Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasiluokkalainen tyttö on ollut koulukiusattu jo pitkään luokkalaistensa poikien toimesta

Vierailija
27.08.2016 |

Tytöt sitävastoin ovat olleet ihan mukavia. Eivät mitään bestiksiä, mutta asiallisia. Eivät hauku tai nimittele tyttöäni, eivät edes juorua tms. Ottavat porukkaansa koulussa vaikkeivät kaveeraakkaan vapaa-ajalla. Pojat taas haukkuvat tyttöä aivan armotta. Jos joutuvat viereen, huutavat hyi saatana! Tyttö on poikien mielestä tyhmä ( ka 8.8), ruma, läski ja nolo.
Tyttö on ihan tavallisen näköknen, ehkä hiukan pyöreä, muttei edes luokkansa suurin/pisin tyttö. Tyttö ei meikkaa kuten muut tytöt, mutta huolehtii kyllä hygieniastaan.
Harrastusryhmässä, jossa käy, kaikki muut ovat poikia. Siellä ei mitään ongelmaa ole, vaan kaikki puhuvat tytölleni normaalisti.
Mistä ihmeestä tässä voi olla kyse?

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukossa tyhmyys tiivistyy. Oletko ollut yhteydessä luokanohjaajaan, kouluun? Kiusaamiseen pitää puuttua.

Vierailija
2/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ilmeisesti tuntevat olonsa uhatuksi, kun tyttösi on niin fiksu. Monet yläasteikäiset pojat eivät kestä sitä, jos luokkakaverityttö on osaava, pärjäävä ja kaiken lisäksi ei-niin-naisihanteen mukainen. Kiusaamista se ei missään nimessä oikeuta, erilaisuutta on opittava sietämään vaikkei se juuri itseä miellyttäisikään.

Ota luokanvalvojaan yhteys. Tytölläsi on oikeus saada käydä koulunsa rauhassa. Rohkeutta ja voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olin yhteydessä jo ala-asteella opettajaan asiasta, mutta asiaan ei tullut mitään parannusta. Opettajan mielestä tyttöni ei kannattaisi välittää tällaisesta. Ylä-asteelle siirryttäessä luokka ei juurikaan muuttunut, muutama uusi tuli mukaan. Viime vuonna puhuin luokanvalvojalle asiasta joka totesi että pojat on poikia, ja koska koulumenestys on hyvä, eikä poissaoloja ole, ei tarvitse olla huolissaan.

Mietin vain että mikä voi teinipoikien mielestä olla niin oksettavaa, että pitää tyttöäni jatkuvasti äänekkäästi karttaa...

Haluaisin auttaa tytärtäni parantamaan tilannettaan.

ap

Vierailija
4/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli joskus ketju jossa tilanne oli toisinpäin eli tytöt kiusasivat yhtä poikaa. Etsi se esiin ja kaiva siitä vastaukset. Eli ehdottomasti kiusatun oma vika ja itse aiheutettua.

Vierailija
5/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, olin yhteydessä jo ala-asteella opettajaan asiasta, mutta asiaan ei tullut mitään parannusta. Opettajan mielestä tyttöni ei kannattaisi välittää tällaisesta. Ylä-asteelle siirryttäessä luokka ei juurikaan muuttunut, muutama uusi tuli mukaan. Viime vuonna puhuin luokanvalvojalle asiasta joka totesi että pojat on poikia, ja koska koulumenestys on hyvä, eikä poissaoloja ole, ei tarvitse olla huolissaan.

Mietin vain että mikä voi teinipoikien mielestä olla niin oksettavaa, että pitää tyttöäni jatkuvasti äänekkäästi karttaa...

Haluaisin auttaa tytärtäni parantamaan tilannettaan.

ap

Tee rikosilmoitus. "Pojat on poikia" ei ole hyväksyttävä perustelu kiusaamiselle eikä hyvä koulumenestys korreloi sen kanssa, onko tytölläsi paha olla. Oletko ollut myös koulun rehtoriin yhteydessä?

Vierailija
6/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan hyväksy mitään "pojat on poikia" -selitystä. Ilmoita luokanvalvojalle, että seuraavasta kerrasta tästä tulee poliisiasia. Onko koululla Kiva-koulu -systeemiä? Heillä on velvollisuus ottaa asia käsittelyyn.

Vierailija
7/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus. 8 luokkalaiset alkaa olla jo 15 vuotiaita eli rikospikeudellisessa vastuussa. Älä tyydy opettajan selitykseen, että "pitää sietää". Sietäisitkö itse, jos työpaikalla sinua kiusattaisiin päivittäin.

T. Opettaja.

Vierailija
8/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat parantaa tytön tilannetta, opeta hänet meikkaamaan ja osta muodikkaampia vaatteita. Oletko varma, hymyileekö tyttö pojille, onko hän " liian osaava" poikien näkökulmasta sellainen on luotaantyöntävää.

Vierailija
9/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten voi vielä tänä päivänä olla näitä kouluja, joissa kiusaamiseen ei puututa vaan se kuitataan "pojat on poikia" tms. latteuksilla. Vaikka kiusaamisesta puhutaan niin paljon! Yhteys rehtoriin ja rikosilmoitus on hyvä idea. Opettajat toimivat tässä tapauksessa selvästi väärin!

Vierailija
10/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojat ilmeisesti tuntevat olonsa uhatuksi, kun tyttösi on niin fiksu. Monet yläasteikäiset pojat eivät kestä sitä, jos luokkakaverityttö on osaava, pärjäävä ja kaiken lisäksi ei-niin-naisihanteen mukainen. Kiusaamista se ei missään nimessä oikeuta, erilaisuutta on opittava sietämään vaikkei se juuri itseä miellyttäisikään.

Ota luokanvalvojaan yhteys. Tytölläsi on oikeus saada käydä koulunsa rauhassa. Rohkeutta ja voimia!

Miten niin tyttö on "niin fiksu"? Keskiarvolla 8,8 hän olisi ollut minun luokkani huonoimpia.

Vierailija
11/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammojen lapset on koulukiusaajia.

Eivät ole koskaan sanoneet lasilleen että kiusaaminen on väärin.

Ovat vaan tyytyväisiä että juuri heidän lasta ei kiusata.

...ei mulla muuta...

Vierailija
12/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin läpi yläasteen luokkani poikien toimesta. Kiusaaminen oli niin pahaa, etten uskaltanut viitata tunnillakaan, lintsasin koulusta, arvosanani huononivat tämän takia todella paljon, vaikka fiksu tyttö olinkin muuten, mutta minua vaan ahdisti niin paljon mennä kouluun näiden ihmisten takia, koska en kestänyt sitä haukkumista ja selän takana puhumista. Olen nyt 20-vuotias enkä vielä tänäkään päivänä ymmärrä mikä mussa oli vialla että piti kiusata. Jäljet tästä kiusaamisesta on vieläkin ja kärsin myös sosiaalisten tilanteiden pelosta pitkään, joksikin nyt päässyt yli siitä. Mutta näitä kyseisiä poikia kaihdan vieläkin ja ahdistun jos heidät jossain nään.

Suosittelen siis, että yrität saada tuon kiusaamisen jotenkin loppumaan että tyttäresi ei joudu enempää kärsimää!

Vierailija
13/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin tyttö on "niin fiksu"? Keskiarvolla 8,8 hän olisi ollut minun luokkani huonoimpia.

Terveisiä Porvoon trollikoulusta!

Vierailija
14/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulu on kaikkein raa'in vaihe nuoren elämässä. Sekaan mahtuu paljon lapsia, joilla on ongelmia kotona. Ikävä sanoa, mutta he karsiutuvat luokioon mentäessä. Itse purin hampaita yhteen selvitäkseni läpi yläasteen kahjojen keskellä. Vaihdoin toiseen lukioon ja olin yht'äkkiä yksi hyvistä tyypeistä. Asiaa auttoi opettajaisäni ja hänen kokemuksensa. Ymmärsin, että yläaste on se hormonihuuruvaihe, jossa tulee joillakin ylilyöntejä.

Vierailija
15/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koittaisit sinäkin käsittää että se kiusaaminen on se ongelma.

Vierailija
16/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin läpi yläasteen luokkani poikien toimesta. Kiusaaminen oli niin pahaa, etten uskaltanut viitata tunnillakaan, lintsasin koulusta, arvosanani huononivat tämän takia todella paljon, vaikka fiksu tyttö olinkin muuten, mutta minua vaan ahdisti niin paljon mennä kouluun näiden ihmisten takia, koska en kestänyt sitä haukkumista ja selän takana puhumista. Olen nyt 20-vuotias enkä vielä tänäkään päivänä ymmärrä mikä mussa oli vialla että piti kiusata. Jäljet tästä kiusaamisesta on vieläkin ja kärsin myös sosiaalisten tilanteiden pelosta pitkään, joksikin nyt päässyt yli siitä. Mutta näitä kyseisiä poikia kaihdan vieläkin ja ahdistun jos heidät jossain nään.

Suosittelen siis, että yrität saada tuon kiusaamisen jotenkin loppumaan että tyttäresi ei joudu enempää kärsimää!

Otan osaa.

Minun lapseni eivät koulussa kiusanneet ketään.

Isä.

Vierailija
17/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano tytöllesi, että ne kiusaajat ovat niitä tulevia elämänkoululaisia, jotka eivät aikuisena kehtaa tulla luokkakokoukseen. Sad but true. Heistä ei kannata välittää.

Vierailija
18/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut yhteydessä rehtoriin. Terveydenhoitaja ja koululääkäri on ollut tietoinen asiasta. Kiva-koulu ei taida toimia ainakaan käytännössä tuolla.. Rikosilmoitus taas kuulostaa aika rajulta toimenpiteeltä.

ap

Vierailija
19/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiusaamiselle tarvitse olla mitään aikuisen mielestä järjellistä syytä. Se riittää, että uhri ei puolustaudu ja kiusaajat kokevat saavansa jotain tyydytystä toisen pahasta olosta.

On naurettavaa ylipäätään etsiä kiusaamiselle syytä uhrista, kun kiusaajien käytös on se ongelma. Jos näin siis on. Tietenkin alunperin kiusaaminen on saattanut lähteä liikkeelle jostain aivan olemattomasta asiasta, kuten vaikka tyttäresi naurahduksesta jonkun typeryydelle tms. Tilaisuuden tullen typerys sitten kostaa, eli siksi kai Suomessa niin hirveästi kiinnitetään huomiota siihen, että kukaan ei saisi kuvitella esim osaavansa mitään paremmin kuin muut, koska tasapäisyys suojelee kaikkia osallisia mielipahalta.

Vierailija
20/88 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulussanne sattuu olemaan hyvä koulukuraattori, ota siihen yhteyttä. Tällaiset kuuluvat sen hommiin.

Myös koulua voi vaihtaa. Lapseni luokalle putkahti oppilas steinerkoulusta kesken syksyn kasille.