Kiista ehkäisystä tyttöystävän kanssa
Haluaisin käyttää kondomia vaikka tyttöystäväni syökin pillereitä, kun taas hän haluaisi jättää sen pois.
En missään tapauksessa halua maksaa mitään elareita, saati leikkiä perhe-elämää parikymppisenä, ja kun tiedän että tyttöystäväni on abortin vastustaja niin en pysty ollenkaan rentoutumaan ja nauttimaan seksistä koska siihen sisältyy riski että minusta tulee isä. Toki riski on kaksoisehkäisylläkin, mutta paljon pienempi, ja pillerit on teoriassa aika varmat, mutta se on kuitenkin helppo unohtaa ottaa, ja jo yhdenkin unohtaminen laskee ehkäisytehoa aika paljon. Vasektomiaa ei minun ikäinen saa.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo...vasektomiaa...Tiesitkö että sen jälkeen ei voi saada ollenkaan lapsia?Jo se että mietit piuhojen katkaisua kertoo että ylireagoit.Eroa tyttöystävästä ja etsi joku joka ei voi saada lapsia lainkaan?Se olisi parasta.
Tiesin kyllä. En halua lapsia, en voi sietää lapsia, ja perhe-elämää en missään tapauksessa halua. Olen kuuden lapsen perheen esikoisena nähnyt sitä elämää ihan tarpeeksi, vaihtanut vaippoja ja syöttänyt nirsoja yksivuotiaita, että uskon tietäväni mistä puhun ihan riittävän hyvin. AP
No sen takia kannattaa etsiä joku joka on varmasti samaa mieltä sun kanssa eikä rääkätä toista tuolla asialla.
Ei ole sulla oikea muija.
Niin ja btw,parikymppisestä tuntuu aina tuolta.
Mut mee nyt ja jätä se nainen ja etsi joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Joo...vasektomiaa...Tiesitkö että sen jälkeen ei voi saada ollenkaan lapsia?Jo se että mietit piuhojen katkaisua kertoo että ylireagoit.Eroa tyttöystävästä ja etsi joku joka ei voi saada lapsia lainkaan?Se olisi parasta.
Ei kai vasektomia mikään ykkösratkaisu ap:n tapauksessa olisikaan,mutta hankala tilannehan tuo on,jos ei päästä yksimielisyyteen ehkäisystä.
Tyttöystävä on todella itsekäs,jos asettaa oman nautintonsa sen edelle,että toinen saa päättää isäksitulon riskistä.Ei tuohon taida oikein olla kompromissia.
Jos olisin ap:n tilanteessa,alkaisin varmaan selibaattiin.Vaikka en abortivastustaja olekaan,ajatus raskaaksitulemisesta on aina kauhistuttunut minua ja olen suhtautunut ehkäisyyn melkein neuroottisesti.
Kortsu on paras ehkäisykeino. Hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa sivuvaikutuksia ja mm. haluttomuutta, mutta koska se on niin näppärä ja feministien suosiossa, asiasta ei puhuta kuin hymistellen. Kuitenkin parisuhteet tuhoutuvat kun luonnoton hormonikoktail vaikuttaa ajatuksiin ja tunteisiin.
Mies joka tahtoo käyttää kumia on kuuma. Vastuullisuus on seksikästä. Älä taivu tai yksi pano voi maksaa sinulle 18 vuotta. T. Äiti joka ei tahdo enempää lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesin kyllä. En halua lapsia, en voi sietää lapsia, ja perhe-elämää en missään tapauksessa halua. Olen kuuden lapsen perheen esikoisena nähnyt sitä elämää ihan tarpeeksi, vaihtanut vaippoja ja syöttänyt nirsoja yksivuotiaita, että uskon tietäväni mistä puhun ihan riittävän hyvin. AP
Kohduttomiakin naisia on olemassa, just tänään vastailin sellaiseen ketjuun liittyi siihen kun 15-vuotiaalla ei vielä kuukautisia.
Nyt hakuseen kohduton mimmi. Voi painella menemään surutta.
Jokainen teini suhtautuu ehkäisyyn fanaattisesti ja se on hyvä.En tunne ketään nuorta joka haluaisi lapsia.
Sinulla on täysi oikeus käyttää kondomia jos haluat. Mutta yhteisen rauhan ja rakkauden nimissä kehottaisin minäkin harkitsemaan esim. kierukkaa tai muita ehkäisyvaihtoehtoja. En usko, että tyttöystäväsi haluaisi salaa hankkiutua raskaaksi jättämällä pillerit pois, mutta vahinkoja sattuu eivätkä ne pillerit ihan satavarmoja muutenkaan ole.
Toinen kysymys sitten on, että kannattaako teidän jatkaa suhdettanne, jos näkemyksenne lasten hankkimisesta ovat aivan erilaiset eikä kumpikaan todennäköisesti muuta mieltään. Vaikka nyt olisi hauskaa, niin myöhemmin saattaa kaduttaa, että olisi pitänyt erota aiemmin ja hankkia sopivampi kumppani.
Minusta on kuitenkin valtavan hienoa, että olet miehenä valmis kantamaan oman vastuusi ehkäisystä.
Kierukka kuulostaisi hyvältä ratkaisulta. Se on paikallaan koko ajan, joten sitä ei tarvitse erikseen muistaa joka päivä ja sen ehkäisyteho on kuulemma lähes samaa luokkaa steriloinnin kanssa.
Oletteko kokeilleet naistenkondomia, valitettavasti kaikki eivät ole edes kuulleet siitä. On vähän kalliimpi, mutta useimmat miehet pitävät siitä enemmän kuin tavallisesta kondomista, lisäksi naistenkondomi myös suojelee sellaiseltakin miltä tavallinen ei.
Kai olet tehnyt tyttöystävällekin selväksi, että et missään nimessä ikinä halua lapsia?
Kyllä minusta ainakin naisena tuntuu seksi aivan erilaiselta ilman kondomia kuin sen kanssa ja lisäksi eri materiaaleistakin valmistetut kondomit ovat pahimmillaan hanganneet paikat tosi aroiksi.
Sinällään ymmärrän ap:n kannan, mutta tyttöystävä saattaa myös kokea sen, ettet luota hänen käyttämäänsä pilleriehkäisyyn aika vahvaksi epäluottamuksen osoitukseksi.
Olet oikeassa ap, pidä pääsi. Kuulostaa siltä, että tyttöystävällä on vauvakuume.
Joo,on kohduttomia ja muutoin hedelmättömäksi todettuja.Sopii hyvin ap.lle!Toivon todella että löydät tälläisen naisen etkä ikinä joudu miettimään enään.Onnea valitsemallasi tiellä olla lapseton.
Olet todella järkevä.Tiesitkö että voit itse vaikuttaa asiaan syömällä steroideja..ei liiku kasseissa enää mikään.Kannattaa kysellä saleilla!!Toivottavasti saat siittiösi tuhottua,onnea yritykseen!
Pidä pääsi, olet fiksu mies. Ensimmäisenä kieltämättä minullekin tuli mieleen, että tyttöystävälläsi on vauvakuume. Siinä kun jätät kondomin pois, niin teillä voi äkkiä olla "hups, pillerit pettikin ihan yks kaks yllättäen" -tilanne käsissä.
Ymmärrän pelkosi, sillä en itsekään välitä lapsista ja yksi suurimmista peloista elämässäni on aina ollut se, että tulisinkin raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä pidän kortsua epämiellyttävänä ylimääräisen säätämisen ja tunnon vuoksi, mutta häiritseekö se muka naisiakin?
Itseasiassa joo, se ylimääräinen säätäminen tekee häiritsevän tauon myös kumppanin kokemukseen. Lisäksi mulkku tuntuu eriltä kumi päällä tai ilman, mulla ainakin jotenkin "hiertää", liekö sitten joku kumiallergia tai allergia sille nesteelle jossa kumi lillii paketissaan.
Ap:n tapauksessa suosittelisin luottamuksen lisäämistä suhteeseen, ehkäisymuotona taas hormonikierukka olisi hyvä. Sitä ei voi unohtaa, eikä ehkäisyteho heikkene esim. mahataudin tai krapulassa oksentamisen vuoksi. On toki tapauksia joissa raskaus on alkanut kierukasta huolimatta, mutta ne ovat äärimmäisen harvinaisia, pillereiden saati kondomin pettäminen on paljon yleisempää inhimillisen erheen vuoksi.
Älä vaan anna periksi. Vaikuttaisi omaan korvaan vahvasti siltä, että saattaa havitella "vahinkovauvaa". Surullista mutta totta, oon kuullut niin paljon näitä että on valehdeltu pillereistä. Vaikkei moista koskaan haluaisi siitä omasta rakkaastaan uskoa, todellakin fiksu pelaa varman päälle!
Vierailija kirjoitti:
Miten tyttöystäväsi perustelee kumin poisjättämisen? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Se ei nimittäin tunnu erilaiselta naiselle ilman kumia, joten se ei voi olla syy. Eikä ole hauskaa valua tuntitolkulla aktin jälkeen: suurin osa naisista tykkää kumin käytöstä, koska se on siistimpää.
Kyllä se tuntuu erilaiselta ilman kumia myös naiselle. Ainakin minulla.
Itse asiaan, älä anna periksi vaan käytä kumia. Pillerit eivät ole oikein käytettynäkään varma ehkäisykeino. Hämmentävän vähän puhutaan lääkärissäkään tilanteista jolloin pillereiden teho on alentunut. Minulle ei esimerkiksi kukaan (lääkärissä tai apteekissa) koskaan kertonut että ehkäisyteho ei ole varma jos ollut maha sekaisin (vaikka ei olisi oksentanut pilleria ulos tms) tai olisi antibioottikuurilla.
Tuttavapiiristä löytyy myös KOLME kierukasta huolimatta alkanutta raskautta. Oikeasti pistää miettimään että mitä täälläpäin on vedessä vai onko kenties ehkäisytehoa hieman liioiteltu... Jos ei lapsia todellakaan halua niin tuplaehkäisy on erittäin fiksu ja vastuullinen päätös!
Itse en olisi ikinä ikinä tuollaisen miehen kanssa.Kannattaa varmasti kertoa tytölle että olet tuota mieltä.Itse halusin miehen joka haluaa lapsia (en tietenkään vielä parikymppisenä) mut mies sanoi aina että joskus vielä haluat,ja niin halusinkin!
T.4.n äiti
Vierailija kirjoitti:
Kortsu on paras ehkäisykeino. Hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa sivuvaikutuksia ja mm. haluttomuutta, mutta koska se on niin näppärä ja feministien suosiossa, asiasta ei puhuta kuin hymistellen. Kuitenkin parisuhteet tuhoutuvat kun luonnoton hormonikoktail vaikuttaa ajatuksiin ja tunteisiin.
Millä tavalla siis feministien suosiossa? Enpä ole ajatellut asiaa tältä kannalta.
Meillä mennään kumilla, ja on toiminut täydellisesti. Ei se "kuuma tunnelma" kortsuun kaadu tai tunnu jotenkin radikaalin erilaiselta. En myöskään halua käyttää hormonaalista ehkäisyä, en halua laittaa kehooni mitään ylimääräistä.
Rakastatko tyttöystävääsi? Vai olisiko parempi etsiä joku toinen.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on täysi oikeus käyttää kondomia jos haluat. Mutta yhteisen rauhan ja rakkauden nimissä kehottaisin minäkin harkitsemaan esim. kierukkaa tai muita ehkäisyvaihtoehtoja. En usko, että tyttöystäväsi haluaisi salaa hankkiutua raskaaksi jättämällä pillerit pois, mutta vahinkoja sattuu eivätkä ne pillerit ihan satavarmoja muutenkaan ole.
Toinen kysymys sitten on, että kannattaako teidän jatkaa suhdettanne, jos näkemyksenne lasten hankkimisesta ovat aivan erilaiset eikä kumpikaan todennäköisesti muuta mieltään. Vaikka nyt olisi hauskaa, niin myöhemmin saattaa kaduttaa, että olisi pitänyt erota aiemmin ja hankkia sopivampi kumppani.
Minusta on kuitenkin valtavan hienoa, että olet miehenä valmis kantamaan oman vastuusi ehkäisystä.
Ei se ole valtavan hienoa. Se on vähimmäisvaatimus, jonka tosin harva mies täyttää.
Mutta ei, ei aloittaja mikään sankari ole.
Olen nainen ja kyllä mieluummin paljaalla, erottaahan sen jos on kumi käytössä.
Aloittajana vaihtaisin tyttöystävää jos ei kumiin suostu. Seksiongelmat voi kumuloitua ja pian sulla ei edes seiso jos seksiin liittyy jännitteitä.