Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekee mieli luovuttaa kodin siisteyden suhteen...

Vierailija
31.08.2016 |

Ei meillä nyt mitenkään ihan hirveä sikolätti ole, mutta tavaraa tuntuu olevan joka paikassa. On vaikeaa aloittaa, kun urakka tuntuu niin musertavalta. Ja mä en todellakaan ole mikään tavarahamsteri, en shoppaile ja hanki tavaraa koko ajan. Pahimmasta päästä on yläkerran toinen sivukas (eli rintamamiestalon kylmä säilytysullakko), joka on täynnä kaikenlaista tavaraa vailla mitään järjestystä. Siellä ei ole hyllyjä eikä mitään, joten tavara on vain kertynyt sinne pinoihin. Voimat katoaa jo siinä vaiheessa, kun seisoo sen ovella.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paska ketju.

Vierailija
42/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos tekisit hommaa suosiolla pienen pätkän aina kerrallaan ja olisit sitten tyytyväinen siihen, että homma etenee kuitenkin hitaasti mutta varmasti? Esim. 20-30min kerrallaan vaikka joka päivä, ajastin vaan soimaan. Teet tuon ajan tehokkaasti ja sitten lopetat. Mua ainakin boostaa tieto siitä, että ei tarvitse tehdä kuin lyhyt aika ja sillä innolla jaksaa tehdä tuon lyhyen pätkän vauhdikkaasti. Paljon tsemppiä, tavaran raivaaminen on raskasta!

Kiitos tsempistä. Oon yrittänytkin tehdä aina vähän kerralla, mutta sitten on tiettyjä juttuja, joihin en saa käytyä käsiksi, koska ne ahdistavat liikaa. Ja aina, kun on saanut jotain tehtyä (niin kuin eilen, kun laitoin kirpparikassiin mun ja miehen vaatteita ym.), tuntuu, että tää ei vie asiaa eteenpäin lainkaan.

Ap

Yritä aina ajatella, että jokainen raivattu kohta on parannus entiseen :) jos ei ole rahan takia "pakko" myydä kirpparilla, niin harkitse hyväntekeväisyysjärjestöille lahjoittamista. Meillä urakkaa helpotti aivan valtavasti se, että emme myyneet mitään, vaan veimme kaiken SPR:n konttiin ja joitakin vaatteita Uffille. Näin aikaa jäi enemmän varsinaiseen raivaukseen.

Se olisi kyllä helppoa, jos voisi laittaa kaikki vaatteet vain konttiin, mutta kun olen kotihoidontuella, niin koen kyllä, että pakko noita on myydä, kun niistä kuitenkin rahaa ihan kohtalaisesti saa.

Ap

Mitä jos ostaessasi muistaisit, miten työlästä myyminen on? Se raha menetään myös siinä vaiheessa.

Mistäs sitten lapsille vaatteet ja muut tavarat?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paska ketju.

Aika vitun paska olo.

Ap

Vierailija
44/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et sinä siellä ullakolla asu eikä siellä vieraatkaan käy niin anna olla ja keskity asuintilojen siisteyteen.

Ja jos joskus tulee pienikin inspis niin vaikka vaan yksi säkki selvää romua ja roskaa pois silloin tällöin niin joskus se ullakon kaaos helpottaa sen verran että saat sinne kunnon järjestyksen tavaroille jotka haluat säilyttää.

Osta laatikoita mihin saat säilytettäviä tavaroita nätisti pakattua ja kirjoita kylkeen mitä siä laatikossa on.

Meillä on helvetin kaaos 2 kellarikomerossa mutta emme asu kellarissa joten en ressaa. Pikku hiljaa järjestellään ja heitetään romuja roskiin ja osa meni/menee kirpparille.

Siinä on se puoli, että sinne saisi säilöön sellaista tavaraa, jonka ei tarvitsisi olla asuintiloissa, ja jotka luovat sitten sitä sotkua. Sen takia oon yrittänyt noita sivukkaita siivota.

Ap

Hamsterit miettii säilytysratkaisuja.

Vierailija
45/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et sinä siellä ullakolla asu eikä siellä vieraatkaan käy niin anna olla ja keskity asuintilojen siisteyteen.

Ja jos joskus tulee pienikin inspis niin vaikka vaan yksi säkki selvää romua ja roskaa pois silloin tällöin niin joskus se ullakon kaaos helpottaa sen verran että saat sinne kunnon järjestyksen tavaroille jotka haluat säilyttää.

Osta laatikoita mihin saat säilytettäviä tavaroita nätisti pakattua ja kirjoita kylkeen mitä siä laatikossa on.

Meillä on helvetin kaaos 2 kellarikomerossa mutta emme asu kellarissa joten en ressaa. Pikku hiljaa järjestellään ja heitetään romuja roskiin ja osa meni/menee kirpparille.

Siinä on se puoli, että sinne saisi säilöön sellaista tavaraa, jonka ei tarvitsisi olla asuintiloissa, ja jotka luovat sitten sitä sotkua. Sen takia oon yrittänyt noita sivukkaita siivota.

Ap

Hamsterit miettii säilytysratkaisuja.

Tai sitten sellaiset ihmiset, joilla on a) harrastuksia, b) ystäviä, jotka käyvät yökylässä, c) talo, jossa ei ole kaapistoja muuta kuin keittiössä.

Ap

Vierailija
46/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne sivukomerot ole lämmittämätöntä tilaa? Eikö siellä mene esim. vaatteet pilalle? Eikö rintamamiestalossa ole sen vertaa tilaa muuten, että käytössä olevat tavarat mahtuvat asumistiloihin eikä kompukkaan? 

Vierailija
47/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne sivukomerot ole lämmittämätöntä tilaa? Eikö siellä mene esim. vaatteet pilalle? Eikö rintamamiestalossa ole sen vertaa tilaa muuten, että käytössä olevat tavarat mahtuvat asumistiloihin eikä kompukkaan? 

Ei mene vaatteet pilalle. Meillä on kaikki vaatteet siellä ja pysyvät raikkaampina kuin kaapissa. Rintamamiestaloja on eri kokoisia. Tämä on siitä pienimmästä päästä, meillä ei ole lainkaan kaapistoja.

Ap

Vierailija
48/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei mitään ratkaisuja, pelkkiä ongelmia? Etkä itse pysty mihinkään?

Jos sulla on puoliso, ystäviä ja sukulaisia, niin pyydä apua herranen aika.

Vierailija
49/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos tekisit hommaa suosiolla pienen pätkän aina kerrallaan ja olisit sitten tyytyväinen siihen, että homma etenee kuitenkin hitaasti mutta varmasti? Esim. 20-30min kerrallaan vaikka joka päivä, ajastin vaan soimaan. Teet tuon ajan tehokkaasti ja sitten lopetat. Mua ainakin boostaa tieto siitä, että ei tarvitse tehdä kuin lyhyt aika ja sillä innolla jaksaa tehdä tuon lyhyen pätkän vauhdikkaasti. Paljon tsemppiä, tavaran raivaaminen on raskasta!

Kiitos tsempistä. Oon yrittänytkin tehdä aina vähän kerralla, mutta sitten on tiettyjä juttuja, joihin en saa käytyä käsiksi, koska ne ahdistavat liikaa. Ja aina, kun on saanut jotain tehtyä (niin kuin eilen, kun laitoin kirpparikassiin mun ja miehen vaatteita ym.), tuntuu, että tää ei vie asiaa eteenpäin lainkaan.

Ap

Yritä aina ajatella, että jokainen raivattu kohta on parannus entiseen :) jos ei ole rahan takia "pakko" myydä kirpparilla, niin harkitse hyväntekeväisyysjärjestöille lahjoittamista. Meillä urakkaa helpotti aivan valtavasti se, että emme myyneet mitään, vaan veimme kaiken SPR:n konttiin ja joitakin vaatteita Uffille. Näin aikaa jäi enemmän varsinaiseen raivaukseen.

Se olisi kyllä helppoa, jos voisi laittaa kaikki vaatteet vain konttiin, mutta kun olen kotihoidontuella, niin koen kyllä, että pakko noita on myydä, kun niistä kuitenkin rahaa ihan kohtalaisesti saa.

Ap

Niin kauan kun et tee mitään, ei ne rahat silti realisoidu vaan ovat pelkkää haihattelua. Ota vaikka joku hieman kauempana oleva tavoite, vaikka joulu tai jonkun syntymäpäivä, että aiot sitä varten osan rahasta saada kirpparituloista. Ja siksi sinulla pitää olla eka satsi tavaraa olla löydettynä, valmiina myyntiin 15.9. tms.

Vierailija
50/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myt vähänkäytetyssä, ei tarvi pöytää varata ja 12 viikon myynti maksaa pelkät lähetyskulut. Lisäksi: tavara lähtee heti sun kotoo, eikä tarvi käyttää sitä mukamas olematonta aikaa kirpparinpitoon...

Vierailija
51/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Jos ne tavarat kerran ovat jossain kaapissa tai varastossa, ei niistä  ole mitään haittaa.

Vierailija
52/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen loma-aika miehen kanssa/viikonloppu; lapset hoitoon ja yhdessä raivaatte koko päivän/viikonlopun/pari päivää ja viette samantien eteenpäin kirppikselle/roskiin/muuten eteenpäin..

Meillä 3 lasta ja mä raivaan kellaria viikonloppuisin kun mies katsoo lasten perään, mutta yksin en saa kaikkia autoon/muuten eteenpäin ja se hoidetaan usein sitten seuraavan viikonloppuna :) .

Vierailija
53/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tänään puuhaillut pientä raivausta. Olen aika huono siinä ja se johtuu siitä,ettei tavaroille ole oikein paikkoja. Tyhjensin yhtä pikkulipastoa jossa on monenlaista roskiinheitettävää. Mutta yhä sinne jäi klemmareita, nappikuulokkeita, takuukuitteja, kengännauhoja jne... jotka ovat yhö aika sekalaisessa järjestyksessä, mutta SUUNNILLEEN samassa paikassa. Nyt siellä ei ainakaan ole roskia ja tiedän suurin piirtein, mitä se sisältää.

En ole konmaria lukenut, mutta suhtaudun aika varauksellisesti tavaroiden surutta pois viskelyyn. Mulla on sellaisia tavaroita, joita tarvitsen harvoin, mutta tarvitsen sittenkin. Esimerkiksi välillä haluan värjätä hiukset, ja käytän erivärisiä vaatteita kuin vaaleampana tarvitsin. minusta on mukavaa,ettei tarvitse ostaa kaikkea uudestaan. On myös kiva, että on vaikkapa oma teltta ja makuupussit ja rinkka, vaikka harvoin retkeilläänkin. Osa mun vaatteista on sellaisia, jotka oli pitkään lapsuudenkotini vintillä, mistä löysin pari vuotta sitten ja otin käyttöön. Uudistanut myös paljon vaatetta ja tavaraa, joka on rikki tai johon olen kyllästynyt.

Tietenkin rikkinäiset ja sellaiset, joita todella ei tarvitse, kannattaa heittää pois. Mutta olen aika useasti iloinnut siitä, että en olekaan heittänyt pois jotain, mitä sitten tarvitsenkin.

Vierailija
54/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä kaveri avuksi, vaikka istumaan tuolilla ja juomaan kahvia ullakolla, kun alat touhuamaan.

Mua ahdistaa niin ne sotkut, etten kyllä niitä kavereille esittelisi! 

Ap

Kutsu kaveri katsomaan tilannetta niin saat motivaatiota parantaa sitä ennen kaverin tuloa :)

Vierailija
55/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne sivukomerot ole lämmittämätöntä tilaa? Eikö rintamamiestalossa ole sen vertaa tilaa muuten, että käytössä olevat tavarat mahtuvat asumistiloihin eikä kompukkaan? 

Joskus on lämmittämättömiä, joskus ei. Riippuu miten on rakennettu/ remontoitu. Vanhempieni rintamamiestaloa raivatessa tuli tuollaisessa komerossa vastaan omia vauva-aikaisia vaatteitani. Olin järkyttynyt. Siis niitä oli säilötty siellä kymmeniä vuosia. Tietysti aivan roskiskamaa.

Olen erittäin tyytyväinen, ettei omassa talossani ole komeron komeroa. Mitä enemmän tilaa, sitä helpompi on vain työntää turhat asiat pois silmistä ja mielestä sen sijaan, että hankkiutuisi niistä eroon. Kunnes ollaankin ap:n tilanteessa.

Vierailija
56/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten voi lopettaa turhan ressaamisen ja vatvomisen. No se on valinta ja päätös.

Jokainen päättää itse omasta elämästään. Nyt sinulla menee kaikki vähätkin energiat turhaan murehtimiseen ja valittamiseen etkä käytä sitäkin vähää energiaa tehokkaasti.

Tai sitten jos päätät ettet nyt jaksa mitään ylimääräistä niin käytä se vähäkin aika mikä sinulla on lepäämiseen ja itsesi hemmotteluun ilman vatvomista ja ressaamista niin siitä on jotain hyötyä ja iloa.

Vierailija
57/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset hanki kaappeja asuintiloihin, jos niitä ei kerran ole - mikä pakko käyttötavaroita on säilyttää ullakkokomeroissa? Luulisi olevan hankalaa. Jos se kerran on syy, miksi ullakkokomerot pitää saada siivottua ja raivattua. Antaisit olla, jos et jaksa myydä kerran tavaroita, etkä myöskään suostu heivaamaan niitä kierrätykseen ilman myyntituloja. Se että et saa mitään aikaiseksi asian suhteen, veivaat edes takas asian kanssa, vaan ahdistaa ja turhauttaa ja tekee voimattomaksi. Joko alat myydä ja raivata/lahjoittaa tavaraa pois tai sitten et. Ei kovin montaa vaihtoehtoa mistä valita!

Vierailija
58/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tänään puuhaillut pientä raivausta. Olen aika huono siinä ja se johtuu siitä,ettei tavaroille ole oikein paikkoja. Tyhjensin yhtä pikkulipastoa jossa on monenlaista roskiinheitettävää. Mutta yhä sinne jäi klemmareita, nappikuulokkeita, takuukuitteja, kengännauhoja jne... jotka ovat yhö aika sekalaisessa järjestyksessä, mutta SUUNNILLEEN samassa paikassa. Nyt siellä ei ainakaan ole roskia ja tiedän suurin piirtein, mitä se sisältää.

En ole konmaria lukenut, mutta suhtaudun aika varauksellisesti tavaroiden surutta pois viskelyyn. Mulla on sellaisia tavaroita, joita tarvitsen harvoin, mutta tarvitsen sittenkin. Esimerkiksi välillä haluan värjätä hiukset, ja käytän erivärisiä vaatteita kuin vaaleampana tarvitsin. minusta on mukavaa,ettei tarvitse ostaa kaikkea uudestaan. On myös kiva, että on vaikkapa oma teltta ja makuupussit ja rinkka, vaikka harvoin retkeilläänkin. Osa mun vaatteista on sellaisia, jotka oli pitkään lapsuudenkotini vintillä, mistä löysin pari vuotta sitten ja otin käyttöön. Uudistanut myös paljon vaatetta ja tavaraa, joka on rikki tai johon olen kyllästynyt.

Tietenkin rikkinäiset ja sellaiset, joita todella ei tarvitse, kannattaa heittää pois. Mutta olen aika useasti iloinnut siitä, että en olekaan heittänyt pois jotain, mitä sitten tarvitsenkin.

Konmarissa kyse ei ole poisheittämisestä. Ja saat toki itse päättää, mihin luopumasi tavarat päätyvät. Metodi on vain avain kaoottiseen kotiin ja sen määrittämiseen, mitä just sinä tarviit (ei kukaan muu) ja miten sen saat - eikä se estä sua tekemästä yhtään mitään, esim värjäämästä tukkaa tai pukeutumasta mihin tahansa. Kiva kun kuitenkin arvostelette sitä tietämättä siitä oikeasti hevon vittuakaan.

Mitä sellaista olet tarvinnut, mitä et olisi enää mistään saanut ostettua tai korvattua muulla?

Vierailija
59/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosi vähän tavaraa, kaikille on paikkansa ja tiedän missä jokin tavara on mutta tuo mies. Ei minkäänlaista ajattelukykyä, yhteisen arjen pyörittämisen intoa, tavaroiden pois viemistä tai että pyyhkisi jälkensä jos sotkee. Ei riitä energia olla äiti yli 30-vuotiaalle "lapselle" kun on omiakin lapsia ja nekin jo osaa huolehtia siisteydestä, vaikka ovatkin alle kouluikäisiä. Tuntuu turhauttavalta vain yksin siivota ja jos yhtenä päivänä en huolehdi perussiisteydestä niin koko asunto on kuin olisi pommi räjähtänyt. En jaksa enää pyytää, anella tai nalkuttaa koska, se "joo joo" tai "älä v*ttu jaksa" ei enää naurata.

Vierailija
60/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipastot, rekit, arkut. Ei tartte olla just kaapistoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi