Miehen lapsi ja minun rahat
Ottaa päähän...
Olen yksinhuoltaja ja kaupassa töissä. Käteen jää n. 1300€ kk. Mulla on kaksi omaa lasta ja miehellä yksi. En saa elatusmaksuja lasteni isältä, sillä hän on pieni tuloinen myös ja yritämme jakaa lasten kuluja. Nyt kuitenkin viimeisen vuoden aikana kaikki lasten hankinnat on jäänyt minulle.
Nyjkinen mieheni on työtön ja veloissaan. Hänellä jää kuukaudessa laskujen jälkeen käteen pyöreä nolla euroa.
Minä olen elättänyt pienellä palkallani koko viiden hengen talouden joka toinen viikko kun miehen lapsi on meillä. Ja neljän hengen menot ja asumisen silloin kun miehen lapsi ei ole.
Minun lapseni ajavat käytetyillä ja kierrätetyillä fillareilla jne.
Tyttäreni puhelin on niin vanha ettei jaksa enää oikein pyörittää mitään ohjelmia. Mulla ei ole varaa ostaa itselleni oikein mitään, nytkin mietin mistä talvi takin saisi halvalla.
Miehen tytär sen sijaan saa kaiken. Ihan kaiken. Mummiltaan.
Mummonsa ei halua osallistua tytön elättämiseen kun on täällä, mutta osti uuden jopon, joka vuosi uuden kånkenin, sai iphone 6 alle vuosi sitten ja nyt menevät ostamaan siitä sen uusimman version joka maksaa n.800 €. Koska lapsi haluaa. Ja kyseessä siis viidesluokkalainen.
Miehen tytöllä on kalliit harrastukset jne.
Mun lapset jää ilman kaikkea sitä koska MUN rahat menee miehen ja tämän tytön elättämiseen..
Olenko mä ihan saapas ja tyhmä vai mitä mun pitäis tehdä??
Tuntuu niiiiin pahalta ja epäreilulta.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Lasten ei tulisi kärsiä ''aikuisten asioista''. Terveisin: Entinen äitipuoleni ajatteli samalla tavoin ja lopputulos oli se että minulla oli oma jääkaappi koska äitipuoleni mielestä hän ei ole velvollinen elättämään minua. Muut söivät yhdessä mutta itse jouduin lämmittämään mikroruokaa. Tällainen asia vaikutti minuun pitkään ja tunsin olevani outsider omassa perheessäni. Tosin tämä tapaus todettiin loppupeleissä muutenkin psykopaatiksi joten toivottavasti osaat tehdä järkevän päätöksen asiassa.
Uusioperheissä on tämä että miehen mukana tulee sitten lapsetkin ja se asia tulee hyväksyä siinä vaiheessa kun miestä valitsee eikä jälkeenpäin voivotella ettei halua kasvattaa miehen lapsia.
Minäkin tiedän perheen, jossa äidin lapsille ei ollut tuoleja ruokapöydässä vaan he joutuivat syömään joko myöhemmin tai seisten keittiössä. Eikä sitä ruokaakaan meinannut olla tarpeeksi. Lopulta äidin lapsista toinen oli nuorisokodissa ja toinen narkki, joka eli missä eli. Miehen lapset opiskelivat korkeakoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten ei tulisi kärsiä ''aikuisten asioista''. Terveisin: Entinen äitipuoleni ajatteli samalla tavoin ja lopputulos oli se että minulla oli oma jääkaappi koska äitipuoleni mielestä hän ei ole velvollinen elättämään minua. Muut söivät yhdessä mutta itse jouduin lämmittämään mikroruokaa. Tällainen asia vaikutti minuun pitkään ja tunsin olevani outsider omassa perheessäni. Tosin tämä tapaus todettiin loppupeleissä muutenkin psykopaatiksi joten toivottavasti osaat tehdä järkevän päätöksen asiassa.
Uusioperheissä on tämä että miehen mukana tulee sitten lapsetkin ja se asia tulee hyväksyä siinä vaiheessa kun miestä valitsee eikä jälkeenpäin voivotella ettei halua kasvattaa miehen lapsia.
Minäkin tiedän perheen, jossa äidin lapsille ei ollut tuoleja ruokapöydässä vaan he joutuivat syömään joko myöhemmin tai seisten keittiössä. Eikä sitä ruokaakaan meinannut olla tarpeeksi. Lopulta äidin lapsista toinen oli nuorisokodissa ja toinen narkki, joka eli missä eli. Miehen lapset opiskelivat korkeakoulussa.
Mitähän tuollaisten naisten päässä oikein liikkuu? Kyllä omien lasten pitäisi aina olla tärkeämpiä kuin uusi mies.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne miehesi lapsen kånkenit ja iPhonet voisi antaa sinun lapsille? Noin vähällä käytöllä ovat varmaan kuin uudet!
Joo, viet vain kädestä ja sanot et toi sun luuri on muuten nyt Raijan omaisuutta, oo vikisemättä.
Käsittämätöntä että kaikenmaailman läheisriippuvaisten vajakkien pitää tehdä lapsia, kun eivät heistä sitten halua tai osaa huolehtia. Tämäkin aloittaja on ennenkin valittanut samaa ongelmaa, ei vaan tajua tehdä asialle mitään. "En voi hakea elareita kun exä kärsii, yhyyyy". "En voi pyytää nyxää elättämään itseään, muuten nyxä kärsii, yhyyyy". Joten annetaan lasten kärsiä taloudellisesti ja katsoa tätä väkivaltaista työtöntä alkoholisti-nyxää.
Eli kyllä, olet sekä saapas että tyhmä. Ja sanoisin tämän suoraan kasvotustenkin.
Näyttää siltä, ettet ole kovin hyvä valitsemaan niitä elämäsi miehiä. Yhden pienituloisen kanssa meni välit poikki ja toisen vielä pienituloisemman kanssa kitkuttelet. Mikset valinnut jotain vauraampaa ja pysynyt hänen kanssaan kompuksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä miehen entinen puoliso, eli lapsen äiti ? Heidän kuuluisi huolehtia ensisijaisesti lapsensa elättämisestä.
Lapsihan asuu äidillään, mutta heillä on viikko-viikko -systeemi, johon aloittajan miehellä ei ole oikeasti varaa. Moni mies kuvittelee, että koska tällä ratkaisulla ei tarvitse maksaa (yleensä) elatusmaksuja, se olisi miehelle jotenkin edullinen ratkaisu. Ei se ole.
Paitsi tässä tapauksessa, kun äijä maksattaa kulut uudella naisellaan. ;DD Onkohan yleistäkin tällainen systeemi?
Vierailija kirjoitti:
Ja elareita en saa koska en ole niitä hakenut.
Mun ex on maksanut mun laskuja eron yhteydessä jne.
Olisko korkein aika hakea ja hoitaa sekin asia kuntoon? Mitä järkeä tuossa on olla hakematta?
Jos sillä sun exälläsi ei ole varaa maksaa, maksaa valtio.
Ja miksi et yritä edetä töissä tai rakentaa uraa? Saisit tulotason korkeammaksi myös. Melkein kuka tahansa siihen kuitenkin pystyy, kun vaan on halua.
Niin kauan kun lapset ns. asuu kotona, en ottaisi yhtäkään miestä siihen jalkoihin pyörimään. Seurustella voisin, mutta sekin lasten ehdoilla. Panoseuraa löytyy aina, ei sen tarvii kotona loisia. Metsästys on kivaa.
Joko sä ap heitit sen kuppari-äijän mäkeen? Ja hait elarit? Sano pliis, että teet sen lastesi vuoksi.
TÄMÄ. Harmi että tälläinen uusioperheessä on aika yleistä, että nainen kadehtii/on mustasukkainen miehen lapsien saamasta huomiosta.