Ei vissiin kannata olla ystävällinen kahvilatyöntekijöille!
Suututtaa kamalasti.
Olin kahvilassa ostamassa kahvia ja maksoin noin 2,80 maksavan kahvin 5e setelillä. Olin myyjälle todella ystävällinen, koska huomasin heillä olevan kiire ja olen nuorena myös työskennellyt kahvilassa ja ymmärrän kyllä, miten kamalia asiakkaat osaavat olla. Hymyilin, kiittelin, puhuttelin kohteliaasti. Nuori neiti katsoi 5e seteliäni, sitten työkaveriaan ja alkoi laponaan vaihtorahoja käteensä. Sain 2,20 takaisin 5 sentin kolikoina.
Olin tilanteesta hämmästynyt enkä sanonut mitään, ajattelin heillä olevan vaihtorahat loppu. Jäin odottelemaan ja näin, kuinka seuraavalle asiakkaalle vaihtorahat annettiin takaisin isompina, eli muita kolikoita olettettavasti oli.
Jäin juomaan kahviani lähelle palvelutiskiä, ja kuulin tyttöjen nauravan keskenään siitä, kuinka saivat annettua melkein kaikki 5 senttiset "sille vanhalle ylikiltille mummolle". Olen 45-vuotias ja käytökseltäni aina kohtelias.
Pahoitin mieleni todella ja rupesin todella miettimään, pitäisikö alkaa ilkeäksi, kun käytöstapoja ei tunnuta arvostettavan ollenkaan.
Kommentit (26)
Minä olisin ottanut ne kolikot ja mennyt takaisin tiskille ostamaan niillä jotain.
En tajua miksi pitäis päästä eroon kaikista viis senttisistä? Kyllähän niitä tarttee, että saa annettua vaihtorahat takasin. o_O
Ei tämä nyt taida olla ihan totta.
ITse olisin tuossa tapauksessa käynyt ostamassa jonkun parin euron arvoisen pullan ja maksanut viisisenttisillä.
Juu on ihan nykyaikaa, sama juttu kauppojen kassoilla, sitä ollaan niin nokkapystyssä maailmanomistajaa, ihan kuin se kassa olisi joku titanic ja kassatyöskentelijä laivan kapteeni on niin ylpeys kova. Sen takia juon kahvini espressoina kunnon koneesta kotonani ja tilaan ruuat ovelle ei tarvitse katella ketään ylimielisiä nuoria naisia.
Nyt, ap, rohkeutta, kerropa mikä on kahvilan nimi! Minä myös hieman vanhempana naisena voin mennä testaamaan. Kuvauksestasi päätellen siellä on isompikin jengi "hauskaa" pitämässä. Tuskinpa kahvilan omistajataho on ihan näin tarkoittanut asian.
Yleensä saan monissa kahviloissa hyvää palvelua ja vielä nuorilta. Olen ystävällinen mutta tarvittaessa jämäkkä. Yksikin vinkki huonosta palvelusta jossain kahvilassa voi levitä nopeasti asiakkaiden keskuuteen.