Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekee mieli luovuttaa kodin siisteyden suhteen...

Vierailija
31.08.2016 |

Ei meillä nyt mitenkään ihan hirveä sikolätti ole, mutta tavaraa tuntuu olevan joka paikassa. On vaikeaa aloittaa, kun urakka tuntuu niin musertavalta. Ja mä en todellakaan ole mikään tavarahamsteri, en shoppaile ja hanki tavaraa koko ajan. Pahimmasta päästä on yläkerran toinen sivukas (eli rintamamiestalon kylmä säilytysullakko), joka on täynnä kaikenlaista tavaraa vailla mitään järjestystä. Siellä ei ole hyllyjä eikä mitään, joten tavara on vain kertynyt sinne pinoihin. Voimat katoaa jo siinä vaiheessa, kun seisoo sen ovella.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No milloin viimeksi olet kaivannut sieltä jotakin? Joskos vain heittäisit kaiken kylmästi roksiin/kierrätyskeskukseen. 

Vierailija
2/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä päätee yli vain tekemällä sen, eikä antautumalla sille luovuttamisen tunteelle. Kun aloittaa, luovuttamisen tunne vain kasvaa ja kasvaa jonkun aikaa kun hommaa on vielä enemmän kuin edes ajatteli/miltä näytti, mutta lopulta tulet olemaan tosi tyytyväinen. Se vain täytyy tehdä, niin voi nauttia jälkikäteen tuplasti kevyemmästä ja nautinnollisemmasta olosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No milloin viimeksi olet kaivannut sieltä jotakin? Joskos vain heittäisit kaiken kylmästi roksiin/kierrätyskeskukseen. 

Eilen, enkä jaksanut etsiä. Sieltä onkin menossa tavaraa roskiin ja kierrätykseen, mutta kun jostain pitäis löytää se energia tehdä se raivaus.

Ap

Vierailija
4/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rulla jätesäkkejä kainaloon ja ullakkoa raivaamaan.

Ostat sitten rautakaupasta niitä metallisia hyllykiskoja muutaman ja hyllytukia, ja liimapuulevyä vaikka hyllyiksi. Maksaa tuskin satasta enempää.

Vierailija
5/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä päätee yli vain tekemällä sen, eikä antautumalla sille luovuttamisen tunteelle. Kun aloittaa, luovuttamisen tunne vain kasvaa ja kasvaa jonkun aikaa kun hommaa on vielä enemmän kuin edes ajatteli/miltä näytti, mutta lopulta tulet olemaan tosi tyytyväinen. Se vain täytyy tehdä, niin voi nauttia jälkikäteen tuplasti kevyemmästä ja nautinnollisemmasta olosta. 

Joka kerta silti käy samalla tavalla...

Ap

Vierailija
6/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rulla jätesäkkejä kainaloon ja ullakkoa raivaamaan.

Ostat sitten rautakaupasta niitä metallisia hyllykiskoja muutaman ja hyllytukia, ja liimapuulevyä vaikka hyllyiksi. Maksaa tuskin satasta enempää.

EI ole kyse siitä, että en tietäisi, mitä pitää tehdä.

Ap

Vierailija
7/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kaveri avuksi, vaikka istumaan tuolilla ja juomaan kahvia ullakolla, kun alat touhuamaan.

Vierailija
8/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä kaveri avuksi, vaikka istumaan tuolilla ja juomaan kahvia ullakolla, kun alat touhuamaan.

Mua ahdistaa niin ne sotkut, etten kyllä niitä kavereille esittelisi! 

Ap

Vierailija
9/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä. Rivitalo 3 huonetta.. Sitten kun saisi makuuhuoneen nurkat lajiteltua ja roinahuoneen tyhjennettyä/laitettua tavarat toriin myyntiin, edessä on täpötäydet vaatekaapit ja lipastojen laatikot... Varmaan koko elämä menee tässä. :(

Vierailija
10/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmari. Sitten tiedät mitä tehdä ja missä järjestyksessä. Ja siihen jopa riittää voimatkin!

Vierailija
11/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tekisit hommaa suosiolla pienen pätkän aina kerrallaan ja olisit sitten tyytyväinen siihen, että homma etenee kuitenkin hitaasti mutta varmasti? Esim. 20-30min kerrallaan vaikka joka päivä, ajastin vaan soimaan. Teet tuon ajan tehokkaasti ja sitten lopetat. Mua ainakin boostaa tieto siitä, että ei tarvitse tehdä kuin lyhyt aika ja sillä innolla jaksaa tehdä tuon lyhyen pätkän vauhdikkaasti. Paljon tsemppiä, tavaran raivaaminen on raskasta!

Vierailija
12/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu täällä. Rivitalo 3 huonetta.. Sitten kun saisi makuuhuoneen nurkat lajiteltua ja roinahuoneen tyhjennettyä/laitettua tavarat toriin myyntiin, edessä on täpötäydet vaatekaapit ja lipastojen laatikot... Varmaan koko elämä menee tässä. :(

Tältä mustakin tuntuu! Oon nyt saanut onneksi omia vaatteita vähennettyä suht hyvin, mutta sitten on lasten pieneksi jääneet vaatteet. Unohdin varata elokuuksi kirpparipöydän, oikeastaan onneksi, koska en olisi ehtinyt sitä hoitaakaan, mutta nyt pitää sitten odotella vuoden vaihteen jälkeiseen aikaan, että on järkevää myydä tavaraa (että siis menisi kaupaksi). Sitten on sellaista tavaraa, josta en tiedä, mitä sille teen, esim. käytetyt kestovaipat: ne eivät mene kirpparilla ja niitä on sen verran paljon, että tuntuu ihan hirveältä urakalta laittaa toriin myyntiin. Aargh!

Ap

Vierailija
13/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama tilanne. Nyt vielä siä tarkenis raivata, mutta ei vaan jaksa innostua.

Vierailija
14/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennä se säilytyskomero, lajittele raa'alla kädellä. Ja ennen kuin pakkaat takaisin, rakenna sinne hyllyt.

Vierailija
15/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutu tilanne. Minua auttaa, jos ensin päätän mihin kerään kierrätykseen/myyntiin/kaatopaikalle menevät ja sitten jaottelen aika nopeasti järjellä, tunteilematta, n. 45 min. kerrallaan, kauemminkin jos työ luistaa ja on aikaa. M kierrätyskeskus, samoin kierrätysroskikset ovat työmatkan varrella, joten vien "saaliini" nopeasti pois tieltä.

Näin oli pakko tehdä myös kun miehen isovanhemmat muuttivat kerrostaloon, kaksi otti tavaroita esille, vanhukset päättivät "osoitteen", niin saatiin pois kaikki mitä eivät tarvitse, saati uuteen kotiin olisi sopinut. Tahto pitää tosiaan olla aika kova ja järki päässä.

Vierailija
16/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konmari. Sitten tiedät mitä tehdä ja missä järjestyksessä. Ja siihen jopa riittää voimatkin!

Mä en oikein usko, että joku kirja antaa sitä energiaa tai aikaa. Kun on pienet lapset, ei ehdi kovin isoja operaatioita kerralla.

Ap

Vierailija
17/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä lastenvaatteita voi myydä ihan milloin vaan.

Vierailija
18/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitte jos ei mikään ehdotus kelpaa... Vanu ja veny sitten voimattomassa olossasi

Vierailija
19/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos tekisit hommaa suosiolla pienen pätkän aina kerrallaan ja olisit sitten tyytyväinen siihen, että homma etenee kuitenkin hitaasti mutta varmasti? Esim. 20-30min kerrallaan vaikka joka päivä, ajastin vaan soimaan. Teet tuon ajan tehokkaasti ja sitten lopetat. Mua ainakin boostaa tieto siitä, että ei tarvitse tehdä kuin lyhyt aika ja sillä innolla jaksaa tehdä tuon lyhyen pätkän vauhdikkaasti. Paljon tsemppiä, tavaran raivaaminen on raskasta!

Kiitos tsempistä. Oon yrittänytkin tehdä aina vähän kerralla, mutta sitten on tiettyjä juttuja, joihin en saa käytyä käsiksi, koska ne ahdistavat liikaa. Ja aina, kun on saanut jotain tehtyä (niin kuin eilen, kun laitoin kirpparikassiin mun ja miehen vaatteita ym.), tuntuu, että tää ei vie asiaa eteenpäin lainkaan.

Ap

Vierailija
20/88 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedät itsesi parhaiten - pystytkö tuollaisissa hommissa kertarysäykseen vai vähän kerrallaan? Koska et halua hommaa aloittaa kun et tiedä mitä tehdä ja miten ja et vaan saa aloitettua, ensin sinun on vaan puskettava läpi se päätös. Se on alku. Eli esimerkiksi päätät vaihtoehdoista: aloitatko raivaamaan torstaina kello 18 oven lähellä olevia tavaroita ja teet sitä tunnin ajan, pääset miten pitkälle sitten pääsetkään. Sitten saat mennä suihkuun ja vaikka ruuan kanssa jälkkäriä tai mikä palkinto toimiikaan, ja päätät sen jälkeen minä päivänä otat seuraavan satsin. Tai sitten teet lauantaina hommaa klo 10-19 välisen ajan kokonaan, ja sen jälkeen sauna ja herkkuillallinen tms. Jos homma jäi kesken, päätät taas milloin jatkat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi