Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei vissiin kannata olla ystävällinen kahvilatyöntekijöille!

Vierailija
29.08.2016 |

Suututtaa kamalasti.
Olin kahvilassa ostamassa kahvia ja maksoin noin 2,80 maksavan kahvin 5e setelillä. Olin myyjälle todella ystävällinen, koska huomasin heillä olevan kiire ja olen nuorena myös työskennellyt kahvilassa ja ymmärrän kyllä, miten kamalia asiakkaat osaavat olla. Hymyilin, kiittelin, puhuttelin kohteliaasti. Nuori neiti katsoi 5e seteliäni, sitten työkaveriaan ja alkoi laponaan vaihtorahoja käteensä. Sain 2,20 takaisin 5 sentin kolikoina.

Olin tilanteesta hämmästynyt enkä sanonut mitään, ajattelin heillä olevan vaihtorahat loppu. Jäin odottelemaan ja näin, kuinka seuraavalle asiakkaalle vaihtorahat annettiin takaisin isompina, eli muita kolikoita olettettavasti oli.

Jäin juomaan kahviani lähelle palvelutiskiä, ja kuulin tyttöjen nauravan keskenään siitä, kuinka saivat annettua melkein kaikki 5 senttiset "sille vanhalle ylikiltille mummolle". Olen 45-vuotias ja käytökseltäni aina kohtelias.

Pahoitin mieleni todella ja rupesin todella miettimään, pitäisikö alkaa ilkeäksi, kun käytöstapoja ei tunnuta arvostettavan ollenkaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt, ap, rohkeutta, kerropa mikä on kahvilan nimi! Minä myös hieman vanhempana naisena voin mennä testaamaan.  Kuvauksestasi päätellen siellä on isompikin jengi "hauskaa" pitämässä. Tuskinpa kahvilan omistajataho on ihan näin tarkoittanut asian.

Yleensä saan monissa kahviloissa hyvää palvelua ja vielä nuorilta. Olen ystävällinen mutta tarvittaessa jämäkkä. Yksikin vinkki huonosta palvelusta jossain kahvilassa voi levitä nopeasti asiakkaiden keskuuteen.

Vierailija
22/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ottanut ne kolikot ja mennyt takaisin tiskille ostamaan niillä jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi pitäis päästä eroon kaikista viis senttisistä? Kyllähän niitä tarttee, että saa annettua vaihtorahat takasin. o_O

Vierailija
24/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä nyt taida olla ihan totta. 

Vierailija
25/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITse olisin tuossa tapauksessa käynyt ostamassa jonkun parin euron arvoisen pullan ja maksanut viisisenttisillä. 

Vierailija
26/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on ihan nykyaikaa, sama juttu kauppojen kassoilla, sitä ollaan niin nokkapystyssä maailmanomistajaa, ihan kuin se kassa olisi joku titanic ja kassatyöskentelijä laivan kapteeni on niin ylpeys kova. Sen takia juon kahvini espressoina kunnon koneesta kotonani ja tilaan ruuat ovelle ei tarvitse katella ketään ylimielisiä nuoria naisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme