Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasiluokkalainen tyttö on ollut koulukiusattu jo pitkään luokkalaistensa poikien toimesta

Vierailija
27.08.2016 |

Tytöt sitävastoin ovat olleet ihan mukavia. Eivät mitään bestiksiä, mutta asiallisia. Eivät hauku tai nimittele tyttöäni, eivät edes juorua tms. Ottavat porukkaansa koulussa vaikkeivät kaveeraakkaan vapaa-ajalla. Pojat taas haukkuvat tyttöä aivan armotta. Jos joutuvat viereen, huutavat hyi saatana! Tyttö on poikien mielestä tyhmä ( ka 8.8), ruma, läski ja nolo.
Tyttö on ihan tavallisen näköknen, ehkä hiukan pyöreä, muttei edes luokkansa suurin/pisin tyttö. Tyttö ei meikkaa kuten muut tytöt, mutta huolehtii kyllä hygieniastaan.
Harrastusryhmässä, jossa käy, kaikki muut ovat poikia. Siellä ei mitään ongelmaa ole, vaan kaikki puhuvat tytölleni normaalisti.
Mistä ihmeestä tässä voi olla kyse?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista miesten ja poikien demonisointia , jälleen kerran.

Vierailija
22/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat parantaa tytön tilannetta, opeta hänet meikkaamaan ja osta muodikkaampia vaatteita. Oletko varma, hymyileekö tyttö pojille, onko hän " liian osaava" poikien näkökulmasta sellainen on luotaantyöntävää.

Hyi vittu mikä vastaus.

Toisekseen, koulumenestys ei kerro mitään sisäisestä pahasta olosta. Varmasti vaikuttaa itsetuntoon jatkuva haukkuminen. Kun ihminen kuulee tiettyä paskaa tarpeeksi, siihen alkaa uskoa.

Voisitko ap mennä koululle ja laittaa näille pojille jauhot suuhun? (Nyt joku sanoo: kiusaavat sitten enemmän - vitut. Jos kiusaamiseen ei puututa siinä pelossa että se pahenee intervention jälkeen, se on vallan antamista kiusaajalle). Sanot että ensi kerralla poliisiasia. Ota yhteys poikien vanhempiin.

Ihmeellinen opettaja, joka ei puutu. Opettajan/rehtorin toiminnasta voi myös tehdä valituksen. Kerro myös rehtorille ja opettajalle, että jos heidän lepsu asenteensa jatkuu, kerrot nimettömänä kyseisen koulun asenteesta lehdistölle. Koulut yrittävät julkisuudessa selittää, miten muka taistelevat kiusaamista vastaan.. vaikka suurin osa opettajista ja rehtoreista ovat niitä kiusaajaan samastuvia ihmisiä, eivätkä siksi käyttäydy ammattimaisesti ja tee jotain.

Jos tyttöä kiusataan lisäksi netissä, kuvakaappaukset ja poliisille.

Menet sinne koululle ja sanot että TÄMÄ SOLVAAMINEN LOPPUI NYT!

Itse ainakin osaan olla tarvittaessa niin jäätävä, olematta agressiivinen tms, että henkisen yliotteen saa jostain 14-v idiootista hyvin helposti. Pojilla on varmaan jokin seksuaalinen turhautuminen menossa kun eihän ne muuta tossa iässä tee kuin runkkaa. Varmaan käyttäisin jotain sen tyylistä, kiusaajan häpäisevää ja nolaavaa kommenttia kiusaajille puhuessa. Jotain semmosta, että kiusaajat tajuaisivat, että ei kannata vittuilla mun lapselle, sillä he tulevat kohtaamaan minut joka kerta sen jälkeen.

Ja yksi vaihtoehto on että opetat tytöllesi muutamia mojovia solvauksia, suunniteltu nolaamaan teini-ikäinen poika. Joskus tuleen täytyy vastata tulella, jos se ei muuten lopu.

Tällaisen opin olen saanut kotoa, mua ei ole koskaan kiusattu, en ole kiusannut muita vaan puolustanut niitä, joita kiusataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut yhteydessä rehtoriin. Terveydenhoitaja ja koululääkäri on ollut tietoinen asiasta. Kiva-koulu ei taida toimia ainakaan käytännössä tuolla.. Rikosilmoitus taas kuulostaa aika rajulta toimenpiteeltä.

ap

No olepa seuraavaksi yhteydessä siihen rehtoriin. Haloo, kyseessä on tyttäresi tulevaisuus! Vuosikausia jatkunut kiusaaminen on todella haitallista ja hän saattaa sairastua psyykkisesti sen takia ennemmin tai myöhemmin. Kiusaaminen ON SAATAVA loppumaan. Toimi!

Vierailija
24/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut yhteydessä rehtoriin. Terveydenhoitaja ja koululääkäri on ollut tietoinen asiasta. Kiva-koulu ei taida toimia ainakaan käytännössä tuolla.. Rikosilmoitus taas kuulostaa aika rajulta toimenpiteeltä.

ap

"Rikosilmoitus taas kuulostaa aika rajulta toimenpiteeltä". Jumalauta, sinun velvollisuutesi vanhempana on tukea ja suojella lastasi, EI miettiä sitä, onko tyttäreesi kohdistuvasta pitkäaikaisesta henkisestä väkivallasta rikosilmoituksen tekeminen "rajua". Joko tarvitset tymäkän potkun perseeseen tai vaihtoehtoisesti olet huono ja mauton provo.

T. Nuorisotyöntekijä, jolla meni hermo just nyt.

Vierailija
25/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Kiusaaminen on rajua ja siihen tarvitaan rajut aseet!

Jumalauta rehtoriin yhteyttä.

Vierailija
26/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koulussanne sattuu olemaan hyvä koulukuraattori, ota siihen yhteyttä. Tällaiset kuuluvat sen hommiin.

Myös koulua voi vaihtaa. Lapseni luokalle putkahti oppilas steinerkoulusta kesken syksyn kasille.

Aika jännä. Minun lapseni luokalle kasille, on putkahdellut noita oppilaita ihan tasaisesti tuolta peruskoulun puolelta.

Vierailija
27/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamiseen ei tarvita syytä. Tai siis muuta syytä kuin kiusaajien tyhmyys.

Vierailija
28/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi sallit kiusaamisen? Oletko sisäisesti itsekin pettynyt tyttäreesi, kun hän ei ole massabimbo? Ei voi olla noin vaikea puuttua asiaan, jos aidosti tunnet pahaa oloa tyttäresi puolesta. Mä raivostun pelkästä ajatuksesta, että mun tyttöä kohdeltaisiin noin. Mikset ap ota asiaa tosissasi? Ihmeellinen anteeksipyytelijä olet. Jos olet tuon asenteen opettanut tytöllesikin niin opetat vain että kiusaaminen on ok!

Vierailija
29/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, olin yhteydessä jo ala-asteella opettajaan asiasta, mutta asiaan ei tullut mitään parannusta. Opettajan mielestä tyttöni ei kannattaisi välittää tällaisesta. Ylä-asteelle siirryttäessä luokka ei juurikaan muuttunut, muutama uusi tuli mukaan. Viime vuonna puhuin luokanvalvojalle asiasta joka totesi että pojat on poikia, ja koska koulumenestys on hyvä, eikä poissaoloja ole, ei tarvitse olla huolissaan.

Mietin vain että mikä voi teinipoikien mielestä olla niin oksettavaa, että pitää tyttöäni jatkuvasti äänekkäästi karttaa...

Haluaisin auttaa tytärtäni parantamaan tilannettaan.

ap

Ei kannata yrittää järjellä miettiä syitä miksi tytärtäsi kiusataan. Ei ne kiusaajat tarvitse mitään erityistä syytä edes miksi valitsevat jonkun. Varsinkin kun luokka on pysynyt samana, poikien keskuudessa tytöstäsi on nyt vaan muodostunut kiusattu ja siksi ällöttävä heistä ja sellaisena hän tulee heidän mielestään pysymään. Ette te sille mitään voi eikä se johdu mitenkään siitä että tyttäresi olisi sellainen kuin poikien mielestä on. Kiusaaminen ja maine on voinut ihan hyvin alkaa mistä tahansa mitättömästä syystä, hänellä on vaikka 9-vuotiaana ollut paita joka oli jonkun suositun pojan mielestä hassu ja hän siitä kiusasi ja ei siellä kiusaajien mielessä muuta tarvitakaan että ihminen on loppuiäksi leimattu siksi ikäluokkansa hylkiöksi.

Tosi hienoa että tytöt eivät ole lähteneet asiaan mukaan. Mutta pidä nyt ihmeessä tyttäresi puolia ja ole voimakkaammin kouluun yhteydessä että tuo haukkuminen on saatava loppumaan. Koska kyseessä ovat kiusaajat, tuskin he vielä teini-iässään alkavat tytöstäsi ajatella mitenkään eri tavalla, mutta kyllä hänellä on oikeus käydä koulua ilman että hänelle huudellaan ja yökötellään. Jos luokanvalvoja on niin typerä ettei tätä tajua itse kerran, kerrot hänelle muutaman todellisen esimerkin että jos opettajakollegan pitäisi tehdä sinun kanssasi töitä, mutta hän alkaisikin huutaa opettajanhuoneessa ääneen sellaisia asioita kuin tytöllesi, niin sekä muka olisi OK käytöstä joka saa jatkua niin kauan kuin opettaja säilyy tuosta huolimatta työkykyisenä.

Vierailija
30/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tämä nyt vaikuttaa siltä, että en olisi mitään asian eteen tehnyt. Se ei pidä paikkaansa.

Mutta maanantaina soitan rehtorille ja sanon että jos tilanne ei muutu joudumme turvautumaan rikosilmoitukseen ja koulun vaihtoon.

Ap

Vierailija
31/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano tytöllesi, että ne kiusaajat ovat niitä tulevia elämänkoululaisia, jotka eivät aikuisena kehtaa tulla luokkakokoukseen. Sad but true. Heistä ei kannata välittää.

Tää on varmasti usein totta. Itseäni kiusasi ala- ja yläasteella just sellainen "kovispoika", joka sai mut tuntemaan itseni niin säälittäväksi ja noloksi.

Kun 25-vuotiaina kokoonnuttiin luokkakokoukseen, olin juuri valmistunut ktm. Tämä poika ei tullut kokoukseen. Siellä selvisi kuitenkin, että tyyppi oli jättänyt amiksen kesken, ollut melkein siitä asti työttömänä ja asuu lähiössä.

Tää nyt ei varmaan lohduta tuossa vaiheessa, mutta sit myöhemmin siitä voi saada voimaa.

Vierailija
32/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaapa Ap:n solvaaminen ja kiusaaminen. Ap on huolestunut ja etsii ratkaisua. Voimia sinulle ja tyttärellesi.

Vierailija
33/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Tässä on se syy, miksi kiusaaminen on niin vaikea saada loppumaan.

VANHEMMAT JOTKA ITSE SALLIVAT KIUSAAMISEN!!

Olen usein kritisoinut omia vanhempiani kaikenlaisesta, mutta tätä ap:n kommentointia lukiessa ("en ole ottanut yhteyttä rehtoriin") tulee todella kiitollinen olo, että on mulla sentään ollut vanhemmat, jotka ovat pitäneet mun puoliani heti, jos kukaan on yrittänyt sorsia mua tippaakaan. Enpä ole ennen tajunnut tästäkään kiitollinen olla. Kiitos ap!

Vierailija
34/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoitus. 8 luokkalaiset alkaa olla jo 15 vuotiaita eli rikospikeudellisessa vastuussa. Älä tyydy opettajan selitykseen, että "pitää sietää". Sietäisitkö itse, jos työpaikalla sinua kiusattaisiin päivittäin.

T. Opettaja.

Kasilla ollaan 13-14 vuotiaita.

Vierailija
35/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaapa Ap:n solvaaminen ja kiusaaminen. Ap on huolestunut ja etsii ratkaisua. Voimia sinulle ja tyttärellesi.

Turha yrittää väittää että tässä nyt ap:tä kiusataan.

Olen aidosti järkyttynyt, että ihminen ei ole ottanut yhteyttä edes rehtoriin, ja tulee tänne pyytämään neuvoja! Luulin ensin että kaikki keinot on käytetty:opettajaan yhteys, poikien vanhempiin yhteys, rehtoriin yhteys, mahdollisesti poliisi..

Ap ei ole tehnyt asialle tarvittavasti ja ansaitsee kritiikin.

Vierailija
36/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun menee hankalaksi, niin jos kiusaaminen on lähinnä nimittelyä ja naureskelua, se ei varsinaisesti vielä täytä minkään rikoksen tunnusmerkkejä. Tietenkin jos tavaraa on viety tai väkivaltaa ollut mukana, tilanne on helppo ja yksiselitteinen.

Itse uskon, että paras tapa on mennä itse paikalle ja give them hell. Siinäpähän rehtori saa hetken miettiä mistä hänelle palkka maksetaan.

Vierailija
37/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin läpi yläasteen luokkani poikien toimesta. Kiusaaminen oli niin pahaa, etten uskaltanut viitata tunnillakaan, lintsasin koulusta, arvosanani huononivat tämän takia todella paljon, vaikka fiksu tyttö olinkin muuten, mutta minua vaan ahdisti niin paljon mennä kouluun näiden ihmisten takia, koska en kestänyt sitä haukkumista ja selän takana puhumista. Olen nyt 20-vuotias enkä vielä tänäkään päivänä ymmärrä mikä mussa oli vialla että piti kiusata. Jäljet tästä kiusaamisesta on vieläkin ja kärsin myös sosiaalisten tilanteiden pelosta pitkään, joksikin nyt päässyt yli siitä. Mutta näitä kyseisiä poikia kaihdan vieläkin ja ahdistun jos heidät jossain nään.

Suosittelen siis, että yrität saada tuon kiusaamisen jotenkin loppumaan että tyttäresi ei joudu enempää kärsimää!

Ei sinussa mitään vikaa olekaan, ole huoleti, kiusattavavien valinta on aivan satunnaista.

M43

Vierailija
38/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastus jossa paljon poikia, mikä? Jos tyttösi harrastus jotain jossa pojat yleensä parempia, kokevat tytön uhkana ja kiusaamalla nostavat itseää tyttöäsi paremmaksi alemmuudentunnoissaan.

Vierailija
39/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tämä nyt vaikuttaa siltä, että en olisi mitään asian eteen tehnyt. Se ei pidä paikkaansa.

Mutta maanantaina soitan rehtorille ja sanon että jos tilanne ei muutu joudumme turvautumaan rikosilmoitukseen ja koulun vaihtoon.

Ap

Hyvä! Tee näin ja pysy jämäkkänä. Toivottavasti menee perille ja asialle aletaan tehdä jotain. Kiusaaminen on jatkunut jo aivan liian pitkään.

Vierailija
40/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat parantaa tytön tilannetta, opeta hänet meikkaamaan ja osta muodikkaampia vaatteita. Oletko varma, hymyileekö tyttö pojille, onko hän " liian osaava" poikien näkökulmasta sellainen on luotaantyöntävää.

Hyi vittu mikä vastaus.

Toisekseen, koulumenestys ei kerro mitään sisäisestä pahasta olosta. Varmasti vaikuttaa itsetuntoon jatkuva haukkuminen. Kun ihminen kuulee tiettyä paskaa tarpeeksi, siihen alkaa uskoa.

Voisitko ap mennä koululle ja laittaa näille pojille jauhot suuhun? (Nyt joku sanoo: kiusaavat sitten enemmän - vitut. Jos kiusaamiseen ei puututa siinä pelossa että se pahenee intervention jälkeen, se on vallan antamista kiusaajalle). Sanot että ensi kerralla poliisiasia. Ota yhteys poikien vanhempiin.

Ihmeellinen opettaja, joka ei puutu. Opettajan/rehtorin toiminnasta voi myös tehdä valituksen. Kerro myös rehtorille ja opettajalle, että jos heidän lepsu asenteensa jatkuu, kerrot nimettömänä kyseisen koulun asenteesta lehdistölle. Koulut yrittävät julkisuudessa selittää, miten muka taistelevat kiusaamista vastaan.. vaikka suurin osa opettajista ja rehtoreista ovat niitä kiusaajaan samastuvia ihmisiä, eivätkä siksi käyttäydy ammattimaisesti ja tee jotain.

Jos tyttöä kiusataan lisäksi netissä, kuvakaappaukset ja poliisille.

Menet sinne koululle ja sanot että TÄMÄ SOLVAAMINEN LOPPUI NYT!

Itse ainakin osaan olla tarvittaessa niin jäätävä, olematta agressiivinen tms, että henkisen yliotteen saa jostain 14-v idiootista hyvin helposti. Pojilla on varmaan jokin seksuaalinen turhautuminen menossa kun eihän ne muuta tossa iässä tee kuin runkkaa. Varmaan käyttäisin jotain sen tyylistä, kiusaajan häpäisevää ja nolaavaa kommenttia kiusaajille puhuessa. Jotain semmosta, että kiusaajat tajuaisivat, että ei kannata vittuilla mun lapselle, sillä he tulevat kohtaamaan minut joka kerta sen jälkeen.

Ja yksi vaihtoehto on että opetat tytöllesi muutamia mojovia solvauksia, suunniteltu nolaamaan teini-ikäinen poika. Joskus tuleen täytyy vastata tulella, jos se ei muuten lopu.

Tällaisen opin olen saanut kotoa, mua ei ole koskaan kiusattu, en ole kiusannut muita vaan puolustanut niitä, joita kiusataan.

Siinäpä oikein mallikas mamma. Hyi vittu.