Kiista ehkäisystä tyttöystävän kanssa
Haluaisin käyttää kondomia vaikka tyttöystäväni syökin pillereitä, kun taas hän haluaisi jättää sen pois.
En missään tapauksessa halua maksaa mitään elareita, saati leikkiä perhe-elämää parikymppisenä, ja kun tiedän että tyttöystäväni on abortin vastustaja niin en pysty ollenkaan rentoutumaan ja nauttimaan seksistä koska siihen sisältyy riski että minusta tulee isä. Toki riski on kaksoisehkäisylläkin, mutta paljon pienempi, ja pillerit on teoriassa aika varmat, mutta se on kuitenkin helppo unohtaa ottaa, ja jo yhdenkin unohtaminen laskee ehkäisytehoa aika paljon. Vasektomiaa ei minun ikäinen saa.
Kommentit (131)
Oon nainen ja seksi tuntuu paremmalta ilman kumia, mulla on kai herkät limakalvot sisällä, et kortsun kanssa ei voi mitään maratonseksiä harrastaa, kun liukkarista huolimatta paikat alkaa sattua. (tietty yhdenillan jutuissa käytän kortsua, mutta nyt oon suhteessa ja mennään ilman)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tyttöystäväsi perustelee kumin poisjättämisen? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Se ei nimittäin tunnu erilaiselta naiselle ilman kumia, joten se ei voi olla syy. Eikä ole hauskaa valua tuntitolkulla aktin jälkeen: suurin osa naisista tykkää kumin käytöstä, koska se on siistimpää.
Kyllä se joillekin voi tuntua erilaiselta. Itsellä ei ole kortsun käytön kanssa ongelmia. Pidä ap pääsi. Itse olen nainen ja ns samassa tilanteessa, raskautta en halua, mutta en myöskään tee aborttia joten ehkäisy ja seksi stressaa. Vielä kun en voi yhdistelmähormonivalmisteita käyttää :/
Miksi tämä on saanut miinuksen!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme vässykkä.. Muija oikein kerjää että annat hänelle creampieta ja sinä uliset. Tosimies panee aina paljaalla. Abortti on keksitty hei.
Joo, kurjempi juttu kun mies ei siitä abortista enää päätä. Aloittaja on harvinaisen fiksu tapaus.
Ja lisäksi jo aloituksessa mainittiin,että ap:n tyttöystävä vastustaa aborttia,joten vaikka "Abortti on keksitty hei" joidenkin mielestä se ei silti ole vaihtoehto.Kai se muija "kerjää creampieta" kun on jo ap:n puolesta päättänyt,että nyt tehdään lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tosiaan on sitten paras vaan erota. Tyttöystäväni yrittää tehdä tästä turhan vakavaa turhan aikaisin (hän haluaa ottaa valtavan lainan ja hankkia omistusasunnon, vaikka hänellä ei ole vielä lukion jälkeistä tutkintoa, ja minulla vain luonnontieteiden kandi millä ei saa töitä). Kolme vuotta ollaan seurusteltu, mutta mielestäni tässä vaiheessa ei ole todellakaan ole aika mitään taloa velaksi ostaa, kun molempien tutkinnot kesken.
Lisäksi hän on eri mieltä kanssani monesta asiasta. Olen tehnyt täysin selväksi, että lapsia ei ole missään vaiheessa tarkoitus hankkia, ja myös kysynyt samassa yhteydessä haluaako hän erota, mutta ei kuulemma missään tapauksessa halunnut erota. Lisäksi hän yrittää saada minut muuttamaan mieleni kaavailemani tohtorin tutkinnon suhteen, mikä ei mielestäni ole millään muotoa hänen asiansa. AP
Tätä taustatietoa vasten tuo kumivastaisuus kuulostaa vielä hälyttävämmältä.Kyllä tuossa kohtaa kannattaa erota,kuulostaa siltä,että tyttösystävällä on valmiiksi suunniteltu unelmatulevaisuus ja nyt hän yrittää sulloa AP:n sopimaan tähän valmiiseen kuvaan.("Ai et halua lapsia? Ei se mitään,jätä vain ehkäisy minun vastuulleni niin ei tarvitse piitata sinun mielipiteestäsi siinäkään asiassa.Ja varmaan onnistun kääntämään pääsi myös koulutusasiassa!"
Juokse ja lujaa AP,ei tuollaisessa tilanteessa voi suunnitella mitään onnellista yhteiseloa.
Komppaan tätä, kuulostaa siltä että nainen haluaa että nyt hankitaan lapsi ja asunto, "kyllä se kumminkin heltyy jos raskaaksi tulen". Ja mitä tuohon tutkintohommaan tulee, ehkä se haluaa että AP menee töihin eikä tee väikkäriä kolmea vuotta jotta pankista sais paremmin lainaa, mutta asian ei pitäisi kuulua hänelle. Juokse AP, ja juokse lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tosiaan on sitten paras vaan erota. Tyttöystäväni yrittää tehdä tästä turhan vakavaa turhan aikaisin (hän haluaa ottaa valtavan lainan ja hankkia omistusasunnon, vaikka hänellä ei ole vielä lukion jälkeistä tutkintoa, ja minulla vain luonnontieteiden kandi millä ei saa töitä). Kolme vuotta ollaan seurusteltu, mutta mielestäni tässä vaiheessa ei ole todellakaan ole aika mitään taloa velaksi ostaa, kun molempien tutkinnot kesken.
Lisäksi hän on eri mieltä kanssani monesta asiasta. Olen tehnyt täysin selväksi, että lapsia ei ole missään vaiheessa tarkoitus hankkia, ja myös kysynyt samassa yhteydessä haluaako hän erota, mutta ei kuulemma missään tapauksessa halunnut erota. Lisäksi hän yrittää saada minut muuttamaan mieleni kaavailemani tohtorin tutkinnon suhteen, mikä ei mielestäni ole millään muotoa hänen asiansa. AP
Tätä taustatietoa vasten tuo kumivastaisuus kuulostaa vielä hälyttävämmältä.Kyllä tuossa kohtaa kannattaa erota,kuulostaa siltä,että tyttösystävällä on valmiiksi suunniteltu unelmatulevaisuus ja nyt hän yrittää sulloa AP:n sopimaan tähän valmiiseen kuvaan.("Ai et halua lapsia? Ei se mitään,jätä vain ehkäisy minun vastuulleni niin ei tarvitse piitata sinun mielipiteestäsi siinäkään asiassa.Ja varmaan onnistun kääntämään pääsi myös koulutusasiassa!"
Juokse ja lujaa AP,ei tuollaisessa tilanteessa voi suunnitella mitään onnellista yhteiseloa.
Samaa mieltä olen minäkin. Juokse, AP!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on täysi oikeus käyttää kondomia jos haluat. Mutta yhteisen rauhan ja rakkauden nimissä kehottaisin minäkin harkitsemaan esim. kierukkaa tai muita ehkäisyvaihtoehtoja. En usko, että tyttöystäväsi haluaisi salaa hankkiutua raskaaksi jättämällä pillerit pois, mutta vahinkoja sattuu eivätkä ne pillerit ihan satavarmoja muutenkaan ole.
Toinen kysymys sitten on, että kannattaako teidän jatkaa suhdettanne, jos näkemyksenne lasten hankkimisesta ovat aivan erilaiset eikä kumpikaan todennäköisesti muuta mieltään. Vaikka nyt olisi hauskaa, niin myöhemmin saattaa kaduttaa, että olisi pitänyt erota aiemmin ja hankkia sopivampi kumppani.
Minusta on kuitenkin valtavan hienoa, että olet miehenä valmis kantamaan oman vastuusi ehkäisystä.
Ei se ole valtavan hienoa. Se on vähimmäisvaatimus, jonka tosin harva mies täyttää.
Mutta ei, ei aloittaja mikään sankari ole.
No joo, ymmärrän kyllä pointtisi ja olen periaatteessa samaa mieltä, mutta minusta voi silti kehua kun kehumisen aihetta on. Elämä on hauskempaa niin :)
(Usko pois, jos joku täällä urpoilisi ettei ole miehen asia huolehtia ehkäisystä, niin haukkuisin hänet pataluhaksi. Miksen siis voisi antaa positiivista palautetta, kun kerrankin asiansa kunnolla hoitava mies ilmaantuu? Ei hän mikään sankari tietenkään ole, vaan yksinkertaisesti tässä asiassa kunnon ihminen, mutta kai sellaistakin voi kommentoida.)
Ero tai seksitön yhdessäolo - siitäpä nainen valitkoon.
Vierailija kirjoitti:
Miten tyttöystäväsi perustelee kumin poisjättämisen? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Se ei nimittäin tunnu erilaiselta naiselle ilman kumia, joten se ei voi olla syy. Eikä ole hauskaa valua tuntitolkulla aktin jälkeen: suurin osa naisista tykkää kumin käytöstä, koska se on siistimpää.
Todellakin tuntuu erilaiselta paljaalla kuin kumin kanssa, mitä sä oikein selität?
Mutta AP:lla on ilman muuta oikeus käyttää kumia halutessaan. Välillä ihan ihmettelen miten miehet uskaltaa luottaa siihen että ne pillerit on otettu, itse en varmasti uskaltaisi jos olisin mies. Siis ymmärrän AP:ta ja hienoa, että pidät huolen ehkäisystä!
Vierailija kirjoitti:
Ero tai seksitön yhdessäolo - siitäpä nainen valitkoon.
Lähinnä kai yhdynnätön yhdessäolo.Jos pari ei pääse yhteisymmärrykseen ehkäisystä,voisivathan he tehdä silti kaikkea muuta kuin itse panemista,esimerkiksi suuseksistä ei tule raskaaksi.Mutta joo,kyllähän tuollainen asiasta vääntäminen varmasti kirisitää välejä,ja mitä ap kirjoitti aikaisemmin heidän muista erimielisyyksistä,eipä tuollaisessa suhteessa taida hirveästi olla järkeä jatkaa.
Minä en sentään noin hanakasti lähtisi tyttöystävää syyttämään siitä että yrittää tulla "vahingossa" raskaaksi. Ymmärrän hyvin jos loukkaantuu kun et luota siihen, että hän hoitaa ehkäisyn. Sinuna painottaisin keskustelussa sitä että luotat kyllä häneen, mutta et pillereihin. Tietysti jos et luota tyttöystävääsi tässä asiassa niin eipä sitä suhdetta kyllä kannata jatkaa.
Joka tapauksessa älä pane paljaalla.
Itsellekin tuli tuosta ap lisä kommentista mieleen (nainen haluaa talon ja yhteisen lainan) että tyttöystävä alkaisi unohdella pillereitä ja hups, olenkin raskaana, mennään naimisiin! Ja ap.n pitäisi jättää omat unelmansa ja alkaa tekemään äkkiä töitä elättääkseen perheensä... Suosittaisin ap:lle että etsi nainen joka ei halua lapsia, nykypäivänä kun yhä useampi nainen ei haaveile perus "punaisesta tuvasta, lapsi katraasta ja kultaisestanoutajasta.."
n 24
Vierailija kirjoitti:
Joo...vasektomiaa...Tiesitkö että sen jälkeen ei voi saada ollenkaan lapsia?Jo se että mietit piuhojen katkaisua kertoo että ylireagoit.Eroa tyttöystävästä ja etsi joku joka ei voi saada lapsia lainkaan?Se olisi parasta.
http://www.webmd.com/infertility-and-reproduction/vasectomy-reversal-va…
Erikoista, että mielipiteet menevät noin päin. Luulisi, että nainen vaatisi kortsua ja mies ei haluaisi. Pilleriehkäisy perustuu luottamukseen, ja jos mies ei luota naiseen, on oikein ja oikeus käyttää kortsua.
Vierailija kirjoitti:
Oon nainen ja seksi tuntuu paremmalta ilman kumia, mulla on kai herkät limakalvot sisällä, et kortsun kanssa ei voi mitään maratonseksiä harrastaa, kun liukkarista huolimatta paikat alkaa sattua. (tietty yhdenillan jutuissa käytän kortsua, mutta nyt oon suhteessa ja mennään ilman)
Tottakai seksi ilman kumia on naiselle huomattavasti parempaa! miehen omien liukasteiden tarkoitushan on herkistyttää naisen tuntoa. Ero on huomattava ja yleensä, mitä enemmän peniksestä tulee liukastetta (jotkut sanovat touhutipoiksi), sitä parempi tunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyttöystäväsi haluaa välttämättä ilman kortsua?
Nauttii enemmän paljaalla. Itse en fyysisessä kokemuksessa kovin suurta eroa tunne, mutta se stressaaminen johtaa siihen että itse taas nautin paljon enemmän kortsun kanssa.
AP
Onko hänellä kumiallergia?
Minulla on ja jo silloin kun ei oireillut vielä millään tavalla, tuntui seksi paremmalta ilman kumia. Sitten kun allergia alkoi oireilemaan testasin lateksittomia kondomeja ja ne eivät tuntuneet millään tavalla.
Suosittelen kokeilemaan auttaisiko vaihto lateksittomiin.
Kyllä vasektomiankin jälkeen voi saada biologisia lapsia. Vasektomiankin voi purkaa. Ja jollei, aina voi poimia siittiöitä neulalla suoraan kiveksestä, on lapsettomuushoidoissa käytetty juttu. Eli koeputkihedelmöitys. Ja lahjasukusoluilla voi saada lapsen vaikka ei olisi kiveksiä ollenkaan...
Mutta itse asiaan. Miehellä on oikeus käyttää halutessaan kondomia oli tilanne mikä hyvänsä. Naisella on oikeus haluta paljaalla ilman että on hankkiutumassa salaa raskaaksi.
Teidän tilanteeseen, suosittelisin vakavaa SUORAA puhetta. Jollette halua elämältä samoja asioita, erotkaa. Ei ole AP reilua antaa naisen toivoa että muutat mielesi.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin tuntuu! Iso ero. En mäkään tykkää kumin kanssa. Käytän silti.
Ohiksena täälläkin nainen joka ei oikein nauti kumin kanssa. Se tuntuu tosi inhottavalta. Kyllä sen todellakin erottaa. Liukkari auttaa vähän mutta mikään ei voita paljasta.