Kasiluokkalainen tyttö on ollut koulukiusattu jo pitkään luokkalaistensa poikien toimesta
Tytöt sitävastoin ovat olleet ihan mukavia. Eivät mitään bestiksiä, mutta asiallisia. Eivät hauku tai nimittele tyttöäni, eivät edes juorua tms. Ottavat porukkaansa koulussa vaikkeivät kaveeraakkaan vapaa-ajalla. Pojat taas haukkuvat tyttöä aivan armotta. Jos joutuvat viereen, huutavat hyi saatana! Tyttö on poikien mielestä tyhmä ( ka 8.8), ruma, läski ja nolo.
Tyttö on ihan tavallisen näköknen, ehkä hiukan pyöreä, muttei edes luokkansa suurin/pisin tyttö. Tyttö ei meikkaa kuten muut tytöt, mutta huolehtii kyllä hygieniastaan.
Harrastusryhmässä, jossa käy, kaikki muut ovat poikia. Siellä ei mitään ongelmaa ole, vaan kaikki puhuvat tytölleni normaalisti.
Mistä ihmeestä tässä voi olla kyse?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Harrastus jossa paljon poikia, mikä? Jos tyttösi harrastus jotain jossa pojat yleensä parempia, kokevat tytön uhkana ja kiusaamalla nostavat itseää tyttöäsi paremmaksi alemmuudentunnoissaan.
Editointia, videoiden/elokuvapätkien tekemistä.
ap
Palstamammat vastustamassa koulukiusaamista = -teinipojat on säälittäviä runkkareita , eikä niistä koskaan tule yhtään mitään, tytöt on viattomia enkeleitä-
Really? Miesvihanne ulottuu siis jopa lapsiin?
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain että mikä voi teinipoikien mielestä olla niin oksettavaa, että pitää tyttöäni jatkuvasti äänekkäästi karttaa...
Haluaisin auttaa tytärtäni parantamaan tilannettaan.
ap
Ap, huomaatko että mietit MIKÄ TYTÖSSÄSI ON VIKANA?
Syyllistät tiedostamatta tytärtäsi.
Onko sinua kiusattu ja olet syyttänyt siitä itseäsi, koska olet ollut "erilainen"?
Etkö pysty hyväksymään itseäsi täysin, vaan olet niitä ihmisiä jotka vertailee itseään muihin ja tuntee tyytymättömyyttä siihen, millainen itse on ?
Onko sinulla vaikeuksia pitää puoliasi ja kohdata negatiivisia asioita ja tunteita? Huomaatko kuinka se toimintasi siirtyy nyt lapseesi?
Sinulla on asiaan väärä suhtautumistapa. Kiusaaminen on väärin ja haitallista. Jokaisella ihmisellä on oikeus olla oma itsensä ja tulla hyväksytyksi omana itsenään, eikä kaikkien tarvitse olla samasta muotista.
Ole niin ylpeä tyttärestäsi, ettet salli hänen kaltoinkohteluaan, sen sijaan että miettisit, mikä hänessä on vikana kun häntä kiusataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus. 8 luokkalaiset alkaa olla jo 15 vuotiaita eli rikospikeudellisessa vastuussa. Älä tyydy opettajan selitykseen, että "pitää sietää". Sietäisitkö itse, jos työpaikalla sinua kiusattaisiin päivittäin.
T. Opettaja.
Kasilla ollaan 13-14 vuotiaita.
Tänä lukukautena. Ensi keväänä tapahtuva kiusaaminen saattaa olla toinen juttu rikosoikeuden kannalta, jos kiusaaja on syntynyt alkuvuonna ja kiusaa synttäriensä jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat parantaa tytön tilannetta, opeta hänet meikkaamaan ja osta muodikkaampia vaatteita. Oletko varma, hymyileekö tyttö pojille, onko hän " liian osaava" poikien näkökulmasta sellainen on luotaantyöntävää.
Hyi vittu mikä vastaus.
Toisekseen, koulumenestys ei kerro mitään sisäisestä pahasta olosta. Varmasti vaikuttaa itsetuntoon jatkuva haukkuminen. Kun ihminen kuulee tiettyä paskaa tarpeeksi, siihen alkaa uskoa.
Voisitko ap mennä koululle ja laittaa näille pojille jauhot suuhun? (Nyt joku sanoo: kiusaavat sitten enemmän - vitut. Jos kiusaamiseen ei puututa siinä pelossa että se pahenee intervention jälkeen, se on vallan antamista kiusaajalle). Sanot että ensi kerralla poliisiasia. Ota yhteys poikien vanhempiin.
