Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei vissiin kannata olla ystävällinen kahvilatyöntekijöille!

Vierailija
29.08.2016 |

Suututtaa kamalasti.
Olin kahvilassa ostamassa kahvia ja maksoin noin 2,80 maksavan kahvin 5e setelillä. Olin myyjälle todella ystävällinen, koska huomasin heillä olevan kiire ja olen nuorena myös työskennellyt kahvilassa ja ymmärrän kyllä, miten kamalia asiakkaat osaavat olla. Hymyilin, kiittelin, puhuttelin kohteliaasti. Nuori neiti katsoi 5e seteliäni, sitten työkaveriaan ja alkoi laponaan vaihtorahoja käteensä. Sain 2,20 takaisin 5 sentin kolikoina.

Olin tilanteesta hämmästynyt enkä sanonut mitään, ajattelin heillä olevan vaihtorahat loppu. Jäin odottelemaan ja näin, kuinka seuraavalle asiakkaalle vaihtorahat annettiin takaisin isompina, eli muita kolikoita olettettavasti oli.

Jäin juomaan kahviani lähelle palvelutiskiä, ja kuulin tyttöjen nauravan keskenään siitä, kuinka saivat annettua melkein kaikki 5 senttiset "sille vanhalle ylikiltille mummolle". Olen 45-vuotias ja käytökseltäni aina kohtelias.

Pahoitin mieleni todella ja rupesin todella miettimään, pitäisikö alkaa ilkeäksi, kun käytöstapoja ei tunnuta arvostettavan ollenkaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää. Itse valittaisin.

Vierailija
2/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kuitenkaan yleistetä. Olen myös nuori nainen ja kahvilassa töissä, ja arvostan todella sitä kun asiakas käyttäytyy ystävällisesti, niinkuin pitäisikin. Ilkeille ei tee mieli sanoa yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla oli harvinaisen sairas yksilö.

Vierailija
4/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit menny takasi tiskille ja pyytäny kunnon rahoja. Olisit vielä opastanut, että tilitykseen saa laittaa myös viisi senttisiä. Sekatilitykseen 50 kolikkoa ja kolikkotilitykseen vaikka kilon edestä senttejä.

Mä tekisin kyllä reklamaation, pomo tuskin on kehottanut kyseiseen toimintaan. Kauhee laskeminenkin, että menikö varmasti oikein.

Vierailija
5/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran pyydät esimiestä paikalle.

Vierailija
6/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole tollaisia. Kanta-kahvilassani olen aina kohtelias myyjille, siispä saan aina kerran pari kuukaudessa ilmaisen teen, joskus jopa kalliimmankin juoman (smoothie).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassalla oli harvinaisen sairas yksilö.

nyt olit väärälle ihmiselle ystävällinen

Vierailija
8/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Laita viestiä kahvilan johdolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,20 takaisin 5 senttisenä. Hah hah uskotaan.

Ja heillä oli toosi kiiire ja vielä haukkuivat perään. Mitäs muuta kivaa sulle on sattunu, kerro ihmeessä.

Vierailija
10/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on totta, niin laita palautetta. Kahvilan nettisivuilla voi olla kohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin palautetta työnantajalle.

t. Entinen kahvilatyöntekijä ja nykyään esimies (eri alalla kylläkin)

Vierailija
12/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ne on viisisenttisetkin. Mutta porvoolaisessa kahvilassa toki kiusataan asiakkaita ja haukutaan niitä vielä niiden kuullen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipas tyhmiä tyttöjä (senhän sä haluat tässä provossa kuulla?). Ei kahvilasta ikinä luovuta helpolla pienistä rahoista, ylimääräiset saa kyllä tilitettyä pankkiin. Isot setelit ne ongelma on kun harva maksaa kahvinsa vaikka satasella.

Vierailija
14/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jotenkin usko. Jokainen kassalla työskentelevä tietää että 5-senttiset saattavat loppua päivän mittaa ja sitten seuraa kassavaje kun joutuu antamaan takaisin 10 senttiä 5 sentin sijaan. Niitä ei tosiaan anneta huvikseen useampaa asiakkaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista käytöstä.

Ei ystävällisyyttä ja kohteliaita tapoja kuitenkaan pidä rinnastaa höynäytettävyyteen ja kynnysmattona olemiseen. Ihan olisit voinut ystävällisesti sanoa, että voisitko antaa vaihtorahat vähän isompana, kiitos. Puolensa voi pitää olematta töykeä.

Vierailija
16/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, yksi asiakaspalvelija käyttäytyy kuin typerys niin kellekkään ei kannata sen jälkeen olla ystävällinen.

Olisit voinut hyvin kysyä että miksi sait noin pieninä rahoina takaisin vaihtorahan, kuulostaa aika kummalliselta tilanteelta. Suun avaaminen auttaa enemmän kuin tulla palstalle kyräilemään. 

Vierailija
17/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa aina sanoa tilanteessa. Jälkeenpäin tehdyt valitukset kuulostavat oudolta jos kyseessä on noin pieni asia mikä meni lain vaikkakaaan ei tyylikkyyden mukaan. esim. jos nykyiseen jesss puheluun olisi puututtu ajoissa niin olisi kaikille mukavampaa. 

Vierailija
18/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota itseesi ja ile jatkossakin ystävällinen. Ilkeitä ja ajttelemattomia on maailman sivu täynnä ja aina on joku jonka päivää pystyt piristämään. Ehkä tämäkin typy joskus viisastuu ja muistaa hädän hetkellä sinun ystävällisyden ja oman ilkeytensä.

Vierailija
19/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ilman muuta kannattaa kostaa kaikille kahvilatyöntekijöille, sen sijaan että ottaisi yhteyttä ko. paikan pomoon.

Vierailija
20/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsytti sekin, kun kaupassa annettuani ensin setelit ja kaivaessani loppua 60 senttiä kolikoista, niin kassa sanoi puuttuvan summan. Ihan niin kuin en viittä sekuntia muista ostosten hintaa, ei tarvitse hiillostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi