Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekee mieli luovuttaa kodin siisteyden suhteen...

Vierailija
31.08.2016 |

Ei meillä nyt mitenkään ihan hirveä sikolätti ole, mutta tavaraa tuntuu olevan joka paikassa. On vaikeaa aloittaa, kun urakka tuntuu niin musertavalta. Ja mä en todellakaan ole mikään tavarahamsteri, en shoppaile ja hanki tavaraa koko ajan. Pahimmasta päästä on yläkerran toinen sivukas (eli rintamamiestalon kylmä säilytysullakko), joka on täynnä kaikenlaista tavaraa vailla mitään järjestystä. Siellä ei ole hyllyjä eikä mitään, joten tavara on vain kertynyt sinne pinoihin. Voimat katoaa jo siinä vaiheessa, kun seisoo sen ovella.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa kirpparipöytä!!! Itse tienasin juuri melkein tonnin, kun myin kirpparilla halvalla kaikkea mitä en ole ~vuoteen käyttänyt!

Vierailija
62/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa kirpparipöytä!!! Itse tienasin juuri melkein tonnin, kun myin kirpparilla halvalla kaikkea mitä en ole ~vuoteen käyttänyt!

Samma här! Tienesti 948 €, ja paikat siistit ja kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat sellaisen raivaajan avuksesi. Ihan normaalit järki-ihmiset käyttää niitä tuomassa oikeaa fiilistä hommaan. Ja kun on työkseen sellaista tekevä, ei tarvitse sun hävetä sotkuja kaverin silmien edessä. Täältä löytyy http://www.ammattijarjestajat.fi/

Vierailija
64/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat sellaisen raivaajan avuksesi. Ihan normaalit järki-ihmiset käyttää niitä tuomassa oikeaa fiilistä hommaan. Ja kun on työkseen sellaista tekevä, ei tarvitse sun hävetä sotkuja kaverin silmien edessä. Täältä löytyy http://www.ammattijarjestajat.fi/

Ai koyihoidontuesta kotiäiti maksaa järjestäjän? Ne rahat kannattaa ennemmin panna niihin tarvikkeisiin. Hyllyihin, rekkeihin, lipastoihin.

Vierailija
65/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun exät on tehneet vuoronperään tuon saman tempun. Mie sit siivoilin kämppää ihan yksikseni.

Vierailija
66/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samma här! Tienesti 948 €, ja paikat siistit ja kunnossa.

Puhutko varmasti kirpparista ;)

Vierailija
67/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai koyihoidontuesta kotiäiti maksaa järjestäjän? Ne rahat kannattaa ennemmin panna niihin tarvikkeisiin. Hyllyihin, rekkeihin, lipastoihin.

No mitä ihmeen iloa/hyötyä niistä hyllyistä, rekeistä ja lipastoista on, kun AP:lla on kerran ongelmia saada aloitettua koko hommaa. Maksaa ensin ammatilaiselle ohjeista, tuesta jne., saa raivauksessa eroteltua kamoja myytäksi ja ostaa sitten niistä saaduilla rahoilla niitä tarvikkeita. Näin minä tekisin. Ilman insipiraatiota hommaan, ne kaikki tarvikkeet päätyy vaan entisten kamakasojen päälle.

Vierailija
68/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ammattijärjestäjä. Siitä saa kotitalousvähennyksen. Muutamalla tonnilla verohelpotusten jälkeen tekee jo ihan ihmeitä.

Vierailija
69/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmeen iloa/hyötyä niistä hyllyistä, rekeistä ja lipastoista on, kun AP:lla on kerran ongelmia saada aloitettua koko hommaa. Maksaa ensin ammatilaiselle ohjeista, tuesta jne., saa raivauksessa eroteltua kamoja myytäksi ja ostaa sitten niistä saaduilla rahoilla niitä tarvikkeita. Näin minä tekisin. Ilman insipiraatiota hommaan, ne kaikki tarvikkeet päätyy vaan entisten kamakasojen päälle.

Se järjestäjä on ihan turha jos on nuo välineet kunnossa. Ja helpointahan on nakata järjestäjän palkkion verran niitä vanhoja lastenvaatteita roskiin.

Vierailija
70/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ap vähemmän, niin säästät enemmän

-rahaa

-aikaa

-tilaa

-hermoja

-voimia

Vierailija
71/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon, että aloittaja nimenomaan hyötyisi ammattijärjestäjästä. Itse ainakin sain vasta hänen avullaan hommaa etenemään. Jos ahdistaa, niin yksin on vaikea tarttua toimeen.

68

Vierailija
72/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on sit kestettävä se tilanne, jos ei voi apua pyytää häpeän pelossa ystäviltä tai jos ei mitään muutakaan ratkaisua ole.

Onko se raha tärkeämpää kuin mielenterveys tai järjestys? Itsepähän priorisoit.

Vierailija
73/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tätä ketjua toiselle sivulle about puoliväliin. Sitten alkoi ahdistaa. Ap on vain asennevammainen ja LAISKA!

Oikein ihmettelen, että omat isovanhemmat ovat olleet sodassa ja lottina. Että miten ihmeessä nykypäivänä, kun asiat on hyvin, niin joku muija ei jaksa siivota!

Ihmiset ovat antaneet täällä hyviä neuvoja esim. siivota vähän aikaa kerrallaan ja ap vastaa niihin "mutta..."

Oikein yököttää tuollaiset laiskat ihmiset joita ei huvita tahtoa siivota.

Vierailija
74/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä onkin menossa tavaraa roskiin ja kierrätykseen, mutta kun jostain pitäis löytää se energia tehdä se raivaus.

Ap

Tartteeko sitä koko raivausta tehdä kerralla? Siinä ovella ota käteesi ensimmäinen esine, mieti tarvitsetko sitä, ja jos et niin heitä saman tien menemään. Olet saanut tehtyä kaaokselle ainakin jotakin.

Vierailija
75/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanon, että aloittaja nimenomaan hyötyisi ammattijärjestäjästä. Itse ainakin sain vasta hänen avullaan hommaa etenemään. Jos ahdistaa, niin yksin on vaikea tarttua toimeen.

68

Olen samaa mieltä eli minä ehdotin myös tuota raivaajaa. Ammattilaisesta on apua nimenomaan sellaisille, jotka ovat uupuneita jo ajatuksestakin ruveta hommiin. Systerini käytti tällaista palvelua ja oli todella tyytyväinen. Hänen ongelmansa oli juurikin se, että tavaraa oli kertynyt niin paljon, ettei oikein tiennyt, mistä edes aloittaa.

AP:n kannattaisi nyt selvittää, mitä hänen kohdallaan tuollainen ammattijärjestelijä maksaisi. Sen jälkeen alkaisi säästää rahaa palveluun ja sopisi itsensä kanssa, että ei stressaa, eikä murehdi romuja sillä aikaa, kun säästäminen on käynnissä. Eli antaa itselleen luvan olla tekemättä asian eteen yhtään mitään ennen kuin rahat ammattilaiseen on kasassa.

Vierailija
76/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä juhlat siivotun kodin kunniaksi esim. kuukauden päähän. Näin me teimme ja todellakin tuli siivottua tiettyyn päivämäärään mennessä, koska se häpeä koko sotkusta ei olisi ollut kestettävissä. Oli siis "pakko" rehkiä kaikki kerralla kuntoon. Ja se kävi yllättävän kivuttomasti, kun järjestimme lapset mummolle parin viikon ajan kaikiksi illoiksi ja viikonlopuiksi (mummokin suostui mielellään, kun halusi myös, että saamme kaiken raivattua). Jatkoimme siivoamista joinakin päivinä yömyöhälle, helppoa lasten nukkuessa. Alkutilanne oli sama kuin teilläkin: yläkerran sivulaipat niin täynnä tavaraa, ettei ovista päässyt kymmentä senttiä pidemmälle sisälle ja kodin puoli vaati uudelleen järjestelyä ja parempia sisustusmietintöjä. Itsekin ajattelin, että täytyy varata kirppispöytä ja raahata sinne myyntiin kaikkea mutta järjellä ajatellen päädyimme kantamaan kaiken kelpaavan lahjoitukseen, koska myyminen olisi ollut aivan liian kova urakka ja sotkua olisi jäänyt myyntitavaran muodossa edelleen paljon. Se oli se hinta, jonka jouduimme maksamaan siististä kodista, ja se kannatti. Lajittelin vain roskat, lahjoitettavat, säästettävät ja kodin puolelle tulevat tavarat. Varastoon hankin isoja läpinäkyviä kannellisia muovilaatikoita, joita voi pinota päälekkäin laipan reunoille, paras ratkaisu pölyn ja muutenkin säilytyksen kannalta. Laatikoita en hankkinut kertarysäyksellä pienistä tuloistamme, vaan ostelen niitä hiljakseen ja saan aina muutaman säkillisen kerrallaan niihin.

Vierailija
77/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladies, rauhoitukaa & iloitkaa: Ammattivalittaja näyttäisi olevan back...

Vierailija
78/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu täällä. Rivitalo 3 huonetta.. Sitten kun saisi makuuhuoneen nurkat lajiteltua ja roinahuoneen tyhjennettyä/laitettua tavarat toriin myyntiin, edessä on täpötäydet vaatekaapit ja lipastojen laatikot... Varmaan koko elämä menee tässä. :(

Tältä mustakin tuntuu! Oon nyt saanut onneksi omia vaatteita vähennettyä suht hyvin, mutta sitten on lasten pieneksi jääneet vaatteet. Unohdin varata elokuuksi kirpparipöydän, oikeastaan onneksi, koska en olisi ehtinyt sitä hoitaakaan, mutta nyt pitää sitten odotella vuoden vaihteen jälkeiseen aikaan, että on järkevää myydä tavaraa (että siis menisi kaupaksi). Sitten on sellaista tavaraa, josta en tiedä, mitä sille teen, esim. käytetyt kestovaipat: ne eivät mene kirpparilla ja niitä on sen verran paljon, että tuntuu ihan hirveältä urakalta laittaa toriin myyntiin. Aargh!

Ap

Millä.tavoin hirveä urakka, toriin ilmoituksen teko on tosi yksinkertaista kun on luonut tilin. Jos laittaa vain nouto, ei tarvi alkaa postittelemaankaan.

Vierailija
79/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat joka päivä yhden ilmoituksen Toriin, niin onko se liian raskasta? Et välttämättä saa tavaraa myytyä, mutta olet sentään tehnyt jotain, mikä voi viedä tilannetta eteenpäin! Se että täällä tuskailet asiaa ei auta sinua yhtään, samassa ajassa olisit jo laittanut kestovaipat myyntiin. Teet joka päivä jotain asian eteen, niin saat kodin kuntoon! Sinulta on mennyt vuosia kaiken tavaran haalimiseen, nyt kuluu jonkin aikaa, että pääset siitä pikku hiljaa eroon. Minä tosin halusin nopeasti suuresta määrästä tavaraa eroon, ja siksi vein ne kierrätyskeskukseen. Jokusen kympin siiinä toki menetti, mutta se oli hinta mitä tehokkuudesta piti maksaa, ei minulla ole töiden jälkeen aikaa täällä väsätä myynti-ilmoituksia kuin selkeästi sellaisista tavaroista, josta voi saada useamman kympin rahaa. 

Vierailija
80/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voithan toki luovuttaakin, jos siltä tuntuu, ja se tuntuu paremmalta kuin vaikka lahjoittaa tavarat eteenpäin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi