Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapsi ja minun rahat

Toivoton
20.08.2016 |

Ottaa päähän...
Olen yksinhuoltaja ja kaupassa töissä. Käteen jää n. 1300€ kk. Mulla on kaksi omaa lasta ja miehellä yksi. En saa elatusmaksuja lasteni isältä, sillä hän on pieni tuloinen myös ja yritämme jakaa lasten kuluja. Nyt kuitenkin viimeisen vuoden aikana kaikki lasten hankinnat on jäänyt minulle.

Nyjkinen mieheni on työtön ja veloissaan. Hänellä jää kuukaudessa laskujen jälkeen käteen pyöreä nolla euroa.

Minä olen elättänyt pienellä palkallani koko viiden hengen talouden joka toinen viikko kun miehen lapsi on meillä. Ja neljän hengen menot ja asumisen silloin kun miehen lapsi ei ole.

Minun lapseni ajavat käytetyillä ja kierrätetyillä fillareilla jne.
Tyttäreni puhelin on niin vanha ettei jaksa enää oikein pyörittää mitään ohjelmia. Mulla ei ole varaa ostaa itselleni oikein mitään, nytkin mietin mistä talvi takin saisi halvalla.

Miehen tytär sen sijaan saa kaiken. Ihan kaiken. Mummiltaan.
Mummonsa ei halua osallistua tytön elättämiseen kun on täällä, mutta osti uuden jopon, joka vuosi uuden kånkenin, sai iphone 6 alle vuosi sitten ja nyt menevät ostamaan siitä sen uusimman version joka maksaa n.800 €. Koska lapsi haluaa. Ja kyseessä siis viidesluokkalainen.
Miehen tytöllä on kalliit harrastukset jne.

Mun lapset jää ilman kaikkea sitä koska MUN rahat menee miehen ja tämän tytön elättämiseen..

Olenko mä ihan saapas ja tyhmä vai mitä mun pitäis tehdä??

Tuntuu niiiiin pahalta ja epäreilulta.

Kommentit (191)

Vierailija
1/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjettömästi tuli kirjoitusvirheitä. Ottaa vaan niin päähän ja itkettää.

Vierailija
2/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä suostut tuollaiseen? Oma elämäsi kyseessä. Ei sinua tuohon kukaan pakota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset saa Kelalta elatusapua? Miksi elätät muita kuin itseäsi ja lastasi?

Mummo saa ostaa lapsenlapselleen ihan miten paljon haluaa

Vierailija
4/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä elätä niitä kahta. Muuta lasten kanssa erillee, mutta jatkatte silti miehen kanssa yhdessä. Taloudellisesti kannattavaa sinulle ja lapsillesi. Miehen pitäisi ymmärtää tämän, että haluat lapsillesi parasta ja se ei onnistu jos asutte yhdessä.

Vierailija
5/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko miten syytät lasta vaikka kaksi aikuista miestä kusettaa sinua?

Vierailija
6/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet tietenki omia lapsiasi ja lähdet läpyttämääm tuosta suhteesta ulos, ennenkuin lisäännytte tuon miehen kanssa. Lisäksi, etkö siis saa elareita lastesi isältä? Jos hän on varaton, niin kela maksaa elarit sinulle.

Vierailija
7/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät miehellesi ovea. Ei ole sinun tehtäväsi elättää miehen lasta saatika miestä.

Sanot selvästi että lapsi ei teille voi valitettavasti viikoksi tulla koska sinulla ei ole varaa elättää tätä. Jos mies suuttuu niin sitten vaan heität pihalle

Vierailija
8/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsiasi.

Vierailija
9/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se periaatteessa ole keltään pois jos mummo ostelee lapsenlapselleen.

Mutta mihin ihmeen laskuihin sen miehen rahat menee? Sulle tulee lapsilisät ja kelan elarit lapsien tarpeita varten ja loput tietysti  kustannat  palkastasi, mutta ei sun tarvi  miestä elättää 100% jos sen rahat menee johonkin muualle.

Vierailija
10/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti tollanen lopetettava. Sinun lapset jää vähemmälle tuossa. Ihan hirveitä nuo uusperhekuviot, jälleen kerran esimerkki siitä.

Vierailija
11/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia en ymmärrä uusioperheitä en ikinä tekisi lasta useamman miehen kanssa/menisi yhteen miehen kanssa jolla alaikäisiä jos itsellä alaikäisiä. Liian hankalaa, lapsillehan tuo on tosi vaikea tilanne, kuka vanhempi haluaa saattaa lapsensa elämään tuollaista elämää :( .

Vierailija
12/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne siat!

Vierailija
13/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinun oma vikasi, että olet köyhä ja tehnyt köyhän miehen kanssa lapsia. Miehesi lapsi on onnekas, sillä hänellä on mummo, joka aidosti välittää hänestä. Sinun ja lapsiesi on tyytyminen osaanne.

Vierailija
14/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi käsilaukkuparasiittia kimpussasi ja sä syytät lasta.

Vierailija
15/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitän miehestä todella enkä voi ketään jättää vaille ruokaa jne.

En syyllistä lasta, mutta nämä lapselle tehdyt turhat ja kalliit hankinnat korostavat eriarvoisuutta lasten välillä.

Varsinkin kun joka euro jonka lapseen laitan on pois omiltani.

Tuntuu että mun jääkaapin sisältöä ja vuokran maksua pidetään itsestäänselvyytenä.

Ei ole mummon tehtävä elättää poikansa lasta mutta onko minun??

Mielummin mäkin ostaisin sillä rahalla uuden puhelimen lapselleni mitä miehen lapseen menee rahaa..

Vierailija
16/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi tuohon. Tuo palkka on tosi vähän jo sinulle ja lapsillesi.

Mitä miehen velat ovat? Olisiko velkaneuvonnasta apua? Hänen on järjestettävä asiansa niin, että pystyy elättämään edes itsensä, saati lapsensa.

Velkasovittelussa jää elämiseen rahaa itselle, samoin jos laskut päästää ulosottoon.

Vierailija
17/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta ettetkö saisi elareita. Kela maksaa 10.päivä joka ikinen kuukausi kunnes lapsi on 18 vuotta.

Ota asioista selvää olisiko mahdollista saada takautuvasti elatusmaksuja.

Yksi nainen sai pitkältä ajalta takautuvasti kun kehotin häntä hakemaan elatusta kunnan kautta. Tämä on tosi.

http://www.kela.fi/elatustuki

Elatustuki

Kela voi maksaa elatustukea erotilanteessa, jossa lapsi ei saa elatusta elatusvelvolliselta tai jos elatusapu on pienempi kuin elatustuki. Elatustukea voidaan maksaa myös, jos elatusvelvollista vanhempaa ei ole. Tällöin lapsi on esimerkiksi adoptoitu ilman kumppania tai lapsi on syntynyt avioliiton ulkopuolella eikä lapsen isyyttä ole vahvistettu.

Erotilanteessa elatustuen saaminen edellyttää, että vanhemmilla on kunnan sosiaalihuollon vahvistama elatussopimus tai tuomioistuimen päätös elatusavusta.

Elatustuki maksetaan lapsen vanhemmalle tai muulle henkilölle, jonka hoidossa lapsi on. Tuki voidaan myös myöntää ja maksaa 15 vuotta täyttäneelle lapselle itselleen.

Voit saada Kelasta elatustukea, jos

elatusvelvollinen vanhempi ei ole maksanut vahvistettua elatusapua*.

elatusapu on vahvistettu elatustukea pienemmäksi elatusvelvollisen vanhemman taloudellisen tilanteen vuoksi.

elatusapua ei ole vahvistettu lainkaan maksettavaksi elatusvelvollisen taloudellisen tilanteen vuoksi.

olet adoptoinut lapsen ilman kumppania.

avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsen isyyttä ei ole vahvistettu.

lapsen isyys on vahvistettu, mutta elatusapua ei ole voitu vahvistaa samalla.

* Jos elatusvelvollinen ei ole maksanut elatusapua, Kela perii sen häneltä jälkikäteen.

Kela ei maksa elatustukea, jos

sinulla ei ole kunnan sosiaalihuollon vahvistamaa elatussopimusta tai tuomioistuimen päätöstä elatusavusta. Sopimusta tai päätöstä ei kuitenkaan tarvita, jos lapsi on syntynyt avioliiton ulkopuolella eikä lapsen isyyttä ole vahvistettu tai olet adoptoinut lapsen ilman kumppania.

lapsi asuu elatusvelvollisen kanssa.

lapsi voi tuloillaan elättää itsensä eli hänellä on vähintään 6 kuukauden ajan palkkatuloja vähintään 764,40 e/kk kuukaudessa tai 1 092,00 e/kk, jos hän asuu itsenäisesti.

elatusvelvollinen on kuollut.

Vierailija
18/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo tuskin edes tietää, että sinä elätät hänen poikaansa ja lapsenlastaan. Lasta on turha syyttää asioista, joita hän saa isovanhemmiltaan.  Minusta teidän kannattaisi ehkä hankkia omat taloudet, vaikka jatkaisittekin suhdetta. Yhdessä asuminen on huono juttu silloin, jos toisen rahat menee kaikenlaiseen muuhun ja toisen taas perheen elättämiseen. 

Vierailija
19/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan tästäki miehen kanssa taas iso riita kun sanoin kuinka ottaa päähän ja eikö äitinsä voisi mielummin samalla rahalla osallistua miehen ja lapsen kustannuksiin jotta minulle jäisi palkastani enemmän rahaa omiin lapsiin!

Vierailija
20/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mitä loinen on asiasta mieltä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme