Kiista ehkäisystä tyttöystävän kanssa
Haluaisin käyttää kondomia vaikka tyttöystäväni syökin pillereitä, kun taas hän haluaisi jättää sen pois.
En missään tapauksessa halua maksaa mitään elareita, saati leikkiä perhe-elämää parikymppisenä, ja kun tiedän että tyttöystäväni on abortin vastustaja niin en pysty ollenkaan rentoutumaan ja nauttimaan seksistä koska siihen sisältyy riski että minusta tulee isä. Toki riski on kaksoisehkäisylläkin, mutta paljon pienempi, ja pillerit on teoriassa aika varmat, mutta se on kuitenkin helppo unohtaa ottaa, ja jo yhdenkin unohtaminen laskee ehkäisytehoa aika paljon. Vasektomiaa ei minun ikäinen saa.
Kommentit (131)
No jos kyseessä on uusi tyttöystävä niin ehdottomasti pidät pääsi sen kumin kanssa. Kun luottamus , mitä tällähetkellä ei ilmeisesti ole, on kasvanut niin että te molemmat voitte luottaa siihen että lapsi laitetaan alulle molempien toiveesta, niin siinä vaiheessa pillerit tulee asiaan.
Mitä ihmettä? Kuka jossain vakisuhteessa käyttää vielä kumia?
sef kirjoitti:
No esim. sellaiset, jotka eivät halua käyttää hormonaalista ehkäisyä tai tulla raskaaksi.
Meillä käytetään sekä että. Kun jossain vaiheessa raskaus ei kuulosta enää maailmanlopulta, pudotetaan ensin pois pillerit.
Kondomi voi tulla halvemmaksikin, eli sopia myös säästeliäälle. Meillä esim. ehkäisypillerit n. 12e/kk ja kondomit n. 8,5e/36 kappaletta, mikä riittää ruhtinaallisesti sen 3-3,5 viikkoa, minkä pilleriliuskankin kanssa pääsee yhtymään.
sef kirjoitti:
Aika moni. Mikä siinä on niin kovin yllättävää, että eri ihmisille sopii eri ehkäisymenetelmät?
Vierailija kirjoitti:
sef kirjoitti:
No esim. sellaiset, jotka eivät halua käyttää hormonaalista ehkäisyä tai tulla raskaaksi.
Meillä käytetään sekä että. Kun jossain vaiheessa raskaus ei kuulosta enää maailmanlopulta, pudotetaan ensin pois pillerit.
Kondomi voi tulla halvemmaksikin, eli sopia myös säästeliäälle. Meillä esim. ehkäisypillerit n. 12e/kk ja kondomit n. 8,5e/36 kappaletta, mikä riittää ruhtinaallisesti sen 3-3,5 viikkoa, minkä pilleriliuskankin kanssa pääsee yhtymään.
Mistä saa noin halpoja kumeja? :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sef kirjoitti:
Mistä saa noin halpoja kumeja? :o
Lidlistä, 12 kpl pakkaus on himpun päälle 2,5 euroa. On nystyröillä ja ilman, maustettuja ja ekstraherkkiä ja perusversioita. Yksikään ei ole rikkoontunut käytössä ja pysyvät hyvin paikallaan, ihan huippulaatua. Ilmainen mainos ja vilpitön suositus.
Abortinvastustaja = likainen paskahuora ja tuleva sossuäiti
Eroa heti
Vierailija kirjoitti:
Itse naisena kortsu haittaa kyllä. Nyt kun kokeiltiin pitkästä aikaa eri merkkiä kortsuissa niin se ei haitannut niin paljoa. Aikaisemmin käytetyn merkin jälkeen olin aina hieman kipeä. Ilmeisesti jokin niissä ärsytti limakalvojani. Uusi merkki sopi paljon paremmin eikä tuntunutkaan toiminnan aikana niin paljoa.
kyseessäsi voi olla myös kumiallergia eli lateksiallergia jos kondomit aiheuttavat ärsytystä. on myös lateksittomia myynnissä aineskin apteekista saa. kannattaa kokeilla, kalliimpia tosin.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin käyttää kondomia vaikka tyttöystäväni syökin pillereitä, kun taas hän haluaisi jättää sen pois.
En missään tapauksessa halua maksaa mitään elareita, saati leikkiä perhe-elämää parikymppisenä, ja kun tiedän että tyttöystäväni on abortin vastustaja niin en pysty ollenkaan rentoutumaan ja nauttimaan seksistä koska siihen sisältyy riski että minusta tulee isä. Toki riski on kaksoisehkäisylläkin, mutta paljon pienempi, ja pillerit on teoriassa aika varmat, mutta se on kuitenkin helppo unohtaa ottaa, ja jo yhdenkin unohtaminen laskee ehkäisytehoa aika paljon. Vasektomiaa ei minun ikäinen saa.
Selvästi haluaa tulla raskaaksi jättämällä pillerit syömättä. Kyllä näitä naisia on nähty ennenkin. Suosittelen vaihtamaan koko naisen, koska tuollainen juonittelu on sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Abortinvastustaja = likainen paskahuora ja tuleva sossuäiti
Eroa heti
Ehdottomasti samaa mieltä. Selväjärkisiäkin naisia löytyy, niin miksi tyytyä roskaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sulla elämä on noin helvetin vaikeaa vastakkaisen sukupuolen kanssa, niin pidä saatana vaatteet päälläs ja ennenkaikkea pysy erossa naisista!!!
Noin ajattelevalla ei taida olla kokemusta parisuhteessa olemisessa.Aivan onnellisissakin suhteissa ollaan joskus eri mieltä asioista,ja riidellään.Ei se tarkoita,että "on helvetin vaikea olla vastakkaisen sukupuolen kanssa",vaan se on sitä normaalia arkea.AP tosin myöhemmin valotti,että hänellä ja tyttöystävällä on tavallista enemmän erimielisyyttä,koska tyttö on vain kolmen vuoden yhdessäolon jälkeen valmis hankkimaan asunnon velaksi ja vauvan vastoin miehen tahtoa,muutenkin tuntuu olevan selvät suunnitelmat siitä,millainen tulevaisuuden pitäisi olla,piittaamatta toisen osapuolen tunteista.Yleensä nämä asunnon ja lastenhankinnat sovitaan yhdessä.AP:n tapauksesa ratkaisu ei ole pysyä erossa naisista,vaan erota ja etsiä nainen,joka ei halua lapsia ja joka osaa keskustella elämän suurista päätöksistä kumppanin kanssa.
En ymmärrä miksi useammat miehet eivät ole kiinnostuneet huolehtimaan ehkäisystä. Olen itse nainen, mutta kun kuvittelen itseni miehen osaan, on ajatus siitä että lopullinen päätös lapsen pitämisestä on jonkun toisen kuin minun päätettävissäni on ihan helkkarin pelottava.
AP, jos nyt olet luonnontieteitä opiskelemassa niin osaat laskea yhteen yksi plus yksi. Mietipä näitä:
1) Jättilaina yhteiseen kotiin kesken opintojen
- Tyttöystävä tahtoo, sinä et
2) Sinä jätät opinnot maisteriin ja menet töihin etkä mitään jatko-opiskele
3) Kumia ei käytetä, vaan luotetaan tyttöystävän ottavan pillerit ajallaan huijaamatta
Ei kauhean hyvältä näytä. Jos annat periksi yhdessä, hän luulee että annat periksi muissakin ja kohta olet vastentahtoinen isä. Itse ei-toivottuna lapsena voin sanoa etten ole ikinä kokenut mitään kamalampaa kuin se päivä kun tajusin äidin pilanneen isän (erosivat sittemmin) elämän minulla, lapsella, jota isä ei halunnut eikä halua, mutta jota äiti yritti tyrkyttää joka toinen vkl kylään ja jolle piti maksaa elatusta. Ero oli ollut tuloillaan ja äiti oli yrittänyt tehdä minusta ankkurilapsen, jotta isä ei kehtaisi lähteä. Lähti silti koska ei voinut tietenkään elää naisen kanssa, joka ei kunnioittanut hänen haluaan olla tulematta isäksi (äiti puhkoi kumit).
Pillerimerkistä riippuen (yhdistelmä- vai minipillerit, matalahormoniset vai korkea jne.) pillereiden ehkäisyteho täsmälleen oikein käytettyinä on 96%-99%. Käyttäjävirheet mukaan luettuina teho putoaa korkeintaan 85% paikkeille. Kumeissa about sama. Valitettavan usein kyse siitä, että kumi on puhkottu tai pilleri vedetty syömisen sijaan vessasta alas, koska halutaan se vauva ja omakotitalo. Olen isäni lisäksi itse menettänyt kaverin sillä, että bustasin hänet poikaystävälleen, kun hankkiutui raskaaksi pillerihuijauksella. En voinut elää sen tiedon kanssa, että poikaystävä luuli vain pillereiden pettäneen kun se olikin ottaja joka petti luottamuksen. Ero tuli heillekin ja väkisin viedään elareita kun mies ei valitettavasti voi "abortoida lasta taloudellisesti", vaikka olisi huijauksen tuote. Kaveri vinkuu miestä yhä takaisin ja syyttää minua siitä että ero tuli kun kerroin hänen huijanneen. Ero olisi tullut kuitenkin kun mies ei isäksi halunnut. Siellä sitten toinen kaltaiseni huijaamalla hankittu lapsi, sääliksi käy.
Ottaen huomioon tuon että tyttöystäväsi haluaa talon ja ison lainan ja ettet jatko-opiskele, pidän hyvin todennäköisenä että hän haluaa myös sen lapsen. Pakene kun vielä voit, ei kesken opiskelujen mitään lainaa ruveta ottamaan eikä sitä saakaan, eli selvästi laskee sen varaan että saa puhuttua sinut ympäri opiskelu- ja taloasiassa ja että sitten hellyt kun hän raskaaksi päätyy. Vaikket heltyisikään, olet silti kusessa, koska et voi pakottaa aborttiin ja oikeus voi pakottaa isyystestiin jos lapsen äiti haluaa. Elaritkin on pakko maksaa, ja jos korkeakoulutettuna saat joskus hyväpalkkaisen työn niin ne saattaa olla isotkin ja peritään vaikka ulosoton kautta.
Vakavia suhteita varten vinkiksi, että vähintään seuraavista kannattaisi olla aika samanmielinen jos meinaa pärjätä: lapsia/ei lapsia, vahingon käydessä abortti/ei aborttia, kerrostalo/rivitalo/okt, rahankäyttötavat, elämänkatsomus (ateisti+katolinen voi olla vaikea sopia lasten kasvatuksesta) ja lemmikkejä/ei lemmikkejä. Jos edes näistä ei pääse yksimielisyyteen, kannattaa etsiä seuraava.
Vierailija kirjoitti:
Must toi sois ok, JOS sulle olisi ok että ne pillerit voi sitten lopettaa, ja sä pidät siitä kondomiehkäisystä huolen.
Kumit rokkaa! En enää koskaan käytä hormonaalista ehkäisyä, kamalaa kuraa mun keholle. Onneksi on mies, joka ei kitise kumien päälle. Saa vetää kakkoseen paljaalla kuitenkin.
Vaikeita asioita. Tässä jokin aika sitten tapailemani mies pudotti pommin sanomalla jätä pillerit pois ja annetaan lasten tulla, jos on tullakseen. Järkytyin suhteemme ei ole vakavalla pohjalla tai ollut ainakaan tähän asti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Must toi sois ok, JOS sulle olisi ok että ne pillerit voi sitten lopettaa, ja sä pidät siitä kondomiehkäisystä huolen.
Mikä järki tuollaisessa diilissä olisi? Se,että käytetään sekä pillereitä että kondomia on tuplaehkäisyä,jonka tarkoitus on minimoida vahinkoraskauden riski.Ei se mitään hyödyttäisi että pidetään kumi ja jätetään pilllerit,jos ap:n huoli on että hän pelkäää joutuvansa vasten tahtoaan isäksi.
Tsempit Ap:lle! Käytä vain kumia!
Itse olen nainen ja oltiin mieheni kanssa 6 vuotta naimisissa, ennen kuin yhteisellä päätöksellä jätettiin mun pillerit pois . Tulinkin heti raskaaksi. En kuitenkaan koskaan lakannut ihmettelemästä, miten koko tuon 6 vuoden aikana mies ei _kertaakan_, ei _ikinä_ tiedustellut yhtään mitään mun pillerinsyönnistä. Ihan kuin sille ois ollut aivan sama, syönkö niitä vai en! Kun ottaa huomioon mun hajamielisen ja suurpiirteisen luonteen, on täysi ihme ja luojan lykky, että ehkäisy todellakin piti eikä tullut vahinkovauvaa. Jos kuvittelen itseni miehen asemaan, musta ois ollu ihan sairaan pelottavaa, jos koko ehkäisyvastuu olisi ollut hajamielisen puolisoni harteilla yksistään. Itse olisin varmaan tyyliin joka aamu tentannut oothan varmasti ottanut pillerin... Ihanaa, jos joku mies näkee tilanteen riskit ja kantaa vastuuta sen mukaisesti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi haluaa tulla raskaaksi jättämällä pillerit syömättä. Kyllä näitä naisia on nähty ennenkin. Suosittelen vaihtamaan koko naisen, koska tuollainen juonittelu on sairasta.
OT mutta olen aika varma,että olen saanut alkuni tuolla tavalla.Isäni kertoi joskus,että oli vasta alkanut seurustella äitini kanssa,molemmat aika nuoria(isä oli vielä armeijassa).Ehkäisynä e-pillerit.Yhtenä päivänä äitini sitten oli vain ilmoittanut olevansa raskaana.Hän on aina halunnut (paljon)lapsia,ja taisi olla vähän sama meininki kuin AP:n tyttöystävällä,että on mielessä kaava kuinka elämän kuuluu mennä.Mennään naimisiin,saadaan pari lasta,eletään perheidylliä.Siis eiväthän e-pillerit ole 100% varma ehkäisy,mutta olen melko varma että olen suunniteltu vahinko.Niin,ja isäni siis kertoi tämän syntymäpäiväni,oikea tahdikkuuden perikuva :D
Näin naisena sanoisin, että kyllä häiritsee.