Ihmeellinen opettaja, joka ei puutu. Opettajan/rehtorin toiminnasta voi myös tehdä valituksen. Kerro myös rehtorille ja opettajalle, että jos heidän lepsu asenteensa jatkuu, kerrot nimettömänä kyseisen koulun asenteesta lehdistölle. Koulut yrittävät julkisuudessa selittää, miten muka taistelevat kiusaamista vastaan.. vaikka suurin osa opettajista ja rehtoreista ovat niitä kiusaajaan samastuvia ihmisiä, eivätkä siksi käyttäydy ammattimaisesti ja tee jotain.
Jos tyttöä kiusataan lisäksi netissä, kuvakaappaukset ja poliisille.
Menet sinne koululle ja sanot että TÄMÄ SOLVAAMINEN LOPPUI NYT!
Itse ainakin osaan olla tarvittaessa niin jäätävä, olematta agressiivinen tms, että henkisen yliotteen saa jostain 14-v idiootista hyvin helposti. Pojilla on varmaan jokin seksuaalinen turhautuminen menossa kun eihän ne muuta tossa iässä tee kuin runkkaa. Varmaan käyttäisin jotain sen tyylistä, kiusaajan häpäisevää ja nolaavaa kommenttia kiusaajille puhuessa. Jotain semmosta, että kiusaajat tajuaisivat, että ei kannata vittuilla mun lapselle, sillä he tulevat kohtaamaan minut joka kerta sen jälkeen.
Ja yksi vaihtoehto on että opetat tytöllesi muutamia mojovia solvauksia, suunniteltu nolaamaan teini-ikäinen poika. Joskus tuleen täytyy vastata tulella, jos se ei muuten lopu.
Tällaisen opin olen saanut kotoa, mua ei ole koskaan kiusattu, en ole kiusannut muita vaan puolustanut niitä, joita kiusataan.
Siinäpä oikein mallikas mamma. Hyi vittu.
Kun itse olin 14, ymmärsin olla kiusaamatta. Ymmärsin että kiusaaminen on väärin. Jo ekaluokalta asti toitotetaan, kuinka väärin kiusaaminen on. Jos silti 14 v kiusaa, kuten tässä pojat ryhmässä, he tekevät sen vallankäytön vuoksi ja koska saavat siitä jotain sadistista mielihyvää. 14 vuotiaskin voi olla kusipää. Kusipää ei muutu ellei kohtaa toimintaansa todella. Myönnän että häpeän tai nolouden tunteiden aiheuttaminen kiusaajille voi olla alhaista, mutta tehokkain keino muokata ihmisen käytöstä on nimenomaan häpeän kautta, sillä häpeä liittyy ihmisillä niin vahvasti ihmisen sosiaaliseen luonteeseen. Siksi turvautuisin häpeän tunteiden aiheuttamiseen kiusaajille, jotta he lopettaisivat.
-se vitun mallikas mamma
Äidin vika, olet vain laiska. Kiusaamisen saa aina kitkettyä. Pitää saada vain motivaatio. Tee rikosilmoitus. Lähetä opettajalle wilmaviestejä. Ilmoita opetusvirastoon (tai mikä teillä on). Käy tapaamassa opettajaa kotona. Käy pimputtamassa vanhempien ovikelloa ja kysymässä miksi nimittelee tyttöäsi. Mene istumaan oppitunnille. Seuraa oppilaita, jätä hevosenpää oven taakse, lyö viidakkoveitsellä haaroihin.
Mutta älä väitä, että se olisi jonkun muun kuin sinun vika.
Anteeksi nyt. Kiusatuksi valikoituu luokan "huonoimmat" teinien arvoasteikolla. Siksi se murtaa itsetunnon. Syy kiusaamiseen löytyy aina jos rehellisesti katsotaan. Köyhyys, rumuus, ujous, tyhmyys, outous, älykkyys, ylimielisyys, lihavuus, laihuus jne. Olisi mielenkiintoista tietää kiusattaisiinko luokassa ketään jos kaikki olisivat yhtä tasokkaita. Aikuisetkin karsastaa itseään huonompia, ja työpaikoilla kiusaaminen ei ota vähentyäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat parantaa tytön tilannetta, opeta hänet meikkaamaan ja osta muodikkaampia vaatteita. Oletko varma, hymyileekö tyttö pojille, onko hän " liian osaava" poikien näkökulmasta sellainen on luotaantyöntävää.
Hyi vittu mikä vastaus.
Toisekseen, koulumenestys ei kerro mitään sisäisestä pahasta olosta. Varmasti vaikuttaa itsetuntoon jatkuva haukkuminen. Kun ihminen kuulee tiettyä paskaa tarpeeksi, siihen alkaa uskoa.
Voisitko ap mennä koululle ja laittaa näille pojille jauhot suuhun? (Nyt joku sanoo: kiusaavat sitten enemmän - vitut. Jos kiusaamiseen ei puututa siinä pelossa että se pahenee intervention jälkeen, se on vallan antamista kiusaajalle). Sanot että ensi kerralla poliisiasia. Ota yhteys poikien vanhempiin.
Ihmeellinen opettaja, joka ei puutu. Opettajan/rehtorin toiminnasta voi myös tehdä valituksen. Kerro myös rehtorille ja opettajalle, että jos heidän lepsu asenteensa jatkuu, kerrot nimettömänä kyseisen koulun asenteesta lehdistölle. Koulut yrittävät julkisuudessa selittää, miten muka taistelevat kiusaamista vastaan.. vaikka suurin osa opettajista ja rehtoreista ovat niitä kiusaajaan samastuvia ihmisiä, eivätkä siksi käyttäydy ammattimaisesti ja tee jotain.
Jos tyttöä kiusataan lisäksi netissä, kuvakaappaukset ja poliisille.
Menet sinne koululle ja sanot että TÄMÄ SOLVAAMINEN LOPPUI NYT!
Itse ainakin osaan olla tarvittaessa niin jäätävä, olematta agressiivinen tms, että henkisen yliotteen saa jostain 14-v idiootista hyvin helposti. Pojilla on varmaan jokin seksuaalinen turhautuminen menossa kun eihän ne muuta tossa iässä tee kuin runkkaa. Varmaan käyttäisin jotain sen tyylistä, kiusaajan häpäisevää ja nolaavaa kommenttia kiusaajille puhuessa. Jotain semmosta, että kiusaajat tajuaisivat, että ei kannata vittuilla mun lapselle, sillä he tulevat kohtaamaan minut joka kerta sen jälkeen.
Ja yksi vaihtoehto on että opetat tytöllesi muutamia mojovia solvauksia, suunniteltu nolaamaan teini-ikäinen poika. Joskus tuleen täytyy vastata tulella, jos se ei muuten lopu.
Tällaisen opin olen saanut kotoa, mua ei ole koskaan kiusattu, en ole kiusannut muita vaan puolustanut niitä, joita kiusataan.
Siinäpä oikein mallikas mamma. Hyi vittu.
Kun itse olin 14, ymmärsin olla kiusaamatta. Ymmärsin että kiusaaminen on väärin. Jo ekaluokalta asti toitotetaan, kuinka väärin kiusaaminen on. Jos silti 14 v kiusaa, kuten tässä pojat ryhmässä, he tekevät sen vallankäytön vuoksi ja koska saavat siitä jotain sadistista mielihyvää. 14 vuotiaskin voi olla kusipää. Kusipää ei muutu ellei kohtaa toimintaansa todella. Myönnän että häpeän tai nolouden tunteiden aiheuttaminen kiusaajille voi olla alhaista, mutta tehokkain keino muokata ihmisen käytöstä on nimenomaan häpeän kautta, sillä häpeä liittyy ihmisillä niin vahvasti ihmisen sosiaaliseen luonteeseen. Siksi turvautuisin häpeän tunteiden aiheuttamiseen kiusaajille, jotta he lopettaisivat.
-se vitun mallikas mamma
Kehotat siis koulukiusaamaan koulukiusaamisen lopettamiseksi?
Ja vain pojat voivat olla pahoja, eikö niin?
Oikeastiko te palstamammat teette rikosilmoituksia omien lapsienne kertomien juttujen perusteella?
Mitään todisteita teillä ei ole? Oman yläasteaikani pahimmat koulukiusaajat olivat muuten tyttöjä,
mutta miesvihapalstalla on miesvihapalstan jutut.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko te palstamammat teette rikosilmoituksia omien lapsienne kertomien juttujen perusteella?
Mitään todisteita teillä ei ole? Oman yläasteaikani pahimmat koulukiusaajat olivat muuten tyttöjä,
mutta miesvihapalstalla on miesvihapalstan jutut.
Poliisi tutkii ja poliisille on annettu työkalut siihen. Kuulusteluissa rehtori viimeistään valheita miettiessään päättää ottaa asian vakavasti. Samahan se on työpaikoilla. Toki riippuu kiusaamisen luonteesta (onko nyrkit mukana).
Jahas, miesvihatrolli on herännyt. Huomenta vaan sinne peräkammariin.
Olisivatko pojat tai keskeisimmät kiusaajat ihastuneita? Minua kiusattiin 7.-8. luokalla, myöhemin tajusin joistakin poikien komenteista ja treffipyynnöistä, että he olivat ihastuneita.
Vierailija kirjoitti:
Jahas, miesvihatrolli on herännyt. Huomenta vaan sinne peräkammariin.
Passiivis-aggressiiviset palstamammat eivät koskaan petä miesvihansa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olisivatko pojat tai keskeisimmät kiusaajat ihastuneita? Minua kiusattiin 7.-8. luokalla, myöhemin tajusin joistakin poikien komenteista ja treffipyynnöistä, että he olivat ihastuneita.
En usko.. Sillä tyttö kertoo, ettei hänen kanssaan haluta samaan ryhmään ryhmätöissä. Jos joudutaan, huudetaan hyi vittua. Tyttö on aika ujo, ei mikään päällepäsmäri, mutta sanoo kyllä aina mielipiteensä tunneilla kysyttäessä, eikä mielistele ketään. Ehkä tyttö on kieltäytynyt toteuttamasta luokassa vallitsevia " hiljaisia sopimuksia" jotka vahvistavat tiettyjen poikien valta-asemaa.. En tiedä. Ehkä hän ei poikien mielestä ole suostunut muottiin tai jotain.
Ap
Miten ap voi tehdä rikosilmoituksen koko luokan pojista?
Onko tytöllä kavereita? Jos kerran luokan tytöt eivät kaveeraa hänen kanssaan koulun ulkopuolella. Hyvä, että harrastuksessa on kuitenkin normaalia porukkaa ja saa kokemusta siitä, että on myös kivoja poikia, jotka käyttäytyvät asiallisesti.
Ihmetyttää, miten opettaja ei puutu luokassa noihin tilanteisiin, jossa pojat huutelevat asiattomuuksia.
Näkyykö kiusaaminen jotenkin tytön mielialassa, oireileeko jotenkin? Jos niin kannattaa hankkia hänelle myös apua, että pääsee purkamaan kiusaamistraumaa ajoissa ennen kuin mahdollisesti sairastuu psyykkisesti.
Yläasteelta tuttu tyttö avautui minulle hiljattain siitä, kuinka "Pena ja Markku" kiusasivat häntä koko yläasteen. Minä en ollut huomannut mitään. Siis Pena ja Markku heittivät idioottiläppää kaikille ja itse sain kuulla olevani hikari, lauta ja mitä kaikkea. Vaikiovastaukseni heille oli keson vilautus ja whatever-ilme. Jonkun olisi vaan pitänyt sanoa tytölle, että ei ota henkilökohtaisesti. Nyt ollaan jo kolmekymppisiä, ja ks nainen on aika herkkänahkaisen oloinen yhä.
Sanot siis tytöllesi, että tuollaisia idiootteja on joka yläasteella, älä välitä vaan pyörittele vaan silmiäsi.
Vierailija kirjoitti:
No, olin yhteydessä jo ala-asteella opettajaan asiasta, mutta asiaan ei tullut mitään parannusta. Opettajan mielestä tyttöni ei kannattaisi välittää tällaisesta. Ylä-asteelle siirryttäessä luokka ei juurikaan muuttunut, muutama uusi tuli mukaan. Viime vuonna puhuin luokanvalvojalle asiasta joka totesi että pojat on poikia, ja koska koulumenestys on hyvä, eikä poissaoloja ole, ei tarvitse olla huolissaan.
Mietin vain että mikä voi teinipoikien mielestä olla niin oksettavaa, että pitää tyttöäni jatkuvasti äänekkäästi karttaa...
Haluaisin auttaa tytärtäni parantamaan tilannettaan.
ap
Laita tytär harrastamaan nyrkkeilyä ja sitten vaan turpiin. Tämä konsti tepsi 50-60-luvuiila, kun itse ja tyttökaverini jouduimme kiusatuiksi. Päätimme, että seuraava huutelija saa köniin, ja sai , ja kiusaaminen loppui.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap voi tehdä rikosilmoituksen koko luokan pojista?
Koulussa on pakko käydä. Kunta järjestää asialliset olosuhteet lain mukaan. Syyttäjä sitten päättää ketä syytetään jos ei ole. Opettaja ja rehtorihan siitä huomautuksen tai sakkoja saa. Jos asia ei parane niin tulee järeämmät rangaistukset. Rikosilmoituksen tekijä ei siis päätä syyllisiä tai rangaistuksia.
Kunnianloukkaus.