vaiheessa, miksi en ostaisi.

Vierailija
296/474 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotilapselle kirpputorilta:

- 10 kpl verkkarit/sukkahousut/legginsit 1-3 eur/kpl (hinta yhteensä alle 30 eur)

- 10 kpl paitaa/tunikamekkoa 1-4 eur/kpl (hinta yhteensä alle 40 eur)

- 3 kpl hametta (2-5 eur/kpl)

- fleecetakki 2 eur, villahaalari talveksi 8 eur

- välikausivaatteet (Reima-takki 10 eur, Jonathan housut 6 eur, haalari Lassietec 8 eur)

- Reiman välikausikengät 10 eur, saappaat 5 eur

- toppahaalari Molo 16 eur, Viking-talvikengät 12 eur, Kuomat 6 eur, toppatakki kauppareissuille 6 eur, toppahousut varalle 3 eur

- juhlamekkoja, kenkiä 15 eur, juhlasukkahousuja alesta

-yöpukuja 4 kpl 0,50 eur - 3 eur/kpl, uudet syyshanskat 8 eur ja toppahanskat alesta 15 eur, vanhojakin löytyy

-sukat ja alusvaatteet uusina, vanhat pipot käyvät

- kesävaatteet siinä 30 eur (talvella ostan kirppikseltä t-paitoja, shortseja, uikkarit, kesämekot yms). Talvella niitä myydään edullisesti

Vuoden vaatteet lapselle siinä varmaan alle 300 eur. Ihan nättejä vaatteita kun on mahtava kirpputori kaupungissa. Jokainen ostaa mihin on varaa ja mistä tykkää. Meillä ihan kauniita vaatteita käytettynä ja pienellä palkalla en voisi ostaa 250 eurolla vain muutamaa vaatekappaletta. Myyn vaatteet eteenpäin ja saan niistä ehkä vielä 100-200 eur. Yritän pitää vaatteista hyvää huolta ja haluan myös pukea lasta nätisti. Reikiä paikkailen ja tahroja yritän poistaa sappisaippualla. Haluan kierrättää vaatteet myös eteenpäin.

Vierailija
297/474 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on usein joku vähän kalliimpi pipo ja haalari, takki, ulkohousut. Ihan siksi kun medän lapsi kasvaa melko hitaasti, että menevät melkein 2 talvea/syksyä. Ja kestävät. Mutta nämä ovatkin minun mittapuullani vähän kalliimpia, tyyliin 100e takki, haalari 150e, pipo 40e jne. Lapsi on jo 7.

Molon vaatteita en hänelle pienempänä ostanut ihan siitä syystä, etten pitänyt niiden ulkonäöstä. Nyt isommalle en enää ostaisi tuon nimen takia.

En ikimaailmassa ostaisi 70-80e bodya, paljon halvemmallakin saa eettisesti tuotettua vaatetta. Minusta Gugguu menee eettisyydessä ojaan hinnoittelullaan. Luo eriarvoisuutta, mikään ei ole tuhoisampaa ihmiskunnassa. 😑

Mutta ei ole yleisesti mitään merkkivaatteita vastaan. Jotkut niistä on oikeesti hyviä ja toimivia.

Vierailija
298/474 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nunna kirjoitti:

Todella tyhmää touhua päteä ostamalla noin kalliita pikkulasten vaatteita... Lapsensa voi pukea kivasti, laadukkaasti ja lämpimästi paljon edullisemminkin..

Lapsensa voi pukea toisen lapsen ompelemaan vaatteeseen, eikä sillä ole mitään väliä, että naapurin Pirkko joutuu laittamaan lapun luukulle.

Edullisuus niin. Aina voi vähän halpuuttaa muitten kustannuksella. Kuhan ei omasta palkasta joudu tinkimään.

Luuletko tosiaan, että kalliit merkkivaatteet ovat eettisyyden tae?

Vierailija
299/474 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette te ehkä ymmärräkään, jotka hyvällä omalla tunnolla ostatte H&M yms hikipajalla lapsityövoimalla valmistettuja rääsyjä... Joitakin taas kiinnostaa ettei sellaista toimintaa tue. Itse ennemmin maksan suomalaisesta, eettisestä ja ekologisesta laatuvaatteesta.

Laita tähän niitä ekologisia ja eettisiä merkkejä

Vierailija
300/474 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis v ituttaa se, että gugguun tai vimman tms merkkien ostamista perustellaan luonnon kannalta hyväksi vaihtoehdoksi. Sit kun näiden mammojen lasten vaatekaappeihin katsoo niin siellä on about kakssataa erilaista vaatekertaa ja kolkytä ulkopukua. Eiks nyt olis aika paljon ystävällisempää luonnolle lopettaa toi hlvetin materiaali sekoilu???

Hei, ihan oikeesti nyt... miettikää teidän kaveripiiristä ja suvusta näitä merkkiuskollisia, ovatko ne nyt niitä ympäristöystävällisimpiä henkilöitä? Enpä usko. Omat kokemukset osoittavat, että kyseessä on nimenomaan laumasielut, joilla on hirveä näyttämisen tarve eikä omilla aivoilla hirveesti ajatella. Joo, toki trendimielessä voidaan olla vegaaneja tai tehdä jotai ekotekoja jossain määrin (niitä mitä muutkin), mutta se motiivi on kyllä jossain muussa kuin maailman parantamisessa. Kyllä sen vaan huomaa.