Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasiluokkalainen tyttö on ollut koulukiusattu jo pitkään luokkalaistensa poikien toimesta

Vierailija
27.08.2016 |

Tytöt sitävastoin ovat olleet ihan mukavia. Eivät mitään bestiksiä, mutta asiallisia. Eivät hauku tai nimittele tyttöäni, eivät edes juorua tms. Ottavat porukkaansa koulussa vaikkeivät kaveeraakkaan vapaa-ajalla. Pojat taas haukkuvat tyttöä aivan armotta. Jos joutuvat viereen, huutavat hyi saatana! Tyttö on poikien mielestä tyhmä ( ka 8.8), ruma, läski ja nolo.
Tyttö on ihan tavallisen näköknen, ehkä hiukan pyöreä, muttei edes luokkansa suurin/pisin tyttö. Tyttö ei meikkaa kuten muut tytöt, mutta huolehtii kyllä hygieniastaan.
Harrastusryhmässä, jossa käy, kaikki muut ovat poikia. Siellä ei mitään ongelmaa ole, vaan kaikki puhuvat tytölleni normaalisti.
Mistä ihmeestä tässä voi olla kyse?

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttösi haisee?

Vierailija
82/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa iässä pojat on apinalauma. Aloittaa jotain eikä osaa lopettaa. Meillä sama juttu, ei paljon auta kotona itkevää tyttöä lohduttaa että pojat on apinalauma, uga buga ihan kirjaimellisesti.

Pari tapaamista koululla, kiusaajien kanssa ja juu eivät kiusaa enää. Eipä kun usuttavat muita, ite ilmeilevät vieressä "en mä mitää oo tehny"

Vaihdettiin koulua. Loppui kiusaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti teitä vanhempia vaivaa?

Minä kun kuulin, että yksi poika oli alkanut käyttäytyä tosi paskasti tytärtäni kohtaan, niin otin samantien kouluun yhteyttä, ja jätkä joutui selittämään asian vararehtorille ja vanhemmilleen. Ei kiusannut enää sen jälkeen. Tosin itse meinasi saada turpaansa tyttäreni serkulta. Ikävä kyllä, mielestäni serkun ei olisi tarvinnut enää sotkeutua asiaan.

Jos homma ei olisi loppunut siihen, olisin minä käyttänyt oman käden oikeutta. Odottamatta, että tyttäreni saa jotain mielenterveysongelmia jonkun idiootin räkänokan takia.

Vierailija
84/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajatelkaa miltä tuntuu tytöstä kun kauan samalla luokalla olleet suhtautuvat kuin ruttoon. Väkisinkin siinä alkaa kelaamaan, että on jotenkin kuvottava.

Vierailija
85/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulta kysytään onko minua kiusattu vastaan aina ei. Sitten kun tarkemmin mietin, niin yläasteella kuulin harva se päivä olevani läskiperse, pullanaama tms. (Oikeasti olin ihan kaunis ja hoikka). En koskaan kuitenkaan noteerannut noita huutoja kiusaamisena. Puolustin kyllä tarvittaessa aina itseäni ja muitakin, joille huudeltiin. Minulla oli paljon kavereita, sekä ilmeisesti myös jonkin sortin itsetunto, koska en oikeasti ottanut haukkumisia itseeni. En tosin tiedä mikä olisi ollut kokemukseni jos olisin esim. ollut yksinäinen ja kokenut itseni rumaksi ja lihavaksi...

Pointtina tässä ehkä se, että parhaiten lastaan voi suojella sillä, että pyrkii kasvattamaan terve itsetuntoisen lapsen. Kilpi haukkumisia vastaan on se, ettei ne haukkumiset oikeasti vaikuta.

Vierailija
86/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minulta kysytään onko minua kiusattu vastaan aina ei. Sitten kun tarkemmin mietin, niin yläasteella kuulin harva se päivä olevani läskiperse, pullanaama tms. (Oikeasti olin ihan kaunis ja hoikka). En koskaan kuitenkaan noteerannut noita huutoja kiusaamisena. Puolustin kyllä tarvittaessa aina itseäni ja muitakin, joille huudeltiin. Minulla oli paljon kavereita, sekä ilmeisesti myös jonkin sortin itsetunto, koska en oikeasti ottanut haukkumisia itseeni. En tosin tiedä mikä olisi ollut kokemukseni jos olisin esim. ollut yksinäinen ja kokenut itseni rumaksi ja lihavaksi...

Pointtina tässä ehkä se, että parhaiten lastaan voi suojella sillä, että pyrkii kasvattamaan terve itsetuntoisen lapsen. Kilpi haukkumisia vastaan on se, ettei ne haukkumiset oikeasti vaikuta.

Miten voi olla vaikuttamatta jos auhtaudutaan kuin ruttoon?! Siinä ei yksi pullanaamahaukku paljon rinnalla haise.

Vierailija
87/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin teini-ikäiset pojat on aivan hirveitä, ei tietenkään ihan kaikki, mutta suurinosa.

Kiusaavat "heikompia" poikia ja yleisesti tyttöjä mitä julmimmin ja nöyryyttävimmin tavoin.

Ei ole mitenkään harvinaista, että poikien suorittama kiusaaminen ja suoranainen rääkkääminen on sekä fyysistä ETTÄ henkistä (haukkumista, nolaamista, naureskelua ja kourimista ym.).

Minua ei varsinaisesti kiusattu koskaan, vaan olin niitä "suosittuja" tyttöjä, mutta kyllä mäkin joskus jotain ilkeää pojilta kuulin.

Ja vierestä nähnyt, miten julmia olivat niille tytöille, jotka eivät kuuluneet koulun kauneimpiin/henkisesti vahvimpiin/muuten vaan asemaa omaaviin.

Yhä nykyäänkin suurinosa miehistä ja pojista ällöttää, enkä kunnioita suurinta osaa heistä yhtään.

Jos mun tyttöä joku oksettava, huonosti kasvatettu räkis ikinä satuttaa, saa tuta kaiken miesvihani nahoissaan.

Vähintään rikosilmoituksen tekisin yläasteelaisten kiusaamisesta, ja tietysti kävisin jututtamassa kiusaajaa.

Opettajalle on aivan turha soitella, ei heillä yleensä ole mitään auktoriteettia teinipoikiin, kuten ei myöskään useilla vanhemmilla.

Vierailija
88/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta että teinijonne on oma lukunsa. Ihmiskunnan tyhmin ihmisryhmä, ei voi kiistää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi