Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön - miksi et opiskele toista ammattia?

Vierailija
17.08.2016 |

En ymmärrä miten kukaan joka on koulutukseltaan FM, graafinen suosittelija tai media-assistentti voi edes kuvitella löytävänsä työpaikan. Onko se nykyinen ammattisi (jota et tee) tosiaan ainoa asia mitä osaat ja voit tässä maailmassa tehdä? Sellainen maailma, jossa jokainen tekisi sitä työtä mikä olisi se oma unelma, on mahdoton - kai ymmärrätte sen? Itse opiskelin ammattilaulajaksi ja heti sen perään sairaanhoitajaksi. Töitä riittää, koska kaikki haluavat laulavan sairaanhoitajan.

Kommentit (166)

Vierailija
21/166 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikää on jo sen verran, etten voi ottaa enää lainaa. Ei oikein ole varaa siis opiskella. En ole myöskään kokonaan työttömänä, vaan teen keikkaa.

Mutta jotain tarttis kyllä keksiä, jotain, millä eläisi.

Ammattikoulu kestää alle 2 vuotta. Voisit opiskella keikkojesi ohessa iltaisin.

3v ne meilläpäin ovat kestäneet.

Vierailija
22/166 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikää on jo sen verran, etten voi ottaa enää lainaa. Ei oikein ole varaa siis opiskella. En ole myöskään kokonaan työttömänä, vaan teen keikkaa.

No tietysti silloin kun sinulla on pelkkä peruskoulupohja. Lukiopohjaiselle alle 2v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/166 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siitä ei oo vuottakaan kun valmistuin. Ja millä muulla amisalalla on varmasti töitä kuin lähihoitajilla? Jos siis nopeaa koulutusta halutaan. Olisin lisäksi paskin hoitaja ikinä. En todellakaan kutsumusammatissa. Mua ei kiinnostais makaako mummo kuset ja paskat housuis vai ei.

Eli mitä sitä opiskelis? Missä niitä töitä on vielä kymmenienkin vuosien päästä, että ei työpaikka katoo alta.

Vierailija
24/166 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän helmikuussa 60 ja olen kouluttautunut uuteen ammattiin, mutta eipä vain töitä tunnu löytyvän. Ei ainakaan sellaisia, joilla eläisi edes vaatimattomasti.  Koska minulla on kuitenkin työhistoriaa takana yli 37 vuotta ja olen vajaakuntoinen (olkapää paskana) olenkin alkanut miettimään, että meidät vaikeasti työllistettävät tulisikin siivota työttömyyskortistosta jo eläkkeelle. Kyllä tuon minun laiseni työhistorian jo pitäisi riittää!!!

Vierailija
25/166 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo tradenomi ja aineenopettaja. Opintolainaa molemmista vielä maksamatta. Milläs rahalla kolmannen tutkinnon suoritan?

Työuraa olen ehtinyt jo tehdä, mutta näyttää siltä, että enää ei tämän ikäiselle, yli nelikymppiselle, tarjota edes pätkiä, vaikka on aika laajasti kokemustakin eri aloilta ja hyvät suositukset.

Jos ap maksaa, niin tiedän jo, mitä haluan seuraavaksi opiskella. Maksatko?

Vierailija
26/166 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska siitä ei oo vuottakaan kun valmistuin. Ja millä muulla amisalalla on varmasti töitä kuin lähihoitajilla? Jos siis nopeaa koulutusta halutaan. Olisin lisäksi paskin hoitaja ikinä. En todellakaan kutsumusammatissa. Mua ei kiinnostais makaako mummo kuset ja paskat housuis vai ei.

Eli mitä sitä opiskelis? Missä niitä töitä on vielä kymmenienkin vuosien päästä, että ei työpaikka katoo alta.

Ihmettelen ihmisten asennetta työntekoon. Minuakaan ei olisi Alepan kassalla voinut vähempää kiinnostaa asiakkaiden murheet, pilaantuneet tuotteet jne. Pystyin kuitenkin sen n. 8h päivässä tekemään työn naama peruslukemilla, virheettömästi ja teeskennellen kiinnostunutta. En ole ollut lähihoitajana, mutta miksi se olisi niin eri asia?

Vierailija
27/166 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Oon jo vanha ja sitte ku ois opinnot ohi, niin ei kukaan enää näin vanhaa palkkais, kun on tarjolla nuoriakin.

Vierailija
28/166 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo tradenomi ja aineenopettaja. Opintolainaa molemmista vielä maksamatta. Milläs rahalla kolmannen tutkinnon suoritan?

Työuraa olen ehtinyt jo tehdä, mutta näyttää siltä, että enää ei tämän ikäiselle, yli nelikymppiselle, tarjota edes pätkiä, vaikka on aika laajasti kokemustakin eri aloilta ja hyvät suositukset.

Mitä sinulle pitäisi maksaa? Mene ammattikouluun ja hanki osapäivätyö illoiksi. Saat opintotuen vaikka sinulla olisi jo miljoona tutkintoa takana. Luulen, että kuka tahansa pystyy elämään alle 2v opintotuella. Ei siihen lainaa tarvita.

Vierailija
29/166 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten kukaan joka on koulutukseltaan FM, graafinen suosittelija tai media-assistentti voi edes kuvitella löytävänsä työpaikan. Onko se nykyinen ammattisi (jota et tee) tosiaan ainoa asia mitä osaat ja voit tässä maailmassa tehdä? Sellainen maailma, jossa jokainen tekisi sitä työtä mikä olisi se oma unelma, on mahdoton - kai ymmärrätte sen? Itse opiskelin ammattilaulajaksi ja heti sen perään sairaanhoitajaksi. Töitä riittää, koska kaikki haluavat laulavan sairaanhoitajan.

Miksi opiskelisin? Menee säästöt opiskellessa ja takaisin ei saa mitään.

Vierailija
30/166 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kouluun menisin. Olen merkonomi ja diplomi-insinööri.pitkäaikaistyötön. Tuönhakua rajoittaa se, etten pysty näkökykyni takia koko ajan silmillä tehtävän työn tekemiseen ja paljo kävelykään ei käy, kun toinen lonkka on niin rikki (ei oikein voi korjata)

Vierailija
31/166 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelinkin. Laitoshuoltajaksi. Eipä vain oikein työllistä. Tunti siellä ja tunti täällä. Tässä kuussa tiedossa on peräti kaksi työpäivää.

Vierailija
32/166 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekhän opintotukea saa kuin tietyn ajanjakson. Se on kulunut jo ekaan yliopistltutkintooni. Millä eläisin.

Vierailija
33/166 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietysti silloin kun sinulla on pelkkä peruskoulupohja. Lukiopohjaiselle alle 2v.

Nekin taisivat muuttua 3-vuotisiksi joskus ysärillä.

Vierailija
34/166 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme lasta, en voi jättää yksin joka ilta, jos olen jo päivänkin poissa.

Suurin ongelma on silti se raha. Mikä ala työllistäisi 100%:sen varmasti noin 45 v naisen? Liian fyysinen työ (lähihoitaja, tms) ei käy selkäsairauden vuoksi. Uskaltaisin kyllä pistää eläkesäästöt likoon ja opiskella päiväsaikaan, jos sellainen ala löytyisi.

Miksi et sitten opiskellut ennenkuin teit lapset? 

ap

Vierailija
35/166 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vasta 2,5 kk työtön. En viitsi heittää hukkaan monen vuoden yliopistokoulutusta, vaikka tällä hetkellä työtilanne ei näytäkään erityisen hyvältä. Varmaan jossain vaiheessa opiskelen, jos töitä ei löydy.

Vierailija
36/166 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekhän opintotukea saa kuin tietyn ajanjakson. Se on kulunut jo ekaan yliopistltutkintooni. Millä eläisin.

Kyllä saat ammattitutkintoon vielä. Tämänkö takia työttömyyttä on kun ihmiset eivät vaivaudu edes selvittämään mahdollisuuksiaan?

Vierailija
37/166 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vasta 2,5 kk työtön. En viitsi heittää hukkaan monen vuoden yliopistokoulutusta, vaikka tällä hetkellä työtilanne ei näytäkään erityisen hyvältä. Varmaan jossain vaiheessa opiskelen, jos töitä ei löydy.

Ei kannattaisi antaa tulla tyhjää aukkoa CV:hen :(

Vierailija
38/166 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinulle pitäisi maksaa? Mene ammattikouluun ja hanki osapäivätyö illoiksi. Saat opintotuen vaikka sinulla olisi jo miljoona tutkintoa takana. Luulen, että kuka tahansa pystyy elämään alle 2v opintotuella. Ei siihen lainaa tarvita.

Ai, pystyy vai? Kun on elätettäviä lapsia? Iltatyö kelpaisi kyllä osa-aikaisena jo muutenkin, jos saisi. Eipä ole vielä tärpännyt. Mietitään sitten sitä amista, jos ensin saa edes vaikka viikonloppuduunia.

Vierailija
39/166 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kolmas tutkinto/ ammatti plakkarissa, työtilanne edelleen huono, ikä ja naissukupuoli.

Vierailija
40/166 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa. Opintotuella ei tule millään toimeen, eikä työmarkkinatuellakaan. Hallitus vielä leikkaa tukia, niin edessä olisi henkilökohtainen konkurssi, jos alkaisin opiskella. Parempi tehdä keikkatöitä ja sijaisuuksia, kun saa soviteltua päivärahaa, vaikka tietääkin, että vakipaikan saaminen lähes mahdotonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi